Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Vandaag de oude Volvo door de keuring getrokken (hij is 11 jaar nu, ooit full option nieuw gekocht, toen één van de laagste CO2 op de markt), deze nacht beslist, en om half negen kunnen binnenrijden, er stond één auto voor mij, en het heeft nog geen 10 minuten geduurd en hij was er alweer door ... en nu al 325K km op de teller en rijdt nog extreem goed voor z'n leeftijd.

Die corona proof procedure valt nog mee zolang het niet regent, en ze waren vriendelijk

Update: dit maakt nog meer mijn dag:
https://pace.coe.int/pdf/2e0ee40b5d6c4e ... 202361.pdf
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Unifi controller geupgrade van 5.14.23 naar 6.1.71. Hart vastgehouden wegens de vele VLAN issues met de 6.0 reeks (deels waarom ik nog op 5.14 zat). Niks gemerkt van problemen, the way I like it :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Een flinke wandeltocht gedaan tijdens mijn verlof en een drankje gaan drinken(take away) bij lokale handelaar, top! :bdaysmile:
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Oproep: Berichten/discussies m.b.t. Corona horen thuis in het desbetreffende topic.
Ik heb de aanwezige berichten verhuisd naar het vaccin-topic.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 194 keer

20° buiten en nog beter weer op komst, dus de chauffage eindelijk weer op manueel gezet.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

dit maar in eigen streek dan nog, 12m fietsen van hier om exact te zijn

[youtube]RqASD2EKU2s[/youtube]
profke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

ub4b schreef:dit maar in eigen streek dan nog, 12m fietsen van hier om exact te zijn

12 meter is wel heel dichtbij...
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

ub4b schreef:dit maar in eigen streek dan nog, 12m fietsen van hier om exact te zijn

[youtube]RqASD2EKU2s[/youtube]

Precies toch niet op de hoogte van dit:

https://mountainbike.be/nieuws/detail/a ... anb-rdquo-

Toevallig al surfende hierover gelezen, ben er zelf nooit geweest en doe niet aan MTB. Hoe ze hun daar amuseren (of konden amuseren) is indrukwekkend. Sinds Corona won het redelijk aan populariteit. De laatste maanden zijn er wegens ongevallen met breuken een paar ambu's moeten passeren, dat zal ook wel meespelen. Er staan nu nadars, niemand mag er nog op.

Er is nog een ander verhaal van zo'n zelf aangelegd park, meer richting kempen dacht ik.
Een paar gasten hadden samengelegd om een stuk bos te kopen, kostte een kleine 20.000 EUR. Een paar maanden terug kregen ze ook de vraag om hun activiteiten te staken.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Na het annuleren van onze vakantie die voorzien was in september 2020 waren er een 5-tal accommodaties die onze boeking hadden laten "open" staan zodat we in 2021 aan hetzelfde tarief konden logeren.
4 van de 5 + de voucher van de huurauto worden eerstdaags (en 1tje binnen een paar weken) teruggestort.
De vijfde heeft na wat aandringen ook een terugbetaling beloofd, zij het maar tegen het einde van het jaar.

Gezien er geen overheidssteun voor hen was is dat een meevaller.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

3 rondjes in de Schorre, de zwarte MTB piste, f**k dat was werken op techniek
ik begrijp nu waarom er les wordt gegeven daar

en dan met als kers op de taart op die tomorrowland heuvel naar beneden en 53 kmu piek ;)
uiteraard aan de zijkant waar geen mensen aan het rusten waren
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

De volledige makro is open, geen afdelingen met dranghekkens ....
Benieuwd of de colruyt producten afschermt, moet er straks nog eens geraken.

Winkelen op afspraak is dus één grote grap, als je in de makro ook kledij vindt en vrijwel alle basisbenodigdheden om te wonen / leven.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Bij het behandelen van de voorruit viel op dat deze toch héél veel kleine krasjes had door steeninslagen. Informatie gaan vragen bij Carglass voor het vervangen van de voorruit en voor ik het wist had de vriendelijke kerel aan de kassa al een aanvraag naar de verzekering gestuurd. Had verwacht dat dit niet aanvaard zou worden omdat de ruit niet echt kapot is, maar een dag later kreeg ik een uitnodiging om de voorruit te laten vervangen, dus het was wel goedgekeurd.

Wel straf voor een verzekering die nog maar 4 weken aan het lopen is :-)

Anyway, gratisch en voor niks een nieuwe voorruit zonder steeninslag! Zaterdag terug laten behandelen en dan is ze weer waterafstotend :-)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

-
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 17 mei 2021, 22:20, in totaal 1 gewijzigd.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

devilkin schreef:Unifi controller geupgrade van 5.14.23 naar 6.1.71. Hart vastgehouden wegens de vele VLAN issues met de 6.0 reeks (deels waarom ik nog op 5.14 zat). Niks gemerkt van problemen, the way I like it :)
Ik draai hier de beta 6.2.17... ook geen problemen.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Leuke nieuwe features?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

devilkin schreef:Leuke nieuwe features?
Niet echt... spijtig genoeg ontbreken nog steeds veel functies in de nieuwe UI (en moet je nog switchen naar de oude UI).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Weer een nieuw bos ontdekt in m'n gemeente - 2 uur gewandeld alweer.
Pi.Degroote
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Vandaag had ik een telefoonoproep in het Engels van... Microsoft,... wel, ik bedoel een regelrechte scam uiteraard !
Heb die 'medewerker' dan maar eventjes zowat góéd aan het lijntje gehouden (zo kon hij intussen géén andere slachtoffers maken...).
Hij vroeg mij uiteraard om de 'Event Viewer' te openen via Win+R, gevolgd door 'eventvwr.msc' te typen en te enteren...

