Paypal accepteert mijn bankrekening niet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Sinds vorige week heb ik problemen met paypal met betalingen te doen. Ik heb sinds 2 weken geleden wel een nieuwe (Belfius) bankkaart opgestuurd gekregen omdat mijn kaart kapot was. Ik heb ook al geprobeerd om de rekeningnr van de kaart te verwijderen en opnieuw toe te voegen maar ik blijf problemen hebben ... Als ik bv een disney plus abbonement wil afsluiten en betalen via paypal krijg ik deze melding .... Iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?
Bijlagen
Screenshot_2021-03-06-01-56-08-753_com.android.chrome.jpg
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Hoe dat komt kan ik je ook niet zeggen.

Een maand geleden ook mijn belfius bankkaart kwijt geraakt, nieuwe bankkaart gekregen maar heb helemaal niets moeten veranderen aan mijn paypal account.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

ok vreemd, nu heb ik net 25€ overgeschreven naar mijn pp account en wil ik een betaling afronden van 8,99€ voor een maand disney plus en krijg ik volgende melding ; We aren't able to process your payment using your PayPal account at this time. Please go back to merchant and try using a different payment method. Dus ligt het probleem mss eerder bij disney plus ipv bij paypal of mijn benkrekening? :???:
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Nee, heb dit ook voor. Dat zijn bepaalde restricties waaraan elke financiële instelling aan moet voldoen . De na ontgaat me even maar het is iets met een 2 in :-)

Heb dit ook voorgehad bij bank kaart wissel omwille van verlies. Je rekening wordt dan geflagged in dat overkoepelend systeem en dan freezed Paypal je account.

Open een support ticket en je gaat de vraag krijgen om een recto versie kopie van je paspoort op te sturen
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Psd2?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

De hint is misschien "Deze kaart kan niet gebruikt worden voor deze transactie". Wil zeggen dat er voor deze transactie hogere eisen gelden dan anders. Dat is overigens quasi altijd het geval voor abonnementsdiensten.

Mogelijke oorzaken:

* Handelaar vereist kredietkaarten voor deze transactie (zie ook icoontjes onder de foutmelding, geen BCMC te bespeuren)
* Uitgever van kaart laat dit soort transacties niet toe
* Kaart staat niet op jouw naam
* Kaart is niet geverifieerd
* Kaart is gelinkt in een andere PayPal account
* Verdachte handelingen
* Te veel handelingen in een bepaalde periode
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Same here, echt ambetant. Vroeger was ik bij Record Bank en dat lukte gewoon. Toen is die bank overgenomen door ING, en nu werkt het niet meer. :x :x

Ik heb dan maar mijn Visa-kaart gekoppeld en dat werkt, maar ik ben er eerlijk gezegd toch niet zo'n fan af hoor. Met de bankrekening ging het binnen 2 of 3 dagen van de rekening, nu hoopt het alsmaar op en krijg je op het einde v/d maand de afrekening. Ik betrap me er toch wel op dat ik nu meer koop dan toen. :lol:

Agreed, je ziet wel hoeveel je al hebt opgedaan met Visa-kaart, maar het geld dat je momenteel op je bankrekening hebt staan ook echt naar beneden zien gaan remt aankopen toch iets meer af naar mijn gevoel dan als je gewoon je Visa-kaart uitgaven ziet en het op het einde v/d maand er allemaal wordt afgetrokken.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Paypal is achterhaald, vind het zelf echt af te raden, geen meerwaarde meer tegenover een kredietkaart.
Als je de ellende hier leest de laatste tijd:

3321,93 € van mijn visa gehaald via paypal (Mediamarkt.de)
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=60020


PayPal - Geld verdwenen tussen KBC en PayPal
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=59410


kosten voor niet-actieve PayPal rekeningen
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=59110

Welgemeende tip: Als je iets wilt aankopen gebruik dan indien mogelijk een kredietkaart van je bank.. of neem een gratis kaart via fintech oplossingen (zelf gebruik ik Bunq Travelcard) maar er is hier gevoeg over te vinden.
Heb ook een KBC MasterCard gold.. daar zitten verzekeringen bij die me al van pas zijn gekomen.. zoals verlengde garantie nadat een TV scherm stuk ging..
Of natuurlijk chargeback als er iets mis gaat met je online aankoop.

