Toezichtsraad Facebook bevestigt Zwarte Piet-ban
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Zwarte Piet keert niet terug op Facebook. Dat heeft de Facebook Oversight Board beslist.
‘Hoewel Zwarte Piet behoort tot een culturele traditie die wordt gedeeld door veel Nederlandse mensen zonder duidelijke racistische bedoelingen, maakt deze traditie gebruik van blackface, wat in brede kringen wordt erkend als een schadelijk raciaal stereotype’. Met die vrij strenge bewoordingen bevestigde de Facebook Oversight Board (OSB) dinsdag de ban die Facebook vorige zomer uitvaardigde.
Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210413_94450077
‘Hoewel Zwarte Piet behoort tot een culturele traditie die wordt gedeeld door veel Nederlandse mensen zonder duidelijke racistische bedoelingen, maakt deze traditie gebruik van blackface, wat in brede kringen wordt erkend als een schadelijk raciaal stereotype’. Met die vrij strenge bewoordingen bevestigde de Facebook Oversight Board (OSB) dinsdag de ban die Facebook vorige zomer uitvaardigde.
Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210413_94450077
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dat was een makkelijke conclusie voor OSB.
De discussie over het al dan niet geven van een platform (toeter) aan haatberichten van Trump is veel relevanter. En waarom Trump bannen en andere zotten niet, bv Iraanse beleidsmakers ...![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
De discussie over het al dan niet geven van een platform (toeter) aan haatberichten van Trump is veel relevanter. En waarom Trump bannen en andere zotten niet, bv Iraanse beleidsmakers ...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Gelukkig is Facebook de wereld niet. Ik heb geen Facebook (meer) dus hier lig ik niet zo heel wakker van. Wel spijtig voor de vele gebruikers dat zij (nog maar eens) beïnvloed worden in hun denken en doen. Straf trouwens dat (dacht ik) Facebook voor bepaalde landen wel filters kan instellen, maar hiervoor dan bv. weer niet (aangezien ze zeggen dat het voor onze regio 'zonder duidelijke racistische bedoelingen' is). Zo zouden ze het hier kunnen toelaten, maar in het buitenland eruit filteren... achja, maar dat is dan weer censuur etc.etc.
Facebook... tijd dat de mensheid eens inziet dat ze beter zijn zonder (ook los van bovenstaande).
Facebook... tijd dat de mensheid eens inziet dat ze beter zijn zonder (ook los van bovenstaande).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
We hebben facebook niet nodig net zoals we geen negerslaaf nodig hebben om een kinderfeest te organiseren.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Ja het is hun website. Ze mogen doen wat ze willen (binnen de wet)1207 schreef:facebook heeft dat recht
en als ze een commissie hebben met een oa paar afrikanen en aziaten die Belgie niet eens op de kaart kunnen aanduiden?
logisch dat het verbod blijft
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ja lap, gaan ze hier nu nog maar eens een zwarte piet discussie opstarten
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Censuur/vrije meningsuiting is tussen een overheid en haar inwoners.Gray schreef:... en vrije meningsuiting in te perken en censuur toe te passen...
Als prive-bedrijf kan je gerust zelf bepalen wat er wel/niet in je krant/site/tijdschrift/... verschijnt.
Niemand houdt je tegen om zelf een sociaal netwerk op te zetten waar blackface wel mag.
- heist_175
- Elite Poster
Ik weet niet hoe uw traditie eruitzag, maar bij ons ging het nooit over een "negerslaaf", wel over iemand die zwart was van het roet van de schouw. En 't is niet dat ik nog maar 5 jaar niet meer in Sinterklaas geloof hé
.
Roetveegpieten lijken mij een prima oplossing om de traditie verder te zetten.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Roetveegpieten lijken mij een prima oplossing om de traditie verder te zetten.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik vraag me af of we de kerstman nog kunnen toelaten. Deze staat zo symbool voor een obees persoon welke dieren misbruikt voor zijn persoonlijk vervoer. En de rode neus wijst duidelijk ook nog eens op ethylmisbruik!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Yep, dadelijk een klacht van weightwatchers, AA en Gaia.krisken schreef:Ik vraag me af of we de kerstman nog kunnen toelaten. Deze staat zo symbool voor een obees persoon welke dieren misbruikt voor zijn persoonlijk vervoer. En de rode neus wijst duidelijk ook nog eens op ethylmisbruik!
