Daarom dat de cijfers in DE en NL terug stijgen zonder versoepelingen.CCatalyst schreef:Beiden hebben we gedaan, het eerste had je geweten als je de persconferentie van "Sci en Sano" vandaag gevolgd had, het tweede als je de woorden van VDB gehoord had tijdens de persconferentie. Problem not solved.iceke schreef: imho is dat dikke zever,
1.hou het virus buiten in de wzc en bij de thuisverpleging
2. zorg voor meer bedden
problem solved
Zou minder mensen in kleine oppervlaktes samen krijgen dan toch de "problem solved" zijn, iets wat we nu eigenlijk al een jaar weten? In DE, NL, VK is het zo gelukt.
Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Even gekeken, en ik zie dat de cijfers in NL terug begonnen stijgen nadat de basisscholen er heropend werden, met een strikt testbeleid (loopneus => naar huis en test verplicht!). Er is ook nog steeds geen stijging in de ziekenhuisopnames zichtbaar daar, integendeel die cijfers dalen er verder, wat suggereert dat het idd de leerlingen zijn.quovadis schreef: Daarom dat de cijfers in DE en NL terug stijgen zonder versoepelingen.
Wat DE betreft, het betreft eigenlijk een plateau (enfin, dat zou Sci en Sano zeker gezegd hebben als het bij ons zo was). De oorzaak blijft gissen, alhoewel de koudeprik van twee weken geleden het meest waarschijnlijk lijkt, iets wat zich zou moeten vertalen in het hernemen van de daling binnenkort. De ziekenhuisopnames dalen er ook gestaag verder.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Dat hebben we helemaal niet gedaan... er is "nul" preventief getest in de WZC en is "nul" quarantaine geweest van zorgmedewerkers in die sector... laat ons hopen dat vaccinaties het probleem daar nu zo goed als mogelijk oplossen...CCatalyst schreef:Beiden hebben we gedaan, het eerste had je geweten als je de persconferentie van "Sci en Sano" vandaag gevolgd had, het tweede als je de woorden van VDB gehoord had tijdens de persconferentie. Problem not solved.iceke schreef: imho is dat dikke zever,
2. zorg voor meer bedden
problem solved
Zou minder mensen in kleine oppervlaktes samen krijgen dan toch de "problem solved" zijn, iets wat we nu eigenlijk al een jaar weten? In DE, NL, VK is het zo gelukt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Dus de flavour of the day is nu weer een daling minder dan twee weken na de vakantie ipv een maandCCatalyst schreef: Maar make no mistake: dat doen ze dan volgende week wel als we weer een daling krijgen nav het effect van de krokusvakantie.
-
- Elite Poster
Zoals je je wel zal herinneren van bij ons in de eerste golf, en bij onze buurlanden recent, duurt het 4 weken voor er een afname of forse daling komt, iets waar ik het hier niet over had. Dat er twee weken na een sluiting al minder besmettingen zichtbaar kunnen zijn, dat kan, en hangt af van hoe dominant de scholen zijn in de besmettingen, wat momenteel 36% is en daarmee ook de meest dominante factor. Het is dus mogelijk dat er volgende week een lichte daling komt nav de krokusvakantie, maar geen forse daling.duizend schreef:Dus de flavour of the day is nu weer een daling minder dan twee weken na de vakantie ipv een maand
Laatst gewijzigd door CCatalyst 26 feb 2021, 18:31, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Ivm Nederland: zoals al eerder gezegd scholen gingen open op 8 februari en cijfers zijn beginnen stijgen op 10 februari dus kan niet gelinkt zijn aan elkaar.CCatalyst schreef:Even gekeken, en ik zie dat de cijfers in NL terug begonnen stijgen nadat de basisscholen er heropend werden, met een strikt testbeleid (loopneus => naar huis en test verplicht!). Er is ook nog steeds geen stijging in de ziekenhuisopnames zichtbaar daar, integendeel die cijfers dalen er verder, wat suggereert dat het idd de leerlingen zijn.quovadis schreef: Daarom dat de cijfers in DE en NL terug stijgen zonder versoepelingen.
Wat DE betreft, het betreft eigenlijk een plateau (enfin, dat zou Sci en Sano zeker gezegd hebben als het bij ons zo was). De oorzaak blijft gissen, alhoewel de koudeprik van twee weken geleden het meest waarschijnlijk lijkt, iets wat zich zou moeten vertalen in het hernemen van de daling binnenkort. De ziekenhuisopnames dalen er ook gestaag verder.
Ziekenhuis opnames komen altijd 2-3 weken na de stijging bij de besmettingen. Allez da wordt hier toch zo gezegd
-
- Elite Poster
Dat kan wél als de verandering van de cijfers gebaseerd is op een ander testbeleid. In NL is dit ook het geval. Als men op 8 februari besmettingen in de scholen vaststelt bij de leerlingen die terugkomen, zal men niet wachten tot 22 februari om ze te rapporteren, dat gebeurt direct. Waren de scholen niet open, dan werden ze nooit getest...quovadis schreef: Ivm Nederland: zoals al eerder gezegd scholen gingen open op 8 februari en cijfers zijn beginnen stijgen op 10 februari dus kan niet gelinkt zijn aan elkaar.
Daarom dat we ook kijken naar de ziekenhuiscijfers waar testen geen invloed op heeft, om een en ander te kunnen kaderen.
Nochtans zou het dan in NL al het geval moeten zijn, wat niet zo is. Mogelijks betreft het dan een toename bij een leeftijdsgroep die niet zo vatbaar is om er ziek aan te worden?quovadis schreef:Ziekenhuis opnames komen altijd 2-3 weken na de stijging bij de besmettingen. Allez da wordt hier toch zo gezegd
Voor DE wachten we dan nog even.
-
- Elite Poster
Ivm Nederland:
Er zijn afgelopen week veel meer testen gedaan dan de week ervoor 260k tov 190k. Dus daar kan er eventueel een oorzaak liggen van de stijgende cijfers. Ook zijn er 1140 opnames geweest tov 1197 de week ervoor. Wat wel niet goed is dat er 240 opnames op intensieve waren want duidelijk meer is dan de week ervoor met 194
Edit: bron https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Er zijn afgelopen week veel meer testen gedaan dan de week ervoor 260k tov 190k. Dus daar kan er eventueel een oorzaak liggen van de stijgende cijfers. Ook zijn er 1140 opnames geweest tov 1197 de week ervoor. Wat wel niet goed is dat er 240 opnames op intensieve waren want duidelijk meer is dan de week ervoor met 194
Edit: bron https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
-
- Elite Poster
Ok, goede vondst, dat kan idd de stijgende cijfers verklaren. Meer testen is meer vinden. Het nagaan van de ziekenhuisopnames is dan belangrijk om de impact van de maatregelen na te gaan.quovadis schreef:Er zijn afgelopen week veel meer testen gedaan dan de week ervoor 260k tov 190k. Dus daar kan er eventueel een oorzaak liggen van de stijgende cijfers. Ook zijn er 1140 opnames geweest tov 1197 de week ervoor.
