Zo lang die oma geen lessen volgt en alleen maar beroep doet op de IT-kerel van de familie, lijkt het mij geen slecht idee om een OS te gebruiken waar het moeilijker is om die volledig om zeep te helpen door de verkeerde bijlages te openen of door te surfen naar de verkeerde websites.heist_175 schreef:Ik heb ooit iemand Linux weten aanprijzen voor zijn 70+ jarige oma. Daar heb ík mee gelachen.
Bij Okra waren alle lessen op Windows en zij zat daar met een Linux thuis...
Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
De "IT kerel" woonde op 30min rijden en kwam max 5 keer per jaar bij zijn oma langs.
Ik woon vlakbij en heb de oma (niet mijn oma overigens) finaal verder geholpen met een Windows pc, zodat ze de lessen van Okra thuis kon oefenen.
Om maar te zeggen: one size fits all is zelden de beste keuze.
Ik woon vlakbij en heb de oma (niet mijn oma overigens) finaal verder geholpen met een Windows pc, zodat ze de lessen van Okra thuis kon oefenen.
Om maar te zeggen: one size fits all is zelden de beste keuze.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ja, helemaal.johan.devos schreef:Gelukt?
Ik zat er wel mee in, want ik moest beginnen werken om 12.30, dus moest echt weg om 12u. Ik had dit gemeld en ze hebben hier netjes rekening mee gehouden.
Dus nu volgt de portatie van mijn vast nummer en dan vliegt telenet hier helemaal buiten.
Tegelijk ook mijn gsm overzetten, toch een meer dan behoorlijke besparing.
Ik ga van €90 naar (€35internet + 11gsm + 10tvvlaanderen) €56.
Alles is ruimer dan voordien, behalve de TV-box die wegvalt.
Dat maakt dat ik Disney+ erbij kan nemen (€70 voor 1 jaar) en toch bespaar, ikke blij, kinderen blij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
'k Ga er geen apart topic voor openen maar ik vraag me af of ze bij Proximus TV iets aan hun compressie gedaan hebben, of zelfs de framerates wat verhoogd hebben? De SD beelden lijken iets minder bad-jpeg dan anders met eerder dithering dan blokjes, en wat vloeiender van beeld maar misschien is het maar een indruk?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Je vervangt preventief een ketting op een topmodel carbon MTB met een XTR groep (een eind voor de ketting volledig versleten is dan nog), en dan hapert de cassette op de 2 kleinste tandwieltjes bij hard trappen sinds de nieuwe ketting.
Na wat zoeken blijkt nu dat de 2 kleinste tandwieltjes los te koop zijn voor een fractie van wat een XTR cassette normaal kost.
Met XTR rondrijden is anders een fin. aderlating als je na 1500 km telkens honderden euro's moet uitgeven.
Maar dat ze dit los aanbieden maakt toch mijn dag.
Na wat zoeken blijkt nu dat de 2 kleinste tandwieltjes los te koop zijn voor een fractie van wat een XTR cassette normaal kost.
Met XTR rondrijden is anders een fin. aderlating als je na 1500 km telkens honderden euro's moet uitgeven.
Maar dat ze dit los aanbieden maakt toch mijn dag.
-
- Elite Poster
Interessant voor programmeurs, gezien uitgelegd vanuit het standpunt van een programmeur met kennis van bio-informatica:
https://berthub.eu/articles/posts/rever ... r-vaccine/
In a nutshell: Bio hacking explained, met een link naar de source code erbij. Het trekt op ontleden van netwerk headers
https://berthub.eu/articles/posts/rever ... r-vaccine/
In a nutshell: Bio hacking explained, met een link naar de source code erbij. Het trekt op ontleden van netwerk headers
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Zoals elk jaar rond dit tijdstip: een hommel koningin die laag over het gazon scheert. Het beestje is op zoek naar een geschikte plek om een nest te maken. De koningin is ook een pak groter/dikker dan een gewone hommel.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Cool ons studentenkot op HLN Deftige foto ook
https://www.hln.be/gent/ingenieursstude ... ~aabe0a5e/
https://www.hln.be/gent/ingenieursstude ... ~aabe0a5e/
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier vloog er gisteren ook eentje rond.Jack Daniels schreef:Zoals elk jaar rond dit tijdstip: een hommel koningin die laag over het gazon scheert.
Altijd leuk om de natuur weer te zien ontluiken.
-
- Elite Poster
En wacht tot mijn haag in bloei staat. Ik laat die speciaal volledig uitbloeien en pas na de bloei ga ik ze te lijf met de heggeschaar. Je zou de tientallen of zelfs honderden hommels moeten zien die zich dagelijks te goed komen doen aan de nectar. Af en toe moet ik er eentje oprapen die uitgeput is, dan geef ik hem suikerwater en meestal kan die zijn weg vervolgen.