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
https://en.wikipedia.org/wiki/Blackface
meer valt daar eigenlijk niet over te zeggen... kan een bedrijf uit de vs het maken om zich daar mee bezig te houden ?
De vraag is niet of wij vinden dat zp racistisch is, de vraag is hoe de vs omgaat met andere tradities.
meer valt daar eigenlijk niet over te zeggen... kan een bedrijf uit de vs het maken om zich daar mee bezig te houden ?
De vraag is niet of wij vinden dat zp racistisch is, de vraag is hoe de vs omgaat met andere tradities.
-
- Elite Poster
Inderdaad en de Paashaas kan vermoedelijk ook niet meer dan... laten we meteen onze ganse Westerse cultuur/tradities uitroeienkrisken schreef:Ik vraag me af of we de kerstman nog kunnen toelaten. Deze staat zo symbool voor een obees persoon welke dieren misbruikt voor zijn persoonlijk vervoer. En de rode neus wijst duidelijk ook nog eens op ethylmisbruik!
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
- heist_175
- Elite Poster
En Sinterklaas zelf dan
?
Een geestelijke die alle kindjes op zijn schoot wil...
Zoals eerder al eens gezegd overleven tradities niet door een bepaalde versie ervan halsstarrig vast te klampen, maar door die traditie aan te passen aan de tijdsgeest. Zoek eens op waar Sinterklaas vandaan komt en hoe die door de eeuwen (millenia zelfs) heen geëvolueerd is.
Het is door (lichtjes) aan te passen dat het nog zeker 100 jaar kan overleven.
Een geestelijke die alle kindjes op zijn schoot wil...
![Birthday Smile :bdaysmile:](./images/smilies/icon_bdaysmile.gif)
Zoals eerder al eens gezegd overleven tradities niet door een bepaalde versie ervan halsstarrig vast te klampen, maar door die traditie aan te passen aan de tijdsgeest. Zoek eens op waar Sinterklaas vandaan komt en hoe die door de eeuwen (millenia zelfs) heen geëvolueerd is.
Het is door (lichtjes) aan te passen dat het nog zeker 100 jaar kan overleven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
we moeten toch niets doen? een amerikaans bedrijf oordeelt over een traditie uit de benelux, alsof ik een oordeel zou kunnen vellen over een traditie uit de grensstreek van rwanda en burundiDarkV schreef:Waarom zouden we tradities moeten aanpassen als we daar zelf geen racistische gedachten bij hebben ?
Het probleem zit bij de woke mensen, niet bij de gemiddelde burger.
ik zou zo graag zien dat een stad, waarom neit antwerpen, straks enkel zwarten aanwerft om zwarte piet te spelen in de sinterklaasopkomst.
woke?
soms hou ik van Hollanders
- iceke
- Elite Poster
Omdat we tradities nu eenmaal altijd aanpassen als ze niet meer mee kunnen met de tijd ?DarkV schreef:Waarom zouden we tradities moeten aanpassen als we daar zelf geen racistische gedachten bij hebben ?
Het probleem zit bij de woke mensen, niet bij de gemiddelde burger.
Hangen we nog kaarsjes in onze kerstboom ? Heeft Lucky Luke nog een sigaret in zijn mond ? Kopen we nog Chocolade sigaretten ? Spelen we nog Cowboy & Indiaantje ? Kunnen we vandaag de dag nog een stripverhaal publiceren ala Hergé (zonder te provoceren) ? Gooien we nog katten van den toren ? Eten we nog visjes ?