Ik ga hier volgende week op terugkomen als het ok is. Our World In Data loopt altijd ongeveer een week achter met ziekenhuisopnames. Ik verkies Our World In Data omdat die hun rapportage standaardiseren, in casu is dat hier omdat ze de cijfers van het Europese CDC krijgen die een ziekenhuisopname identiek definieert per land, terwijl cijfers van elk land afzonderlijk een "COVID-ziekenhuisopname" verschillend kunnen definieren om te bepalen of ze geteld wordt of niet. Onderaan zie je de grafiek, je ziet dat er nog een daling is, maar die tonen ze voor België ook nog, want de data loopt bijna een week achter.quovadis schreef:Ook zijn er 1140 opnames geweest tov 1197 de week ervoor.
Dat ligt doorgaans aan een wijzing in getroffen leeftijdsgroepen of een toename van een gevaarlijke variant. IZ is een parameter die onder controle gehouden moet worden maar is een moeilijk criterium om er de evolutie van de pandemie mee te beoordelen. Ze is geen deel van de drietrapsraket, ze maakt wel onderdeel uit van de tweede trap ziekenhuisopnames (ttz, iedere IZ is ook een ziekenhuisopname, niet iedere ziekenhuisopname wordt een IZ).quovadis schreef:Wat wel niet goed is dat er 240 opnames op intensieve waren want duidelijk meer is dan de week ervoor met 194
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
In uw ogen is blijkbaar veel dikke zever, Iceke. Maar ik stel gewoon vast dat we na een jaar nog een stap verder staan en dat, helaas, helaas, helaas,iceke schreef:imho is dat dikke zever,koenraaddeconinck schreef:Zou het nu duidelijk worden dat het het niet naleven van maatregelen = aan het in eigen voeten schieten ... ?
2. zorg voor meer bedden
problem solved
Wat doen we nu ? meer besmettingen = meer maatregelen / minder besmettingen = meer of gerichter gaan testen... tja, dan heb je maatregelen tot het vriest in 'd hel.Daar is niks walgelijk aan, iedereen is het zo beu als kouwe pap, idiote maatregelen leeft niemand (lang) na...vooral als ze niet leefbaar zijn.koenraaddeconinck schreef: De taferelen van vorige weekend, de reizigers die er toch nog in slagen niet essentiële verplaatsingen te maken en aan glansrijk aan controles ontsnappen, de walgelijke beelden va studenten in Leuven en Brussel, etc. etc.
veel van de doemtaferelen die ik voor ogen (gehad) heb, realiteit worden.
Hopelijk is het inderdaad dikke zever dat een 3° golf er niet komt. Doch als je met artsen bij ons spreekt ... die durven zelf het tipje van hun vinger daarvoor niet in het vuur steken. Uitbreiding van covid- activiteit is bij ons terug nr 1 in het actieplan. En als die er komt, zullen de winkels terug dicht gaan.
@CCatalyst: de opgesomde versoepelingen... ????? Zie hier nu Decroo op het nieuws die letterlijk zegt: "er komen GEEN versoepelingen, de cijfers zijn hiervoor te slecht" en sorry aan diegene die jij opsomt, daar heb ik geen boodschap aan ... Mijn hand is geen kinderhand en dus ook niet zo gauw gevuld. Versoepelingen zouden nu ondoordacht zijn, zegt hij. We geven geen duimbreed toe.
En dat we volgende week een stabilisatie of lichte daling zien ... Na de krokus, na de taferelen vorig weekend, na hetgeen we zien qua studenten activiteiten, na de aangekondigde verdere débacles met de vaccins, ... Ik denk dat ik meer kan heb om de Lotto te winnen dit weekend ... Nogmaals, een maatschappij op drift kan dergelijke crisis nooit de baas.
Nogmaals, hopelijk sla ik de bal hier totaal mis doch ik zie gewoon voor mijn ogen gebeuren wat ik als vrees hier altijd op dit forum geponeerd heb...
-
- Elite Poster
er is nog steeds een daling (1140 tov 1197), dus Our World in Data is nog steeds correct. Hopelijk voor NL blijft dit de trendCCatalyst schreef:Ik ga hier volgende week op terugkomen als het ok is. Our World In Data loopt altijd ongeveer een week achter met ziekenhuisopnames. Ik verkies Our World In Data omdat die hun rapportage standaardiseren, in casu is dat hier omdat ze de cijfers van het Europese CDC krijgen die een ziekenhuisopname identiek definieert per land, terwijl cijfers van elk land afzonderlijk een "COVID-ziekenhuisopname" verschillend kunnen definieren om te bepalen of ze geteld wordt of niet. Onderaan zie je de grafiek, je ziet dat er nog een daling is, maar die tonen ze voor België ook nog, want de data loopt bijna een week achter.quovadis schreef:Ook zijn er 1140 opnames geweest tov 1197 de week ervoor.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Toch verbazingwekkend hoe hard sommigen hier blijven geloven dat enkel de ouderen hier zwaar ziek van worden.
Collega van me, eind de 30, in goede gezondheid, sukkelt al sinds z'n infectie van mid vorig jaar met ademhalingsproblemen. Het is gelukkig niet iedereen die dit krijgt.
Collega van me, eind de 30, in goede gezondheid, sukkelt al sinds z'n infectie van mid vorig jaar met ademhalingsproblemen. Het is gelukkig niet iedereen die dit krijgt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- iceke
- Elite Poster
Gelukkig niet nee, maar wat ga je daar dan aan doen ? eeuwig binnen blijven zitten ? heel de economie laten kapot gaan ? schuilen tot de vaccins werken ? Hopen dat ze ondertussen al wat beter inzicht hebben in de behandeling ? Enkel nog skypen met uw ouders/kinderen/vrienden ?devilkin schreef:Toch verbazingwekkend hoe hard sommigen hier blijven geloven dat enkel de ouderen hier zwaar ziek van worden.
