Inkomende fax sturen naar faxmodem ?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
doolbyd
Starter Plus
Starter Plus

Gegroet allen,

Ik zou de modem op mijn pc configureren als zijnde een fax.

Aangezien de telefoon/fax op één lijn zijn aangesloten kan het gebeuren dat de telefoon opgenomen wordt waarbij men dient vast te stellen dat het een fax is.

Is er software beschikbaar waarbij ik op enkele toetsen dien te duwen waarna de faxmodem aanslaat en de fax ontvangt ? Bij de all-in-one printers van HP dien je bijvoorbeeld op de toetsen 1,2 en 3 te duwen op een telooftoestel waarna de fax door de all-in-one wordt ontvangen.

Alvast bedankt voor de hulp !
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Zie deze Thread
In die link welke The Oddity gaf zie je rechts onder staan op dat PDF Formulier FAX-Toestel en een pak stekkers in die Tel. doos. Klik even in die werkbalk op het icoontje Loupe dan ga met je muis klikken op die rij stekkers of wat je nodig hebt voor een duidelijker zicht.
Inzoomen tot je beter de details ziet.

Op die wijze fax je natuurlijk niet via je ADSL verbinding maar wel via je analoge modem in je fax toestel, verbruikt dus gewoon gesprekseenheden.
Afbeelding
doolbyd
Starter Plus
Starter Plus

Bedankt voor je antwoord.

Doch is dit niet het volledige antwoord op mijn vraag.

Ik zoek software/hardware die het mij toelaat om telkens ik de telefoon opneem en vaststel dat het een fax een bepaalde toets in te duwen waarna de faxmodem op de pc de fax ontvangt.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik weet dat er toestellen bestaan die je tussen je inkomende lijn en fax cq. pc en telefoon hangt. Die dingen nemen eerst op en luisteren dan even naar de lijn. Als dan een fax-handshake klinkt, laat stuurt ie door naar de fax/pc, zoniet genereert ie zelf een beltoon en laat hij uw telefoon overgaan.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

doolbyd schreef:Doch is dit niet het volledige antwoord op mijn vraag.

Ik zoek software/hardware die het mij toelaat om telkens ik de telefoon opneem en vaststel dat het een fax een bepaalde toets in te duwen waarna de faxmodem op de pc de fax ontvangt.
Normaal bestaat toch de mogelijkheid dit in stellen in je fax software.
Je kunt daar bvb. instellen 1 a 3 of 4 x laten bellen, als er dan een fax signaal aanligt wordt er automatisch overgeschakeld en gaat het toestel over op ontvangst.
Hier een screenshot als voorbeeld, lees eens goed de instelmogelijkheden van je Fax hard en software.

Je kunt dus perfect online blijven via je ADSL verbinding, telefoneren kun je ook normaal.

Bijgevolg, kan ook je fax modem via je Tf lijn werken terwijl je online blijft met ADSL.

Met andere woorden laat je telefoon een tijdje bellen, als het een fax is zal je modem dit zelf overnemen.
(indien je in die software de mogelijkheid hebt het automatisch antwoordapparaat uit te schakelen.
Op het screenshot zie je staan luidspreker, wel dit hoor je als de modem overgenomen heeft.
Of deze mogelijkheid bestaat in de all-in-one printers van HP weet ik niet.
Hoop dat dit je verder helpt.
Bijlagen
fax_instell2.jpg
(36.56 KiB) 39 keer gedownload
fax_instell.jpg
(55.68 KiB) 221 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 18 okt 2005, 02:02, in totaal 2 gewijzigd.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

meon schreef:Ik weet dat er toestellen bestaan die je tussen je inkomende lijn en fax cq. pc en telefoon hangt. Die dingen nemen eerst op en luisteren dan even naar de lijn. Als dan een fax-handshake klinkt, laat stuurt ie door naar de fax/pc, zoniet genereert ie zelf een beltoon en laat hij uw telefoon overgaan.
enig idee van opensource software die dit doet ?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Je kunt eens googlen naar > fax+opensource
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ofloo schreef:enig idee van opensource software die dit doet ?
Dan ga je op z'n minst een Fax/Voice-modem nodig hebben en zal je je telefoon op de PC moeten kunnen aansluiten. Recentere modems (van die PCI-softmodems) kunnen dat meestal niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”