Ik snap die drang naar traditie perfect hoor, ik vind de nieuwste Bmw of Mercedes ook altijd spuuglelijk
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
Draai het of keer het zoals je wil, vandaag of morgen wordt het grijze piet... alles wordt grijs en eenheidsworst of je het nu wil of niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Misschien kan men zich in de US wat beter bezighouden met het echte racisme dat er nog welig tiert. Eens nadenken over Thanksgiving is ook niet slecht. Daarna kan men dan een oordeel vellen over zwarte Piet en liefst niet door Amerikanen maar door locals die beter kunnen inschatten hoe de situatie echt zit.1207 schreef:we moeten toch niets doen? een amerikaans bedrijf oordeelt over een traditie uit de benelux, alsof ik een oordeel zou kunnen vellen over een traditie uit de grensstreek van rwanda en burundi
Ik heb zelf ook nooit de connectie gemaakt tussen ZP en Afrikanen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Buiten de kaarsjes en katten zie ik eigenlijk geen probleem in het overige... een verstandig iemand met de nodige ruggegraat kan die dingen perfect plaatsen zonder dat we ze moeten uitroeien. Ik stoor mij enorm aan de "fluwelen" mentaliteit die we vandaag de dag hanteren (tot en met op de werkvloer) waarbij mondige assertieve mensen met een ruime diversiteit zich moeten "afbreken" tot het niveau van het grootste "watje".iceke schreef:Hangen we nog kaarsjes in onze kerstboom ? Heeft Lucky Luke nog een sigaret in zijn mond ? Kopen we nog Chocolade sigaretten ? Spelen we nog Cowboy & Indiaantje ? Kunnen we vandaag de dag nog een stripverhaal publiceren ala Hergé (zonder te provoceren) ? Gooien we nog katten van den toren ? Eten we nog visjes ?
Ik wil geen grijs, ik wil zwart, wit, groen, rood, blauw, geel... eenheidsworst is de doodsteek voor iedere maatschappij.iceke schreef:Draai het of keer het zoals je wil, vandaag of morgen wordt het grijze piet... alles wordt grijs en eenheidsworst of je het nu wil of niet.
-
- Elite Poster
Een hoop dezelfde denkfouten alweer.
FB heeft alle recht om te bepalen wat ze op HUN netwerk willen toestaan. Ben je niet akkoord ga dan elders. FB is niet levensnoodzakelijk, integendeel.
Tradities worden dus niet uitgeroeid door FB. Ze evolueren met de tijdsgeest, zoals alle tradities overal ter wereld. Er zijn mensen die mee evolueren en er zijn er die achter blijven met hun gepasseerde (gebrek aan) visie. Sinterklaas is ook al aangepast want de roe is ook uit beeld zonder enig probleem. Er zullen ook nog altijd mensen zijn die denken dat het best is om kinderen eens af en toe goed pak slaag te geven
Sinterklaas en zelfs zwarte piet kunnen perfect zonder de negerslaaf te benadrukken. De roetpiet is een oplossing, waarom moet het per sé een negerslaaf blijven? Als het niet racistisch bedoeld is, wat is er dan mis met een niet racistische piet?
En dan de inhoudelijke discussie. De traditie wordt veel erger bedreigd door de commercie dan door iets anders. Sinterklaas is gewoon een excuus geworden om speelgoed te kopen en daarom sterk gepromoot door de handel. De kerstman is zelfs geen eigen traditie maar een commerciële import om dezelfde commerciële redenen als Halloween enz... Je zou als verdediger van tradities dus misschien zelfs tegen de kerstman moeten zijn wegens bedreiging van Sinterklaas.
Tot slot is het bovendien zo dat Sinterklaas zelf niet zo eenduidig is in piepklein België. In sommige streken komt hij op een heel ander moment en heeft hij zelfs een andere naam. Moeten we niet ernstig overwegen die afvallige streken te bombarderen ter bescherming van onze tradities?![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Kortom, much ado 'bout nothing.
FB heeft alle recht om te bepalen wat ze op HUN netwerk willen toestaan. Ben je niet akkoord ga dan elders. FB is niet levensnoodzakelijk, integendeel.
