Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

heist_175 schreef:We testen niet genoeg en niet goed genoeg.
Klopt. Vandaar dat we ons niet gaan laten vangen aan sneltests, die alleen maar worden ingezet om de productiviteit van de werkmens te garanderen en niet zijn gezondheid en al zeker niet die van ons allen.
heist_175 schreef: Sneltests halen de besmettelijke personen eruit en laten personen met een lage virale lading "passeren"
Neen, dat doen ze niet. Enkel bij een positief resultaat zijn die tests redelijk betrouwbaar. Ik denk dat je wil verwijzen naar de gevoeligheid van de PCR test omdat je het onderscheid tussen 'besmet' en 'besmettelijk zijn' probeert te duiden afhankelijk van de partikel lading.

Echter sneltests hebben ongeveer 50% betrouwbaarheid bij een negatieve uitslag. Zelfs bij mensen met een hoge virale lading en die wel degelijk heel besmettelijk kunnen zijn is er dikwijls een negatief resultaat. Vandaar dat ze een vals gevoel van veiligheid geven. Ze zijn meer een susser dan een bruikbaar tool. Ze maken ook geen onderscheid tussen varianten waarop telkens een verschillende betrouwbaarheid van toepassing is.

Net nog het journaal gevolgd en ze snappen het nog steeds niet. We gaan terug vervallen in de oude gewoontes, wat verstrengen en dan weer wat versoepelen, en leggen de fond van al een volgende periode van aanslepende miserie. Maar 'de hoop' is er om nog een periode van aanmodderen te overbruggen, surfend van vakantie naar vakantie in de hoop dat ooit de vaccinaties hun effect gaan hebben. Die flappen in Brussel hebben weeral doden op hun geweten.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Dus hét wondermiddrl wordt naar alle verwachting één week extra paasvakantie en dat net wanneer quasi alle entertainment voor kinderen & tieners (van cinema's tot pretparken) toe gaat zijn.

Wordt weer en masse naar speeltuinen (kids) en op straat rondhangen (tieners).

Is het dan zo moeilijk om één werkje extra afstandonderwijs georganiseerd te krijgen ?

De andere twee belangrijkste oorzaken (teveel contacten thuis en nodeloos naar werkvloer) worden wellicht niet aangepakt, vanwege geen controle mogelijk.

Hoe doen ze dat in de buurlanden, zoals Duitsland. Waar ze net hun al strengere lockdown nog verstrengden...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Dizzy schreef:Men moet met teveel meningen en partijen rekening houden en dan kan je geen sterk beleid voeren of snel reageren, er is voor alles wel altijd iemand of iets tegen.
Neen, opnieuw, je maakt hier extra problemen die niet bestaan. Als De Croo in plaats van het overlegcomité de Veiligheidsraad terug samenroept, zoals we ook in de eerste golf deden, hoeft er niet langer beslist te worden bij unanimiteit maar bij simpele meerderheid. En als je dan ziet wie er daar in zit, kan dat geen moeilijke opgave zijn om dingen er door te krijgen, temeer daar het een exclusieve federale aangelegenheid is. Men mag uiteraard steeds vertegenwoordigers van de gemeenschappen of gewesten vragen, maar het is niet vereist. Waarom doet men het dan niet? Omdat men dan de schietschijf van (vooral) de Vlaamse regering wordt.

Niets houdt De Croo ook tegen om Verlinden te vragen een nieuw MB op te stellen, zonder overleg, want dat is ook niet nodig voor een MB, nog altijd het laagste en meest simpele regelgevend document. Dat zal ook niet in dank afgenomen worden maar is wel perfect mogelijk.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 23 maa 2021, 20:16, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Nogmaals het verschil tussen theorie en praktijk. Het punt is dat je na die beslissing met dezelfde mensen verder moet en uw bruggen opblazen levert zelden veel winst op. De Croo heeft ooit zijn moedig stekkermomentje gehad, hij heeft nog pijn als hij eraan terugdenkt :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Nogmaals het verschil tussen theorie en praktijk. Het punt is dat je na die beslissing met dezelfde mensen verder moet en uw bruggen opblazen levert zelden veel winst op. De Croo heeft ooit zijn moedig stekkermomentje gehad, hij heeft nog pijn als hij eraan terugdenkt :lol:
Hoe meer je 2024 nadert, hoe minder je met diezelfde mensen nog verder gaat kunnen, daarna zal het weer wat beter gaan, dat zijn wetmatigheden. Je mag er vanuit gaan dat vanaf er vanaf januari 2023 al geen deftige samenwerking meer mogelijk zal zijn.

