MSN- en Yahoo!-gebruikers kunnen in 2006 met elkaar chatten

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

<center>Afbeelding</center>

De Amerikaanse internetgiganten Microsoft en Yahoo! hebben een akkoord bereikt om hun diensten voor instant messaging (IM) met elkaar te verbinden. Gebruikers van MSN Messenger en Yahoo Messenger kunnen daardoor vanaf midden 2006 met elkaar communiceren in eenzelfde IM-community.

"Berichten kunnen uitwisselen tussen twee IM communities staat hoog op het verlanglijstje van de gebruikers. Microsoft en Yahoo! willen hen die mogelijkheid aanbieden zonder de veiligheid en de privacy in het gedrang te brengen", stellen de bedrijven vandaag in een mededeling.

Met dit initiatief willen Microsoft en Yahoo! de krachten bundelen om de concurrentie aan te gaan met wereldleider AOL (Time Warner). Beide bedrijven zijn samen goed voor een internetcommunity van 275 miljoen gebruikers.

De systemen worden in het tweede kwartaal van 2006 met elkaar verbonden. Vanaf dan kunnen gebruikers in real time instant messages uitwisselen, emoticons delen, kijken wie er online is en gebruikers van Yahoo! Messenger en MSN Messenger aan hun contactlijst toevoegen

Bron: VUM
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Een erg mooie ontwikkeling vind ik zelf. Had wel liever een samenwerking gezien tussen MSN Messenger en GoogleTalk, de laatste beschikt over een veeeeeel simpelere en in mijn ogen leukere client.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Phuncz, dan zou je eigenlijk moeten zeggen: Integratie XMPP-protocol (beter bekend als Jabber) met MSN Messenger (aangezien GoogleTalk dit gebruikt).
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Je hebt gelijk. Het Jabber protocol ondersteunen is direct Linux en open source ondersteunen. Maar dat ziet Microsoft niet zo graag vermoed ik :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”