Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Zonder lockdown krijg je nog meer corona mutaties zoals in de UK, Zuid Afrika en Brazilië
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

miugk
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:17, in totaal 1 gewijzigd.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

ub4b schreef: Eigenlijk moeten de zwakken gescheiden worden van de gezonde mensen, dus een omgekeerde lockdown. Gezonde mensen hebben amper last van corona. Iedereen klakkeloos vaccineren is roekeloos en dom. Stel dat er iets fout is met de vaccins wat zich pas na x aantal jaar manifesteert, en een grote uitval op wereldschaal veroorzaakt. Dat weten we nog niet.
Ja, we steken die weg.

Gaan we dan ook alle gehandicapten aan hun lot overlaten ergens wegsteken?

En de armen samenproppen in ghetto's en hen niet helpen?

De ouderen laten verkommeren (ahem, ik zie best wel de ironie van deze uitspraak, omdat je kan stellen dat dit al deels gebeurt) zonder enige hulp?

Je ziet hier telkens het sociale aspect van de maatschappij terugkomen: de sterkeren dragen de last van de zwakkeren. Dat is zo op financieel vlak, dat is ook zo op vlak van gezondheidszorg. Hen behoeden voor totale afsluiting van de rest van de maatschappij door iedereen mee te vaccineren (gesteld dat die vaccinatie effectief is en zonder grote bijwerkingen) is een kleine kost voor een groot voordeel.

Hoe ga jij trouwens bepalen wie zwak is en wie sterk? Er zijn genoeg mensen gestorven die niet echt onder de noemer zwakkere geplaatst konden worden. Die indeling postmortem maken lijkt het doel voorbij te schieten.

Segregatie is dus NIET de oplossing, we moeten het samen doen. Misschien dat we de mensen die tijdens de feestdagen op vakantie zijn gegaan enkele weken in het kasjot kunnen steken voor bewust roekeloos gedrag, dat zou ik niet erg vinden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

ub4b schreef:
Dizzy schreef:Iedereen oproepen en vaccineren. Wie niet wil moet de gevolgen van zijn keuze dragen, niet de rest van de bevolking en de economie.
Ga jij dan opdraaien voor de vaccinatiedoden, vaccinatieschade en onbekende langetermijnsgevolgen?
Fair voorstel, de mensen die geloven in vaccin betalen voor vaccindoden en anti-vaxers betalen voor de coronadoden zonder vaccin :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Dizzy schreef:Fair voorstel, de mensen die geloven in vaccin betalen voor vaccindoden en anti-vaxers betalen voor de coronadoden zonder vaccin :lol:
fair is dat niet, die anti-vaxers vallen dood voor ze de rekening betaald hebben :P
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

puoguoougoh
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:17, in totaal 1 gewijzigd.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

beetje erg kort, want het is niet "ze geven vaccins op want ze werken niet goed genoeg"...
het is "we geven deze 2 vertakkingen van kandidaten op omdat andere manieren beter werken", want ze hebben ook 2 andere die wel werken/gebruikt kunnen worden.
hadden V590 en 591 kandidaten zelfs uberhaupt dezelfde opbouw als de nu beschikbare vaccins?
en uitgebreid onderzoek? stoppen bij phase1 is niet bepaald erg ver in het onderzoek dacht ik zo toch?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

@brubbel: het is belangrijk te weten dat dit ten koste gaat van hun maatschappij. Want om eerlijk te zijn leef ik liever hier dan daar, ook al hebben ze daar prestigeprojecten lopen. Rusland had dat ook, big whoop.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

brubbel schreef:https://edition.cnn.com/world/live-news ... index.html
Ondertussen in europa:
<tjirpende krekels> en andere vooruitgang
tegelijkertijd ligt hier het aantal school shootings en bestormingen van het parlement wel iets lager :angel:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Dat er geen "school shootings" zijn (al had Kim De Gelder geen geweer nodig), en geen "bestorming" van het parlement waarvan de macht bij ons toch al naar de partijbureaus is verhuisd, is leuk voor ons. Stabiliteit, zalig he, we moeten ons alleen maar zorgen maken wanneer we naar de kapper kunnen gaan. Zolang we het zo nog kunnen rekken toch, want we weten dat alles wat we doen met geleend geld is, en dat al 75 jaar onder de militaire en economische paraplu van die grootmacht aan de andere kant van de Atlantische oceaan die ons beschermt tegen de schuldeisers. Wel de lusten, niet de lasten.