Ik dacht ook altijd dat het verkooppraatjes waren maar ik kan ondertussen wel zeggen dat die kaart / een pakket bij je bank z’n geld wel waard is.. na 1 “incident” verdient het zich terug.
Je moet gewoon zorgen dat je op het eind vd maand alles volledig betaald is en je niet laten verleiden tot het spreiden van je betalingen.. dan haal je er het beste uit zonder onnodig veel kosten te maken.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

antutu schreef:Same here, echt ambetant. Vroeger was ik bij Record Bank en dat lukte gewoon. Toen is die bank overgenomen door ING, en nu werkt het niet meer. :x :x

Ik heb dan maar mijn Visa-kaart gekoppeld en dat werkt, maar ik ben er eerlijk gezegd toch niet zo'n fan af hoor. Met de bankrekening ging het binnen 2 of 3 dagen van de rekening, nu hoopt het alsmaar op en krijg je op het einde v/d maand de afrekening. Ik betrap me er toch wel op dat ik nu meer koop dan toen. :lol:

Agreed, je ziet wel hoeveel je al hebt opgedaan met Visa-kaart, maar het geld dat je momenteel op je bankrekening hebt staan ook echt naar beneden zien gaan remt aankopen toch iets meer af naar mijn gevoel dan als je gewoon je Visa-kaart uitgaven ziet en het op het einde v/d maand er allemaal wordt afgetrokken.
Of het een tijd aansleept voordat het verrekend wordt hangt van uw instellingen af in uw paypal account.
Er is de mogelijkheid om het na een paar dagen te laten verrekenen of maandelijks.
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 nov 2017, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Ik gebruikte paypal vroeger ook zo zoals de TS. Gebruikte het enkel voor buitenlandse aankopen waar geen Maestro ging, omdat ik geen MasterCard of Visa had. Vond het ook een klein risico op bankrekening te koppelen aan paypal voor de weinige aankopen die ik deed.
Uiteindelijk wel MasterCard genomen omdat ik meer van die aankopen deed. Sindsdien paypal account verwijderd wegens niet gebruikt. Zie het voordeel er ook niet meer van in.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Geeft Mastercard/Visa je effectief hetzelfde gemak om een betaling te betwisten/terug te eisen?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Goeie vraag.

Over de garanties die door Paypal geboden worden weet ik niets.
Maar wat ik wel weet is dat de zekerheden die geboden worden door Mastercard toch wel aan een resem beperkingen onderhevig zijn (bij Belfius, Kbc, Argenta).

Je moet er de bijhorende verzekeringscontracten maar eens op naslaan. Je wordt met het ene na het andere regeltje om de oren geslagen.
Is eigenlijk wel normaal ook want het zijn geen liefdadigheidsinstellingen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Er is een verschil tussen de verzekeringen die de bank op de kredietkaart aanbiedt - en dan heb ik het niet over reisverzekeringen of garantieverlenging maar over "Safe Online" en "Aankoopgarantie" etc - en de chargeback optie die in het Visa/MasterCard netwerk zelf verweven zit.

Als je de verzekering kan aanspreken, dan spreek je die aan, het gaat sneller dan een chargeback want het wordt gewoon van de verzekering afgeschreven als de schade prima facie aan de voorwaarden voldoet, de bank van de handelaar moet niet gecontacteerd worden voor een "onderzoek" en de handelaar kan het niet betwisten. De bank kan achteraf wel nog in jouw naam een chargeback opstarten om het geld aan de verzekering proberen te recupereren, maar dat is jouw zorg niet meer. Als jouw bank verliest, is het dan maar ten laste van de verzekering. Het hoeft niet te verbazen dat die verzekeringen doorgaans de chargebacks dekken die makkelijker te winnen zijn voor de bank van de kaarthouder.

Als dat niet het geval is/je komt niet in aanmerking obv de voorwaarden, kan je gebruik maken van de chargeback optie van het netwerk zelf. De klassieke chargeback-redenen van de netwerken zijn merch/service niet ontvangen, abo opgezegd maar nog aangerekend, item niet zoals beschreven, counterfeit, dubbele transactie, ... De voorwaarden zijn niet danig streng naar de kaarthouder toe, er gelden wel tijdslimieten. Een chargeback moet via het netwerk naar de bank van de handelaar gestuurd worden, die kan het betwisten, en dan moet er een onderzoek gebeuren, desnoods moet een arbiter van Visa/MasterCard beslissen als de banken er zelf niet uitraken, wat allemaal wel even kan duren.

De formulieren voor verzekering of chargeback zijn trouwens ook verschillend. De verzekering komt doorgaans ook met jaarlijkse limieten en soms met franchises - eigen aan verzekeringen - die niet bestaan voor de chargeback.

En dan is er ook nog American Express dat iets anders werkt, itt MasterCard/Visa waar niet jij maar je bank aangesloten bij is, zijn bij een AMEX-transactie zowel de kaarthouder en de handelaar rechtstreeks bij dezelfde organisatie - American Express - aangesloten, de bank is hier dus tegelijk ook het netwerk. Ze kunnen daardoor flexibeler/sneller werken dan 2 aparte banken die het voor hun eigen klant proberen op te nemen, wat deels de grotere klanttevredenheid verklaart.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”