Belgacom > Tele2

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Momenteel hebben wij een classic abonnement bij Belgacow en daarnaast een ADSL abonnement bij EDPnet. Maar m'n ma zou graag overschakelen op Tele2 voor telefoongesprekken.

Dus de vraag is: wat moet er gebeuren met die Belgacow classic lijn? Mag dit abonnement afgesloten worden? Want daarnaast moet m'n ADSL lijn nog actief blijven. Dus daarvoor zou ik een discovery line moeten nemen? Want bij Belgacowzien ze dat als een optie.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het is óf discovery, óf Classic.

Maar voor in het geval met Tele2 (dus met een vaste carrier preselect) betaal je wel per sessie bij in het geval van een discovery line!
Alle types oproepen (internet dial-upcommunicatie inbegrepen): standaardtarief + opleg van 0,15€/minuut, ook voor oproepen via CSC (Carrier Selection Code)/CPS (Carrier Preselection Code)
Ken
Elite Poster
Elite Poster

Het enigste dat ik wil is:

Tele2 voor telefoon en edpnet voor adsl. Ben ik dan verplicht om een discovery line te nemen zodat m'n adsl lijn nog verder actief blijft?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Volgens mij kan je een discovery-lijn niet combineren met een andere operator dan Belgacom.

Al aan Belgacom Happy-Time gedacht?
Naar een vaste lijn tussen 17.00 en 08.00 en in het weekend gratis bellen, de andere tijden 0.30€ per gesprek (hoe lang het ook duurt).
Maar da's ook niet combineerbaar met een discovery-lijn.
Laatst gewijzigd door Vieten 16 okt 2005, 21:49, in totaal 1 gewijzigd.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Vieten schreef:Al aan Belgacom Happy-Time gedacht?
Naar een vaste lijn tussen 17.00 en 08.00 en in het weekend gratis bellen, de andere tijden 0.30€ per gesprek (hoe lang het ook duurt).
Inderdaad, "Vieten", daar was al eens een thread over.
Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster

Ge snapt het denk ik niet. Ik wil dus telefoneren via Tele2 en ADSL hebben bij EDPnet.

Als ik overstap van belgakoe naar tele2 wat veranderd er dan juist? Blijft m'n ADSL lijn actief?

TV = FTA IPTV + Netflix
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ken schreef:Ge snapt het denk ik niet. Ik wil dus telefoneren via Tele2 en ADSL hebben bij EDPnet.

Als ik overstap van belgakoe naar tele2 wat veranderd er dan juist? Blijft m'n ADSL lijn actief?
Ge kunt niet overstappen van Belgacom naar Tele2!

Tele2 kan wel je UITGAANDE gesprekken gaan factureren, maar INKOMENDE gesprekken en de HUUR VAN DE FYSIEKE LIJN blijf je bij Belgacom betalen, tenzij je over Raw Copper gaat (maar dan kan je er wel niet meer over bellen, tenzij via VoIP).

Die inkomende gesprekken en de huur betaal je ofwel via de classic, ofwel via een discovery line. Happy Time is een tariefformule en heeft niets met voorgaande te maken!
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Vieten schreef:Volgens mij kan je een discovery-lijn niet combineren met een andere operator dan Belgacom.

Dat kan perfect !! Heb zelf een Discovery line, en voor mijn uitgaande gesprekken gebruik ik Euphony, en m'n ADSL abbo heb ik bij Easynet.

Er is dus geen enkel probleem wat dat betreft !

Mvg,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Ken
Elite Poster
Elite Poster

Ah ok nu snap ik het :)

Dus ik zou dan een discovery nemen voor de inkomende gesprekken en tele2 voor de uitgaande. En ik blijf m'n adsl abbo behouden. Topic can be closed.

TV = FTA IPTV + Netflix
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Vergeet niet dat je zoals ik zeg in mijn eerste reply je bij een discovery line € 0,15/pm extra betaalt aan Belgacom, ook al ben je bij Tele2!
Ken
Elite Poster
Elite Poster

belgacow schreef:Maandelijks abonnement: 6,50€.

Tarieven voor de oproepen

* Alle types oproepen (internet dial-upcommunicatie inbegrepen): standaardtarief + opleg van 0,15€/minuut, ook voor oproepen via CSC (Carrier Selection Code)/CPS (Carrier Preselection Code)
* Noodnummers met drie cijfers (100, 101, 110, etc.) en 0800-nummers: gratis
* Versturen van een sms naar een vast toestel of een gsm: 0,15€/sms (geen opleg)
Dus als ik het goe versta betaal ik 0,15 € per minuut bij een uitgaande oproep + de kosten bij Tele2? Of is dat inbegrepen in dat abonnementsgeld :p kdenket nie nee dus. Zo belachelijk.
Laatst gewijzigd door Ken 16 okt 2005, 22:30, in totaal 3 gewijzigd.

TV = FTA IPTV + Netflix
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

X-2datop schreef:
Vieten schreef:Volgens mij kan je een discovery-lijn niet combineren met een andere operator dan Belgacom.

Dat kan perfect !! Heb zelf een Discovery line, en voor mijn uitgaande gesprekken gebruik ik Euphony, en m'n ADSL abbo heb ik bij Easynet.

Er is dus geen enkel probleem wat dat betreft !

Mvg,
X
Sorry, da wist ik niet, dan compenseren ze dat verlies dus door die 0.15€, alweer iets bijgeleerd.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ken schreef:Dus als ik het goe versta betaal ik 0,15 € per minuut bij een uitgaande oproep + de kosten bij Tele2?
Klopt.
Waarom maak je er trouwens Belgacow van en niet TeleMoo ? :P

Belgacom is in verhouding niet zoveel duurder hoor. Ik heb Tele2 en BGC hier ooit naast mekaar gelegd en enkel de internationale telefoontjes overdag kwamen duurder uit bij BGC, de rest waren zeer vergelijkbare tarieven.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”