Tradities worden dus niet uitgeroeid door FB. Ze evolueren met de tijdsgeest, zoals alle tradities overal ter wereld. Er zijn mensen die mee evolueren en er zijn er die achter blijven met hun gepasseerde (gebrek aan) visie. Sinterklaas is ook al aangepast want de roe is ook uit beeld zonder enig probleem. Er zullen ook nog altijd mensen zijn die denken dat het best is om kinderen eens af en toe goed pak slaag te geven
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Sinterklaas en zelfs zwarte piet kunnen perfect zonder de negerslaaf te benadrukken. De roetpiet is een oplossing, waarom moet het per sé een negerslaaf blijven? Als het niet racistisch bedoeld is, wat is er dan mis met een niet racistische piet?
En dan de inhoudelijke discussie. De traditie wordt veel erger bedreigd door de commercie dan door iets anders. Sinterklaas is gewoon een excuus geworden om speelgoed te kopen en daarom sterk gepromoot door de handel. De kerstman is zelfs geen eigen traditie maar een commerciële import om dezelfde commerciële redenen als Halloween enz... Je zou als verdediger van tradities dus misschien zelfs tegen de kerstman moeten zijn wegens bedreiging van Sinterklaas.
Tot slot is het bovendien zo dat Sinterklaas zelf niet zo eenduidig is in piepklein België. In sommige streken komt hij op een heel ander moment en heeft hij zelfs een andere naam. Moeten we niet ernstig overwegen die afvallige streken te bombarderen ter bescherming van onze tradities?
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Kortom, much ado 'bout nothing.
-
- Elite Poster
dat zijn zaken die van onderuit komen en maatschappelijk evoluereniceke schreef:[Omdat we tradities nu eenmaal altijd aanpassen als ze niet meer mee kunnen met de tijd ?
Hangen we nog kaarsjes in onze kerstboom ? Heeft Lucky Luke nog een sigaret in zijn mond ?
ik was toen nog niet geboren maar ik denk niet dat er, bij 1 vd laatste strips met een rokende lucky luke, krantenwinkels fysiek werden aangevallen door volk die tegen een rokende lucky luke waren.
een kleine groep die altijd extreem agressief te werk gaan en nog steeds de illusie dat online roepen ook maar iets zou vertegenwoordigen. fascinerend hoe multinationals ook altijd daarin mee lijken te gaan en denken dat de kleine groep roepers ook maar iets vertegenwoordigen.
als tegenvoorbeeld de vaccins
al maanden wordt er door een kleine groep online getoeterd hoe slecht, onzinnig en gevaarlijk dat is ... de overheid maakt een reservelijst en binnen de 24u heeft een half miljoen vlamingen zich registreert en crashen de onlinesystemen vd overheid door de massale belangstelling.
een mooier voorbeeld om de kloof tussen online en echte wereld aan te tonen kan ik eigenlijk niet verzinnen.
-
- Elite Poster
Dit kan je ook toepassen op de beperkte groep die absoluut een negerslaaf wil behouden. Ik ben er zeker van dat de grote meerderheid geen racistisch motief heeft en dus ook geen probleem heeft met de logische evolutie naar een roetpiet. Het is die kleine groep lawaaimakers die van niets een probleem maakt.1207 schreef:dat zijn zaken die van onderuit komen en maatschappelijk evolueren
ik was toen nog niet geboren maar ik denk niet dat er, bij 1 vd laatste strips met een rokende lucky luke, krantenwinkels fysiek werden aangevallen door volk die tegen een rokende lucky luke waren.
een kleine groep die altijd extreem agressief te werk gaan en nog steeds de illusie dat online roepen ook maar iets zou vertegenwoordigen. fascinerend hoe multinationals ook altijd daarin mee lijken te gaan en denken dat de kleine groep roepers ook maar iets vertegenwoordigen.
als tegenvoorbeeld de vaccins
al maanden wordt er door een kleine groep online getoeterd hoe slecht, onzinnig en gevaarlijk dat is ... de overheid maakt een reservelijst en binnen de 24u heeft een half miljoen vlamingen zich registreert en crashen de onlinesystemen vd overheid door de massale belangstelling.
een mooier voorbeeld om de kloof tussen online en echte wereld aan te tonen kan ik eigenlijk niet verzinnen.
