thx voor deze infopetrol242 schreef:
Dat was ook het eerste dat ik dacht. De Britse variant blijkt een langere incubatieperiode te hebben die dan een veel explosievere uitbraak geeft aan virusdeeltjes. Een collega van mij had een hoog risico contact gehad en ging in Q. 5 dagen na het contact een negatieve PCR test afgelegd en ja, gaan werken. 11 dagen na het initiële contact is hij zwaar ziek geworden en heeft twee andere collega's aangestoken, waarvan één op intensieve. Dus een quarantaine van twee weken had dit waarschijnlijk kunnen voorkomen... Het duurt even voor de Britse variant aan zijn optocht in het lichaam begint, maar vertoont dan een plotse aanwezigheid blijkbaar.
Ook het na-ijlen op verder verloop zoals ziekenhuis, ICU, en dood blijken ook later op elkaar te volgen.
Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
De daling lijkt echt wel ingezet, precies op schema. Dus natuurlijk helpen de laatste maatregelen wel. Men heeft eindelijk the elephant in the room aangepakt die men heel lang bleef ontweken, tot het niet meer kon. En kijk eens naar de gevallen van Frankrijk die ook niet aan die schoololifant durfde te raken tot begin deze maand: zij hebben nu de eerste daling sinds dit jaar! Ik heb hier in januari nog gezegd dat er geen daling zou komen tot ze dat deden. Zeg nog eens dat we niet weten wat er helpt en wat niet.iceke schreef: Nu mag iedereen zijn microscoop erbij halen en komen roepen dat het aan dit of dat of aan tgeen ligt, wat ze ook geprobeerd hebben het laatste jaar, echt geholpen heeft het precies niet.
Soit, het laatste wat we nu moeten doen is te snel en te veel versoepelen. 19 april krijgen sowieso we al het heropenen van de grenzen op ons bord. En Ben Laden wil dan dezelfde dag ook nog eens de scholen volledig open smijten? That's crazy! Dat is veel te snel en veel te veel versoepelen in 1 keer, terwijl de cijfers dat volgende week (al!) nog zeker niet gaan toelaten, dus alle inspanningen nog maar eens voor niets geweest? Hebben we nog niets geleerd uit het verleden? Doe rustig aan, met minstens 2 weken tussen elke grote versoepeling (zoals in de eerste golf) zodat we de gevolgen kunnen inschatten alvorens verder te versoepelen. Scholen op 3 mei dus, ten vroegste.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik zie een stagnatie van de besmettingen nog geen daling De besmettingen zijn op een plateau beland maar de positiviteitsratio is weer lekker hoog aan het gaan.CCatalyst schreef:
De daling lijkt echt wel ingezet, precies op schema. Dus natuurlijk helpen de laatste maatregelen wel. Men heeft eindelijk the elephant in the room a
Jij verkondigd onwaarheden.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Er is een daling ingezet, dat begint zich ook af te tekenen in de ziekenhuisopnames. Vraag is hoe daar mee omgegaan wordt. Het zijn er gewoon veel te veel.
Als je ziet dat er op 6 april nog 5180 besmettingen waren is het zelfs ongepast om daar een euforie aan te koppelen. Daling of niet, we zitten dus nog altijd in een diepe shit. Het zijn er nog altijd duizenden per dag te veel. Wanneer we op een 70-tal(!) besmettingen per dag zitten, kan je van controle spreken.
Edit : Ik hoor net die krokodil nog op het VTM nieuws zeggen dat "onze ziekenhuizen moeten het aan kunnen." Die pure onzin van "Flatten the curve" blijft hardnekkig kleven. Dat is een compromis sluiten en geeft geen vooruitzicht op het neerslaan van de pandemie. Zorg in de eerste plaats er voor dat er geen mensen in het ziekenhuis terecht komen!
Als je ziet dat er op 6 april nog 5180 besmettingen waren is het zelfs ongepast om daar een euforie aan te koppelen. Daling of niet, we zitten dus nog altijd in een diepe shit. Het zijn er nog altijd duizenden per dag te veel. Wanneer we op een 70-tal(!) besmettingen per dag zitten, kan je van controle spreken.
