Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Het gaat even niet om de boodschapper, maar om de boodschap.

Jongeren scholen samen en dat zorgt voor evenveel (zoniet meer, want andere bubbels) dan wanneer ze op school zouden zitten.

Kinderen zitten bij grootouders of bij hun vriendjes thuis. Ook hier evenveel contacten.

Dus ja. Wat was het nut ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

phil48 schreef:Jongeren scholen samen en dat zorgt voor evenveel (zoniet meer, want andere bubbels) dan wanneer ze op school zouden zitten.
Nee, ze "scholen" niet tegelijk samen met 20 andere kinderen in kleine en te slecht verluchte ruimtes. Tijdens de vakantie ontmoeten ze wie ze willen, doorgaans zijn dat de beste vrienden. Al de andere bubbels die ze er anders "gratis" bovenop krijgen in een gemiddelde klas, die ontmoeten ze nu niet. Wat kampen betreft, er is bepaald dat dit zoveel mogelijk buiten moet gebeuren en dat er geen overnachtingen mogen zijn.

Er is absoluut geen bewijs dat er buiten, volledig in open lucht, een significant risico is op besmettingen.
phil48 schreef:Kinderen zitten bij grootouders of bij hun vriendjes thuis. Ook hier evenveel contacten.
De regering heeft de nodige maatregelen getroffen opdat dit niet nodig zou zijn. Als de ouders niet op dit aanbod wensen in te gaan, ligt de schuld bij hen, niet bij de kinderen.
phil48 schreef:Dus ja. Wat was het nut ?
Het nut zal binnenkort nog maar eens duidelijk worden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:De regering heeft de nodige maatregelen getroffen opdat dit niet nodig zou zijn. Als de ouders niet op dit aanbod wensen in te gaan, ligt de schuld bij hen, niet bij de kinderen..
Dit is wel heel kort door de bocht.

Om te beginnen is het aanbod van 'de regering' niet gratis, grootouders zijn dat wel.
Ten tweede, ik ben totaal geen voorstander van gemeentelijke kinderopvang. Ik ben zelf lang genoeg leiding geweest om te weten hoe het er aan toe gaat. Ik wil daar mijn kinderen niet naartoe sturen.
En neen, mijn kinderen worden niet opgevangen door de grootouders, dat doen we 100% zelf. Ik denk dat mijn kinderen (11 & 13 jaar) nog geen 10 dagen opgevangen zijn door de grootouders in hun hele leven.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

cadsite schreef:Om te beginnen is het aanbod van 'de regering' niet gratis, grootouders zijn dat wel.
Ik had het over tijdelijke werkloosheid zodat je als ouder zelf je kind kan opvangen (wat nog altijd je primaire verantwoordelijkheid is, weet wel). Geen enkele ouder met een niet-essentiële job die kan thuiswerken zou aanspraak mogen maken op een of andere vorm van georganiseerde dagopvang (kampen zijn iets anders natuurlijk).
cadsite schreef:Ten tweede, ik ben totaal geen voorstander van gemeentelijke kinderopvang. Ik ben zelf lang genoeg leiding geweest om te weten hoe het er aan toe gaat. Ik wil daar mijn kinderen niet naartoe sturen.
Dat geloof ik.
cadsite schreef:En neen, mijn kinderen worden niet opgevangen door de grootouders, dat doen we 100% zelf. Ik denk dat mijn kinderen (11 & 13 jaar) nog geen 10 dagen opgevangen zijn door de grootouders in hun hele leven.
:thumbs: zo hoort het
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

CCatalyst schreef:
phil48 schreef:Kinderen zitten bij grootouders of bij hun vriendjes thuis. Ook hier evenveel contacten.
De regering heeft de nodige maatregelen getroffen opdat dit niet nodig zou zijn.
Zoals de maatregel dat je op reis met de trein naar de kust aan het raam moet zitten, maar op de terugrit niet, want dan is het veilig :bang:

De regering is gewoon gezwicht voor de vakbonden van de leerkrachten, die bang waren voor corona.

Gaan we die extra week krokus en die extra week paasvakantie in de zomervakantie (wanneer het al veel veiliger is) inhalen? Ik vrees ervoor, want dat staat de vakbond ook niet toe (zie vorig jaar). Wat een idee, twee weken vakantie opofferen :banana:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

phil48 schreef:De regering is gewoon gezwicht voor de vakbonden van de leerkrachten, die bang waren voor corona.
Daar ben ik zo zeker niet van.
Ik hoor van heel veel (gemotiveerde) leerkrachten vooral gevloek over die week extra verlof. Het pakket leerstof moet er wel door geraken op minder tijd.
De roepers voor extra verlof waren volgens mij niet eens zozeer bang van corona, maar wilden gewoon een week extra verlof. Wel jammer dat de vakbonden hun voor die kar laten spannen. Het wordt hoog tijd dat vakbonden terug hun echte maatschappelijke rol opnemen ipv elke eis van sommige leden met vuur en vlam te verdedigen.