Dat de verkenning van Mars misschien het begin van een nieuwe grote evolutie bij de mens is, dat is vooral leuk voor hun nakomelingen voor wie Mars misschien opnieuw de grondstoffen zal bieden (of nieuwe stoffen) die China allemaal tot op de bodem aan het ontginnen is nu, met bewezen slavernij waarvoor we voor ons gemak maar even de andere kant opkijken. Het zal helpen om die schulden te betalen. Hopelijk leven onze nakomelingen dan nog altijd onder de paraplu zodat ze ook weer in de nieuwe interplanetaire weelde gaan mogen delen zonder de investeringen te hebben moeten doen, want met China gaan de voorwaarden van het contract anders zijn en niet in ons voordeel.

Het is maar waar je je prioriteiten legt. Ik volg brubbel wel.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

JamesEarlGray schreef:@brubbel: het is belangrijk te weten dat dit ten koste gaat van hun maatschappij.
Ik ben het er niet volledig mee eens. We zijn in Europa een grote achterstand aan het opbouwen qua technologie (AI bijvoorbeeld). Excuses of verwijten over gelijkekansen en hoe goed het wel niet is hier doet niet terzake en gaat ons op een dag duur te staan komen.

Het zou mij bijvoorbeeld niet verbazen als de voorsprong op AI-gebied nu al niet nuttig gebruikt wordt op de beurs. Dat is geen verre-toekomst problematiek meer. Dat is gewoon opzij geschoven worden, maar dan op een nooit geziene schaal.
Om globaal sterk te staan hebben we (en/of) grondstoffen, (en/of) productiecapaciteit (en/of) kennis nodig.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:want we weten dat alles wat we doen met geleend geld is, en dat al 75 jaar onder de militaire en economische paraplu van die grootmacht aan de andere kant van de Atlantische oceaan die ons beschermt tegen de schuldeisers. Wel de lusten, niet de lasten.
....
die China allemaal tot op de bodem aan het ontginnen is nu, met bewezen slavernij waarvoor we voor ons gemak maar even de andere kant opkijken.
het is nooit anders geweest sinds i don't know when.
ja, china is nu natuurlijke bronnen aan het opgebruiken.... maar is amerika en diens corporate wereld (olie, misbruik van armere landen, flexen met hun militair arsenaal) niet minstens een evengroot probleem voor alle problemen?
en die slavernij, nu niet doen alsof onze voorvaderen onschuldig waren he (congo mean anything?)
het is mooi dat wij daar nu (zogenaamd - welke kleding en technologie gebruik je?) niet meer mee te maken hebben, en het is iets wat niet ok is (nooit geweest)...
maar om kwaad met de vinger te wijzen naar een ander, terwijl je zelf ook schuldig geweest bent, en het ook gewoon mee in stand houdt is wat dubbel.
hell, belgie heeft zelfs nog nooit officieel sorry gezegd, enkel "spijtig, maarja" tegen de congo (https://edition.cnn.com/2020/06/30/euro ... index.html )

en de U.S zou ons beschermen van onze schuldeisers? zoals dewelke dan? (we betalen boetes aan europa voor schulden....)
want hun loskoppelen van de dollar met goud om vervolgens bij te printen heeft ook niet veel goeds gedaan... https://www.usdebtclock.org/
brubbel schreef:Om globaal sterk te staan hebben we (en/of) grondstoffen, (en/of) productiecapaciteit (en/of) kennis nodig.
en/of het sterkste militaire arsenaal met een hoge bluf-factor.

maar ik ben het eens dat wij, net zoals enorm veel landen, daar relatief weinig van hebben. en het feit dat belgie zulk klein land is, maakt het niet beter.
maar is dat dan niet een van de punten waarom we nu het "fantastisch eengemaakte europa" hebben? om samen sterk te staan?
dat europa amper iets waarmaakt van de originele bedoelingen laat ik even in het midden.

als je een eerlijke, duurzame wereld wil zal je toch eerst de mens moeten verwijderen van de vergelijking...
want je krijgt 1 land zoals belgie al niet op dezelfde lijn, wat zou je dan ooit de hele wereld op 1 lijn willen krijgen?
ik zie ze zelfs tijdens een buitenaardse invasie nog ruzie maken tussen de landen onderling om te beslissen wie het voor het zeggen heeft.

en zolang geld en comfort belangrijker zijn dan klimaat en medemens (tip: altijd in de huidige economie) zal dat niet beteren.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

jmjgkgkjgd
Bijlagen
search.png
censuurberg.jpg
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:18, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Straf hè ... was het niet ‘zuckerberg’ volgens jou die aanmaande om voorzichtig te zijn met vaccineren. En nu weigert diezelfde Zuckerberg om je raaskalderij te verspreiden via Facebook ?