Edit : Ik hoor net die krokodil nog op het VTM nieuws zeggen dat "onze ziekenhuizen moeten het aan kunnen." Die pure onzin van "Flatten the curve" blijft hardnekkig kleven. Dat is een compromis sluiten en geeft geen vooruitzicht op het neerslaan van de pandemie. Zorg in de eerste plaats er voor dat er geen mensen in het ziekenhuis terecht komen!
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Zelfs de limiet ooit gezet voor versoepelingen zou een zware verbetering zijn. Maar ik denk dat onze waarde politiekers die al lang vergeten zijn.
Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
De risicogroepen zijn bijlange na nog niet beschermd en kunnen zelfs de pandemie blijven voeden. Mijn moeder van 76 jaar is nog niet gevaccineerd. En uiteindelijk gevaccineerd wil niet zeggen, niet meer besmettelijk. Dat vastklampen aan vaccins...
Maar het ergste is dat er nu zelfs geen enkele limiet wordt toegepast omdat de pandemie gewoonweg niet onder controle te krijgen is. Het aantal besmettingen is nog altijd torenhoog en we zijn nog mijlenver weg van een situatie om op korte termijn eender wat te gaan versoepelen. Op sommige domeinen zijn er zelfs helemaal geen maatregelen nodig en dan is men verwonder op van op een plateau te zitten en zo nu en dan een oprisping te krijgen.
Buiten de mensen die niet in het hospitaal terecht komen gaan het grote deel een ware lijdensweg door met ongekende gevolgen naar de toekomst toe. Ook dat wordt nog steeds straal genegeerd.
Maar het ergste is dat er nu zelfs geen enkele limiet wordt toegepast omdat de pandemie gewoonweg niet onder controle te krijgen is. Het aantal besmettingen is nog altijd torenhoog en we zijn nog mijlenver weg van een situatie om op korte termijn eender wat te gaan versoepelen. Op sommige domeinen zijn er zelfs helemaal geen maatregelen nodig en dan is men verwonder op van op een plateau te zitten en zo nu en dan een oprisping te krijgen.
Buiten de mensen die niet in het hospitaal terecht komen gaan het grote deel een ware lijdensweg door met ongekende gevolgen naar de toekomst toe. Ook dat wordt nog steeds straal genegeerd.
-
- Elite Poster
In tegenstelling tot andere ontwikkelde landen is onze primaire focus jammer genoeg niet om de eerste trap van de raket - de besmettingen - terug te dringen, wel de tweede trap: de ziekenhuisopnames. Zoals petrol242 zegt, zien we daar wel degelijk een daling die begint, dus de doelstelling van de maatregelen lijkt - eindelijk - bereikt te worden, na maanden tijdsverlies en economische schade met maatregelen die niet de juiste waren (en dat wisten we al sinds december).boonpwnz schreef:Ik zie een stagnatie van de besmettingen nog geen daling De besmettingen zijn op een plateau beland maar de positiviteitsratio is weer lekker hoog aan het gaan.
Wat het "plateau" van de besmettingen betreft, dat is volgens mij niet het geval. De afname van de testen was bijzonder groot waardoor de eerste daling eind maart onrealistisch sterk uitgesproken was, mij lijkt het eerder dat de cijfers "de waarheid" nu weer laten inhalen. Je hebt echter gelijk dat de positiviteitsratio omhoog gaat, maar niet "weer," want ze is immers nooit gestopt met stijgen. Omdat de ziekenhuisopnames in die periode wel zijn gaan dalen, is het nog onduidelijk of dat echt wel aan "meer viruscirculatie" ligt, het kan evengoed zijn dat er nu meer gericht getest wordt en dat die >8% een betere benadering is van de echte positiviteitsratio (in de bevolking dan), ook die van de voorbije weken. Ja, dat zou dan idd betekenen dat we al weken-, zoniet maandenlang de ratio in de bevolking zwaar onderrapporteren, iets wat mij persoonlijk niet zou verbazen.
In ieder geval zullen we wel akkoord gaan dat volgende week maandag al veel te vroeg is om 2 zware versoepelingen tegelijk door te duwen. Alle inspanningen dreigen dan nog maar eens voor niets geweest te zijn.