Bovendien zijn ze toch op elkaar aangewezen, het is niet alsof ze te kiezen hebben. Ook in het verleden zijn er tussen al die mensen ruzies geweest en nu zitten ze nog samen, al is het nooit van harte, uiteindelijk hebben ze elkaar ook nodig. En tenslotte is een crisis als deze nog altijd een rechtvaardigingsgrond om het laken naar je toe te trekken. Ruzies daarover kunnen dan achteraf uitgevochten worden, eerst die cijfers omlaag krijgen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 23 maa 2021, 20:20, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Als we zonder overleg MB's gaan invoeren denk ik dat vele regionale regeringen naar de raad van state en het grondwettelijk hof gaan gaan en ik vraag me dan af zoals Dizzy al zei hoeveel macht de federale regering nog zal hebben naar de deelstaten toe.

Dit zal nog meer wanbestuur zijn dan nu het geval is.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:Als we zonder overleg MB's gaan invoeren denk ik dat vele regionale regeringen naar de raad van state en het grondwettelijk hof gaan gaan en ik vraag me dan af zoals Dizzy al zei hoeveel macht de federale regering nog zal hebben naar de deelstaten toe.
Je bedoelt de Raad van State.

En nogmaals, wettelijk is het perfect OK, dus ze gaan bot vangen. Door ze uit te nodigen op de Veiligheidsraad voldoe je al aan de voorwaarde van "overleg", ook als je beslist tegen wat zij willen.

En verder moeten ze eens overwegen wat de publieke opinie gaat denken als ze naar de Raad van State stappen om een MB aan te vechten dat duidelijk werkt om de cijfers te laten zakken, met bovendien het risico dat de Raad het ganse MB vernietigt.

Nogmaals, in de eerste golf heeft men precies zo gewerkt, en dat was perfect OK. Pieter De Crem, toen de federale minister van binnenlandse zaken, heeft dan de scholen gesloten obv veiligheidsredenen, ook al is hij niet bevoegd voor onderwijs.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Ja in de eerste golf hadden we ook geen volwaardige regering. Dat is toch een punt dat je vergeet :bang:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:Ja in de eerste golf hadden we ook geen volwaardige regering. Dat is toch een punt dat je vergeet :bang:
Wil je nu zeggen dat, nu ze wel volwaardig zijn, ze minder zouden mogen, en meer zouden moeten overleggen met de andere regeringen dan toen ze niet volwaardig waren?

En dat staat nog los van het feit dat dat "niet volwaardig" een verzinseltje was van de partijen om druk te zetten op de regeringsvorming.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Een regering in lopende zaken is niet zomaar een verzinseltje. Het gaat over het gebruik van MB dat je probeert te vergelijken met de eerste golf tussen 2 verschillende vormen van regeringen.

Een regering van lopende zaken is in België een regering die geen volheid van bevoegdheid meer heeft

Daar gaat het om dat valt niet te vergelijken. De Mb's kwamen er in de eerste golf om niet altijd het parlement te moeten passeren.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: Daar gaat het om dat valt niet te vergelijken. De Mb's kwamen er in de eerste golf om niet altijd het parlement te moeten passeren.
Er is nog een verschil tussen geen "volwaardige" regering en een regering in lopende zaken. En men werkt vandaag nog altijd met MB's om dezelfde redenen als toen: het is zoveel makkelijker. Er zou een wet in ontwerp zijn maar haast lijkt er niet bij, en uiteindelijk zal die wet toch weer toelaten dat "details" via MB's geregeld mogen worden om snel te kunnen "schakelen". Het is enkel om de bestraffing beter te regelen dat die Wet zinvol is. Wat ze morgen ook gaan beslissen, het zal nog altijd in een MB zijn, en nog altijd in uitvoering van die oude wet inzake civiele veiligheid. Ik had ook liever een Wet gehad, na al die tijd mag dat ook wel.