Uw collega heeft gewoon brutte pech gehad... net zoals er regelmatig een paar tegen een boom rijden/zonder reden dood vallen/kanker krijgen/zich dood drinken/eten/smoren....
We staan na een jaar idd nog geen stap verder...met mondmaskers...met afstand houden...met nachtklok...zonder feestjes...zonder horeca...zonder kappers...zonder uitzicht...Ik kan alleen maar vaststellen dat het in landen zonder mondmaskers...zonder nachtklok..met horeca...met kappers geen haar beter is, het helpt geen hol dus.koenraaddeconinck schreef:
In uw ogen is blijkbaar veel dikke zever, Iceke. Maar ik stel gewoon vast dat we na een jaar nog een stap verder staan en dat, helaas, helaas, helaas,
veel van de doemtaferelen die ik voor ogen (gehad) heb, realiteit worden.
ho, maar die komt er wel hoor, ik zie niet in waarom die er niet zou komen...in SInt-Niklaas ligt het blijkbaar al terug behoorlijk vol met "jonge grootouders"koenraaddeconinck schreef: Hopelijk is het inderdaad dikke zever dat een 3° golf er niet komt. Doch als je met artsen bij ons spreekt ... die durven zelf het tipje van hun vinger daarvoor niet in het vuur steken. Uitbreiding van covid- activiteit is bij ons terug nr 1 in het actieplan. En als die er komt, zullen de winkels terug dicht gaan.
Natuurlijk kan die dat nooit te baas, wat ze wel kan is prioriteiten stellen, wat is het nut van een hele school te testen en ze 3 weken te sluiten als je langs de andere kant "daar waar de meeste slachtoffers vallen" pas test als er eerst een dooie valt ?koenraaddeconinck schreef: Nogmaals, een maatschappij op drift kan dergelijke crisis nooit de baas.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 3 keer
Diezelfde wijze man zei op 8 november 2020 om 22u23;CCatalyst schreef: Zoals je je wel zal herinneren van bij ons in de eerste golf, en bij onze buurlanden recent, duurt het 4 weken voor er een afname of forse daling komt, iets waar ik het hier niet over had. Dat er twee weken na een sluiting al minder besmettingen zichtbaar kunnen zijn, dat kan, en hangt af van hoe dominant de scholen zijn in de besmettingen, wat momenteel 36% is en daarmee ook de meest dominante factor. Het is dus mogelijk dat er volgende week een lichte daling komt nav de krokusvakantie, maar geen forse daling.
Het zou een goede politieker zijn.CCatalyst schreef: Ik denk dat we hier echt af moeten van de veronderstelling dat een incubatieperiode van 14 dagen betekent dat je de allereerste impact van maatregelen pas na 14 dagen ziet. Dit is fout, en het is ontmoedigend dat zo'n theorieën nog steeds overleven, ook al zitten we nu al maanden met dit virus.
De incubatieperiode is niet 14 dagen. Het is 2 tot 14 dagen, met de mediaan op 5 dagen. Dus: 2 dagen nadat maatregelen genomen zijn zie je de eerste impact, na 5 dagen zie je veel impact, en op 14 dagen zie je de volledige impact, en let it be clear: het gaan dan ook enkel de impact van de eerste dag van de maatregelen.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
@Raketisch
Als het is om op de man/vrouw beginnen te spelen zou je toch beter een aantal termen niet door elkaar smijten. Het geeft trouwens geen enkele meerwaarde in de discussie behalve om den dikste te hebben. Net zoals de oeverloze discussie over de impact op de pandemie over één bepaald aspect in onze samenleving. Dus ik zie ook niet direct een tegenspraak in wat CCatalyst neerschrijft.
Er is een groot verschil tussen incubatieperiode, klinisch verloop en uiteindelijk de volledige impact van "een maatregel" op de totale pandemie. Die zal je trouwens nooit exact kennen omdat er teveel parameters constant veranderen. De energie die we daar in steken zouden we beter nuttiger gebruiken.
Als het is om op de man/vrouw beginnen te spelen zou je toch beter een aantal termen niet door elkaar smijten. Het geeft trouwens geen enkele meerwaarde in de discussie behalve om den dikste te hebben. Net zoals de oeverloze discussie over de impact op de pandemie over één bepaald aspect in onze samenleving. Dus ik zie ook niet direct een tegenspraak in wat CCatalyst neerschrijft.
Er is een groot verschil tussen incubatieperiode, klinisch verloop en uiteindelijk de volledige impact van "een maatregel" op de totale pandemie. Die zal je trouwens nooit exact kennen omdat er teveel parameters constant veranderen. De energie die we daar in steken zouden we beter nuttiger gebruiken.
-
- Elite Poster
Straf dat ze dat ineens weten die 36% als het om scholen gaat.CCatalyst schreef: Dat er twee weken na een sluiting al minder besmettingen zichtbaar kunnen zijn, dat kan, en hangt af van hoe dominant de scholen zijn in de besmettingen, wat momenteel 36% is en daarmee ook de meest dominante factor.
Heb je de andere % ook, of heb je geen duimen genoeg?
-
- Plus Member
Zeker niet de bedoeling om op de man te spelen. Maar als iemand hier al maanden eenzijdig altijd zijn gelijk wil halen, mag die wel eens op zen plaats gezet worden door aan te tonen dat die tegenstrijdig spreekt.
On topic: Algemene bevinding dat mensen in mijn omgeving ook steeds minder de maatregelen respecteren. Redenen zijn dat ze het volledig beu zijn, maar ook niemand kennen die echt ziek is geworden van corona. Ik ken persoonlijk ook niemand.
On topic: Algemene bevinding dat mensen in mijn omgeving ook steeds minder de maatregelen respecteren. Redenen zijn dat ze het volledig beu zijn, maar ook niemand kennen die echt ziek is geworden van corona. Ik ken persoonlijk ook niemand.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
In mijn omgeving is het mijn nonkel die een paar dagezn in het ziekenhuis was voor zuurstoftherapie. Redelijk veel van men familie hebben het gehad.
Ik heb het echter nog niet gehad.
Ik heb het echter nog niet gehad.
-
- Elite Poster
Hoe verklaar je dan de daling van alle parameters (besmettingen, opnames, ...) telkens na een opflakkering, strengere maatregelen genomen worden (sluiten winkels, kleinere bubbels, ...) ? Omdat het virus soms de verkeerde richting uitgaat of zijn weg verliest of niet meer weet hoe het mensen moet infecteren Of heeft het dan te maken met de stand van de maan en de invloed op het virus misschieniceke schreef: We staan na een jaar idd nog geen stap verder...met mondmaskers...met afstand houden...met nachtklok...zonder feestjes...zonder horeca...zonder kappers...zonder uitzicht...Ik kan alleen maar vaststellen dat het in landen zonder mondmaskers...zonder nachtklok..met horeca...met kappers geen haar beter is, het helpt geen hol dus.