Zoals al aangehaald, is er echt nog te weinig gevaccineerd om daar al mee te gaan morrelen. Dat zal voor na de zomervakantie zijn. Want met de Britse variant is de leeftijdsgrens om "zwaar ziek" te kunnen worden ook verschoven (en niet in de goede richting)...Stroper schreef:Die dateren nog uit de tijd dat er niet gevaccineerd werd. Aangezien de risicogroepen meer beschermd zijn, schuift de versoeplingsgrens ook naar boven op.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Hier zijn er die bij hoog en bij laag beweren dat scholen NIET de motor zijn van besmetting. Dan zullen ze heel zeker akkoord gaan dat de horeca ook weer open mag op het ogenblik dat de scholen weer open gaan. Want op restaurant zit je met veel minder volk dan in een klaslokaal (of op de speelplaats) en ook veel minder lang. Als scholen geen motor van besmetting zijn, dan zal de horeca dat nog veel minder zijn. Ik zit in elk geval niet op restaurant of café van 8.30 tot 16u. En al zeker niet elke dag.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 11 apr 2021, 20:07, in totaal 2 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Waren er zoveel besmettingen in restaurants enzo? Ik dacht dat niet. Denk dat café's erger zijn.
Hoe dan ook psychosociaal gezien is opening van restaurants enorm voordelig. Eens gaan lunchen met iemand kan enorm veel goed doen.
Hoe dan ook psychosociaal gezien is opening van restaurants enorm voordelig. Eens gaan lunchen met iemand kan enorm veel goed doen.
-
- Elite Poster
Dan was er ook geen enkele reden om de horeca te sluiten.boonpwnz schreef:Waren er zoveel besmettingen in restaurants enzo? Ik dacht dat niet.
-
- Elite Poster
Horeca is ook een van de "grote versoepelingen" die hun eigen 2 weken vereisen. Ik zou dat ook voor de heropening van de scholen doen, want we weten van de zomervakantie dat de problemen pas begonnen na de heropening.
In het andere geval, als men doorzet op het open gooien van de scholen volgende week, vrees ik dat 1 mei definitief begraven mag worden, en 15 mei ook... We gaan dan al richting een sluiting van 8 of 9 maanden En voor wat?
In het andere geval, als men doorzet op het open gooien van de scholen volgende week, vrees ik dat 1 mei definitief begraven mag worden, en 15 mei ook... We gaan dan al richting een sluiting van 8 of 9 maanden En voor wat?
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Misschien moeten we gewoon de scholen gesloten houden, en de horeca heropenen?
-
- Elite Poster
Wat is daar het nut van?devilkin schreef:Misschien moeten we gewoon de scholen gesloten houden, en de horeca heropenen?
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Gezien we hier duidelijk toch niet voor een gedegen aanpak gaan in dit land, zou het eigenlijk alleen maar fair zijn: een sector die al 200+ dagen stil ligt, waar bij velen denk ik alle reservers er wel al door zijn, en waar het - mits de nodige regels/aanpassingen/... wel redelijk veilig zou kunnen aan toe gaan.
Ook kan ik wel ergens volgen dat als je mensen op een terras zet MET de nodige maatregelen het beter onder controle te houden is dan als ze weer een feestje gaan organiseren (en dan domgaandeweg uit het raam springen/gaan hangen....)
Maar de realiteit stelt dat een minderheid het wel weer zal verkl*ten voor de rest, dus laten we gerust wat verder aanmodderen zoals we bezig zijn... aan een leuk plateau van 4,5k infecties per dag.
Ook kan ik wel ergens volgen dat als je mensen op een terras zet MET de nodige maatregelen het beter onder controle te houden is dan als ze weer een feestje gaan organiseren (en dan domgaandeweg uit het raam springen/gaan hangen....)
Maar de realiteit stelt dat een minderheid het wel weer zal verkl*ten voor de rest, dus laten we gerust wat verder aanmodderen zoals we bezig zijn... aan een leuk plateau van 4,5k infecties per dag.
-
- Elite Poster
Is idd een feit dat de horeca een hele zomer open geweest is zonder noemenswaardige problemen, en dat met terugkerende reizigers uit risicogebieden, een maand slecht en kil weer en een maand mooi en warm weer. De miserie begon pas na de heropening van de scholen. Een lokale uitbraak in augustus die altijd lokaal gebleven is (dankzij snel ingrijpen ter plaatse) werd getraceerd naar enkele grote feesten, waar er veel meer mensen samen waren dan we vandaag zouden toelaten bij de horeca. Dat horeca besmetting genereren is niet te ontkennen, maar de grootorde is verre van die van de scholen.