Doeme toch hè ... waarom mensen nu eens niet een beetje consequent kunnen zijn hè :p
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

lijhjuhh
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

insinueren ? Nee ... ik meld gewoon dat het raaskalderij is ... zonder enige insinuatie nodig :-)
Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

lhhjlljùkj
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Dit doet mij aan de Heideroosjes denken...

Iemand kalt er toch raas.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ub4b schreef:mensen zoals jij en Boudry zijn deel van het probleem
Agree to disagree ... en ik denk net hetzelfde over jou :-)
Afbeelding
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ub4b schreef:
Sasuke schreef:insinueren ? Nee ... ik meld gewoon dat het raaskalderij is ... zonder enige insinuatie nodig :-)
raaskalderij is geen NL woord
Het is misschien geen woord, het is gelukkig wel een website: https://www.raaskalderij.be/
Eentje die eigenlijk vaker gelezen zou moeten worden, heerlijke nieuwsberichten aldaar.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Verwachting deze ochtend:

Afbeelding

Realiteit deze middag:

Afbeelding

Is het niet de Noordzee, is het niet de Oostzee, dan is het wel het Saharazand waar ze vergeten rekening mee te houden... :-(
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb hier tot 15u30 zon gehad, nu (16u20) wat meer wolken, maar nog steeds fel licht.
In het licht (pun not intended) van PV-installaties ed, wist de installateur waar ik daarnet mee belde te vertellen dat de instraling vandaag ideaal was.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Ik heb hier tot 15u30 zon gehad, nu (16u20) wat meer wolken, maar nog steeds fel licht.
In het licht (pun not intended) van PV-installaties ed, wist de installateur waar ik daarnet mee belde te vertellen dat de instraling vandaag ideaal was.
Hier heeft de zon er enkel door kunnen branden zo het uurtje dat ze op haar hoogste punt stond, ervoor en erna weer dicht.

Of de instraling "ideaal" is weet ik niet, volgens Stroomvoorspeller is het vandaag redelijk minder dan gisteren en eergisteren toen het Saharazand hier nog niet aangekomen was. Om niet te zeggen bijna de helft minder als gisteren. Ook dat is heel wat minder dan aanvankelijk voorspeld voor vandaag.

Je ziet dat ze voor morgen alweer heel wat meer voorspellen, maar als ze zich ook op het KMI baseren zou dat ook wel eens anders kunnen aflopen, alhoewel ik ook geen goed idee heb van hoe zo'n situatie evolueert over de dagen (wel dat een eventuele regenbui de wagens buiten zeer vuil zal maken).

Wat je wel duidelijk merkt is dat het geen gewone bewolking is, het hangt veel hoger dan de klassieke Noordzeestratus, dus wel eens speciaal om dat zand te zien, maar met 1 dag heb ik nu wel genoeg hoor.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Lijkt me zo slecht nog niet? Voor een blauwe maandag in februari...
http://users.skynet.be/betberge/pvdiary/

Al was het gisteren idd bijna het dubbele :).

Uit de PVCalc link hierboven (niet mijn installatie overigens)
22/02 8,63kWh
21/02 17,75kWh
opnieuw: op een zomerse februaridag :bdaysmile:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Het mag nu ook wel weer beginnen renderen he, van de periode dat de dagen lengen ligt vandaag alweer een derde achter ons...

Het mag ook wel wat compenseren voor de vorige 2 maanden die zelfs naar hun eigen lage normen nog dramatisch waren qua zonneschijnduur, zeker januari. Redenen wel bekend, CO2 uitstoot => klimaatopwarming => poolkappen smelten => noordpoollucht wordt elke winter warmer => minder en tragere vorming van grote hogedrukgebieden boven de noordpool die naar ons kunnen uitlopen => golfstroom kan meer en langer op ons inbeuken => lange periodes van non-stop zuidwestenwind => aanvoer van de ene atlantische depressie na de andere met vochtige en warme zeelucht => snelle condensatie op koudere landlucht => dagen (weken) aaneen compleet bewolkt + veel regen => RIP zonne-energie overdag en uitstraling van warmte 's nachts => het wordt daardoor nog warmer => RIP winterpret.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

ljljùjblùgu
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:19, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef:Idiote stock photo's ...
Harde schijven komen niet uit de laptop waar de foto suggereert dat ze uit komen
Veel kans op ESD schade
Soldeerbout op dit oppervlak is brandrisico
ANSI toetsenbord en EU stekker

Nog?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: Nog?
Met die PH-schroevendraaier zal je in een laptop ook niet veel moeten doen :).