-
- Elite Poster
een gewone haag, zoals er hier tientallen in de wijk staan, al 50 jaar. Geen buxus of andere toestanden, spits toelopende blaadjes. Als die in bloei komt vormen zich tienduizenden witte, smalle bloemetjes. En die trekken die hommels aan.heist_175 schreef:Welk type/soort haag trekt zo speciaal veel hommels?Jack Daniels schreef:mijn haag
- heist_175
- Elite Poster
Liguster?Jack Daniels schreef:een gewone haag, zoals er hier tientallen in de wijk staan, al 50 jaar. Geen buxus of andere toestanden, spits toelopende blaadjes. Als die in bloei komt vormen zich tienduizenden witte, smalle bloemetjes. En die trekken die hommels aan.heist_175 schreef:Welk type/soort haag trekt zo speciaal veel hommels?Jack Daniels schreef:mijn haag
https://www.groenvanbijons.be/ligustrum ... e-liguster
Wij hebben meidoorn (vooraan en achteraan) en haagbeuk achteraan.
-
- Elite Poster
Ja, die is het. Nog nooit van die naam gehoord trouwens. Merci voor de info.heist_175 schreef: Liguster?
https://www.groenvanbijons.be/ligustrum ... e-liguster
-
- Elite Poster
En zeggen dat deze route dus bijna langs mijn tuin loopt, en door iemand's kippenren (no joke) en over een boerenerf:
https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... eekpad-2-0
Gisteren eens afgewandeld, woon hier 10 jaar en nooit gedacht dus dat er doorheen een kippenren een officiële wandelroute zou lopen.
Vandaag de route eens met de MTB gereden, je kan de route grotendeels ook met de MTB doen.
https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... eekpad-2-0
Gisteren eens afgewandeld, woon hier 10 jaar en nooit gedacht dus dat er doorheen een kippenren een officiële wandelroute zou lopen.
Vandaag de route eens met de MTB gereden, je kan de route grotendeels ook met de MTB doen.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
Is dat een voorbeeld van de trage paden die door veel mensen stiekem opgenomen zijn in hun privéterrein en mensen zo illegaal de doorgang wordt ontzegd? Interessante materie, vind ik persoonlijk.
- heist_175
- Elite Poster
En waar je niet zelden tegen de eigen gemeente moet procederen om uw gelijk te halen.JamesEarlGray schreef:Is dat een voorbeeld van de trage paden die door veel mensen stiekem opgenomen zijn in hun privéterrein en mensen zo illegaal de doorgang wordt ontzegd? Interessante materie, vind ik persoonlijk.
En om uw gelijk te halen moet je met aftandse kaarten afkomen, genre Ferraris-atlas en consoorten. Zelf zoiets in de (iets verdere) familie voorgehad, sindsdien "verzamel" ik alles wat ik van mijn omgeving kan vinden van oude kaarten en foto's.
Onze buurman heeft, voor onze grond verkaveld werd, illegaal een beek geslempt. Ooit moet die ook terug in ere hersteld worden...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Je moet helemaal zo ver niet zoeken om bewijzen van die paden te vinden. Ik ben een fervent wandelaar en er worden gigantisch veel wandelingen georganiseerd en (digitaal) gedeeld. Deze wandelingen volgen vooral dit soort paden. Er is dus materiaal genoeg om een pad aan te tonen.
Paden worden door de gemeentes wel vaker verlegd, soms op vraag van inwoners of van landbouwers. Ik ken paden die midden door een akker lopen, ik versta dat de boer dat niet zo plezant vindt. Een kleine verlegging kan dan een win/win zijn. Anderzijds ben ik ook al blokkeringen tegengekomen en mensen die dreigen honden op u af te sturen. Ze beweren dan zelfs dat er geen pad is maar het staat zelfs op de GPS Dan contacteer ik de gemeente met het verzoek dat pad eens te controleren. Ik zeg dan dat ik een georganiseerde wandeling plan met 2.000 deelnemers, dan bewegen ze meestal wel.
Door corona is wandelen populairder geworden en dat is deels jammer want de mensen gaan allemaal naar dezelfde plaatsen. Soms is het file-wandelen en dan hoeft het voor mij niet. Gelukkig zijn er nog heel veel minder bewandelde paden en mooie hoekjes achter onze lintbebouwingen door. De mooiste stukken zijn van de weg niet te zien door al de koterijen. Wat me ook opvalt is hoeveel mensen een prachtig uitzicht hebben en dat compleet toegemaakt hebben zodat ze er vooral niets van zien
Om in de positieve sfeer te blijven, ik hoop dat de vele nieuwe wandelaars de gemeentes aanzetten om meer paden te voorzien en vooral de bestaande beter te onderhouden. Natuurpunt heeft al heel wat mooie plaatsen opnieuw toegankelijk gemaakt en ervoor gezorgd dat natuur en recreatie hand in hand kunnen gebeuren.
