Uitgangspunt: Een toestel op een remote locatie, waar "normaal" internet beschikbaar is (ttz consumenten DSL, 4G, kabel..) moet gekoppeld kunnen worden met ons intern netwerk (VPN op onze firewall). Het bewuste toestel heeft geen interactie (nodig) met het lokale netwerk op die locatie. Het ding is "simpele hardware", dus iedere softwareoplossing valt al meteen uit de boot. De oplossing moet ook mobiel zijn, want het toestel moet op diverse locaties kunnen geplaatst worden. In dat opzicht valt een eventuele VPN configuratie van de lokale router buiten de mogelijkheden.
Suggesties wat ik als VPN router op die remote locatie kan gebruiken? Idealiter zo compact mogelijk, strikt gezien heb ik maar 2 netwerkpoorten nodig: 1 die in het lokale remote netwerk hangt van van waaruit een branch office VPN verbinding wordt opgebouwd. De andere poort hangt dan aan het device.
Beetje googlen levert me Ubiquiti EdgeRouter als hit, maar ik sta open voor suggesties..
En o ja.. Had ik al gezegd dat het zoals altijd zo goedkoop mogelijk moet gerealiseerd worden
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)