Begin september hadden we gemiddeld 400 gevallen/dag, een getal dat we sindsdien nooit meer teruggezien hebben. En toen waren er zelfs nog geen vaccinaties of controles op de verplichte testen/quarantaine bij de terugkeer, laat staan een testcentrum op de luchthaven...
Langs de andere kant is dat weer gemakkelijk voer voor gratuite en populistische uitspraken als "de horeca open en de scholen dicht ik snap dat niet". Er zal uiteindelijk een compromis gevonden moeten worden. Wat ik zeker niet zou doen is de scholen heropenen op 19 april, dat is veel te snel voor zo'n grote versoepeling (meer zelfs: het is meteen al de grootste versoepeling die je nu kan doen). Wacht tot de cijfers voldoende zakken, heropen ze dan, en dan vingers kruisen dat de cijfers niet te hard weer gaan stijgen zodat we het nog net kunnen rekken tot de zomervakantie waarin de cijfers sowieso weer zullen dalen. Hoe later je ze heropent in mei, hoe meer kans dat dat lukt. Dat kan gerust met de horeca tegelijk open, maar open ze dan voor de scholen, anders gaan zij meteen (onterecht) weer op de lange baan geschoven worden wanneer de stijging door de scholen begint.
Begin september hadden we gemiddeld 400 gevallen/dag, een getal dat we sindsdien nooit meer teruggezien hebben. En toen waren er zelfs nog geen vaccinaties of controles op de verplichte testen/quarantaine bij de terugkeer, laat staan een testcentrum op de luchthaven...
Langs de andere kant is dat weer gemakkelijk voer voor gratuite en populistische uitspraken als "de horeca open en de scholen dicht ik snap dat niet". Er zal uiteindelijk een compromis gevonden moeten worden. Wat ik zeker niet zou doen is de scholen heropenen op 19 april, dat is veel te snel voor zo'n grote versoepeling (meer zelfs: het is meteen al de grootste versoepeling die je nu kan doen). Wacht tot de cijfers voldoende zakken, heropen ze dan, en dan vingers kruisen dat de cijfers niet te hard weer gaan stijgen zodat we het nog net kunnen rekken tot de zomervakantie waarin de cijfers sowieso weer zullen dalen. Hoe later je ze heropent in mei, hoe meer kans dat dat lukt. Dat kan gerust met de horeca tegelijk open, maar open ze dan voor de scholen, anders gaan zij meteen (onterecht) weer op de lange baan geschoven worden wanneer de stijging door de scholen begint.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Probleem met de horeca is dat niet elke zaak hetzelfde is. Er zijn er mét en er zijn er zonder terassen. Er zijn er met grote verbruikszalen en er zijn er met kleine. Er zijn er ook zonder terrassen...
Dus spreken van dé horeca openen is veilig
Voorbeeld was gisteren in t journaal. Ze filmden in Luxemburg. T verloopt hier veilig, zei de uitbater. We houden ons aan de regels. En hij somde ze op. O.m. met max twee mensen aan één tafel.
Even later zoomde de camera in op de terassen en zag je her en der vier mensen aan één tafel...
Dus spreken van dé horeca openen is veilig
Voorbeeld was gisteren in t journaal. Ze filmden in Luxemburg. T verloopt hier veilig, zei de uitbater. We houden ons aan de regels. En hij somde ze op. O.m. met max twee mensen aan één tafel.
Even later zoomde de camera in op de terassen en zag je her en der vier mensen aan één tafel...
-
- Elite Poster
Oh ramp. Zoals ik schreef: op school zitten en lopen de kinderen met tientallen gelijk vlak naast elkaar, zowat continue van 8.30 tot 16u, hetzij in het leslokaal, hetzij op de speelplaats. En met 4 aan een tafeltje gedurende een uurtje of zo, daar moeten we meteen een drama van maken. Beetje serieus blijven hee. Die 4 aan een tafel is verwaarloosbaar vergeleken met school. Je houdt het niet voor mogelijk hoe sommigen zich hier vastrijden in hun eigen tegenstrijdige verklaringen.phil48 schreef:Even later zoomde de camera in op de terassen en zag je her en der vier mensen aan één tafel...