En neen, een week extra in juli en/of augustus zal er 100% zeker niet komen. Logisch ook. Er zijn zovele leerkrachten die afgelopen week wel (afstands)les hebben gegeven, dus die zijn dan helemaal gechareld.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

phil48 schreef:De regering is gewoon gezwicht voor de vakbonden van de leerkrachten, die bang waren voor corona.
Ben's cijfers toonden een toename van +98% besmettingen bij schoolpersoneel week op week half maart. In Oost-Vlaanderen was het zelfs +235%. Je zou voor minder, welke sector legt zo'n cijfers nog voor (de vleesverwerkende misschien)?

En gezien het Ben's cijfers waren, zal het in werkelijkheid misschien +980% en +2350% geweest zijn, wie weet.
phil48 schreef:Gaan we die extra week krokus en die extra week paasvakantie in de zomervakantie (wanneer het al veel veiliger is) inhalen?
Neen. Zou jij akkoord gaan met minder verlof als je werkgever om onvoorziene omstandigheden even moest sluiten?
Laatst gewijzigd door CCatalyst 04 apr 2021, 17:18, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:Ben's cijfers toonden een toename van +98% besmettingen bij schoolpersoneel week op week half maart. In Oost-Vlaanderen was het zelfs +235%. Je zou voor minder, welke sector legt zo'n cijfers nog voor (de vleesverwerkende misschien nog?).
Dat mensen nog conclusies trekken uit die grafieken... :roll:

Er is gewoon 0,0 test-consequentie, hoe kan je dan vergelijken met een vorige periode??
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

cadsite schreef:Er is gewoon 0,0 test-consequentie, hoe kan je dan vergelijken met een vorige periode??
We moeten roeien met de riemen die we hebben. Ook uit andere gegevens, zoals quarantainesluitingen, wordt de precaire situatie in de scholen bevestigd, ook weer overal maar in het bijzonder in Oost-Vlaanderen.

(niet aan u persoonlijk gericht) En nee, het is niet omdat *uw* school openbleef dat er geen algemeen probleem is.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

CCatalyst schreef:
phil48 schreef:Gaan we die extra week krokus en die extra week paasvakantie in de zomervakantie (wanneer het al veel veiliger is) inhalen?
Neen. Zou jij akkoord gaan met minder verlof als je werkgever om onvoorziene omstandigheden even moest sluiten?
Onvoorziene omstandigheden, na één jaar corona :bang:


Kan je me één goeie reden geven waarom volgens de vakbonden afgelopen week afstandsonderwijs in het middelbaar plots niet mogelijk was, terwijl het sinds de oktober maatregelen eigenlijk standaard deeltijds gegeven werd ???

Het is zoals Cadsite schreef, ze wilden gewoon een extra week vakantie, want het was zalig mooi weer.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:(niet aan u persoonlijk gericht) En nee, het is niet omdat *uw* school openbleef dat er geen algemeen probleem is.
Laat nu net de school waar de jongste gaat wel met een probleem zitten. :angel:
Er waren besmettingen bij de kleuters, dus die gingen sowieso niet mogen gaan.

We moeten inderdaad roeien met de riemen die we hebben, alleen kan ik er niet bij dat we na meer dan een jaar nog altijd maar zo'n knoeiboel hebben...
willde
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 dec 2020, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Het verbaast me dat niemand hier doordringt tot de kern van de zaak: BDW heeft blijkbaar niets te zeggen over zijn kinderen!
The horror!
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Je weet wel 1 zaak zeker: op scholen wordt er nog getest en op isolatie/quarantaine gezet. In andere sectoren niet. Als er teveel personeel ziek wordt, sluit je de school tijdelijk. Dat gebeurt al een gans schooljaar zo.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Voor het middelbaar was en is overschakelen op afstandsonderwijs de op één na beste oplossing.

Ineens van teveel besmettingen, dus we geven geen les meer is direct naar plan C, zonder eerst plan B te proberen.

Uiteraard geldt dit niet voor het lager en het kleuteronderwijs.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef:
iceke schreef: Daar ben ik nog niet zo zeker van (maar is dus voer voor die experten) was de gemiddelde doorstroming van een corona patiënt(niet op ic) niet 48uur ?
10.000 bedden meer of minder maakt dus wel degelijk een verschil (lijkt veel, maar dat zijn 60 bedden extra per ziekenhuis)
Neem de curves van de eerste lockdown er eens terug bij.
kijk hoe de ziekenhuisbezetting begint te stijgen na de exponentiele stijging van de besmettingen.

Denk je dat die ziekenhuisbezetting zonder maatregelen die de exponentiele besmettingen afvlakken niet gewoon blijft doorstijgen???

Daar moet je helemaal geen expert voor zijn, dat ziet iedereen
10.000 bedden extra koopt je een week of twee en dan zit weer alles vol als je geen lockdownachtige maatregelen neemt ...
Natuurlijk denk ik dat, 't probleem is dat ze ondertussen zo efficiënt werken(ten koste van hun personeel) dat ze als er eens iets gebeurd het niet meer de baas kunnen.
Dan kan je zeggen, dit had niemand zien aankomen, maar ook dat is dikke zever, er was bv. wel een stock mondmaskers...ze waren maw te gierig om er rekening mee te houden dat er ooit eens iets kon gebeuren en dan mogen we nog van geluk spreken dat we in België wonen.
Maar zoals ik al zij, dit had perfect opgevangen kunnen worden door meer bedden en zonder (verregaande) maatregelen, en ja, ook de 2de en 3de en 4de en... golf had dan minder problematisch geweest.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

tegen zoveel onwetendheid kan ik niets tegenin brengen ...
Ik stel voor dat je je even verdiept in exponentiële stijging

er was geen 2de of 3de golf geweest.
iedereen was gewoon besmet geraakt tijdens de eerste golf met een crash van het zorgsysteem en een veelvoud van doden...
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Brazilië is een mooi voorbeeld.

