Hallo,
Ik overweeg over te stappen naar Orange (komende van Proximus). Is het bij Orange ook mogelijk de afstandsbediening via Bluetooth te verbinden met de decoder? Dat is handig omdat m’n kastje waarin de decoder staat dan niet altijd open moet staan.
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Mvg,
K
Afstandsbediening via Bluetooth?
-
- Starter Plus
- Bedankt: 4 keer
De Orange-afstandsbediening werkt via de klassieke infrarood.
Eventueel kan je met een IR repeater het oog van de IR-lezer buiten de kast brengen. Dan kan je je kast gesloten houden.
Eventueel kan je met een IR repeater het oog van de IR-lezer buiten de kast brengen. Dan kan je je kast gesloten houden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Ik heb lang gezocht naar een goede IR repeater maar uiteindelijk eentje gevonden bij Conrad en werkt hier al 8j zonder problemen
Wel even checken want er is ook een communicatie standaard op de HDMI Vx.x die alle toestellen die aangesloten zijn zou kunnen bedienen, indien het toestel ook die Vx.x standaard heeft. En dan zou je de IR repeater functie 'gratis' hebben
Wel even checken want er is ook een communicatie standaard op de HDMI Vx.x die alle toestellen die aangesloten zijn zou kunnen bedienen, indien het toestel ook die Vx.x standaard heeft. En dan zou je de IR repeater functie 'gratis' hebben
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
CEC... maar heel gelimiteerd en verschillende merken implementeren het net iets anders.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Starter Plus
- Bedankt: 4 keer
De Orange-decoder doet (momenteel) helemaal niets met CEC.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 24 keer
ik heb jaren geleden een harmony smart-Control gekocht (link) Deze bestaat nu niet meer te koop, maar de opvolger is er wel nog : Logitech Harmony Companion
Kastje dicht, 5 apparaten erin. IR-ontvanger van harmony er bij. klaar.
Bedienen doen we typisch met de "nood" afstandsbediening. De knoopcelbatterij die erin zit gaat ~1jaar mee.
Bedienen via app op smartphone kan ook.
Persoonlijk vind ik het een zaligheid, maar smaken verschillen.
Kastje dicht, 5 apparaten erin. IR-ontvanger van harmony er bij. klaar.
Bedienen doen we typisch met de "nood" afstandsbediening. De knoopcelbatterij die erin zit gaat ~1jaar mee.
Bedienen via app op smartphone kan ook.
Persoonlijk vind ik het een zaligheid, maar smaken verschillen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Er bestaat nog een oplossing, niet aan gedacht terwijl die hier wel staat om de WP te bedienenbruma schreef:Ik heb lang gezocht naar een goede IR repeater maar uiteindelijk eentje gevonden bij Conrad en werkt hier al 8j zonder problemen
Een broadlink mini rm mini 3 (+/-15€)
Is een wifi naar IR receiver. Met een app kan je bestaande toestellen in hun database aansturen en indien die niet bestaat in hun DB de codes zelf aanleren met de originele afstandsbediening.
1 ding werkt niet: langdurige pulsen op de afstandsbediening.
Mijn dochter moet lang drukken op de aan knop om de pelletkachel op te starten en dat kan de rm3 niet.