- iceke
- Elite Poster
Ik ook niet hoor, maar je kan dat niet echt tegenhouden...soms is het heel zwart/wit zoals nu met zp, soms is het heel geleidelijk, maar uiteindelijk evolueert het toch naar iets in het midden.DarkV schreef:Buiten de kaarsjes en katten zie ik eigenlijk geen probleem in het overige... een verstandig iemand met de nodige ruggegraat kan die dingen perfect plaatsen zonder dat we ze moeten uitroeien. Ik stoor mij enorm aan de "fluwelen" mentaliteit die we vandaag de dag hanteren (tot en met op de werkvloer) waarbij mondige assertieve mensen met een ruime diversiteit zich moeten "afbreken" tot het niveau van het grootste "watje".iceke schreef:Hangen we nog kaarsjes in onze kerstboom ? Heeft Lucky Luke nog een sigaret in zijn mond ? Kopen we nog Chocolade sigaretten ? Spelen we nog Cowboy & Indiaantje ? Kunnen we vandaag de dag nog een stripverhaal publiceren ala Hergé (zonder te provoceren) ? Gooien we nog katten van den toren ? Eten we nog visjes ?
Ik wil geen grijs, ik wil zwart, wit, groen, rood, blauw, geel... eenheidsworst is de doodsteek voor iedere maatschappij.iceke schreef:Draai het of keer het zoals je wil, vandaag of morgen wordt het grijze piet... alles wordt grijs en eenheidsworst of je het nu wil of niet.
Alsof zwarte piet niet geëvolueerd is ? Hoe lang lopen er al roetveeg pieten rond in Antwerpen ? Ik denk dat die Wokers nog moesten geboren worden.1207 schreef: dat zijn zaken die van onderuit komen en maatschappelijk evolueren
Uiteindelijk is heel die discussie terug te brengen op een overreactie op een overreactie, hebben we daar iets aan ?
Die bedrijven weten perfect wat ze doen hoor, denk je dat Albert Heijn zwarte piet schrapt om meer te verkopen of om minder te verkopen ?
Als morgen niemand zijn snoepgoed nog koopt in de AH dan staat hun folder terug vol "Negerslaven"
AH is Amnesty International niet hé, als die Negerslaven kunnen inzetten om hun tomaat in blik 1cent goedkoper te kunnen verkopen als de concurrentie dan zetten ze die gewoon in, als AH denkt meer snoepgoed te kunnen verkopen zonder zwarte piet, dan doen ze dat gewoon.
-
- Elite Poster
serieus?iceke schreef: Die bedrijven weten perfect wat ze doen hoor,
maar goed
je gaat akkoord dat er geen racistisch motief is en toch lees ik elke keer termen als negerslaaf. waarom provoceren en onzin uitkramen?
ik kan net zie goed zeggen dat iedereen blijkbaar tegen werkende zwarten is, waar gaat de wereld heen?
of zijn het mantelzorgers van die oude man? klinkt al beter toch en mantelzorgers krijgen ook geen pree?
zolang je in dat soort woordkeuze blijft hangen weet ik niet of je veel bereikt? moet je wel teruggrijpen naar agressie zoals dit soort woordkeuze of sinterklaastochten van kinderen verpesten (zoals in Nederland bijna normale kost is tijdens die periode.)
roetpieten zijn echt belachelijk recent en voor mij is het ok.
toch wil ik de reacties zien moest de stad Antwerpen enkel nog zwarten aannemen voor de rol van zwarte piet. Geef die mannen dubbele pree voor mijn part, al zullen heel wat zwarten er de humor wel van inzien.
-
- Elite Poster
Goed idee om zwarte Piet door een echte neger te laten spelen. Op die manier gaat niemand nog de link leggen met neger slaven. Dizzy ook weer content.1207 schreef: toch wil ik de reacties zien moest de stad Antwerpen enkel nog zwarten aannemen voor de rol van zwarte piet. Geef die mannen dubbele pree voor mijn part, al zullen heel wat zwarten er de humor wel van inzien.