Probleem is, en dat kan blijkbaar niemand aan u diets maken, dat er te veel zijn die aan al die maatregelen hun voeten vegen, zowel in België als in het buitenland. Dus die preventie heeft onvoldoende effect omdat het virus maar een klein gaatje nodig heeft om een bevolking uit verband te spelen om eens voetbaltermen te gebruiken.
En landen zonder maatregelen, zo ken ik er weinig hoor.
Ik heb deze week gezien op TV hoe bv. in Marokko de maatregelen afgedwongen worden ... En ik weet het ook maar al te goed hoe dat bv. in NIeuw-Zeeland en Australië gaat want mijn neef woont daar. En daar vindt men, wat men hier nazistische repressie noemt, normaal en iedereen houdt er zich aan. Daar op sommige locaties met een fles drank op bepaalde momenten in een plastic zak over straat laveren, kan je al serieus in moeilijkheden brengen. En heeft mijn neef daar last van? Neen, au contraire, daar heeft men het over zelf regulerende gemeenschappen.
In België en Europa daarentegen moeten we spreken over zelf-chaotiserende en -ondermijnende gemeenschappen. Nu ja, zo de leiders, zo ook het volk zei iemand ooit ... En die zit er niet te ver naast.
In eerder vermelde landen is het wat anders dan de politie van Brussel hier die maandag op de radio zei dat ze meer dan een dag werk zouden gehad hebben om zondag, iedereen die in Terkameren Bos, de maatregelen niet naleefde, op de bon te zwieren.
Dus ze doen inderdaad niet uit want de naleving ervan is één grote Zwitserse kaas met meer gaten dan kaas.
En het zijn dezelfde idioten (die brave burgers dan en niet de politie) die zeiken dat de te kleine bubbel het hen te veel wordt, dat het toch intriest is dat de horeca niet weer open kan, dat je niet kan gaan winkelen met meer dan één persoon (enfin, als ik zie met welk tempo hier in de stad winkels sluiten, moeten we dat binnenkort de facto niet meer doen), etc. etc. Om dan nog niet te spreken over onze voorbeeldige Leuvense en Gentse studenten die zonder probleem de bakken bier naar pleinen sleuren en daar een klein volksfeest organiseren. Il faut le faire.
Natuurlijk zullen de maatregelen niets uitdoen als niemand er zich aan houdt. Decroo had het gisteren nog eens over "gezond verstand". Wel, hi heeft het zelf niet, want een blinde aap kan na een jaar al concluderen dat dit er niet is bij een te groot aantal van onze "medeburgers".
Die zijn te dom en te lomp om te beseffen dat ze in hun eigen voeten schieten.
En hoe zou dat toch kunnen komen ... ? Ouders werken of op reis, besmette kinderen zonder klachten bij oma en opa en tja, bingo ... Zoals iemand hier op het forum berichtte:, ik dacht Dizzy, staat er geen leeftijd op de ernst van de gevolgen van infectie volwassenen in "jongere" leeftijdscategorieën. Bij ons in het ziekenhuis, 20ers, 20ers, 40ers, etc. ook aan de tube of niet invasief beademd met nadien nog maanden en zo niet een jaar lang naweeën: vermoeidheid als voornaamste en dit niet zelden omdat de zuurstofsaturatie post-infectieus toch een probleem blijt vormen, algemene ondermijning van het lichaam, soms periodes zich goed voelen en dan weer weken miserabel, griepachtige symptomen die blijven aanhouden, etc. Dus je geeft hier zelf aan dat contact, intergenerationeel, besmettingen doet stijgen. Nu moet je mij eens uitleggen wat dit nog steek houdt als je eerst poneert dat maatregelen niet uit doen.iceke schreef:ho, maar die komt er wel hoor, ik zie niet in waarom die er niet zou komen...in SInt-Niklaas ligt het blijkbaar al terug behoorlijk vol met "jonge grootouders"
Natuurlijk zijn scholen net zoals andere locatie waar mensen samen komen (bv.werk) bijzondere haarden van infectie. En ik ben de discussie eigenlijk beu over: zijn het de scholen, is het de krokusvakantie, zijn het diegenen die gaan werken, ... Ze zijn het allemaal. Zoiets noemt men een multifacatoriële oorzaak. Toch zijn er nog die verder gaan met die analyses maar een heel simpel voorbeeld: die vader en moeder die gaan werken, besmet geraken, geven tijdens de incubatieperiode het virus door aan de kinderen, die klasgenoten infecteren, leraars en zo zwermt het virus uit.
Logisch toch.
[/quote][/quote]iceke schreef: Natuurlijk kan die dat nooit te baas, wat ze wel kan is prioriteiten stellen, wat is het nut van een hele school te testen en ze 3 weken te sluiten als je langs de andere kant "daar waar de meeste slachtoffers vallen" pas test als er eerst een dooie valt ?
Dat is nu pas zever. Dè topprioriteit nu is vaccinatie. Maar zoals Jan Jambon gisteren op het nieuws zei: "Europa heeft een serieuze inschattingsfout gemaakt bij de bestelling van vaccins". Alles is Europees geregeld is en wat Europees geregeld is, is zeer duur in onze portemonnee.
Dus ja Iceke, een overheid kan prioriteiten stellen, maar helaas, opnieuw het bewijs vandaag: het lukt de dames en heren niet noch in België noch in Europa dat al jaren een blok aan ons been is en onze portemonnee plundert, met allerhande regeltjes en structuren waarbij ieder land er dan het zijne weer gaat van maken, kwestie van uniformiteit
Dus neen, onze politici - met uitzondering van Decrem die van zijn gemeentekas vaccins gaat aankopen voor zijn inwoners - slaagt men er niet in de juiste prioriteit te leggen. Jammer maar helaas.
Hoe zou je in de chaos die Europa is, nog moeten het bos door de bomen zien om te zien wat prioritair is. Het is zoals een student die al zijn cursussen in de lucht gooit en zegt van de bladzijden die ik eerst terug vind, zal ik prioritair blokken. Hij haalt dan zeker verschilende vakken door mekaar en zal zeker geen consistente kennis opbouwen.
