vraag verhuurcontract auto

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
tweety1959
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 okt 2020, 20:50
Bedankt: 2 keer

Hallo,

op 08-2018 heb ik een huurcontract afgesloten(van bepaalde duur) van 3 jaar.(contract voor een garagebox)
op 08-2021 is dit contract van 3 jaar voorbij...blijft dit stilzwijgend verder lopen voor de komende 3 jaar of hoe werkt dit juist?

Bedankt voor de info

groetjes
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Wat staat er in het contract zelf? De contracten die ik (voor mijn toenmalige werkgever) in het verleden heb afgesloten vermeldden dit altijd expliciet. Verlenging met dezelfde periode of maandelijkse verlenging. Opzegperiode. ...
tweety1959
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 okt 2020, 20:50
Bedankt: 2 keer

pfuhu schreef:Wat staat er in het contract zelf? De contracten die ik (voor mijn toenmalige werkgever) in het verleden heb afgesloten vermeldden dit altijd expliciet. Verlenging met dezelfde periode of maandelijkse verlenging. Opzegperiode. ...

In het huurcontract staat het volgende:
artikel 19:
Huurder zal het gehuurde bij het einde van de oevreenkomst aan verhuurder opleveren in de staat zoals beschreven in het proces verbaal van oplevering,waarbij rekening wordt gehouden met normale slijtage en veroudering.
bij het einde van de huurovereenkomst zal de huurder het gehuurde leeg en ontruimd, schoongemaakt en onder afgifte van sleutels opleveren.

dus ik ga er vanuit dat het dan stopt? moet wel zeggen is een contract dat opgemaakt is in nederland... maar we zijn in belgie...

Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
Bij eventuele geschillen is de rechtbank in het arrondissement waar verhuurder zijn woonplaats dan wel vestigingsplaats heeft bevoegd
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Misschien een eigenaardige gedachtenkronkel, maar wat zegt de verhuurder?
tweety1959
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 okt 2020, 20:50
Bedankt: 2 keer

cadsite schreef:Misschien een eigenaardige gedachtenkronkel, maar wat zegt de verhuurder?
Ik heb toen vroeger van de verhuurder vernomen dat hij graag iemand voor lange termijn wou, vandaar ook een 3 jarig contract...
het is dus niet dat ik er uit wil...want het is ideaal voor mij... maar vroeg me af wat er na die 3 jaar zou gebeuren...
ik kan de verhuurder telefonisch niet bereiken, zijn nr werkt niet meer...
dan moet ik hem al gaan schrijven... en misschien moet ik dit gewoon niet en loopt alles gewoon door...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Onder het belgisch recht loopt dat contract stilzwijgend verder want een garagebox is onroerend goed. Onder het NL recht weet ik niet, maar zelfs met een stilzwijgende verlenging kan de verhuurder altijd opzeggen.

Moraal van het verhaal, contacteer de verhuurder, geef aan dat je wil verlengen en dat je een reactie wil binnen enkele weken tijd. Bij uitblijven van reactie beschouw je dit als een stilzwijgende hernieuwing voor 3 jaar.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Als je hem niet kan bereiken: stop met betalen. Als hij zijn geld wil, zal je hem wel horen :)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”