-
- Elite Poster
Nee Jack, het gaat niet over 2 of 4 of 36800000 aan één tafel.
Het gaat erover dat als je akkoord gaat met de regels (quote: wij respecteren de regels) dan doe je dat, of je opent niet.
Trouwens. Toen werd voorgesteld dat de enkel de terrassen voor de paasvakantie open gingen, zei de horeca zelf dat dit niet rendabel was. In andere landen (in dit geval Luxemburg) vinden ze dat al een stap in de goeie richting, ook al maak je dan geen of minder winst.
Voor mij niet gelaten, hou de scholen gesloten tot de zomer en ga met zijn allen lekker op café, de realiteit zal uitwijzen dat de covid afdelingen van de ziekenhuizen dan niet plotsklaps gaan leeglopen.
Het gaat erover dat als je akkoord gaat met de regels (quote: wij respecteren de regels) dan doe je dat, of je opent niet.
Trouwens. Toen werd voorgesteld dat de enkel de terrassen voor de paasvakantie open gingen, zei de horeca zelf dat dit niet rendabel was. In andere landen (in dit geval Luxemburg) vinden ze dat al een stap in de goeie richting, ook al maak je dan geen of minder winst.
Voor mij niet gelaten, hou de scholen gesloten tot de zomer en ga met zijn allen lekker op café, de realiteit zal uitwijzen dat de covid afdelingen van de ziekenhuizen dan niet plotsklaps gaan leeglopen.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Fout ?
Het gaat maar op 1 plek fout hoor en dat is in het AZ.
Het is niet de fout van de scholen of de kappers of de sportclub of de horeca of het werk, besmettingen gebeuren overal.
Ze hebben gewoon vogelenpik gespeeld en als het nog wat slechter gaat mogen ze nog eens met een pijltje smijten.
Het gaat maar op 1 plek fout hoor en dat is in het AZ.
Het is niet de fout van de scholen of de kappers of de sportclub of de horeca of het werk, besmettingen gebeuren overal.
Ze hebben gewoon vogelenpik gespeeld en als het nog wat slechter gaat mogen ze nog eens met een pijltje smijten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik denk dat we van geluk mogen spreken dat het weer zo slecht is deze paasvakantie. Het horrorscenario waarbij plaatsen overrompeld worden door dagjestoeristen en dergelijke is gelukkig niet gebeurd.
Nu weer over tot de orde van de dag: Kijken wat mogelijk is qua versoepelingen en de discussie over de scholen weer op volle toeren laten draaien. Onderwerp over scholen zou van mijn part even verbannen mogen worden, is ondergeschikt aan het algemeen belang geworden. Doe alles dicht voor 4 weken en kijk dan wat mogelijk is, stap per stap. En dat aan de hand van de cijfers.
We zijn weer vertrokken voor een welles/nietes-spelleke over de scholen en dat is gewoonweg kapot vermoeiend.
Nu weer over tot de orde van de dag: Kijken wat mogelijk is qua versoepelingen en de discussie over de scholen weer op volle toeren laten draaien. Onderwerp over scholen zou van mijn part even verbannen mogen worden, is ondergeschikt aan het algemeen belang geworden. Doe alles dicht voor 4 weken en kijk dan wat mogelijk is, stap per stap. En dat aan de hand van de cijfers.
We zijn weer vertrokken voor een welles/nietes-spelleke over de scholen en dat is gewoonweg kapot vermoeiend.
- iceke
- Elite Poster
Hahaha, think again, de tickets voor de musea zijn atm schaarser dan die van tomorrowland.Pengu schreef:Ik denk dat we van geluk mogen spreken dat het weer zo slecht is deze paasvakantie. Het horrorscenario waarbij plaatsen overrompeld worden door dagjestoeristen en dergelijke is gelukkig niet gebeurd.
-
- Elite Poster
Ik snap het ook niet goed. De ziekenhuisopnames zijn idd verder dalend. Vandaag -7% en dat kan nog wat stijgen want de -9% van zaterdag was zoals ik zei ook wat weekenddepressie.