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 nov 2017, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

In theorie heeft Iceke gelijk. Er zal altijd een X aantal bedden & personeel zijn waarbij we dergelijke epedemi doorstaan zonder maatregelen waarbij de ziekenhuizen niet vol komen te liggen. De vraag is op hoeveel ligt de limiet natuurlijk. Als we bv. 5X meer bedden & personeel zouden nodig hebben dan vandaag, denk ik dat dat inderdaad weinig realistisch is.

TOI kan inderdaad veel beter, als natuurlijk iedereen liegt tegen de tracers blijft het dan ook een onbegonnen zaak.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Raketisch schreef:
TOI kan inderdaad veel beter, als natuurlijk iedereen liegt tegen de tracers blijft het dan ook een onbegonnen zaak.
dat gaat niet persé om liegen
ben in het afgelopen jaar een keer of 4 opgebeld en dan stel je rare dingen vast

ze beginnen telefonisch vanalles te vragen, bv rijksregisternummer, telefonisch geef ik da uiteraard niet.
als ze mij niet willen zeggen wie de besmette persoon is? wat heb ik daar dan aan? is het ons ma die ik elke week 3X zie of die ene buurman die ik eens om de 2 maand tegenkom?
als ik dan braaf, op onschuldige vragen, antwoord tegen persoon 1 en de volgende 3 idioten van die dienst vragen knal hetzelfde? op den duur antwoordt ge niet meer hé

en als ge dan door 2 verschillende wordt opgebeld omwille van hetzelfde risicocontact en ze eisen dat ge uw verhaal gewoon een 2e keer op een half uur doet? lijkt wel het proximus en telenet contactcenter :)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

1207 schreef: als ze mij niet willen zeggen wie de besmette persoon is? wat heb ik daar dan aan? is het ons ma die ik elke week 3X zie of die ene buurman die ik eens om de 2 maand tegenkom?
Omwille van de privacy mogen die dat niet zeggen.
Het staat jouw ma/buurman uiteraard vrij om het zelf te vertellen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Stroper schreef:Omwille van de privacy mogen die dat niet zeggen.
Het staat jouw ma/buurman uiteraard vrij om het zelf te vertellen.
ik weet waarom de tracers het niet zeggen maar het houdt geen steek en slaat als een tang op een varken als de strijd tegen corona echt uw prioriteit is
als ge liever ambtelijk bureacratisch administratief discussieert om u belangrijk te maken/vinden dan snap ik het wel
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Er is nog niks veranderd sinds de mideleeuwen
Bron: Le Parisien
https://www.hln.be/buitenland/nadat-jou ... ~a5a7d4ea/
Bijlagen
IMG-20210405-WA0000.jpg
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

1207 schreef: ik weet waarom de tracers het niet zeggen maar het houdt geen steek en slaat als een tang op een varken als de strijd tegen corona echt uw prioriteit is
als ge liever ambtelijk bureacratisch administratief discussieert om u belangrijk te maken/vinden dan snap ik het wel
Neen, als je een hoogrisicocontact gehad hebt laat je je testen en blijf je binnen tot je negatief test/genezen bent.
Of je het dan gekregen hebt van je moeder, postman of minnares maakt geen verschil. Vervolgens geef jij je contacten door, en die worden dan anoniem verwittigd. En daar maakt het ook niet uit of dat een collega, fietsmaatje of minnares nr 2 is.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Stroper schreef: Neen, als je een hoogrisicocontact gehad hebt laat je je testen en blijf je binnen tot je negatief test/genezen bent.
en hoe weet ik of dat contact hoogrisico was als ik niet mag weten met wie en wanneer en hoelang?

De theoretische modellen zullen op papier wel kloppen maar de praktijk is vaak net iets anders. waarschijnlijk is er eveneens een bureaucratische administratieve reden waarom de tracers quasi letterlijk neits op papier zetten over de personen die ze opbellen
of zal er een reden zijn waarom ge als burger elke keer een andere tracer aan de lijn krijgt waar ge heel uw verhaal opnieuw moogt tegen doen.

alleen moet ge dan wel inzien dat dit bij heel wat burgers op hun zenuwen zal werken
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Raketisch schreef:In theorie heeft Iceke gelijk. Er zal altijd een X aantal bedden & personeel zijn waarbij we dergelijke epedemi doorstaan zonder maatregelen waarbij de ziekenhuizen niet vol komen te liggen. De vraag is op hoeveel ligt de limiet natuurlijk. Als we bv. 5X meer bedden & personeel zouden nodig hebben dan vandaag, denk ik dat dat inderdaad weinig realistisch is.