Dus ik zie niet meteen in wat er zo fundamenteel anders is waardoor unanimiteit of meer overleg vereist zouden zijn. Het is ook daar dat het over ging, niet of dat het nu in een MB of een Wet gegoten wordt. MB it is.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Sneltesten - dat zijn dus de testen waar je bij een negatieve test best een PCR doet ter bevestiging.

Vals gevoel van veiligheid, maar ‘Jan met de pet’ samen met heel wat goedgelovigen zien er de heilige graal in.
Dit kan gewoonweg zorgen voor nog meer schade, doordat men zich safe acht, terwijl dit absoluut niet zeker is.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

axs schreef:Sneltesten - dat zijn dus de testen waar je bij een negatieve test best een PCR doet ter bevestiging.
Vals gevoel van veiligheid, maar ‘Jan met de pet’ samen met heel wat goedgelovigen zien er de heilige graal in.
Dit kan gewoonweg zorgen voor nog meer schade, doordat men zich safe acht, terwijl dit absoluut niet zeker is.
mja
voor uw 40e verjaardag een tafel boeken van ettelijk 100 euro in een sterrenrestaurant en dan 15 minuten ervoor zien dat je positief bent?

wie neemt de test af, wie betaalt ervoor,...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

axs schreef:Sneltesten - dat zijn dus de testen waar je bij een negatieve test best een PCR doet ter bevestiging.
Inderdaad, maar dat leest men selectief niet in de handleiding. Men koopt immers een "snel"test, als je achteraf een PCR-test moet doen om het te bevestigen is het "snel"-aspect weer om zeep.

Bij een positieve test doe je trouwens gewoon een nieuwe. Als ze 2 keer na elkaar positief testen, stuur de werknemer dan naar de werkvloer, zeg dat hij zoveel mogelijk afstand moet houden, en vraag om in de pauze nog eens terug te komen (alhoewel niemand de werknemer zal gaan zoeken als die niet komt opdagen in de pauze), de machine zal intussen nog eens gecalibreerd worden en het zal dan wel beter zijn.

Als ze dan nog 2 keer na elkaar positief testen, dan best naar huis sturen maar elke volgende dag wel terug komen voor een nieuwe test tot het negatief is. Hen ook geruststellen en zeggen dat het "wellicht niets is, machine heeft kuren vandaag" en hen afraden om zich te laten testen in een testcentrum of door een arts want dan krijgen ze een doktersattest en zie je ze minstens 2 weken niet meer. Zeg dat zo'n officiele test 250 EUR kost uit eigen zak, op het werk is het daarentegen altijd gratis.
axs schreef:Vals gevoel van veiligheid, maar ‘Jan met de pet’ samen met heel wat goedgelovigen zien er de heilige graal in.
Wel, vooral bedrijven zijn er verzot op, en dan vooral met het wispelturige resultaat. Je kan basically iemand testen tot hij negatief is, en dan de paraplu open zetten als er besmettingen uitbreken want "iedereen testte negatief". Werknemers hebben doorgaans wel snel genoeg door dat het zo onbetrouwbaar is als iets. Het mag dan doorgaans wel over "arbeiders" gaan, die kunnen gebakken lucht even goed ruiken als een ander, zoniet beter dan een ander.
1207 schreef: wie neemt de test af, wie betaalt ervoor,...
Gaat er ook niet komen. Alsof men de gasten buiten 15 minuten gaat laten wachten in de regen. Alsof horecapersoneel tijd heeft of in staat is om sneltesten af te nemen. Alsof horeca het geld heeft om iemand in te huren die dat deftig kan doen (inclusief avond- en weekendvergoedingen). Maar goed, misschien is er toch nog een minister wereldvreemd genoeg hiervoor.
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Bron over dergelijk gebruik sneltest bij bedrijven?
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Vandaag komt het comite weer fysiek samen. Online vergaderen lukte toch niet zo goed. :bang: :bang:
1 poging hebben ze ondernomen. 1

Maar wel controles naar de werkvloer sturen.