Paden worden door de gemeentes wel vaker verlegd, soms op vraag van inwoners of van landbouwers. Ik ken paden die midden door een akker lopen, ik versta dat de boer dat niet zo plezant vindt. Een kleine verlegging kan dan een win/win zijn. Anderzijds ben ik ook al blokkeringen tegengekomen en mensen die dreigen honden op u af te sturen. Ze beweren dan zelfs dat er geen pad is maar het staat zelfs op de GPS Dan contacteer ik de gemeente met het verzoek dat pad eens te controleren. Ik zeg dan dat ik een georganiseerde wandeling plan met 2.000 deelnemers, dan bewegen ze meestal wel.
Door corona is wandelen populairder geworden en dat is deels jammer want de mensen gaan allemaal naar dezelfde plaatsen. Soms is het file-wandelen en dan hoeft het voor mij niet. Gelukkig zijn er nog heel veel minder bewandelde paden en mooie hoekjes achter onze lintbebouwingen door. De mooiste stukken zijn van de weg niet te zien door al de koterijen. Wat me ook opvalt is hoeveel mensen een prachtig uitzicht hebben en dat compleet toegemaakt hebben zodat ze er vooral niets van zien
Om in de positieve sfeer te blijven, ik hoop dat de vele nieuwe wandelaars de gemeentes aanzetten om meer paden te voorzien en vooral de bestaande beter te onderhouden. Natuurpunt heeft al heel wat mooie plaatsen opnieuw toegankelijk gemaakt en ervoor gezorgd dat natuur en recreatie hand in hand kunnen gebeuren.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
We nemen gisteren dat pad, en plots komen we aan een klein brugje over een klein beekje (Vantegembeek), en dan is er een ingang aan kippenhok, en iemand is in die ren een lapje grond aan het omspitten.JamesEarlGray schreef:Is dat een voorbeeld van de trage paden die door veel mensen stiekem opgenomen zijn in hun privéterrein en mensen zo illegaal de doorgang wordt ontzegd? Interessante materie, vind ik persoonlijk.
Dus wij vragen hoe de route loopt - door de kippenren dus .... met de MTB ga ik niet door zijn ren rijden, maar de rest van de route heeft nog op één andere plek een erfdienstbaarheid waar je over een boerenhof loopt, en er borden staan ivm de hond. Om daar te geraken moet je langs prikkeldraad aan beide kanten, met ergens op die wandeltrail een boom waar je rond moet zonder te blijven hangen aan de draad.
Op een andere plek niet ver van de kippenren is het zo smal dat je als voetganger er net tussen twee weilanden met prikkeldraad kan bewegen, met een fiets hang je daar letterlijk.
Als ik hier 1m wandel vanuit de tuin, ben ik aan die ren, en nooit gedacht dat een officieel pad dus door iemand zijn kippenren kon lopen, maar zo werkt servitude / erfdienstbaarheid dus wel.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/blwpo_01794505
Ik ben tijdens de 1e lockdown beginnen fietsen, dan MTB routes gevonden en zo ontdekt dat er hier zeer mooie bossen zijn op amper 10 min van hier met de auto. Ook akkers van tuinbouwbedrijven waar je kriskas door kan free roamen, zowel wandelen als MTB.Dizzt schreef:Om in de positieve sfeer te blijven, ik hoop dat de vele nieuwe wandelaars de gemeentes aanzetten om meer paden te voorzien en vooral de bestaande beter te onderhouden. Natuurpunt heeft al heel wat mooie plaatsen opnieuw toegankelijk gemaakt en ervoor gezorgd dat natuur en recreatie hand in hand kunnen gebeuren.
Dus MTB heeft me aan nieuwe wandelroutes geholpen waar ik nooit zou komen.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 maa 2021, 22:36, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
nog verzamelaars gevonden... scheelt weer veel vuilbak kosten
gewoon via facebook weggeefgroepen bespaart veel van de agressieve tweedehands telefoontjes.
Bespaart me weer veel in vuilbak kosten en liever dat het naar nieuwe (zeker in geval van de pokemon dingen) verzamelaars gaat
gewoon via facebook weggeefgroepen bespaart veel van de agressieve tweedehands telefoontjes.
