Reductie papierberg / classeurs -> PDF

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Beetje off-topic discussie hier, maar in elk geval, 'k dacht vroeger ook op die manier. Maar het heeft toch wel wat voordelen als je net in elke docker container een aparte versie van pakweg een sql server hebt, en een eigen php versie... gedaan met al die conflicten. Tot dat besef ben ik een tijd geleden gekomen toen ik nog maar eens in de knoop zat met verschillende php versies en bepaalde zaken die dan plots niet meer werkten enzo...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ik snap wel wat je bedoelt, maar je geeft net een voorbeeld dat minder van toepassing is, want je kan meerdere php versies samen draaien en op (apache) vhost niveau instellen.
wat betreft scheidingen, ik heb een aparte container voor aparte taken: 1 webserver, 1 sql server, 1 mail server, 1 dns server

ik snap ook dat docker een voordeel heeft als je 1 systeem hebt en daar vanalles in moet samenproppen, maar als je een proxmox hebt met verschillende containers is dat veel minder van toepassing.
en laten we een kat een kat noemen: voor al de voordelen dat docker met zich mee kan brengen, brengt het ook een extra point of failure mee.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Dat van die php-versies was nochtans wat hier serieus misgelopen is. Er waren enkele versies geinstalleerd maar het werkte gewoon niet deftig meer. Mogelijks mede veroorzaakt door een Ubuntu installatie met respectabele leeftijd, die meerdere keren met do-release-upgrade bijgewerkt werd. Anyway, laat het er ons op houden dat alles voor en nadelen heeft! En dat ik dringend eens tijd wil om met proxmox te spelen - die lijkt me echt de moeite, ook al maakt het alles weer wat complexer dan in mijn geval nodig is vrees ik.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”