Ik gebruik PayPal voor het grootste deel van mijn online aankopen. Ik wilde daarnet een geluidsysteem kopen bij Coolblue, t.w.v. €1327 euro. Graag wilde ik dit bedrag dus ook met PayPal betalen. Dat was echter blijkbaar geen goed idee.
Zoals altijd log ik eerst in op PayPal om het geld via Bancontact op de rekening te plaatsen. Helaas lijkt het onmogelijk om het bedrag in 1 keer op de rekening te plaatsen (min €25, max €1000), dus ik betaal eerst €1000 met het idee om daarna de resterende €327 toe te voegen.
Het betalen van de eerste €1000 verloopt vlekkeloos, zoals ik gewoon ben. Betalen doe ikzelf via de QR-code en de KBC-Mobile-App. Wanneer ik direct daarna het 2e bedrag probeer te betalen, loopt het fout. Telkens als ik de QR-code scan, krijg ik de melding dat er technische problemen zijn, of dat ik eerst mijn huidige transacties moet afronden. Leek me vreemd. Intussen merk ik op de site van PayPal dat de eerste €1000 al op m'n rekening staat. Na lang zoeken vind ik een kaartlezer. Ik probeer nog 1 keer om het geld over te maken, maar dan manueel met een kaartlezer, ipv de QR-code (heb het de afgelopen tijd nog eens een keer voorgehad dat de QR-codes niet wilden werken).
Wanneer ik alle codes heb ingevuld, krijg ik van KBC de melding dat de transactie is goedgekeurd en dat ik wordt teruggestuurd naar de site van de verkoper. So far so good. Echter, wanneer ik wordt teruggestuurd naar PayPal krijg ik de melding dat de bewerking is afgebroken omdat de transactie op mijn geblokkeerde rekening niet is toegestaan. Op dat moment krijg ik ook (via mijn telefoon) de melding dat er een mail van PayPal is toegekomen.
Blijkt dat PayPal mijn rekening heeft "geblokkeerd" omdat ik er de laatste tijd redelijk wat geld mee heb verzet (Gisteren een aankoop van +€700 gedaan, tzijn momenteel even dure tijden

Goed, dit wil ik nu nog begrijpen en geloven. Echter, het proces om dit te vervolledigen heeft enkele minuten tijd in beslag genomen (telefoonrekening zoeken, rijbewijs inscannen, ...). Ik merkte echter dat als ik klaar was, mijn saldo nog steeds €1000 was (en niet €1327). Juist, de tranasctie was geannuleerd. Zogezegd. Als ik naar mijn rekening kijk, dan zie ik dat die 327 er weldegelijk is afgegaan! Het geld ... lijkt echter verdwenen

Wat nu?
Ik ben even echt in paniek omdat het lijkt alsof ik mijn geld kwijt ben. Ik heb er wel nog vertrouwen in dat, eens ze mijn documenten hebben geveriefeerd, ik gewoon terug verder kan, maar waar is die €327 naartoe? Intussen enkele uren later en het staat er nog steeds niet op. Straffer, als ik nu probeer om geld toe te voegen via Bancontact krijg ik direct de melding dat dit niet mogelijk is vanwege een geblokkeerde rekening. Het lijkt er dus op alsof ik niet eens in staat mocht zijn om die €327 te betalen, wat me eerst wel lukte...