TOI kan inderdaad veel beter, als natuurlijk iedereen liegt tegen de tracers blijft het dan ook een onbegonnen zaak.
Niet alleen theoretisch, in de praktijk heb ik ook gewoon gelijk...
We plannen de hittegolven gewoon in, we plannen het griepseizoen gewoon in, we plannen hevige kou gewoon in...
De enige reden dat we thuis zitten = het te weinig aantal bedden in de zorg, al de rest is bullshit.
Men had dit ook gewoon anders kunnen oplossen, ipv hun energie te steken in heel de samenleving plat te leggen had men bv. Elke week de thuiszorg en de WZC's kunnen testen, de sleutel om de zorg te ontlasten ligt niet in de kleuterklas of op het werk.
De sleutel om dat virus klein te krijgen waarschijnlijk wel, maar daar zijn we voor alle duidelijkheid niet mee bezig, toch niet op de manier hoe we het nu aanpakken.
We hebben er maw voor gekozen om tijd te rekken , om de zorg te ontlasten, niet om dat virus klein te krijgen & ook niet om mensenlevens te redden.
Dat doen we nooit en gaan we ook nooit doen, iedereen met meer dan 1 hersencel zou dat ondertussen wel al moeten doorhebben dat dat 1. onbegonnen werk is. & 2. onleefbaar is.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

1207 schreef: en hoe weet ik of dat contact hoogrisico was als ik niet mag weten met wie en wanneer en hoelang?
Dat is de inschatting van de persoon die je naam heeft opgegeven.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Bij deze repliek op uw bericht en dit niet bij wijze van "gezever". Voor de zoveelste keer ... Ik vind dat mijn plaat blijft haperen maar je vraagt er expliciet om gezien uw vorige reactie op een post van mij.
iceke schreef:Die heb ik u al een paar keren proberen uit te leggen Koenraad...
Ja het is maar een griepke, een nieuw griepke, dat voor velen niet meer is dan "ik weet van niks" moest men mij niet getest hebben, voor anderen "ik ben 4 dagen goe ziek geweest", voor een nog kleiner percentage " ik voel me al maanden moe" en voor een nog kleiner percentage " sindsdien groeit er gras op mijnen buik"
Tja, als dit uw hardnekkige perceptie blijft, is dat voor mij een vorm van negationisme. Binnen vijf jaar zeggen wetenschappers, zal dit virus gemuteerd zijn richting een gewoon verkoudheidsvirus.

Ik ga nog een laatste keer proberen enkele klinische verschillen met een influenza virus aan te tonen:
- klontervorming bij griep ???
- aantasting van vitale organen zoals hersenen, nieren, lever ???
- herstelperiode van ernstige griep: maanden ???
- nood aan langdurige revalidatie bij griep ???
- griep en neuropsychologische stoornissen ???
- griepepidemie vs. coronapandemie
- ...

Enfin, uwe kop in 't zand steken en u zelf van alles wijs maken, is ook een manier om met problemen om te gaan ... Ik snap nu wel dat je ook maatregelen overbodig vindt. Ik hoop alleen dat je op een zekere dag niet bedrogen uitkomt.
iceke schreef:Soit, hoe los je dat op ?
1. meer bedden, en dan mag je gerust aanhalen dat dat op korte termijn niet haalbaar is, maar uiteindelijk is dat de oplossing (ik ga het nog eens herhalen, op 30 jaar -10% bedden, + 12% Belgen & + kweet niet hoeveel % vergrijzing), samen met vaccinatie & medicatie.
Nogmaals, je negeert het belang van preventie. Bedden en bijhorende personeel zijn voor een overheid en ziekenhuis zeer duur; elk leegstaand bed kost ziekenhuizen handen volg geld. Meer bedden, is ook meer personeel. Wie zal dat allemaal betalen? Na de pandemie, ga je als eerste klagen dat je een ferme, vette factuur gepresenteerd krijgt onder de vorm van belastingen. Of denk je misschien dat al die steunmaatregelen - die overigens zeer terecht zijn -, al die vaccins, werkloosheidsvergoedingen e.d.m. gaan betaald worden door Sinterklaas?