En dan versteld staan dat ‘het draagvlak’ afbrokkelt.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

cadsite schreef:Vandaag komt het comite weer fysiek samen. Online vergaderen lukte toch niet zo goed. :bang: :bang:
1 poging hebben ze ondernomen. 1
Maar wel controles naar de werkvloer sturen.
En dan versteld staan dat ‘het draagvlak’ afbrokkelt.
mja
vandaag voor 3 weken de blok erop en dan binnen 3 weken crasht weer alles, wordt vooral op basis van lobbygroepen versoepelen, loopt de vaccinatie nog altijd in de soep, testen lukt niet,...

na 3,5 maand hebben 500 000 Belgen hun 2 spuitjes gekregen. dit tempo betekent 2 miljoen burgers per jaar en 5 jaar voor alle 10 miljoen
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Tegen dan hebben we een aantal andere varianten en begint het van nul.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Of blijkt dat de opgebouwde antilichamen het geen jaar uithouden ...

We zijn allesbehalve aan het einde van ons Latijn, vrees ik. Dit zou wel eens een oorlog kunnen worden van langer dan 4 jaar ... Hoop ten stelligste dat ik tè pessimistisch ben. Vraag is ook, naast het menselijk leed, hoe de economische puinhoop zal geruimd worden.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Jaren zullen die het wel niet uithouden.
Dacht dat ooit eens gezegd was dat ze hopen op 5 jaren.
Maar dan steken ze wel "iets" in de griepspuit bij.

Als je nu al in de media hoort.
Vooral de scholen en buitenactiviteiten zullen eraan gaan.
En dan de niet-medische beroepen.
2 weken terug naar een kapper gegaan, je kan het daar niet properder en correcter hebben.
En toch zijn er weer een hoop die het om zeep helpen, onbegrijpelijk.

Economische puinhoop, hadden we Europa daar niet voor :banana:
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik hoop met hart en ziel dat ze de (kleuter)scholen gaan sparen. Mijn kinderen lopen nu al nerveus (ze nemen dat over van ons de volwassenen natuurlijk, maar ze krijgen ook met veranderingen te maken die ze (begrijpelijk) niet kunnen plaatsen).
De kampjes herinschrijvingen zijn ook stilgelegd in afwachting van het overleg nu...

De vraag is maar wat het allemaal gaat opleveren. Ja het zal een effect hebben, maar voor hoelang (eer ze weer gaan willen versoepelen) en tegen welke prijs (gezondheid van de mensen + economisch). Men probeert gewoon tijd te kopen, maar duur, om de cijfers laag te houden en de (weinige) vaccinaties alle kansen te geven. Het is gewoon het politiek falen (en dan heb ik het niet over Weyts, maar de hoofdrolspelers sinds de eerste lockdown) dat wij nu bekostigen.
Hopelijk wordt dit geen fatale nekslag voor ouders die al een jaar lang het beste van zichzelf aan het geven zijn ten koste van hun mentale en fysieke gezondheid. Ik duim voor het stijve been van Weyts.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef:Vraag is ook, naast het menselijk leed, hoe de economische puinhoop zal geruimd worden.
Daar dringt zich een herverdeling op. Waarom richten de ondernemersorganisaties geen sociaal fonds op waarin winstgevende bedrijven een bijdrage in storten om collega ondernemers te ondersteunen? Waarom moet dat altijd van de belastingbetaler komen?
Er zijn sectoren en bedrijven die ondanks corona, of net door corona, mega veel winst maken. In volle corona worden er nog altijd miljarden aan dividenden uitbetaald, dus geld is er genoeg. De horeca en de cultuursector kan daar bijvoorbeeld mee vooruit geholpen worden.