Bespaart me weer veel in vuilbak kosten en liever dat het naar nieuwe (zeker in geval van de pokemon dingen) verzamelaars gaat
-
- Elite Poster
Deze video en de link met een zeer bekend psychologisch experiment
[youtube]hMmNJAl1VPA[/youtube]
[youtube]hMmNJAl1VPA[/youtube]
-
- Elite Poster
Heek, in moten (zie ook een paar berichten eerder). Na lang zoeken eindelijk aan geraakt. Volledige heek meteen besteld. Ongeveer 4,1 kilo en de prijs was echt belachelijk laag: 10,90 euro per kilo. En beter dan bv. kabeljauw, veel en veel beter. Steviger, smaakvoller, kortom onklopbaar. Merluza voor de spaanssprekenden en merlu voor de Franstaligen. Merluccius Merluccius voor wie het Latijn genegen is.
-
- Elite Poster
Watch Dogs Legion cloud save eindelijk gefixed
-
- Elite Poster
Op één dag vanaf nul (absolute beginner in 3D printing) m'n eigen SSD mounting plaatje aan het printen met een 3D tekst effect erbij, printer gisterenavond pas voor de 1e keer uitgepakt en geassembleerd Om het plaatje te tekenen heb ik dan nog vandaag een oude graphics design PC opgelapt met een ander HDD plaatje wat ik op thingiverse vond en deze ochtend heb geprint
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Eindelijk Biebel voorbijgestoken.
https://stats.foldingathome.org/team/34517
't Heeft mij maanden gekost.
De overtollige elektriciteit van mijn zonnepanelen goed besteed!
Spijtig dat er nog maar zo weinig mensen meedoen (dankzij die nutteloze cryptocoins).
https://stats.foldingathome.org/team/34517
't Heeft mij maanden gekost.
De overtollige elektriciteit van mijn zonnepanelen goed besteed!
Spijtig dat er nog maar zo weinig mensen meedoen (dankzij die nutteloze cryptocoins).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Sta toch nog in top 15 voor die korte periode dat ik meegedaan heb. Niet gestopt voor cryptocoins, eerder niet geinstalleerd op nieuwe pc.Nob schreef: Spijtig dat er nog maar zo weinig mensen meedoen (dankzij die nutteloze cryptocoins).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik doe ook mee maar met Nerdland team.Nob schreef:Spijtig dat er nog maar zo weinig mensen meedoen (dankzij die nutteloze cryptocoins).
Jaren terug deed ik ook mee met Seti, LHC enz..
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210316_93455535
We moeten inderdaad snel terug naar een dalend plateau! Zeker geen exponentieel plateau.‘Het plateau dat we hadden neemt de vorm aan van een stijging’
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Dankzij Sasuke 2 computers extra kunnen uitlenen aan de school van mijn vrouw (ivm corona) . Teller staat nu op 12.
Ongelooflijk hoeveel studenten slecht toegang hebben tot internet of eigen computer. Mijn eerste reactie was vorig jaar dat het meer 'uitvluchten, baardtrekkerij' was om geen taken te moeten inleveren e.d. Maar sociaal secretariaat laat dat toch anders uitschijnen...
Ongelooflijk hoeveel studenten slecht toegang hebben tot internet of eigen computer. Mijn eerste reactie was vorig jaar dat het meer 'uitvluchten, baardtrekkerij' was om geen taken te moeten inleveren e.d. Maar sociaal secretariaat laat dat toch anders uitschijnen...
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
12V UPS
https://www.mini-box.com/NUC-UPS?sc=8&category=981
nu nog kijken waar ik aan de batterijen daarvoor geraak
https://www.mini-box.com/NUC-UPS?sc=8&category=981
nu nog kijken waar ik aan de batterijen daarvoor geraak
- JamesEarlGray
- Elite Poster
Ook meermaals goeie ervaring gehad met NKON.nl
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
de uitleg hier:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bielefeldcomplot
ik kende het niet maar ik vind het wel een goed 'experiment'
J.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bielefeldcomplot
ik kende het niet maar ik vind het wel een goed 'experiment'
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Mijn pa (73)had een Fairfone gekocht, vandaag ding gaan instellen en uitleg gegeven voor gebruik, basis apps geïnstalleerd enzovoorts.
Aangenaam verrast hoe snel ie er eigenlijk mee weg was [emoji846] altijd positief hoe ook de ouderen onder ons toch nog met nieuwe technologie mee kunnen als ze willen, mits wat ondersteuning
Aangenaam verrast hoe snel ie er eigenlijk mee weg was [emoji846] altijd positief hoe ook de ouderen onder ons toch nog met nieuwe technologie mee kunnen als ze willen, mits wat ondersteuning
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)