Neen, belangrijk is ervoor te zorgen dat je ziekenhuisbedden zo leeg mogelijk zijn door gerichte preventie = aan uw bevolking zo gezond mogelijk houden en dit impliceert nu éénmaal bepaalde maatregelen ... .
iceke schreef:hoe kan je dat nog oplossen ? zie Australië/Nieuwzeeland, grenzen toe, 14 dagen hotel voor wie binnen wil + een deftige TOI(en ja dan kan een lockdown ook helpen)
Aha, ik ontwaar groeiend inzicht. :banana: Ik heb hier al ik weet niet hoeveel keer de vergelijking met deze landen gemaakt. Je vergeet enkel nog te vermelden dat er daar niet gelachen wordt met overtreding van maatregelen, dat mensen daar een enorm groot verantwoordelijkheidsgevoel hebben en dat de sociale controle daar enorm groot is. Want anders dan de bende criminelen hier die alles kapot slaan, politie bekogelen, etc. etc. en hierdoor de factuur nog een beetje vergroten, los van het geïnduceerd risico op infecties door dergelijke waanzin.
iceke schreef:hoe kan je dat probleem niet oplossen ? Zie België, we zijn het probleem al een jaar aan't rekken...niet aan't oplossen, dat hebben we nooit gedaan.
Geen besmettingen aan het vermijden, dat hebben we nooit gedaan. Geen doden aan het vermijden, dat hebben we nooit gedaan.
Neen, want onze politici zijn alleen maar bezig met hun "imago", beperken van het stemmenverlies op deze wijze of "macht" en "hunne portemonnee" en de rest is secundair. En de bevolking is blijkbaar niet veel slimmer want ze blijven op dag laag allooi stemmen. Ook zijn er - en nogmaals, meer dan ik ooit durfde te hopen - die nog altijd de ernst niet snappen, niet verder zien dat hun neus lang is, extreem egoïsme demonstreren, graag in eigen voeten schieten blijkbaar te dom en te lomp om te beseffen dat het niet naleven van maatregelen deze alleen maar verlengt en extra-economische schade induceert die alleen maar de factuur - lees belastingen - zullen vergroten, die blijkbaar hun impulsen niet onder controle kunnen houden en denken aan "hogere belangen" en die - als het hun te veel wordt - politie bekogelen, combi's vernielen, treinen vernielen etc etc. en dan finaal als de politie optreedt - en nogmaals wat mij betreft, veel te zacht - onderworpen wordt aan een onderzoek nopens proportionaliteit van hun optreden. :bang: :bang: :bang: :bang:
Madam Verlinden, nieuwe opper-tsjeef, staat vrijdag het optreden van de politie voor tv te verdedigen om zaterdag al onderzoek aan te kondigen naar de proportionaliteit ervan. Hoeveel gezichten kan iemand hebben en hoeveel smeerlapperij kan iemand uithalen op 24 u. ?
Alternatief: geen politie meer ? Dan kunnen de jongeren rustig hun gang gaan en de helft van het land aan diggelen slaan om hun frustratie te botvieren. Misschien ook nog wat winkelruiten aan diggelen gooien, enkele auto's in brand steken ... ?
De beelden van de train Brussel - Louvain-La-Neuve, illustreerden weer alles mooi. Maar ja, dat mag hier ook al niet meer gezegd zijn want die arme schapen zijn het toch zo beu en ze moeten zich toch op één manier eens kunne uiten, niet waar? :bang: :bang: :bang: :bang:

Neen, besmettingen hebben we nooit vermeden om de redenen hierboven geïllustreerd.

Wat ik hier ook al duizenden keren gedebiteerd heb: een maatschappij op drift, kan deze pandemie nooit onder controle krijgen.
iceke schreef:Dan vraag ik me af wat we wel aan het doen zijn ? Burgerke pesten ? Ongrondwettelijke maatregelen aan het treffen ? De zorg verlichten ?
Wat zijn we aan het doen ?
Nogmaals, jij bent één van de enigen die ook niet snapt dat een "samen"leving, regels impliceert. Zonder een zekere orde, regels, gedragscodes en noem maar op, kan je geen maatschappij in stand houden, ook niet in tijden van corona. Dit is een elementair sociologisch gegeven.
Misschien is "The Far West" voor u een valabel alternatief? Creëer misschien een nieuwe staat "Anarchististan" of zoiets genaamd.

En telkens er een regel uitgevaardigd wordt, de grondwet erbij halen, is al even belachelijk. De grondwet wordt hier vaak gebruikt om maatregelen in de kiem te smoren. De grondwet wordt hier gebruikt als een middel om "mijn vrijheid, mijn blijheid" in praktijk te kunnen blijven omzetten zonder rekening te houden met extra slachtoffers, zorgpersoneel, economie, zelfstandigen die hun zaak zien teniet gaan, ... Dit is blijkbaar allemaal niets zo lang de grondwet maar wordt gerespecteerd in een opzicht dat het u past uiteraard want anders kan ook die grondwet weer de pot op.
Zoiets kan ik maar één conotatie geven: dégoutant.
iceke schreef:We hebben een paar "specialisten" een veto gegeven en al wie daar maar 1 kritisch woord over durft te zeggen, die vliegt zo ver mogelijk buiten.
Denk aan het welzijn van al die thuiswerkers ? Buiten... denk aan de leerachterstand bij jongeren ? Buiten... Denk aan de vereenzaming ? Buiten... Denk aan de economie ? Buiten... Denk aan de bejaarden die liggen te creperen ? Buiten...
Het enige waar me nog over mogen denken = draag een mondmasker, hou afstand, blijf binnen, wast uw handen, ga die spuit halen...owja en ga werken. We zijn er al ver mee gekomen..& dat ligt echt niet aan die paar flessengooiers in het Ter Kamerebos hoor...hoe langer
die zever gaat duren, hoe meer je die taferelen gaat zien, en nu mag jij kiezen of "die zever" de maatregelen zijn of het virus.
En zonder al die maatregelen stonden we al veel verder zeker :bang: :bang: :bang:
Zonder maatregelen waren nog veel meer bejaarden aan het creperen, telewerk is niet altijd even leuk maar soms moet je een hoger belang dienen en willen zien: "volksgezondheid" heet zoiets bv., wat heb je eraan om de scholen op te houden zoals slimme Weyts predikt terwijl uw leerkrachten uitvallen, jongeren zelf overlijden aan de gevolgen van de aandoening want covid spaart ook hen zeker niet altijd, etc. etc;
Hoe komt dat na het aanscherpen van maatregelen, de cijfers telkens opnieuw dalen?