En finaal, de prioriteit van de politiek is en blijft: eigen ego, cliëntelisme en vooral zakken vullen.
En zo de leiders, zo het volk en de cirkel is rond, ook bij covid Iceke.
Nogmaals, bij ons in het ziekenhuis spreekt men al niet meer over "een plateau" voor de komende maanden maar is de mededeling: be prepared en hou vol want we zullen er ons nog een 3° keer moeten zien door te slaan.
Spijtig voor de drama's bij al die zelfstandigen die met een zaak gestart zijn pas en ten onder zullen gaan, spijtig voor de psychische pandemie die het gevolg zal zijn van de corona-pandemie en er nog eens boven op komt. En daarbij, ja, nog eens een economische ramp.
Maar laat ons zeker niet vergeten om straks, want het is nog wat mistig maar straks breekt de zon weer door, de trein te halen om vannamiddag aan de kust lekker samen te troepen als sardienen in een blik, en ja, laat ons hopen dat tegen pasen België onder druk van Europa het verbod op niet-essentiële reizen opheft, en ja, laat ons morgen bij goed weer niet vergeten een barbecue te houden voor een 12-tal vrienden of te gaan picknicken in het park in drommen. Aan hen zeg ik: "op IZ wachten ze bij ons al op uw verhalen over hoe leuk het wel was en hoe je genoten hebt van de zon en het shoppen". En inderdaad: je kan toch beter op IZ liggen met een huid die al een beetje gebronzeerd is ... Dat oogt toch net dat beetje chicker en mondainer
Maar verder hebben we alles onder controle hoor ...
EDIT: nog ter illustratie volgende passage uit een artikel in "Het Nieuwsblad":
"In de ziekenhuizen wordt opgelucht gereageerd, nu er geen versoepelingen komen. “In anderhalve week tijd verdubbelde bij ons het aantal coronapatiënten”, zegt Marc Noppen van het UZ Brussel. “Dit lijkt erg op het begin van de tweede golf in september.”"
-
- Plus Member
Dat de vaccinatie traag gaat; ja.
Of we nu met of zonder Europa hadden gekocht, het aantal geproduceerde vaccins tot vandaag zou hetzelfde geweest zijn. Enkel de verdeling tussen de landen zou anders geweest zijn. Mogelijks in ons voordeel, misschien ook in ons nadeel.
Maar dat het een wereld van verschil zou gemaakt hebben, en we nu al echt veel verder zouden gestaan hebben. Dat betwijfel ik.
De meeste gebruiken he om te schieten op Europa gewoon omdat ze er tegen zijn.
Of we nu met of zonder Europa hadden gekocht, het aantal geproduceerde vaccins tot vandaag zou hetzelfde geweest zijn. Enkel de verdeling tussen de landen zou anders geweest zijn. Mogelijks in ons voordeel, misschien ook in ons nadeel.
Maar dat het een wereld van verschil zou gemaakt hebben, en we nu al echt veel verder zouden gestaan hebben. Dat betwijfel ik.
De meeste gebruiken he om te schieten op Europa gewoon omdat ze er tegen zijn.
- iceke
- Elite Poster
Natuurlijk heeft dat meer met de stand van de maan te maken dan met de maatregelen die er getroffen worden.
Het is nogal naïef om te denken dat je een virus kan buiten houden met een stukje katoen, als je ziet dat het tegelijkertijd heel de wereld rondzwerft
Het is ook naïef om te denken dat 11 miljoen Belgen zich aan idiote maatregelen gaan houden, dat is niet zwart/wit, maar zet er een camera op en de commentaren zijn dat dan ineens wel.
Je kan daar verontwaardigd over zijn, uiteindelijk maakt het niks uit.
Hoe je het ook draait of keert, besmettingen heb je in elke leeftijdsgroep, problemen ook, MAAR als je deze crisis wil oplossen ga je toch eerst naar de leeftijdsgroep moeten gaan kijken waar het meeste problemen zijn en daarna naar beneden werken,niet omgekeerd...dat werkt niet, je kan dat misschien een paar weken volhouden, maar geen maanden, laat staan jaren.
Het is nogal naïef om te denken dat je een virus kan buiten houden met een stukje katoen, als je ziet dat het tegelijkertijd heel de wereld rondzwerft
Het is ook naïef om te denken dat 11 miljoen Belgen zich aan idiote maatregelen gaan houden, dat is niet zwart/wit, maar zet er een camera op en de commentaren zijn dat dan ineens wel.
Je kan daar verontwaardigd over zijn, uiteindelijk maakt het niks uit.
Hoe je het ook draait of keert, besmettingen heb je in elke leeftijdsgroep, problemen ook, MAAR als je deze crisis wil oplossen ga je toch eerst naar de leeftijdsgroep moeten gaan kijken waar het meeste problemen zijn en daarna naar beneden werken,niet omgekeerd...dat werkt niet, je kan dat misschien een paar weken volhouden, maar geen maanden, laat staan jaren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
maakt eigenlijk niet uitRaketisch schreef:Dat de vaccinatie traag gaat; ja.
.
er liggen 200 000 zeneca vaccins in de ijskasten weg te kwijnen, het enige wat je hoort is 1 of andere ambtelijke uitleg
leveringen lopen niet
wij steken alles in ijskasten
we slagen er niet om mensen te bereiken of uit te nodigen en straks starten vaccinatiecentra niet op omdat de verpleegsters niet aan een vrijwilligersloon willen werken en de gemeenten onvoldoende geld vd overheid krijgen.
ach, verkeerde spuitjes zullen ook nog wel besteld worden
eens de producenten echt beginnen te leveren gaan wij hier duizenden vaccins weg moetne gooien omdat ijskasten vol zitten en we ze niet kwijt raken.
-
- Elite Poster
het gaat over 36% van de actieve clusters. Niet 36% van de besmettingenduizend schreef:Straf dat ze dat ineens weten die 36% als het om scholen gaat.CCatalyst schreef: Dat er twee weken na een sluiting al minder besmettingen zichtbaar kunnen zijn, dat kan, en hangt af van hoe dominant de scholen zijn in de besmettingen, wat momenteel 36% is en daarmee ook de meest dominante factor.
-
- Elite Poster
This is Belgium ...1207 schreef:maakt eigenlijk niet uitRaketisch schreef:Dat de vaccinatie traag gaat; ja.