En tegelijk, zorg dat mensen voldoende koopkracht behouden want dat is uiteindelijk wat de economie doet draaien.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

svermassen schreef:Jaren zullen die het wel niet uithouden.
En dan de niet-medische beroepen.
2 weken terug naar een kapper gegaan, je kan het daar niet properder en correcter hebben.
En toch zijn er weer een hoop die het om zeep helpen, onbegrijpelijk.
Tja, ik heb de laatste 2 weken 3 ervaringen, met 2 verschillende kappers (mijn vrouw, kinderen en ikzelf). Bij elk van die 3 kappersbezoeken had ik echt mijn twijfels over de coronaproof werkwijze:
  • - ik vraag bij het binnengaan of ik buiten moet wachten: nee meneer, zet u daar maar op een stoel. Een wachtrij van 5 stoelen, weliswaar 2 meter uit elkaar.
    - ik moet daar 20mins binnen gewoon wachten. Ondertussen merk ik op dat de deur dicht is, en de ramen ook niet meer wagenwijd openstaan omdat de klanten klagen van de koude.
    - Uiteindelijk mag ik naar een kapperstoel, één van de 5 op een rij, die gewoon zoals vroeger naast elkaar staan, zonder scherm. OK, mss halen ze nét de anderhalve meter, en is dat nog binnen de regels.
    - De kapper doet mij een wegwerpschort aan. Op dat moment begint de andere kapper (er zijn er een 4-tal tegelijk bezig in dezelfde ruimte!) de haren van de vrouw naast mij te blazen. De warme lucht stroomt zo snel langs mij dat mijn wegwerpschort gewoon de hele tijd omhoog blaast.
    - Tijdens mijn kapbeurt moet mijn kapper een aantal keer naar de kassa (hij is de baas/eigenaar). Daar betalen mensen met cash geld, gaan potjes van producten heen en weer tussen handen. Daarna komt hij zonder handen te ontsmetten gewoon weer verderwerken bij mij.
Min of meer deze situatie dus bij 2 verschillende kappers meegemaakt, ik vind het niet verwonderlijk dat in deze omstandigheden er best wat besmettingen voorkomen en ze nu dus waarschijnlijk weer moeten sluiten.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Afwachten, maar de kinderen zijn gevisseerd
Zowel school als hobby's+kampen.
Ergens gaan ze er een groep ervoor laten opdraaien.
En iedereen vreest nu dat het die gaan worden.
Weyts kan inbinden dan.

Voor hetzelfde geld lagen die besmetting in scholen altijd al hoog, maar nu testen ze daar specifieker op.
Kinderen worden daar ook maar zelden ziek van.
Bij de oudste in de klas zijn er paar kinderen ondertussen al 2-4x getest de voorbije maanden.
Gelukkig allemaal negatief.
De ouders en huisartsen weten het ook niet meer blijkbaar.
Nu moeten we onze dochter, die het wat aan de luchtwegen heeft, preventief thuis houden.
De huisarts raad enkel een test aan als er een besmetting naar boven zou komen.
En ze in de klas intussen de 3de die perventief thuisgehouden word.
Ze zitten nu alle 3 te Skypen met elkaar :angel:

@NickG
Bij onze, maar ja, die werkt alleen.
CO2-meter, handgel.
Max. 1 klant binnen.
Tussen de afspraken 10 min om te ontsmetten en te verluchten.
Waarschijnlijk komt het dan eerder van de grotere kapperzaken.
Maar nog vraag ik mij af, waar zijn die statistieken om alles te kunnen staven.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb nooit geloofd in dat kapper- en contactberoepen verhaal. Er zijn al sinds december/januari goeie data die aantonen dat bij de 2de golf de kappers en contactberoepen bovengemiddeld besmet waren met corona.
In een "testrun" houdt iedereen zich misschien strikt aan de regels, maar niet veel later gaan die strikte regels overboord omdat mensen erover klagen. Uitzondering daarop zijn de scholen: daar is een onafhankelijke (want vastbenoemde) preventie-adviseur. Ik hoor nog steeds van mijn eigen kinderen, mijn vrouw (leerkracht) en van vrienden & familie dat de ramen altijd open staan.

Niemand van ons gezin is sinds de versoepeling al naar de kapper geweest, het blijft hier gewoon tondeuze :? .