Dus we gaan in de goede richting op. Maar volgende week al versoepelen terwijl de opnames nog maar net zijn beginnen dalen? Dat is wel extreem snel...
Goed, dat de grenzen open moeten*, dat is een voldongen feit want De Croo heeft dat gegarandeerd tov de EU opdat België geen rechtszaak aan het been zou krijgen. Uiteindelijk doen andere EU landen dat ook, inclusief de landen die betere cijfers kunnen voorleggen dan wij.
Maar dan *tegelijk* ook nog eens de scholen opengooien Dat is niet alleen extreem snel versoepelen, maar ook extreem veel, zonder dat we al de cijfers kunnen voorleggen die 2 grote versoepelingen tegelijk verantwoorden, noch in gevallen, opnames en sterfte, en noch in vaccineringen. We hebben toch wel iets geleerd uit het verleden zeker met te snel te versoepelen, of niet dan
Ik hoop ook dat ze tot bedaren komen. Van Weyts moeten we natuurlijk weer niets verwachten vandaag, hopelijk wel van het overlegcomité woensdag waar de verstandigere koppen zitten.
*Grenzen open betekent eigenlijk enkel dat niet-essentiële reizen weer mogen. Het betekent niet dat er niet getest mag worden bij binnenkomst of dat er geen quarantaine mag opgelegd (en gecontroleerd) worden.
Dus we gaan in de goede richting op. Maar volgende week al versoepelen terwijl de opnames nog maar net zijn beginnen dalen? Dat is wel extreem snel...
Goed, dat de grenzen open moeten*, dat is een voldongen feit want De Croo heeft dat gegarandeerd tov de EU opdat België geen rechtszaak aan het been zou krijgen. Uiteindelijk doen andere EU landen dat ook, inclusief de landen die betere cijfers kunnen voorleggen dan wij.
Maar dan *tegelijk* ook nog eens de scholen opengooien Dat is niet alleen extreem snel versoepelen, maar ook extreem veel, zonder dat we al de cijfers kunnen voorleggen die 2 grote versoepelingen tegelijk verantwoorden, noch in gevallen, opnames en sterfte, en noch in vaccineringen. We hebben toch wel iets geleerd uit het verleden zeker met te snel te versoepelen, of niet dan
Ik hoop ook dat ze tot bedaren komen. Van Weyts moeten we natuurlijk weer niets verwachten vandaag, hopelijk wel van het overlegcomité woensdag waar de verstandigere koppen zitten.
*Grenzen open betekent eigenlijk enkel dat niet-essentiële reizen weer mogen. Het betekent niet dat er niet getest mag worden bij binnenkomst of dat er geen quarantaine mag opgelegd (en gecontroleerd) worden.
Even gefactchecked. Ik kan tickets voor het MAS kopen voor elke dag van deze week behalve dinsdag (en vandaag = sluitingsdag).iceke schreef:Hahaha, think again, de tickets voor de musea zijn atm schaarser dan die van tomorrowland.
- iceke
- Elite Poster
Jij weet net zo goed als ik dat "horror scenario's" helemaal het probleem niet zijn.
Je kan een camera zetten op die 4 keer per jaar dat de treinen vol zitten naar de kust, het probleem zit hem daar niet, uiteindelijk is dat een zeer kleine fractie van het reizigers verkeer.
En voor alle duidelijkheid, ik wil de musea niet dicht
Je kan een camera zetten op die 4 keer per jaar dat de treinen vol zitten naar de kust, het probleem zit hem daar niet, uiteindelijk is dat een zeer kleine fractie van het reizigers verkeer.
En voor alle duidelijkheid, ik wil de musea niet dicht
-
- Elite Poster
Het forum staat bol van reacties die stellen dat het in de scholen niet fout gaat. Begin misschien best eens met alles hier te lezen of herlezen. En als het daar niet fout gaat met zoveel volk waarom zou het dan elders wél fout gaan met veel minder volk?willde schreef:Dus, Jack: omdat het (misschien) fout gaat in de scholen, kunnen we het meteen ook maar beter fout laten gaan in de horeca?
Serieus blijven, hé.
-
- Elite Poster
Grenzen open = import virus.