.
er liggen 200 000 zeneca vaccins in de ijskasten weg te kwijnen, het enige wat je hoort is 1 of andere ambtelijke uitleg
leveringen lopen niet
wij steken alles in ijskasten
we slagen er niet om mensen te bereiken of uit te nodigen en straks starten vaccinatiecentra niet op omdat de verpleegsters niet aan een vrijwilligersloon willen werken en de gemeenten onvoldoende geld vd overheid krijgen.
ach, verkeerde spuitjes zullen ook nog wel besteld worden
eens de producenten echt beginnen te leveren gaan wij hier duizenden vaccins weg moetne gooien omdat ijskasten vol zitten en we ze niet kwijt raken.
Even nagedacht over het feit dat er hier al 237 (!) bladzijden zijn volgepend over corona.
Veel van de "bijdragen" zijn eigenlijk ingegeven door frustraties over de hele situatie (die ik ook heb) en politieke voorkeuren.
Een goed voorbeeld: lees eens grondig het artikel dat vandaag in De Standaard staat over de leveringsproblemen bij AstraZeneca en vergelijk dat met reacties hier als "Brexit-EU: 10-0".
Ik hoop dat Userbase kan ontsnappen aan de trend dat feiten niet belangrijk zijn of vervangen kunnen worden door "alternatieve feiten" en dat wetenschap ook maar een mening is die "burgers" mogen betwisten.
Veel van de "bijdragen" zijn eigenlijk ingegeven door frustraties over de hele situatie (die ik ook heb) en politieke voorkeuren.
Een goed voorbeeld: lees eens grondig het artikel dat vandaag in De Standaard staat over de leveringsproblemen bij AstraZeneca en vergelijk dat met reacties hier als "Brexit-EU: 10-0".
Ik hoop dat Userbase kan ontsnappen aan de trend dat feiten niet belangrijk zijn of vervangen kunnen worden door "alternatieve feiten" en dat wetenschap ook maar een mening is die "burgers" mogen betwisten.
-
- Elite Poster
Ik kan u in deze goed volgen maar helaas is er één realiteit: "ook bij covdid heeft politiek rechtstreeks en in meer dan significante mate, invloed op ons dagelijks leven. Meer nog, het bepaalt ons dagelijks leven". En helaas, als het keer op keer fout loopt, regering na regering, als zelfs Verhofstadt al frustraties heeft op het vaccinbeleid op Europees niveau, dan is het zo. Dit is een feit waarvan TV beelden bestaan.willde schreef:Even nagedacht over het feit dat er hier al 237 (!) bladzijden zijn volgepend over corona.
Inderdaad, feiten, kunnen niet vervangen worden door alternatieve feiten alhoewel er altijd iets speelt zoals "perceptie". D.w.z. dat je enerzijds de realiteit hebt en de manier waarop mensen deze zelf ervaren, interpreteren. In de perceptie van bepaalde mensen zal "covid" nooit bestaan en is het een verzinsel, anderen zien er niet meer in dan een onschuldige griep, etc. Erger nog, ze gaan ook hun eigen gedrag daarop baseren. Dit is nu éénmaal ook een realiteit.
Ook het falend beleid al decennia lang, is een feit. En de gevolgen daarvan, ondergaan we iedere dag ... En dit geldt zowel voor de nationale als Europese politiek.
Wanbeleid op beide niveau's is een feit en al uitgebreid en objectief gedocumenteerd. Dus ik ga dat zeker niet vervangen door een alternatief feit, zeker als ook de kopstukken - incluis Zurster Ursula - hun blunders en gezwalp openlijk erkennen.
De objectieve waarheid, heeft toch altijd haar absolute rechten, niet. Alleen is de waarheid soms confronterend ... Maar finaal kan je er niet omheen.
En misschien het belangrijkste besluit: de natuur is nog altijd baas over de mens en niet omgekeerd ... Ook dit besef moet dringend groeien. Dit is nu ook al een jaar lang opnieuw een feit. Dus tijd voor wat bezinning over de richting waar we met onze samenleving naartoe gaan ...
Nogmaals als concrete illustratie: als ik van de fiscus mijn aangifte krijg staan al mijn inkomsten, het KI van mijn huis (uitgezonder mijn hypothecaire lening als aftrekpost natuurlijk ) perfect vermeld op het voorstel van aangifte. Alles, maar dan ook alles correct per rubriek en tot op de eurocent.
Helaas ... bij covid zijn er in België problemen met de databank anno 2021 waarin we zelfs naar Mars gaan ..
@Iceke: een kwestie van de juiste prioriteiten niet ...
-
- Elite Poster
Ik lees nergens iets van clusters, ik lees hoe dominant de scholen zijn in de besmettingen, wat momenteel 36% is...quovadis schreef:het gaat over 36% van de actieve clusters. Niet 36% van de besmettingenduizend schreef:Straf dat ze dat ineens weten die 36% als het om scholen gaat.CCatalyst schreef: Dat er twee weken na een sluiting al minder besmettingen zichtbaar kunnen zijn, dat kan, en hangt af van hoe dominant de scholen zijn in de besmettingen, wat momenteel 36% is en daarmee ook de meest dominante factor.
-
- Elite Poster
klopt helemaalduizend schreef:Ik lees nergens iets van clusters, ik lees hoe dominant de scholen zijn in de besmettingen, wat momenteel 36% is...quovadis schreef:het gaat over 36% van de actieve clusters. Niet 36% van de besmettingenduizend schreef:Straf dat ze dat ineens weten die 36% als het om scholen gaat.CCatalyst schreef: Dat er twee weken na een sluiting al minder besmettingen zichtbaar kunnen zijn, dat kan, en hangt af van hoe dominant de scholen zijn in de besmettingen, wat momenteel 36% is en daarmee ook de meest dominante factor.
-
- Elite Poster
Een cluster wordt gedefinieerd door de bevestiging van minimaal 2 COVID-19 gevallen met een epidemiologische link in een bepaalde week. Maw: besmettingen waarvan er een duidelijke context is en er vanuit gegaan mag worden dat ze gebeurd zijn in de plaats waar ze gevonden zijn als het niet bij mensen van dezelfde contactbubbel is. De besmetting kan ook in gedeeld transport of extra-scholaire activiteiten gebeurd zijn, maar dat gaat niet de hoofdmoot zijn als het meerdere gevallen van een cluster in 1 school is, en die transmissieopportuniteiten verdwijnen bovendien ook wanneer de scholen even sluiten.
