In upload kan ik via beide modems gezamenlijk nu wel rond de 90Mbit halen wat ok is.
Maar bij downloaden is er iets vreemd aan de hand:
Als ik een download/speedtest op modem 1 start haal ik bijvoorbeeld ergens tussen de 700-800Mbit redelijk constant.
Wanneer ik dan vervolgens op modem 2, volledig onafhankelijk van modem 1 en met andere servers, een download/speedtest start zakt de snelheid van modem 1 naar 400-450Mbit en op modem 2 haal ik dan ook maar 400-450Mbit.
Zodra ik de test op één van de modems uit zet gaat de snelheid op de andere modem terug naar boven.
Ik heb al uren met Telenet gebeld maar ik krijg daar de éne na de andere "technieker" aan de lijn die niet weet hoe dat kan. Zelfs meermaals te horen gekregen dat het onmogelijk is dat er 2 internet installaties op één adres staan maar het staat er echt hoor. Ik weet toch wat ik zie
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nu vroeg ik me af of er hier iemand een idee heeft hoe het komt dat beide modems zo hard beïnvloed worden door elkaar? Want dat zou in principe toch niet mogen zijn?
Wel is op het adres geen TV dus ik vermoed dat er een filter staat op straat. Zou die filter kunnen storen als er 2 modems achter zitten?
Alle hulp is welkom!