Beste UB'rs,
Na een tijdje onder "het stof" gestaan te hebben, weer eens de xbox one x aangezet ( scorpio versie ).
Merken jullie ook dat de downloads van games, updates etc zeer traag en onstabiel zijn?
Heb volgende zaken eens gedaan.
Switch opnieuw ingesteld en reboot.
Xbox factory reset en opnieuw instellen, downloads eindelijk weer wat sneller maar niet "wow".
Probleem gem. lag rond de 55mbps voor downloads
na reset xbox haalde ik eindelijk eens met pieken 160-170mbps soms ( dus niet stabiel )
Iemand die ook zelfde ervaringen heeft?
Provider is Telenet ( 300/20mbps ) haal 288/19.9 via Nperf en speedtest.
Xbox = DMZ in telenet setting voor het NAT type, blijkbaar voor online gaming forcen ze IPv6 , NAT maakt hier niets uit.
Ik gebruik kabel cat6. , ook al andere kabels getest met zelfde resultaat.
geen andere downloads of bezig
Xbox one X
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Niet hetzelfde probleem hier, draait er een game op de achtergrond? Want hij vertraagt het downloaden wel als er een game open staat om de game voorrang te geven.
Hier hangt hij gewoon in de LAN met uPnP op, geen IPv6 of DMZ (wel Proximus). Ik haal wel maar snelheden van rond de 90 want mijn lijn is maar 100.
In de settings kan je ook een verbindingstest uitvoeren, ik geloof dat daar ook een speedtest tussen zit.
Ik download wel steeds minder als ik aan het gamen ben, met de sleep mode is het eenvoudiger een game aan te duiden op de site of app om te installeren en dan staat hij klaar tegen dat ik begin.
Hier hangt hij gewoon in de LAN met uPnP op, geen IPv6 of DMZ (wel Proximus). Ik haal wel maar snelheden van rond de 90 want mijn lijn is maar 100.
In de settings kan je ook een verbindingstest uitvoeren, ik geloof dat daar ook een speedtest tussen zit.
Ik download wel steeds minder als ik aan het gamen ben, met de sleep mode is het eenvoudiger een game aan te duiden op de site of app om te installeren en dan staat hij klaar tegen dat ik begin.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Zal eens proberen met Upnp , stonden geen games open, heb hierom eens een reset gedaan dus alles eraf en ging nadien sneller , heb ook DNS eens gewijzigd van TN naar google, cloudflare
Heb wel veel zaken gezien waarin men beweert dat upnp niet zo veilig is
Xbox hangt achter een switch wel maar heb eens getest rechtstreeks op de TN modem met zelfde resultaat
De speedtests zijn altijd laag 80,90mbps voor de reset, zal eens testen deze week
Heb wel veel zaken gezien waarin men beweert dat upnp niet zo veilig is
Xbox hangt achter een switch wel maar heb eens getest rechtstreeks op de TN modem met zelfde resultaat
De speedtests zijn altijd laag 80,90mbps voor de reset, zal eens testen deze week
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Lijkt wel of er een cap op zit of te weinig bandbreedte beschikbaar is
Internet = Telenet + HeyTelecom