Hallo allen,
Vanaf het moment dat ik ook maar 1 port van de BBOX3 verbind met de TL-SG1016PE switch verliezen alle devices die rechtstreeks op de BBOX zitten (decoder, laptop via docking station, Wifi AP) hun internet connectie na pakweg een minuut. Dit gebeurt zowel met als zonder hosts op de switch. Zowel met de fabrieksinstellingen vd switch (DHCP enabled) alsook na toewijzing van een static IP.
Ik heb dergelijke issues nog zien terugkomen op diverse fora maar nergens vond ik een oplossing. Nuttige tips?
Alvast bedankt!
Kenny
BBOX dropt internet geconnecteerd met TP-Link switch
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- IP conflict?
- slechte UTP kabel?
- andere poort op de switch proberen (zeker geen POE poort)?
- slechte UTP kabel?
- andere poort op de switch proberen (zeker geen POE poort)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Kan je eens de verbinding tussen bbox en switch sniffen?
@jackho: DHCP enabled in de openingspost gaat over het management adres van het toestel.
Kan dus geen kwaad.
@jackho: DHCP enabled in de openingspost gaat over het management adres van het toestel.
Kan dus geen kwaad.
In de jaren stillekes heb ik ooit eens kort Wireshark gebruikt, maar ik ben geen netwerk ingenieur en vrees dus dat ik daar geen concluses ga uit kunnen trekken.blaatpraat schreef:Kan je eens de verbinding tussen bbox en switch sniffen?
Kan dus geen kwaad.
Dit gezegd zijnde, ik was sowieso van plan om een eigen router (ook een TP-link) achter de BBOX te plaatsen. MAW grote kans dat dit het probleem oplost, maar het zou wel knagen dat ik niet snap wat er nu gebeurt
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 24 keer
Verbinding naar INTERNET, of verbinding naar de lan zelf?KenStr schreef: Vanaf het moment dat ik ook maar 1 port van de BBOX3 verbind met de TL-SG1016PE switch verliezen alle devices die rechtstreeks op de BBOX zitten (decoder, laptop via docking station, Wifi AP) hun internet connectie na pakweg een minuut.
hoe testen:
open een command prompt.
doe "ping -t 192.168.1.1" (of wat ook het ip van je modem is). Laat openstaan
Open een 2e venster. doe daarin "ping -t" naar een of andere server op het internet. laat openstaan
sluit nu je switch aan.
indien de 2e prompt Wel naar time out gaat, en de eerste niet, dan is het een internet issue. onderzoeken op je bbox.
Indien de 1e ook timeouts gaat geven zal er ook een grote kans zijn dat het probleem op je pc te vinden is. Open de eventlog van je pc (start=>run=>eventvwr) en zoek naar fouten.
een "ipconfig /all" draaien voor en na het incident, en deze resultaten vergelijken kan ook al veel duidelijk maken dan.