Sluit je de scholen, dan haal je die clusterbesmettingen er dus uit. Dat is ook de reden waarom er precies met clusters gewerkt wordt, dixit Sciensano:
Een sluiting van de scholen zou naar schatting meer dan 60% van de clusters, minimaal 2 COVID-19 gevallen met een epidemiologische link, kunnen laten verdwijnen. Dat zou een aanzienlijke daling van het aantal gevallen betekenen, waarbij de cijfers zouden terugvallen naar het niveau van op of voor de vorige zomervakantie.
Tenslotte dient ook opgemerkt te worden dat het Vlaamse Ministerie van Onderwijs niet langer toestaat dat de CLB's hun bevindingen rapporteren aan Sciensano. De rapportage wat Vlaanderen betreft is enkel gebaseerd op clusters die de scholen zelf gemeld aan de diensten infectieziekten. De rapportage voor de scholen, die 36%, is daarom nog een onderschatting.
Sluit je de scholen, dan haal je die clusterbesmettingen er dus uit. Dat is ook de reden waarom er precies met clusters gewerkt wordt, dixit Sciensano:
Vandaag zijn scholen dus de #1 omgeving waar preventieve en uitbraaklimiterende maatregelen het meeste effect zullen hebben. Buurlanden hebben ook telkens gezien dat een selectieve aanpak zoals wij nog steeds doen nooit hielp, maar een sluiting van de scholen telkens wel tot de gewenste daling leed. Noot: dat ligt niet enkel aan de scholen, maar ook aan het feit dat je met de sluiting van de scholen heel wat clusters in de #2 omgeving ook plat krijgt: de bedrijven (35%), omdat meer ouders met schoolgaande kinderen thuisblijven en hun collega's dus niet kunnen aansteken of omgekeerd: 2 vliegen in 1 klap Omgekeerd werkt echter niet, #2 plat zal weinig tot geen effect hebben op #1, het zal enkel haar dominantie nog verhogen.De belangrijkste doelstelling van de clusteropvolging is de verspreiding van het virus te beperken, door de identificatie en controle van uitbraken, en is daarom vooral gericht op clusters waar interventie mogelijk is. Dat wil zeggen dat er preventieve en uitbraaklimiterende maatregelen genomen kunnen worden.
Een sluiting van de scholen zou naar schatting meer dan 60% van de clusters, minimaal 2 COVID-19 gevallen met een epidemiologische link, kunnen laten verdwijnen. Dat zou een aanzienlijke daling van het aantal gevallen betekenen, waarbij de cijfers zouden terugvallen naar het niveau van op of voor de vorige zomervakantie.
Tenslotte dient ook opgemerkt te worden dat het Vlaamse Ministerie van Onderwijs niet langer toestaat dat de CLB's hun bevindingen rapporteren aan Sciensano. De rapportage wat Vlaanderen betreft is enkel gebaseerd op clusters die de scholen zelf gemeld aan de diensten infectieziekten. De rapportage voor de scholen, die 36%, is daarom nog een onderschatting.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 27 feb 2021, 15:06, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
de Vlaamse overheid komt nu met een lening voor zelfstandigenkoenraaddeconinck schreef:
This is Belgium ...
iedereen voelt 'm al komen
ondoordringbaar administratief kluwen, belachelijke randvoorwaarden,... voor de meerderheid vd zelfstandigen geen beginnen aan om dat te pakken te krijgen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
https://www.hln.be/riemst/kleuteronderw ... n6NU_6U88U
Hoe kan zo'n debiel nu burgemeester worden vraag ik me af? Wordt het geen hoog tijd dat we een antidebielentest voorzien voor al wie in de politiek wilt gaan? Zo'n egotrippers mogen ze van mij part hun functie ontnemen voor de rest van hun leven.
Wat een gedoe... politieker gaat nog een scheldwoord worden want ik ben die gasten spuugzat.
Hoe kan zo'n debiel nu burgemeester worden vraag ik me af? Wordt het geen hoog tijd dat we een antidebielentest voorzien voor al wie in de politiek wilt gaan? Zo'n egotrippers mogen ze van mij part hun functie ontnemen voor de rest van hun leven.
Wat een gedoe... politieker gaat nog een scheldwoord worden want ik ben die gasten spuugzat.
-
- Elite Poster
Wel da's de taktiek: iemand blij proberen te maken met een rotte vijg. En dat werkt bij velen. Hoe zou het anders komen dat de traditionele partijen zo lang aan de macht blijven ondanks al hun malversaties. Ik vraag me zelfs af of sommigen zich graag laten ridiculiseren als burger ...1207 schreef:de Vlaamse overheid komt nu met een lening voor zelfstandigenkoenraaddeconinck schreef:
This is Belgium ...
iedereen voelt 'm al komen
ondoordringbaar administratief kluwen, belachelijke randvoorwaarden,... voor de meerderheid vd zelfstandigen geen beginnen aan om dat te pakken te krijgen
Ik ben zeer bezorgd over zelfstandigen. Nogmaals bij ons in het ziekenhuis heb ik er al zien tranen huilen met tuiten omdat er veel zijn die al door hun persoonlijke reserves zitten. Ik vrees zeker ook voor bloedbaden in de HORECA. Stel dat er nu een derde gofl komt die nog een maand of 4 duurt dan zij ze ook de paasvakantie nog kwijt en alle verlengde weekends in mei. Rampzalig ... Maar daar denken die onbenullen niet aan die op overvolle treinen kruipen richting kust en in parken net niet op mekaar geplakt gaan genieten van de voorjaarszon etc. Dergelijke reflex zou getuigen van sociale verantwoordelijkheidszin én gezond verstand. Jammer maar helaas ... pindakaas.
-
- Elite Poster
want fe aanpak vd overheid?koenraaddeconinck schreef: Ik ben zeer bezorgd over zelfstandigen. Nogmaals bij ons in het ziekenhuis heb ik er al zien tranen huilen met tuiten omdat er veel zijn die al door hun persoonlijke reserves zitten. Ik vrees zeker ook voor bloedbaden in de HORECA. Stel dat er nu een derde gofl komt die nog een maand of 4 duurt dan zij ze ook de paasvakantie nog kwijt en alle verlengde weekends in mei. Rampzalig ... Maar daar denken die onbenullen niet aan die op overvolle treinen kruipen richting kust en in parken net niet op mekaar geplakt gaan genieten van de voorjaarszon etc. Dergelijke reflex zou getuigen van sociale verantwoordelijkheidszin én gezond verstand. Jammer maar helaas ... pindakaas.