-
- Elite Poster
Nog een steeds weerkerende denkfout is uitgaan van degene die iets doet ipv degene die er last van heeft. Het is niet omdat de bedoeling goed is dat het ook zo over komt.
Dat geldt voor veel cases en ook bijvoorbeeld bij vrouwenrechten. Het is niet aan mannen om te bepalen wat vrouwen al dan niet leuk moeten vinden. Het is dezelfde foute instelling als destijds bij het roken. Als niet-roker moest je hoffelijk zijn wat betekende dat je gewoon de stank moest verdragen en de ongezonde verslaving maar moest aanvaarden. Ook daar is deze "traditie" ondertussen bijgesteld. Roken kan nog altijd maar je kan steeds minder anderen ermee lastig vallen.
Het komt erop neer dat men rekening houdt met de diversiteit in de samenleving en dat gaat veel verder dan kleur, het gaat ook over sexe, leeftijd, geaardheid,... Het is gemakkelijk om daarmee om te gaan als iets "grappigs" waarvan een ander de humor niet van inziet. Enige zelfreflectie is velen echter vreemd en ipv een gewoonte in vraag te stellen wordt de vraagsteller in vraag gesteld.
Vrijheid stopt waar deze van een ander begint.
Dat geldt voor veel cases en ook bijvoorbeeld bij vrouwenrechten. Het is niet aan mannen om te bepalen wat vrouwen al dan niet leuk moeten vinden. Het is dezelfde foute instelling als destijds bij het roken. Als niet-roker moest je hoffelijk zijn wat betekende dat je gewoon de stank moest verdragen en de ongezonde verslaving maar moest aanvaarden. Ook daar is deze "traditie" ondertussen bijgesteld. Roken kan nog altijd maar je kan steeds minder anderen ermee lastig vallen.
Het komt erop neer dat men rekening houdt met de diversiteit in de samenleving en dat gaat veel verder dan kleur, het gaat ook over sexe, leeftijd, geaardheid,... Het is gemakkelijk om daarmee om te gaan als iets "grappigs" waarvan een ander de humor niet van inziet. Enige zelfreflectie is velen echter vreemd en ipv een gewoonte in vraag te stellen wordt de vraagsteller in vraag gesteld.
Vrijheid stopt waar deze van een ander begint.
-
- Elite Poster
het klassieke lange tenenargument.Dizzy schreef:Nog een steeds weerkerende denkfout is uitgaan van degene die iets doet ipv degene die er last van heeft. Het is niet omdat de bedoeling goed is dat het ook zo over komt.
vanaf de moment dat iemand zich gekwetst voelt afschaffen die handel? ge wilt niet weten hoe rap dan niets meer mag en kan
waarom is het zo moeilijk voor extremisten, zoals die woke, om dingen te bekijken voor wat ze zijn? in dit geval een kinderfeestje.Het komt erop neer dat men rekening houdt met de diversiteit in de samenleving
Als dat evolueert dan zal dat evolueren, maak u geen zorgen.
waarom werkt dat "rekening houden" altijd in 1 richting?