Iedereen weet dat de verplichte quarantaines een joke zijn. En controles worden niet uitgevoerd, want geen prioriteit voor de lokale politie.
Scholen niet heropeen? Dan mag je EISEN dat ze dit keer WEL afstzndsonderwijs doen. Of komt er weer een zomerse week aan, zoals net voor de Paasvakantie ?
Iedereen weet dat de verplichte quarantaines een joke zijn. En controles worden niet uitgevoerd, want geen prioriteit voor de lokale politie.
Scholen niet heropeen? Dan mag je EISEN dat ze dit keer WEL afstzndsonderwijs doen. Of komt er weer een zomerse week aan, zoals net voor de Paasvakantie ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Hoog tijd dat de scholen terug opengaan.
Die positiviteitsratio blijft maar stijgen met de scholen dicht...
... en dit terwijl de massale besmettingen op school niet meer in de cijfers komen want school dicht is geen test.
Tja dan zal de massale besmetting dan toch niet op school gebeuren zeker, ze gebeuren elders, iets wat we al lang weten.
Hopelijk nu geen politiek spelletje meer, waarbij er moet toegegeven worden op schoolsluiting die niets bijbrengt, integendeel
Die positiviteitsratio blijft maar stijgen met de scholen dicht...
... en dit terwijl de massale besmettingen op school niet meer in de cijfers komen want school dicht is geen test.
Tja dan zal de massale besmetting dan toch niet op school gebeuren zeker, ze gebeuren elders, iets wat we al lang weten.
Hopelijk nu geen politiek spelletje meer, waarbij er moet toegegeven worden op schoolsluiting die niets bijbrengt, integendeel
-
- Elite Poster
Zelfs de experten zeggen dat de voorzichtige daling wellicht gelinkt mag worden aan de 30 tot 40 procent minder testen.
Positiviteitsratio na bijna drie weken schoolsluiting intussen gestegen tot 8,9 procent.
Positiviteitsratio na bijna drie weken schoolsluiting intussen gestegen tot 8,9 procent.
-
- Elite Poster
Jaja, scholen al meer dan 2 weken dicht en wat doen de cijfers...
Volgens de professor zien we het aantal besmettingen behoorlijk snel stijgen in Limburg, maar ook in de leeftijdscategorieën 0 tot 9, 10 tot 19 jaar.
Nu is het toch echt stilaan klaar en duidelijk dat de jeugd NIET massaal in de scholen besmet raakt.
Volgens de professor zien we het aantal besmettingen behoorlijk snel stijgen in Limburg, maar ook in de leeftijdscategorieën 0 tot 9, 10 tot 19 jaar.
Nu is het toch echt stilaan klaar en duidelijk dat de jeugd NIET massaal in de scholen besmet raakt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
scholen voldoen aan de voorwaarden voor het virusduizend schreef: Nu is het toch echt stilaan klaar en duidelijk dat de jeugd NIET massaal in de scholen besmet raakt.
teveel volk, te lang samen in te kleine en slecht verluchte ruimtes
en maak u geen illusies
het virus houdt er geen rekening mee dat scholen nu officieel gesloten zijn als de ruimtes tegelijk alle dagen volzitten met opvang of als die kinderen ergens anders massaal verzamelen in, opnieuw, kleine slecht verluchte ruimtes omdat het slecht weer is
uw retoriek of scholen al dan geen motor zijn doet er niet toe, in die omgeving is verspreiding gegarandeerd
nu goed, onze 7 regeringen kennende komt er wel een compromis uit de bus met een paar compromissen waar ge zult van achterover vallen.
die worden dan met hand en tand als perfect logisch verdedigd.
we mogen blij zijn dat vaccinatiecentra stilaan op zondag gaan vaccineren, wat een prestatie na 4 maand
zou de taskforce en vaccincentra nu al beseffen dat ze binnen een maand hun openingsuren drastisch meoten veranderen als de werkende bevolking spuitjes moet gaan halen?
of zal het eerst een week of 2 duren voor ze door hebben dat de werkende bevolking niet zomaar tussen 9 en 16u kan afkomen? vrijwilligers is ook wel leuk, nu zijn er velen omdat het slecht weer is, wat met goed weer straks? zou men daar al bij stilstaan dat die mensen toch liever gaan wandelen?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 65 keer
Weet er eigenlijk iemand hoe het zit met het CureVac vaccin ? Ik vind er verdacht weinig over terug.