En vernieling is dan voor u een legitieme manier om uiting te geven aan iets waarmee je niet akkoord bent? Zo lang het uw huis niet is waarschijnlijk dat wordt volgespoten met graffiti of uw voorruit niet is die uitgesmeten wordt, of niet uw auto of niet uw winkelruit dit aan diggelen vliegt ... :beerchug: Mensen die ongebreidelde vernielzucht al legitiem verzet beschouwen, zijn zeer gevaarlijk.
iceke schreef:We dwalen af... hoe lossen we dat op ? zorg dat uw bevolking gezond is, bescherm zij die dat niet zijn en zorg gvd voor opvang voor zij die pech hebben om goed ziek te worden. En ja, daar mogen voor mijn part een paar "specialisten" een veto voor krijgen & een paar andere gerust wat commentaar op hebben. Ik zal wel zelf uitmaken of die commentaar dan al dan niet gegrond is.
We hebben in België goede gezondheidszorg maar had de politiek naar wetenschappers geluisterd die al jaren een nieuwe pandemie voorspelden, dan hadden we nu al lang uit de miserie geweest.
En hoe zorg je dat uw bevolking gezond is? Door hen te adviseren en te sensibiliseren voor maatregelen die gezondheidsperikelen kunnen voorkomen maar daar heb jij dan weer lak aan. Je moet wel een beetje consequent blijven, niet waar.
iceke schreef:En tot slot nog een klein vraagstukje. We hebben in 2020 amper griepdoden gehad, en 2021 zal niet veel slechter doen, gaan we de cafés dan niet beter gesloten houden en met maskertjes blijven rondlopen ? Ca. 1000 tot 5000 doden per jaar minder, het help dan toch voor iets, of gaan we dat gewoon niet doen omdat het ingecalculeerd is ?
Er sterven elk jaar factor x mensen tov corona aan fijn stof en sigaretten, gaan we daar ook gewoon stickers blijven opplakken of lez boetes voor blijven uitdelen, of zijn die ook gewoon ingecalculeerd ?
Nogmaals terug een voorbeeld van uw inconsequentie. Iemand die sterft aan sigaretten die kiest daar zelf voor. Je bepaalt zelf of je rookt of niet en hoeveel toch? Dus, we gaan toch die mensen niet lastig vallen met regeltjes die zeggen dat ze niet meer mogen roken zeker? Wat voor een menskloterij is het niet om mensen te proberen te overtuigen om te roken. En dan nog de prijs van de rookwaren omhoog bij wijze van ontradend effect: da's pas mensenkloterij en mensen beknoten in hun vrijheid, niet waar. Dit zijn toch allemaal zaken die jij "gezever" vindt? Neen, we gaan mensen rustig laten roken zoveel als ze willen want anders vervallen we in dictatoriaal gedrag toch?

Dat fijn stof: we gaan toch mensen niet beperken in het gebruik van hun wagen zeker? Dictatoriaal, wat een repressie zeg. Hier gaan we toch zeker niet mee beginnen.

Maar we gaan onze bevolking wel gezond houden :bang: :bang: :bang:

Mensen zullen altijd sterven. Het eeuwige leven bestaat niet, althans niet in de fysieke vorm en de rest is een kwestie van "geloof".
Alleen is de vraag: zijn mensen gestorven door of met corona, zeker als het over ouderen gaat?

Wat ik wel weet dat is dat er mensen gestorven zijn door corona die anders nog geleefd hadden. That's the point. Hoeveel doden zijn er gevallen door corona die anders nog geleefd hadden. En dat zijn er te veel ...

Het spijt me maar uw betoog is zeer inconsistent en getuigt van weinig kennis van gezondheidszorg ... Volgende keer beter ...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

MichelJ schreef: Dat is de inschatting van de persoon die je naam heeft opgegeven.
ik zou toch graag zelf ook die inschatting maken
nu goed, coronabestrijding is hier overduidelijk niet de prioriteit
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

koenraaddeconinck schreef:
Tja, als dit uw hardnekkige perceptie blijft, is dat voor mij een vorm van negationisme.
Realisme zal je bedoelen, je zet geen 99,95% een heel jaar binnen omdat 0,5% (te) ziek is.
Enfin, uwe kop in 't zand steken en u zelf van alles wijs maken, is ook een manier om met problemen om te gaan ... Ik snap nu wel dat je ook maatregelen overbodig vindt. Ik hoop alleen dat je op een zekere dag niet bedrogen uitkomt.
Achja, ik kan morgen natuurlijk ook gewoon eens goed vallen met de velo of onder een auto terecht komen, feit blijft dat de kans een pak groter is dat ik sterf aan longkanker (fijn stof, sigaretten) , overgewicht (de rommel die in de supermarkt ligt) of simpelweg door dat het te warm of te koud is.
Nogmaals, je negeert het belang van preventie
Ik niet, onze overheid. Pak de groepen aan die het meest kans hebben om in die bedden te belanden en het grootste probleem is opgelost.
Je vergeet enkel nog te vermelden dat er daar niet gelachen wordt met overtreding van maatregelen, dat mensen daar een enorm groot verantwoordelijkheidsgevoel hebben en dat de sociale controle daar enorm groot is.