of korter door de bocht zoals lubach zegt
mannen die vrouwen onderdrukken moeten tegen de muur, behalve moslims want dat is hun cultuur
- heist_175
- Elite Poster
Geen idee waar je die quote haalt. Iedereen gelijk voor de wet, nee?1207 schreef:mannen die vrouwen onderdrukken moeten tegen de muur, behalve moslims want dat is hun cultuur
-
- Elite Poster
Staat er toch? Arjen Lubbachheist_175 schreef:Geen idee waar je die quote haalt. Iedereen gelijk voor de wet, nee?1207 schreef:mannen die vrouwen onderdrukken moeten tegen de muur, behalve moslims want dat is hun cultuur
- heist_175
- Elite Poster
Dat is dan zíjn mening, maar zo werkt het natuurlijk niet.Jack Daniels schreef:Staat er toch? Arjen Lubbachheist_175 schreef:Geen idee waar je die quote haalt. Iedereen gelijk voor de wet, nee?1207 schreef:mannen die vrouwen onderdrukken moeten tegen de muur, behalve moslims want dat is hun cultuur
-
- Elite Poster
De Vlaamse vrouwen die ik ken en een moslim als partner hebben, die delen de mening van Lubbach.heist_175 schreef:Dat is dan zíjn mening, maar zo werkt het natuurlijk niet.Jack Daniels schreef:Staat er toch? Arjen Lubbachheist_175 schreef:Geen idee waar je die quote haalt. Iedereen gelijk voor de wet, nee?1207 schreef:mannen die vrouwen onderdrukken moeten tegen de muur, behalve moslims want dat is hun cultuur
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Hopla, het is zwarte piet, ne zwarte dat is het kenmerk waaraan hij moet voldoen. Meer suggeren we niet, zwart moet hem zienDizzy schreef: Sinterklaas en zelfs zwarte piet kunnen perfect zonder de negerslaaf te benadrukken. De roetpiet is een oplossing, waarom moet het per sé een negerslaaf blijven? Als het niet racistisch bedoeld is, wat is er dan mis met een niet racistische piet?
Maar nee de wokedizzy moet er weer het woord negerslaaf bijhalen.
Dat staat nergens, maar door dit woord te gebruiken proberen de woke people wel hun obsessie door te duwen
Neen het is geen roetpiet, er is geen change nodig want het is geen slaaf en het is geen neger, het is zwarte piet, ne zwarte.
zwarte piet, zijn gimmick is dat hij zwart is, en hoe zwarter hoe beter.
- iceke
- Elite Poster
Dat was om Dizzy een "plezier" te doen, ik dacht dat je dat wel ging doorhebben.1207 schreef: je gaat akkoord dat er geen racistisch motief is en toch lees ik elke keer termen als negerslaaf. waarom provoceren en onzin uitkramen?
Roetpieten zijn helemaal niet recent in Antwerpen, ik heb het voor jou ff opgezocht, sinds 2015 dus1207 schreef: roetpieten zijn echt belachelijk recent en voor mij is het ok.
-
- Elite Poster
definieer recenticeke schreef: Roetpieten zijn helemaal niet recent in Antwerpen, ik heb het voor jou ff opgezocht, sinds 2015 dus
ik vrees dat in '15 die extremisten al geboren warenIk denk dat die Wokers nog moesten geboren worden.
soit
facebook mag zwarte piet bannen en extremisten zullen blijven volharden in hun: "ik ben gekwetst want mijn tenen zijn te lang" en met een hoop gejank en agressie verdraagzaamheid opeisen. ze zullen kinderfeestjes in december blijven verpesten
vanaf november begint die ongein weer om dan midden december te stoppen
-
- Elite Poster
Ten eerste wordt er niets afgeschaft. Sinterklaas blijft bestaan enkel de negatieve connotatie wordt bij zwarte piet aangepast door een roetpiet. Er is geen kind dat erover valt, enkel sommige ouders die absoluut een neger als onderdaan willen zien zijn kwaad, de overgrote meerderheid kan het terecht niets schelen of zwarte piet geheel zwart is of vegen heeft. Hoeveel zijn er gaan betogen toen hij geen roe meer had?1207 schreef:het klassieke lange tenenargument.Dizzy schreef:Nog een steeds weerkerende denkfout is uitgaan van degene die iets doet ipv degene die er last van heeft. Het is niet omdat de bedoeling goed is dat het ook zo over komt.
vanaf de moment dat iemand zich gekwetst voelt afschaffen die handel? ge wilt niet weten hoe rap dan niets meer mag en kan
waarom is het zo moeilijk voor extremisten, zoals die woke, om dingen te bekijken voor wat ze zijn? in dit geval een kinderfeestje.Het komt erop neer dat men rekening houdt met de diversiteit in de samenleving
Als dat evolueert dan zal dat evolueren, maak u geen zorgen.
waarom werkt dat "rekening houden" altijd in 1 richting?
of korter door de bocht zoals lubach zegt
mannen die vrouwen onderdrukken moeten tegen de muur, behalve moslims want dat is hun cultuur
Het tenenargument klopt echter inderdaad... maar dan bij mensen die lange tenen hebben bij het aanpassen van achterhaalde/onnodige extremen in tradities.