Uiteraard heb ik 'em maar eens mooi zitten te vervelen door alles héél traag te doen, en die 'eventvwr.msc' in Notepad te typen (zo hoorde hij me typen, maar kon er bij een worst-case scenario toch niet zo veel misgaan, hé).
Geëindigd met: "I will then see the Event Viewer, displaying some messages and errors, although they should not pose any threats to my computer system." -> The End.

LET OP : Mogelijks kan dit ook een gevaarlijk commando zijn dat zo iemand dicteert, typ dus NIET zomaar iets in dat voor je vreemd is of lijkt bij Uitvoeren/Run !
Stay safe ! :beerchug:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Nice! :banana:

Misschien hopen ze dat de gebruiker dan eerst een google search voor eventvwr.msc doet en hebben zij een site in de zoekresultaten die gevaarlijk kan zijn? Of ze claimen later gewoon dat er iets niet klopt en zo de mensen te leiden naar erger?
Pi.Degroote
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Wellicht willen ze dan, aan de hand van de Event Viewer, aantonen dat er in dit geval fouten (errors) en dergelijke meer aanwezig zijn, ook al werkt je Windows op zich nog steeds goed...
Vervolgens willen ze wellicht een malware (of dergelijke vuiligheid) in je systeem installeren, waarmee ze onder meer remote access zouden krijgen.
En dan zou je dus wel écht met de gebakken peren zitten (creditkaart, enz.) ! :bang:
Dit staat bekend als de "eventvwr scam" (kun je zoeken op Google...).
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Hier helaas enkel ervaring met gedetineerden die naar gratis nummers bellen (werk) en met een uitgevonden verhaal vragen ze naar een gsm door te verbinden. Meestal iets emotioneel bv dochter overleden en probeert zijn vrouw te bereiken. In het begin waren dat korte gesprekken, nu gaan we mee in het verhaal. Gsm-nummer vragen, een ogenblikje, ik verbind u door en ze dan in wacht zetten tot ze inhaken. :lol:

Hoop toch ooit ook zo ene van Microsoft aan de lijn te krijgen. :mrgreen:
ERROR.jpg
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

OBS Project. Krachtige software, en opensource! Ik wou al even 2 videostreams mixen, en met OBS is dat echt een fluitje van een cent.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Zeer veel klanten lopen weg bij Tidal omwille van het fake studio formaat:

[youtube]pRjsu9-Vznc[/youtube]

De auteur slaagde er in om testtonen te encoderen (iets wat ze nooit toelaten), en deze op Tidal te publishen. Zo kon hij alle marketing claims van dit fake formaat debunken. Deze video gaat nogal de ronde in audiofiele kringen.

Zijn bestanden werden snel van Tidal gehaald door het fake formaat, maar dat verhinderde hem niet om alle bewijzen te verzamelen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Zeer vroeg uit bed op een vrije dag om foto's te nemen van de zonsopgang in een natuurgebied. De mist die ik wou was aanwezig en zelfs overvloedig, de zon echter niet. Toch enkele leuke plaatjes kunnen maken en dan... voor het eerst een bever in het wild op mijn pad :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Eindelijk, eindelijk, een halt toegeroepen aan de ongebreidelde reclame die ons door de strot wordt geramd. Zij het op websites, apps,. . .
Apple komt naar verwachting later op maandag met een update die alle apps dwingt gebruikers te vragen of ze willen worden gevolgd voor reclamedoeleinden. De inschatting is dat de meeste mensen zullen weigeren, wat een klap zou betekenen voor de advertentiemarkt op smartphones.
https://www.hln.be/buitenland/duitse-me ... ~af126e3a/
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 07 mei 2021, 12:36, in totaal 2 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nice! Ik ben zeker voorstander van mensen de keuze te geven of ze reclame willen zien of niet - maar ik vraag me wel af wat het effect gaat zijn: veel mensen zijn NIET bereid om te betalen voor apps/services, en verwachten dat alles gratis is (ergo: reclame).

Misschien dat dit wel een impact gaat hebben op de gratis apps op iOS (opdrogen van die markt)... of gaan veel apps zichzelf omtoveren tot een webapp (verwijzing naar website) waar dan wel reclame op kan? The future will tell... propere zet van Apple, ik ben nieuwsgierig naar de effecten!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Wat mijzelf betreft: als ik, op Android, de keuze krijg tussen een gratis versie met reclame of een betalende versie zonder reclame, dan ga ik altijd voor de betalende versie.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Idem.
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Dizzy schreef:... voor het eerst een bever in het wild op mijn pad :lol:
Rijkelijk late reactie van me.