-
- Elite Poster
Je bent niet alleen, tal van economische experts hebben hun zorgen al geuit over de selectiviteit van de maatregelen, waarbij bepaalde groepen van mensen veel harder getroffen worden dan andere, wat op lange termijn gevolgen zal hebben voor de hele economie, want het ene steunt op het andere.koenraaddeconinck schreef:Ik ben zeer bezorgd over zelfstandigen. Nogmaals bij ons in het ziekenhuis heb ik er al zien tranen huilen met tuiten omdat er veel zijn die al door hun persoonlijke reserves zitten. Ik vrees zeker ook voor bloedbaden in de HORECA. Stel dat er nu een derde gofl komt die nog een maand of 4 duurt dan zij ze ook de paasvakantie nog kwijt en alle verlengde weekends in mei.
De regering heeft, in de gedachte dat het zonder algemene lockdown ook wel ging lukken en dat ze de tweede golf snel zouden kunnen platkrijgen, eigenlijk voor de gemakkelijke/laffe uitweg gekozen. De grootste groep kiezers - het segment huisje/tuintje/kindje en een job als bediende of arbeider - wordt volledig vrijgesteld van maatregelen, en kan zelfs geld sparen nu. Al de rest heeft het op een of andere manier wel vlaggen.
Wat erger is, is hoe bij dat grootste segment het samenhorigheidsgevoel en het applaus van elke avond plaats gemaakt heeft voor een gevoel van "entitlement" tov het vrijgesteld worden van maatregelen. Er wordt moord en brand geschreeuwd als er ook maar een suggestie gedaan wordt wat hen ook bij hen een aanpassing zou vergen, en wetenschappelijke feiten en cijfers die aantonen dat ze door vrijgesteld te worden ook bijdragen aan het verergeren/stabiel houden van de epidemie, worden aangevallen obv de bron, niet obv de feiten. Sommigen gaan zelfs zover om het goed te praten met het argument dat het al lang tijd is voor "een opkuis" in bepaalde sectoren. Zolang het maar niet hun eigen sector is waar er een opkuis komt natuurlijk. De ploeg van 11 miljoen is een grote illusie.
Nu, het zal niet zo blijven natuurlijk. Ooit zal dit voorbij zijn, ooit zullen er rekeningen betaald moeten gaan worden voor de selectieve maatregelen. Er zal natuurlijk geld geprint worden, rekeningen zullen natuurlijk doorgestuurd worden naar de volgende generaties die hier niets mee vandoen hebben, maar maak je geen illusie: ook het geld dat huisje/tuintje/kindje nu aan het opsparen is zal vanzelf in het vizier komen. Bij de mensen die nu getroffen worden zal er in ieder geval niet veel meer te rapen vallen, dus het is niet dat er veel keuze is. Het enige pluspuntje is misschien dat het tot 2025 zal duren voor het geld ook effectief teruggevraagd zal worden. Het nadeel is dat het veel meer geld zal zijn dan in de buurlanden (op FR na).
Ondertussen hebben we wel al de extra doden, mensen met langdurige gevolgen, en economische schade, die we niet gehad zouden hebben als iedereen opnieuw een inspanning zou leveren. You know, zoals we vorig jaar deden. Met succes.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 27 feb 2021, 18:55, in totaal 1 gewijzigd.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Wat een geraaskal. Alsof er iemand niet getroffen is. In welke wereld leef jij man ?
En euhm... waar ga jij de steun vinden om te verstrengen, zonder cijfers die uit de hand lopen (dus pakweg in januari/februari)?
En euhm... waar ga jij de steun vinden om te verstrengen, zonder cijfers die uit de hand lopen (dus pakweg in januari/februari)?
-
- Elite Poster
Kindjes elke ochtend naar de school vlakbij sturen, op het gemak ontbijten, elke dag zelf beslissen of je naar het werk gaat of niet (tenzij je werkgever een van de vele is die het nog oplegt), in het weekend met het gratis treinticket naar de kust en terug, en ondertussen goed sparen want veel valt er nu niet uit te geven. Je bent idd getroffen, je kan niet zoveel spenderen als anders.heist_175 schreef:Wat een geraaskal. Alsof er iemand niet getroffen is. In welke wereld leef jij man ?
Heb je al een euro minder moeten verdienen? Heb je al maanden aaneen thuis gezeten in kille en deprimerende winterdagen, niet weten wat je nu nog kan schilderen of opruimen, in grote onzekerheid of je job er uberhaupt nog gaat zijn aan het uiteinde wanneer de uitkeringen stoppen, en hoe je je rekeningen deze maand weer gaat moeten betalen met je tijdelijke werkloosheidsuitkering? Ik dacht het niet.
Het zijn de mensen die dat wel doen die nochtans de menselijke en economische prijs betalen opdat dat jij je comfortabel leventje kan aanhouden. En wat hebben ze ervoor teruggekregen? Cijfers die weer eens aan het stijgen zijn, en een perspectief dat nog altijd even ver verwijderd is als in oktober.
Zoals ik zei, enkel als cijfers uit de hand lopen kan de historische vergissing nog rechtgezet worden. Ik zeg kan en niet zal.heist_175 schreef:En euhm... waar ga jij de steun vinden om te verstrengen, zonder cijfers die uit de hand lopen (dus pakweg in januari/februari)?
Laatst gewijzigd door CCatalyst 27 feb 2021, 19:08, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Wij mogen niet zelf beslissen of we naar het werk gaan. Per maand plan je 1 dag per week in en aan die dag moet je je houden zoniet dan blijf je thuis. Simpel maar effectief. Die ene dag is niet omdat de werkgever die verplicht maar omdat het werk zelf dat verplicht.
-
- Elite Poster
Nochtans zijn er maar 4 woordjes nodig om niet de regels te moeten volgen. "Continuïteit van de bedrijfsvoering". De 4 woordjes die ervoor zorgen dat het volume woon/werk verkeer slechts 20% onder dat van een normaal jaar ligt en daarin zit ook de afname door de bedrijven die verplicht dicht zijn. En dat in een land waar de dienstensector primair is... Hoeft het nog te verbazen dat 32% van de clusters in de bedrijven vastgesteld worden, net iets minder dan in de scholen?boonpwnz schreef:Wij mogen niet zelf beslissen of we naar het werk gaan.
Voor wie verplicht thuis zit, is de "continuïteit van de bedrijfsvoering" weliswaar geen zorg momenteel. Dat de cijfers nu nog maar eens stijgen, en niet door hun toedoen ook al waren zij zogezegd de grote boosdoeners, dat ongetwijfeld wel. Naast de rekeningen, want het is alweer het einde van de maand.