Ten tweede een overdrijving om bang te maken voor extremen terwijl men net extremen tegengaat. Niemand wordt slechter door minder racisme, meer vrouwenrechten, respect voor een ander. Neen, het moet telkens als een verlies voorgesteld worden terwijl het gewoon vooruitgang is. Onze maatschappij gaat echt niet verslechteren met minder racisten, vrouwenmishandelaars en meer respect voor anderen.
Ook de beproefde methode verwijt de boodschapper en draai de redenering om wordt gebezigd. Iemand die opkomt voor vrouwenrechten moet niet door een man weggezet worden als extremist. Woke is ook niet nieuw, het bestaat al sinds er 2 mensen op aarde rondliepen. Het betekent dat je bewust bent van een ander en daar rekening mee houdt. Het is wel grappig dat zij die het hardst reageren op woke, zelf het eerst op hun lange tenen staan als men iets over hun gedrag zegt. Het is gewoon een reactie op de angst om te veranderen... terwijl er maar 1 zekerheid is: alles verandert
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Respect werkt niet in 1 richting, moslims die vrouwen onderdrukken vind ik dus geen spat beter dan een ander.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Weet je wat racisme is? Iemand een bepaalde job weigeren omdat hij een bepaalde huidskleur heeft.
Eén van mn persoonlijke vrienden zn vader speelt al jaar en dag zwarte Piet. Winkels, shopping centra,... Hij heeft het overal gedaan en zolang ik hem ken. Inclusief kroezelhaar en gouden oorringen. En hij doet niet liever.
En dat als zwarte medeburger. Pekzwart. Als zoon van een man die als slaaf van Congo tot hier is gekomen.
En wat deze persoon er van denkt? Dat trekt niemand zich aan. Het maakt hem geen barst uit of t witte, gele, bruine of voor zijn part groene pieten zijn. Hij voelt zich geen slaaf en dacht nooit aan slavernij tijdens het uitoefenen van zn job.
Maar het toppunt is dat niemand hem nog wilt als zwarte piet. Omdat ze niet willen discrimineren weet je wel.
Eén van mn persoonlijke vrienden zn vader speelt al jaar en dag zwarte Piet. Winkels, shopping centra,... Hij heeft het overal gedaan en zolang ik hem ken. Inclusief kroezelhaar en gouden oorringen. En hij doet niet liever.
En dat als zwarte medeburger. Pekzwart. Als zoon van een man die als slaaf van Congo tot hier is gekomen.
En wat deze persoon er van denkt? Dat trekt niemand zich aan. Het maakt hem geen barst uit of t witte, gele, bruine of voor zijn part groene pieten zijn. Hij voelt zich geen slaaf en dacht nooit aan slavernij tijdens het uitoefenen van zn job.
Maar het toppunt is dat niemand hem nog wilt als zwarte piet. Omdat ze niet willen discrimineren weet je wel.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Krisken, dat kan goed zijn en dat is een persoonlijke zaak/mening van die persoon. Dat hij graag zwarte piet speelt kan zijn maar dat doet niets af van het feit dat er wel degelijk mensen zijn die zwarte slaven minder aangenaam vinden.
Ik ken ook iemand die zijn leven lang rookte als een schouw en toch 90 jaar geworden is, gaan we mensen daarom aanraden om toch te roken? Ik ken ook vrouwen die al meerdere keren door hun vent in elkaar geslagen zijn en toch erbij blijven mogen andere vrouwen hun loshandige man daarom niet meer aanspreken?...
Ik ken ook iemand die zijn leven lang rookte als een schouw en toch 90 jaar geworden is, gaan we mensen daarom aanraden om toch te roken? Ik ken ook vrouwen die al meerdere keren door hun vent in elkaar geslagen zijn en toch erbij blijven mogen andere vrouwen hun loshandige man daarom niet meer aanspreken?...