Kan me heel goed voorstellen dat dit een geweldig wow-moment was. Zou dat ook eens willen beleven!

Maar veel tijd om hem eens goed te bekijken zal je wel niet gehad hebben zeker?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik zat op de fiets en op het moment dat ik hem zag, had hij mij ook in de gaten en dook hij daarna het water in. Ik heb hem toch heel goed kunnen zien want hij moest zich draaien om het water in te duiken. Hooguit 5 seconden duurde de hele show :)

Dat soort momenten vind ik altijd bijzonder. Je verwacht eigenlijk niets en ineens krijg je zomaar gratis en voor niets een unieke belevenis. Het grappige was dat ik net slechtgezind was omdat ik dacht dat ik voor niets extra vroeg was opgestaan :lol:

Ook dat die beesten weer dicht bij de stad zitten is hoopgevend. Vorige week liep er een jong vosje door de straten van onze wijk en zelfs in Brussel zijn ze al vaak gespot. Hetzelfde met roofvogels. Een collega had een slechtvalk in de tuin die bezig was een duifje op te smullen. Normaal moet je voor zulke zaken al ver op reis maar het is leuk als je zoiets thuis kan meemaken.

PS Morgen is er blijkbaar een unieke kans om de (volle) supermaan te fotograferen want ze staat blijkbaar extra dicht bij de aarde. Haal uw telelenzen maar al boven!
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Tegenwoordig bij men ouders in het straat weer regelmatig hertjes. Zo erg op den buiten wonen ze nochtans niet, maar wel leuk om tegen te komen dus ik herken het gevoel.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ik werd vandaag opgebeld door een onbekend gsm nummer. Of ik Frans sprak? Dat is voor mij meestal de cue om het gesprek af te ronden omdat het in 99% van de gevallen om een callcenter gaat dat mij iets wil verkopen.
Maar deze keer vertelde de man mij dat hij mijn creditcards gevonden had. Ik wist op dat moment nog niet dat ik ze verloren had. De man heette Mohamed en hij zou ze in de halal beenhouwerij achterlaten waarvoor hij ze gevonden had.
Ik ben ze daar dan gaan ophalen en ik moest eerst mijn naam zeggen voor ik ze kon terugkrijgen.

Dat is dus vandaag in hellhole Brussel. In een wijk vol migranten. 't is eens een ander nieuws uit Brussel.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

En je gsm nummer stond op je kaart? Dat ik van jou was zou ik toch maar voor alle zekerheid mijn verichtingen in de nabije toekomst goed nakijken.
Ik zeg niet dat er iets mis is maar je weet nooit...
Laatst gewijzigd door philippe_d 08 mei 2021, 08:30, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullsuote verwijderd
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Als de banken bij phishing al schreeuwen over "nalatigheid van de klant", dan zou ik de kaarten ook laten vervangen. Dat doet niks af aan de goedheid van de vinder.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Dansen en dan wordt je met rust gelaten ;)

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

murdock447 schreef:
R2D2 schreef:Ik werd vandaag opgebeld door een onbekend gsm nummer. Of ik Frans sprak? Dat is voor mij meestal de cue om het gesprek af te ronden omdat het in 99% van de gevallen om een callcenter gaat dat mij iets wil verkopen.
Maar deze keer vertelde de man mij dat hij mijn creditcards gevonden had. Ik wist op dat moment nog niet dat ik ze verloren had. De man heette Mohamed en hij zou ze in de halal beenhouwerij achterlaten waarvoor hij ze gevonden had.
Ik ben ze daar dan gaan ophalen en ik moest eerst mijn naam zeggen voor ik ze kon terugkrijgen.

Dat is dus vandaag in hellhole Brussel. In een wijk vol migranten. 't is eens een ander nieuws uit Brussel.
En je gsm nummer stond op je kaart? Dat ik van jou was zou ik toch maar voor alle zekerheid mijn verichtingen in de nabije toekomst goed nakijken.
Ik zeg niet dat er iets mis is maar je weet nooit...
Het is perfect mogelijk wat R2D2 schrijft. Tijdje geleden (via het werk) gelijkaardig voorval. Iemand belt in om te melden dat hij of zij een bankkaart of kredietkaart van persoon X heeft gevonden. Jammer genoeg kunnen wij aan de hand van het kaartnummer niet achterhalen wie de bezitter ervan is. Waarop de persoon zegt: ik zie dat het een kaart is van bank Y, ik zal even proberen om met die bank te bellen en vragen of zij mij een tel. nr. kunnen geven van de titularis. Als de bank dus het tel nr van de titularis heeft gegeven, dan zou het best kunnen dat daadwerkelijk iemand die kaart heeft gevonden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Na een week vol gedachten achter me te laten heb ik eindelijk weer vol kunnen focussen op mijn werk :banana:

Toch maar weer het bewijs dat mijn mentale weerstand beter wordt al is het in ups en downs.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210504_95125341

Zalig en toch ook intriest….

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”