Ik weet dat ze aan het "rolling reviewen" zijn, maar alle overige status updates dateren van een maand geleden.
Ik weet dat ze aan het "rolling reviewen" zijn, maar alle overige status updates dateren van een maand geleden.
Zeg 1207, jij bent kwaad op iedereen: kwaad op de vaccinatiecentra die zonder vaccins allang open moesten zijn op zondag, kwaad op de vrijwilligers, want je zal zien, die zullen allemaal gaan wandelen...
Al eens in een vaccinatiecentrum geweest? Dat verloopt daar schitterend.
Al eens in een vaccinatiecentrum geweest? Dat verloopt daar schitterend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
ik kijk naar de hele keten om te kijken of het werktwillde schreef:Al eens in een vaccinatiecentrum geweest? Dat verloopt daar schitterend.
niet enkel naar die lieve verpleegster die maar 2u per dag een spuitje mag zetten,
daar hoort alles bij vanaf de moment dat je met de fabrikant onderhandelt tem de moment dat het spuitje in de arm zit
als het in die keten hapert dan werkt uw strategie niet en momenteel hapert het overal.
-
- Elite Poster
Ketting... Schakel... Zwak... Iemand ? 1207 heeft in deze gelijk. Maar we krijgen uiteindelijk allemaal te maken met die verpleegster in het vaccinatiecentrum en niet met de fabrikant van het vaccin of de logistiek of de minister of 1 van de zoveel onbenullen die in dit hele proces ingeschakeld werden. Loopt de vaccinatie goed, dan zijn het de centra die uitstekend werk leveren. Is de vaccinatie een drama dan zijn het diezelfde centra die met alle zonden van Israël overladen worden. Wie hier dus komt vragen "Ben je al eens in een vaccinatiecentrum geweest?", die heeft totaal geen voeling met de werkelijkheid.1207 schreef: daar hoort alles bij vanaf de moment dat je met de fabrikant onderhandelt tem de moment dat het spuitje in de arm zit
als het in die keten hapert dan werkt uw strategie niet en momenteel hapert het overal.
-
- Elite Poster
Zeer juist, vandaar dat de scholen zo snel mogelijk terug open moeten. Op die manier is er een controle op de maatregelen mogelijk. In de klas zit je stil op een stoel, zonder groot risico.1207 schreef: en maak u geen illusies
het virus houdt er geen rekening mee dat scholen nu officieel gesloten zijn als de ruimtes tegelijk alle dagen volzitten met opvang of als die kinderen ergens anders massaal verzamelen in, opnieuw, kleine slecht verluchte ruimtes omdat het slecht weer is
Als de school gesloten is, heb je, zoals je zegt, ongecontroleerde bijeenkomsten met een groot risico.
Dus ja, allen naar school met een controleerbaar en veel kleiner risico.
Ipv school dicht en elders oncontroleerbaar samentroepen met hoogrisico contacten.
De cijfers bewijzen dit keer op keer ...
-
- Elite Poster
Mag de daling in de ziekenhuisopnames ook gelinkt worden aan 30-40% minder testen?phil48 schreef:Zelfs de experten zeggen dat de voorzichtige daling wellicht gelinkt mag worden aan de 30 tot 40 procent minder testen.
-
- Elite Poster
Die zijn uiteraard het gevolg van de daling van de besmettingen die al bezig was voor de schoolsluiting.
En aangezien de besmettingen, nu de scholen al meer dan 2 weken gesloten zijn, het grootst is bij de schoolgaande jeugd, zal je dit ook zien in de ziekenhuiscijfers want de besmette schoolgaande jeugd komt doorgaans niet in het ziekenhuis...
Er wordt ineens veel duidelijk
En aangezien de besmettingen, nu de scholen al meer dan 2 weken gesloten zijn, het grootst is bij de schoolgaande jeugd, zal je dit ook zien in de ziekenhuiscijfers want de besmette schoolgaande jeugd komt doorgaans niet in het ziekenhuis...
Er wordt ineens veel duidelijk