Misschien moet je al blij zijn dat het SATA schijven zijn :bdaysmile:
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

CCatalyst schreef: ANSI toetsenbord en EU stekker
Dat is niet abnormaal, Nederlanders gebruiken meestal qwerty US wat ANSI is, ik geef ook de voorkeur daaraan en beide desktop en laptop hebben ANSI.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

MaT schreef:Dat is niet abnormaal, Nederlanders gebruiken meestal qwerty US wat ANSI is, ik geef ook de voorkeur daaraan en beide desktop en laptop hebben ANSI.
Apple NL keyboard. Qwerty, ISO. Het is gewoon de English INTL met een Eurosymbool, dus eigenlijk geen zuivere NL layout. Default layout voor NL, tenzij de klant specifiek iets anders vraagt.

"Most Dutch keyboards use US International layout" => Apple English INTL keyboard. Qwerty, ISO. Zoals hierboven maar zonder Eurosymbool.

Wat je in de foto ziet is weliswaar de Apple English (US) variant. Qwerty, ANSI. Maar er zit ook een cover over, Cyrillisch denk ik op het eerste zicht? In dat geval klopt de stekker wel :-) .
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Na de melding dat de domeinnaam geschrapt werd door Proximus is het vandaag dat ze ook de webruimte gaan schrappen :bang:

Ik kan dus op zoek naar webruimte. Liefst iets met Drupal en genoeg ruimte voor veel fotomateriaal. Iemand tips?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Free hosting voor UB’ers .... ?
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=857174
Afbeelding
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Zitten thuis met Corona. Helft positief, helft negatief.
Op zich geen probleem.
Vrouw die negatief was, laat zich opnieuw testen omdat ze toch ook ziek aan het worden is.
Heeft koorts, spierpijn, ... alle symptomen van Corona, voelt zich echt te ziek om te werken maar krijgt geen ziekteattest van dokter.
Iets van wetgeving op terugbetaling ziektedagen.
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

En weer kunnen ze niet afleveren in een pakjesautomaat. Mag ik weer eens een nummertje gaan trekken in het postkantoor. :?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Een dokter die weigerd een ziekte attest te geven ??? Meeste dokters die ik ken geven er al 1 als je klaagt over buikpijn en overgeven ... zonder dat die dat kan vast stellen

(For the record: Ben zelfstandige, dus ik heb geen attesten meer nodig ... maar als ik zie wat er in de familie gebeurd ...)
Afbeelding
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

sky schreef:Zitten thuis met Corona. Helft positief, helft negatief.
Op zich geen probleem.
Vrouw die negatief was, laat zich opnieuw testen omdat ze toch ook ziek aan het worden is.
Heeft koorts, spierpijn, ... alle symptomen van Corona, voelt zich echt te ziek om te werken maar krijgt geen ziekteattest van dokter.
Iets van wetgeving op terugbetaling ziektedagen.
Dan bel je je werkgever toch op en leg je dit uit?
Ik zou alvast niet mogen gaan werken, daar ben ik zeker van.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

We moeten verplicht thuiswerken, mogen dus niet naar het werk. Corona of niet.
Maar dan nog kan je toch niet gewoon niets doen, als je geen ziekteattest hebt.
Hier zijn ze zeer zuinig met hun ziektedagen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

De laatste keer dat ik controleerde waren er geen dokters tekort in België :wink:

Ik snap ook niet de reden waarom de dr geen ziektebriefje zou schrijven als de symptomen/klachten er zijn? Ofwel ben je ziek en moet hij een briefje schrijven ofwel ben je het volgens hem niet.

De werkgever zal inderdaad niet willen dat iemand ziek op de werkvloer verschijnt maar ook telewerk kan uiteraard niet als je ziek bent ook al doen sommigen het (vrijwillig) toch. Het aantal ziektedagen is afgenomen door dit fenomeen. Men voelt zich te ziek voor een verplaatsing maar werkt thuis toch nog administratieve taken af bvb.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

ulgghkij
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:19, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”