@bevoegdheid scholen
Er zijn ook alternatieven natuurlijk: je kan bv eisen dat er nergens meer dan 10 mensen samen staan. Dan kan je uw kinderen niet naar school brengen of afhalen, want dan ben je met teveel (aan de schoolpoort). Nu, ik zou de federale overheid aanraden/aanmoedigen niet die toer op te gaan, want dat soort truken keert vroeg of laat tegen u en roept vanaf de eerste minuut veel weerstand op.
Laatst gewijzigd door heist_175 24 maa 2021, 10:53, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik wil niet tellen hoeveel kappers gewoon hun activiteit bij de klanten hebben verdergezet. Mensen die de regels niet volgen begrijpen onvoldoende dat ze zichzelf in de voet schieten.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Denk dat het eerder "i don't care" is.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Dat is zo: zichzelf in de voet schieten.

En dan zijn er nog onbenullen die zich afvragen - met de "enkel aan het raam formule op de trein - hoe iedereen aan zee gaat geraken met het goed weer :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: > cf. journaal op "Eén" 19 u zaterdag ll.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 112 keer

heist_175 schreef:Ik hoor nog steeds van mijn eigen kinderen, mijn vrouw (leerkracht) en van vrienden & familie dat de ramen altijd open staan.
En tijdens de speeltijd hangen ze allemaal aan elkaar :roll:
heist_175 schreef:Nu, ik zou de federale overheid aanraden/aanmoedigen niet die toer op te gaan, want dat soort truken keert vroeg of laat tegen u en roept vanaf de eerste minuut veel weerstand op.
Dat zijn nochtans de enige maatregelen die helpen (maar blijkbaar moeilijk liggen)... teveel volk samen is problemen. En of dit nu op bedrijven, bij kappers, winkels, scholen, openbaar vervoer, ... is maakt niet uit.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Zo is dat en dus heeft het geen zin om bepaalde segmenten van de maatschappij onder de loep te nemen. Virussen trekken zich niks aan van draagkracht, of plekken waar het wel of niet of meer of minder kan besmetten. Het gaat over van mens op mens, en zelfs andere containers, dus iedereen uit mekaar houden is de enige doeltreffende maatregel.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

scholen toe behalve de kleuters
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

sluiten of afstandsonderwijs is nu nog de vraag

edit: sluiting op kleuter na blijkbaar
Laatst gewijzigd door quovadis 24 maa 2021, 13:36, in totaal 1 gewijzigd.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Na deze maatregelen te horen denk ik dat we gaan naar een nieuw plateau, nog hoger dan het vorige plateau. De maatregelen zijn niet strikt genoeg om een stevige deuk te geven.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

De schoolsluiting van 1 week verbleekt toch bij de 4 weken durende quasi-sluiting van niet-essentiële winkels.
Recent een ketting binnengedaan om te laten slijpen (~kettingzaag), om die op te halen zal ik dus een afspraak moeten maken :).
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:De schoolsluiting van 1 week verbleekt toch bij de 4 weken durende quasi-sluiting van niet-essentiële winkels.
Recent een ketting binnengedaan om te laten slijpen (~kettingzaag), om die op te halen zal ik dus een afspraak moeten maken :).
maar de maatregelen lopen voor 4 weken, gaan de scholen dan ook nog dicht de week na de paasvakantie?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Nee, de bedoeling is dat scholen weer gewoon openen op 19/4, na de vakantie.
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Scholen sluiten zonder afstandsonderwijs. Dus blijkbaar verspreidt dat virus zich oik bij afstandsonderwijs :-D

Intussen wel de hobbies buiten én binnen toelaten (anders slaat de verveling toe).

Moet kunnen, want buiten school besmetten kinderen elkaar niet.
Laatst gewijzigd door phil48 24 maa 2021, 13:51, in totaal 1 gewijzigd.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

en hobby's en kampen gaan door en de scholen moeten sluiten. Dit is toch compleet absurd en onlogisch :bang:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

De bedoeling is een afvlakken tot daling van de curve.
phil48
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:De bedoeling is een afvlakken tot daling van de curve.
En dat doen we door geen afstandsonderwijs te geven.

Bizarre kronkel trouwens dat kleuterscholen wél open blijven. Zouden er data beschikbaar zijn dat kleuters niemand kunnen besmetten ??
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”