Kan zijn, ik geloof het niet.
Het doet er ook helemaal niet toe (het staat los van het probleem), als we hier morgen allemaal mooi luisteren, gehoorzaam zijn en 100% de regeltjes gaan volgen(ook de absurde) is het probleem hier nog altijd niet opgelost.
Want anders dan de bende criminelen hier die alles kapot slaan, politie bekogelen, etc. etc. en hierdoor de factuur nog een beetje vergroten, los van het geïnduceerd risico op infecties door dergelijke waanzin.
Het probleem = niet die gastjes in het tk bos, het probleem = die robocops.
Het probleem = niet 1000 jongeren in het tk bos, het probleem = 1000 gepensioneerde op de markt.

Het probleem = niet die paar jongeren die niet weten hoe ze een conflict moeten oplossen (nl. weggaan ipv. met flessen beginnen te gooien)
Het probleem = de media die daar veel te gretig op inpikt.
Wat ik hier ook al duizenden keren gedebiteerd heb: een maatschappij op drift, kan deze pandemie nooit onder controle krijgen.
Onze maatschappij is helemaal niet op drift, onze politiekers zijn op drift.
Nogmaals, jij bent één van de enigen die ook niet snapt dat een "samen"leving, regels impliceert. Zonder een zekere orde, regels, gedragscodes en noem maar op, kan je geen maatschappij in stand houden, ook niet in tijden van corona. Dit is een elementair sociologisch gegeven.
Misschien is "The Far West" voor u een valabel alternatief? Creëer misschien een nieuwe staat "Anarchististan" of zoiets genaamd.
Ik zou niet weten waarom ? Ik heb het laatste jaar niet veel samenleving gezien, we hebben niet mogen "samen" leven.
En telkens er een regel uitgevaardigd wordt, de grondwet erbij halen, is al even belachelijk. De grondwet wordt hier vaak gebruikt om maatregelen in de kiem te smoren. De grondwet wordt hier gebruikt als een middel om "mijn vrijheid, mijn blijheid" in praktijk te kunnen blijven omzetten zonder rekening te houden met extra slachtoffers, zorgpersoneel, economie, zelfstandigen die hun zaak zien teniet gaan, ... Dit is blijkbaar allemaal niets zo lang de grondwet maar wordt gerespecteerd in een opzicht dat het u past uiteraard want anders kan ook die grondwet weer de pot op.
Zoiets kan ik maar één conotatie geven: dégoutant.
Nee, die grondwet is de basis van uw "samenleving", daar kom je niet aan, daar blijf je af, daar speel je niet mee & die probeer je niet uit te hollen.
Ook niet voor een griepke.

En zonder al die maatregelen stonden we al veel verder zeker :bang: :bang: :bang:
Nee, even ver
Zonder maatregelen waren nog veel meer bejaarden aan het creperen, telewerk is niet altijd even leuk maar soms moet je een hoger belang dienen en willen zien: "volksgezondheid" heet zoiets bv., wat heb je eraan om de scholen op te houden zoals slimme Weyts predikt terwijl uw leerkrachten uitvallen, jongeren zelf overlijden aan de gevolgen van de aandoening want covid spaart ook hen zeker niet altijd, etc. etc;
Leerkrachten en jongeren vallen niet meer uit dan anders (ttz, moesten ze niet in quarantaine gezet worden)
Hoe komt dat na het aanscherpen van maatregelen, de cijfers telkens opnieuw dalen?
Omdat cijfers nu eenmaal stijgen en dalen, met of zonder maatregelen.
Hoe langer je wat met maatregelen te treffen, hoe sneller die cijfers dalen.
Hoe sneller je maatregelen treft, hoe langer dat duurt, maar dat krijg je in Europa dus niet verkocht
En vernieling is dan voor u een legitieme manier om uiting te geven aan iets waarmee je niet akkoord bent? Zo lang het uw huis niet is waarschijnlijk dat wordt volgespoten met graffiti of uw voorruit niet is die uitgesmeten wordt, of niet uw auto of niet uw winkelruit dit aan diggelen vliegt ... :beerchug: Mensen die ongebreidelde vernielzucht al legitiem verzet beschouwen, zijn zeer gevaarlijk.
Je zou oud genoeg moeten zijn om te weten dat mensen die rel schoppen helemaal niet gevaarlijk zijn...die richten schade aan, maar zijn helemaal niet gevaarlijk (die worden gewoon gebruikt om de publieke opinie wat te verbuigen, niet meer of minder dan dat)
Dus nee, ik keur dat niet goed, ik vind dat niet gevaarlijk & vind dat geweld een omgekeerd effect heeft op de boodschap die je wil overbrengen.


We hebben in België goede gezondheidszorg maar had de politiek naar wetenschappers geluisterd die al jaren een nieuwe pandemie voorspelden, dan hadden we nu al lang uit de miserie geweest.
Niet echt, je moet naar iedereen luisteren, niet alleen naar diegene die op dat moment het best uitkomt.


