Een beetje rekening houden met iemand anders is overcorrect?
Waarom moeten we, in die redenering, dan rekening houden met een kleine minderheid van mensen die absoluut een negerpiet willen terwijl een roetpiet perfect kan? Het is niet voor de kinderen want die kan het niet schelen.
Hij heet inderdaad zwarte piet, niet volledig zwarte piet
Frank Black is ook niet zwart en Jambon is niet van hesp.
Deze houding spreekt trouwens anderen tegen die argumenteren dat het niet racistische is omdat hij zwart is door roet. Dan kan je niet helemaal zwart zijn of zwarte piet is naakt door de pijp gegaan en de roet gaat niet meer weg
Ik heb die song al eens gehoord, het is leuk gebracht maar vaak ook fout. Vrouwenmishandeling is bvb ook strafbaar en er is geen uitzondering in de wet naar geloof. Ik ken niemand die vrouwenmishandeling goedkeurt.
Woke is gewoon een verdediging geworden van mensen die niet meer mee kunnen/willen en hun positie als bedreigd aanvoelen in de hedendaagse maatschappij. Mensen die zich superieur voelen aan anderen en er dus geen rekening mee wensen te houden, mensen die betreuren dat de man niet langer meer altijd boven de vrouw staat, mensen die hun slechte gewoontes niet willen afleren maar gewoon hun zin willen doen, ook als ze anderen incl toekomstige generaties daarmee straffen,... ipv te moeten erkennen dat je eigenlijk racisme nog niet zo'n gek idee vindt of vrouwen teveel praat krijgen of je geen rekening wil houden met milieu dan kan je toch gewoon keihard tegen woke zijn, zo simpel dat zelfs zo iemand het snapt
Ik ben het eens met wvh dat veel van die zaken gewoon voor de overgrote meerderheid niets uitmaakt en dat velen perfect kunnen leven met een roetpiet zonder al die overbodige randzaken. Het is ook geen zaak van niet mogen maar eerder van kiezen om iets niet te doen omdat dat nu eenmaal verstandiger is en beter past in de tijd waarin we leven. Alles verandert en ook sinterklaas en zwarte piet zijn al zo vaak veranderd en zullen dat blijven doen. Het is een probleem van mensen die niet kunnen/willen aanpassen en vaak is het net dat dat ze anderen verwijten