Beste,
Heeft er iemand een goed excel of ander document of software om netwerk lijsten in te maken om zo een lijst te krijgen om makkelijker bij te houden welk data (utp) punt op welke positie deze zit op het patchpaneel en ook in welke ruimte deze bevind en mss welk toestel er achter zit. Zodat ik niet eerst naar het punt moet toegaan om te kijken welke nummer deze heeft maar dat ik gewoon aan de rack in de lijst kan kijken en dan gewoon deze kan patchen en zodat de patchkast overzichtelijk blijft als er aanpassingen dienen te gebeuren. Mss ook nog met ip adres en Mac adres gegevens. En ook nog van welk nummer op het patchpaneel naar de switch nummer.
Netwerk documenteren
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
2 minute search on google ...
Spiceworks ... xls attached
Spiceworks ... xls attached
- Bijlagen
-
- Network_Cabling_Record.xls
- (34.5 KiB) 93 keer gedownload
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
Of je kan een XLS maken zoals mijn voorbeeld hieronder
Cabinet Device 1 Port Cabinet Device 2 Port Label ID Length Type Color VLAN Notes:
1 Coreswitch 1 24 2 Patch panel 1-1 15 123 1.5 Copper Blue 50 Connection to Firewall
3 Patch panel 1-2 15 3 Firewall Trusted 124 0.5 Copper Blue 50 Connection to Core switch
Cabinet Device 1 Port Cabinet Device 2 Port Label ID Length Type Color VLAN Notes:
1 Coreswitch 1 24 2 Patch panel 1-1 15 123 1.5 Copper Blue 50 Connection to Firewall
3 Patch panel 1-2 15 3 Firewall Trusted 124 0.5 Copper Blue 50 Connection to Core switch
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik weet niet hoe groot jullie netwerken zijn, maar een systeem met excellekes werkt toch maar tot een bepaalde schaal.
En, als alles bij 1 persoon/dienst passeert anders is het binnen de kortste keren achterhaalde info.
En als je patchings wil plannen, ben je eigenlijk beter dat je ze eerst in uw 'database' bouwt en dan pas in realiteit.
J.
En, als alles bij 1 persoon/dienst passeert anders is het binnen de kortste keren achterhaalde info.
En als je patchings wil plannen, ben je eigenlijk beter dat je ze eerst in uw 'database' bouwt en dan pas in realiteit.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
excellekes werkt toch voor verschillende sites met toch wel vrij groote netwerken, maar de excel files zijn niet de primary source daar hebben wij natuurlijk een DCIM tool voor. De excel files zijn om snel iets op te zoeken, ik moet zeggen dat deze bij ons toch wel voor 99.99% correct is.Joe de Mannen schreef:Ik weet niet hoe groot jullie netwerken zijn, maar een systeem met excellekes werkt toch maar tot een bepaalde schaal.
J.
Topic starter heeft ook niet vermeld of dit voor zijn eigen network is of voor een bedrijfsnetwerk of voor in Datacenters.
stevenvs schreef:excellekes werkt toch voor verschillende sites met toch wel vrij groote netwerken, maar de excel files zijn niet de primary source daar hebben wij natuurlijk een DCIM tool voor. De excel files zijn om snel iets op te zoeken, ik moet zeggen dat deze bij ons toch wel voor 99.99% correct is.Joe de Mannen schreef:Ik weet niet hoe groot jullie netwerken zijn, maar een systeem met excellekes werkt toch maar tot een bepaalde schaal.
J.
Topic starter heeft ook niet vermeld of dit voor zijn eigen network is of voor een bedrijfsnetwerk of voor in Datacenters.
Wij zijn nieuwe bekabeling aan het steken in een gebouw en het is voor gewoon een netwerk dossiertje te maken en dan af te geven aan de klant dat het wat overzichtelijk is voor de klant. Het zijn 3 racks en in het totaal iets van een 200 data punten en 3 glasvezel verbindingen.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Als je de regels volgt zoals Proximus ze voorschrijft (zie https://www.proximus.be/bouwen) dan zouden alle kabels netjes van een label voorzien moeten zijn zodat het duidelijk is welke kabel naar welk eindpunt loopt.
Ik gebruik zelf een Excelleke waarbij de datapunten in een kantoor/lokaal van boven naar onder en in wijzerzin (gerekend vanaf de deur) genummerd (ttz. A..Z) zijn.
Ik gebruik zelf een Excelleke waarbij de datapunten in een kantoor/lokaal van boven naar onder en in wijzerzin (gerekend vanaf de deur) genummerd (ttz. A..Z) zijn.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Change management moet je natuurlijk ook implementeren, anders is elke lijst zo goed als direct outdated.Joe de Mannen schreef:En, als alles bij 1 persoon/dienst passeert anders is het binnen de kortste keren achterhaalde info.
Ik heb het dan nu zo maar gedaan via visio. Alleen het merk wat wij gebruiken is niet van Nexans maar van Excel Networking en die hebben geen stencils. Ik heb er wel gevonden van Panduit, Nexans, AT&T Cabling, R&M, Belden, CommScope, Brand-rex, Levition en blackbox. Mss nog iemand die andere bekende merken kent met stencils.