Wat ik wel weet dat is dat er mensen gestorven zijn door corona die anders nog geleefd hadden. That's the point. Hoeveel doden zijn er gevallen door corona die anders nog geleefd hadden. En dat zijn er te veel ...
En wat ga je daar aan doen ? Iedereen 5 jaar binnenzetten of de groep beschermen die effectief dood valt ? That's the point.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Jack Daniels schreef:Er is nog niks veranderd sinds de mideleeuwen
Bron: Le Parisien
https://www.hln.be/buitenland/nadat-jou ... ~a5a7d4ea/
Uw link gaat over illegale feestjes voor de "beter begoeden", ik lees evengoed van lockdownfeestjes in een garage enzo.
Kortom: alle lagen van de bevolking?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

heist_175 schreef:
Jack Daniels schreef:Er is nog niks veranderd sinds de mideleeuwen
Bron: Le Parisien
https://www.hln.be/buitenland/nadat-jou ... ~a5a7d4ea/
Uw link gaat over illegale feestjes voor de "beter begoeden", ik lees evengoed van lockdownfeestjes in een garage enzo.
Kortom: alle lagen van de bevolking?
sinds 13 maart 2020
dus ook toen de cijfers laag waren, ten tijde van 100 besmettingen per dag

nu goed
qvax is uitgerold terwijl alle centra al reservelijsten hebben
hoeveel lijsten hebben ze ondertussen

eens kijken wanneer hier de 1e "kinderziekten" opduiken in het softwaresysteem :)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

1207 schreef:qvax is uitgerold terwijl alle centra al reservelijsten hebben
hoeveel lijsten hebben ze ondertussen
Logisch gezien zou je denken dat de "eigen" lijsten verdwijnen maar niets lijkt minder waar.

Van een centrale aanpak is hier ook wederom geen sprake... wat een politiek geblunder :bang:
iceke schreef:Ook niet voor een griepke.
Je hebt ondertussen toch een document getekend dat je afstand doet van iedere medische bijstand bij het oplopen van dat "griepke" ?

Kwestie dat we geen bedden moeten verprutsen aan mensen zoals jij.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

DarkV schreef: Logisch gezien zou je denken dat de "eigen" lijsten verdwijnen maar niets lijkt minder waar..
vandaag kan iedereen zich op de lijst zetten en waarschijnlijk begint men pas volgende week het systeem te testen en de software te schrijven :)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Vrouwlief wou ook op de reservelijst, na een uur wachten en het ingegeven van haar gegevens bleek: "helaas is er voor u op dit moment geen centrum beschikbaar" ... :roll:
Regio Gent btw.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Zelfde hier, centra Maasmechelen.
EDIT: ik kon toch vervoegen en beschikbare data aanduiden al
Laatst gewijzigd door Abusimbal 06 apr 2021, 11:09, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

hier center nog niet actief maar wel mogelijk in te schrijven op reservelijst.

#Lokeren
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Het ding geeft constant fouten... ik kreeg oa.

- We konden Uw gegevens niet bijwerken. Probeer het later nog eens opnieuw.

Als je dan rechtsboven naar je profiel gaat dan blijkt dit wel te bestaan.

- Bevestig uw vaccinatie centrum hieronder: Deze Fan Group is momenteel niet beschikbaar

Gewoon naar je profiel rechtsboven gaan en dan krijg je links bovenaan een pijl om naar je vaccinatie centrum te gaan.

- Op de reservatie lijst zetten deed niets

Verschillende keren opnieuw geklikt, uiteindelijk toonde het overzicht wel "Beschikbaarheden bewaard".

Geen idee wie de ontwikkeling heeft gedaan maar vlekkeloos werkt het ding echt niet (een gewone gebruiker geeft gewoon op na het zien van dergelijke foutboodschappen volgens mij). Gelukkig is men toch al zo slim geweest een externe queue partner te gebruiken of het zou helemaal een drama geweest zijn.

Ik heb trouwens gisterenavond een mail gehad "Activatie als risicopatient voor vervroegde COVID-19 vaccinatie" (op basis van de lijsten van de huisarts).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Tenzij je 65+ bent heeft het geen enkele zin om je nu al druk te maken in die lijst.
Wacht nog enkele dagen en dan zal dat al heel wat vlotter gaan.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

DarkV schreef:
iceke schreef:Ook niet voor een griepke.
Je hebt ondertussen toch een document getekend dat je afstand doet van iedere medische bijstand bij het oplopen van dat "griepke" ?

Kwestie dat we geen bedden moeten verprutsen aan mensen zoals jij.
@ Iceke: ik begin geen welles - nietes discussie meer. Ik sta in de zorg al 34 jaar en denk te weten waarover ik spreek. Je hebt recht op uw argumentatie en perceptie van de realiteit maar voor mij houden uw argumenten geen steek.

Maar inderdaad, zoals DarkV stelt, dan moet je ook consequent zijn en als je het virus oploopt, afzien van zorg want een "griepke" gaat na een 4 à 5- tal dagen rust over.

Mocht je toch wat last hebben, dan kun je Dafalgan Forte nemen bv. bij koorts en spierpijn.
Als je desatureert, zet dan alle deuren en venster open, wacht dan tot je weer beter kan ademen en dan zal uw saturatie automatisch verbeteren.
Dus voor elk symptoom van dat griepke hebt ge een snelle, eenvoudige oplossing.

Doden die vallen door het verkeer, roken, ongezond eten etc. zullen er blijven zijn. Dit wil nog altijd niet zeggen dat er moeten bijkomen door een pandemie.

Tenslotte: ik veronderstel dat voor een banaal griepke, vaccinatie niet nodig. Aan wie ga jij dat van u afstaan?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Je zou ondertussen al moeten weten dat ik me niet ga laten vaccineren
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”