3321,93 € van mijn visa gehaald via paypal (Mediamarkt.de)
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je hebt me zelf ook opnieuw doen kijken en ik zie dat er eindelijk ook een authenticator-app kan worden ingesteld. Ik heb destijds denk ik nog via US-only URL's m'n GSM-nummer kunnen opgeven voor SMS-verificatie, maar dat is eigenlijk ook niet 'veilig'.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Wees blij dat je met PayPal en kredietkaart betaald hebt. Dat bedrag krijg je dus wel terug, al kan het even duren. Was dit Bancontact geweest: alles kwijt!
Ik snap wel niet dat de eerste betaling al van 8 jan dateert en ze nog hebben voort kunnen doen tot 9 februari. PayPal stuurt toch receipts per email? Heb je het pas op je laatste kredietkaartuittreksel gezien?
Ik snap wel niet dat de eerste betaling al van 8 jan dateert en ze nog hebben voort kunnen doen tot 9 februari. PayPal stuurt toch receipts per email? Heb je het pas op je laatste kredietkaartuittreksel gezien?
Ze moeten sowieso al aan deftige 2FA authenticatie doen sinds 1 januari met PSD2, dus ik snap ook niet goed hoe dit gelukt is hier, ook niet met die receipts die je toch krijgt, tenzij z'n ganse computer gehackt is met RDP en keyloggers oid. Bij mij sturen ze naast de authenticator ook nog eens een SMS per momenten.meon schreef:Je hebt me zelf ook opnieuw doen kijken en ik zie dat er eindelijk ook een authenticator-app kan worden ingesteld. Ik heb destijds denk ik nog via US-only URL's m'n GSM-nummer kunnen opgeven voor SMS-verificatie, maar dat is eigenlijk ook niet 'veilig'.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 19 feb 2021, 00:31, in totaal 1 gewijzigd.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik heb net pas voor de eerste keer omwille van PSD2 extra gegevens moeten ingeven (eigenlijk: bevestigen via SMS), en da's enkel omdat ik nu manueel eens op PayPal inlogde. Als je dus, net zoals ik meestal doe, enkel PayPal gebruik om een betaling te doen krijg je die prompt/bevestiging niet...CCatalyst schreef:Ze moeten sowieso al 2FA authenticatie doen sinds 1 januari met PSD2, dus ik snap ook niet goed hoe dit gelukt is hier. Bij mij sturen ze ook nog eens een SMS per momenten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Hoe dat legaal is snap ik niet, 2 of something the customer knows/has/is? Maar soit, het kan wel uiteraard als je die vereisten heel breed definieert, ook al gaat dat in tegen de filosofie van PSD2.meon schreef:Als je dus, net zoals ik meestal doe, enkel PayPal gebruik om een betaling te doen krijg je die prompt/bevestiging niet...
Ik zou ook eens de regulering echt moeten lezen want ik heb de indruk dat er ook een soort van "customer opt-out" bestaat, AMEX heeft bv iets als een "Express Lijst" waar je online winkels op kan zetten die "SafeKey" (hun implementering van "something the customer has") mogen overslaan. Zou me niet verbazen dat PayPal iets gelijkaardigs doet maar dan voor de ganse site.
Overigens ben ik geen fan van die PSD2. Make no mistake: dient vooral om banken en hun verzekering te beschermen want zo'n fraude moeten ze anders terugbetalen, en nu kunnen ze het op de handelaar steken als die geen PSD2 deed. De enige bescherming voor de consument is tegen wat ongemak.
En daarbij, online winkels buiten de EU moeten geen PSD2 doen, ook niet als EU kaarten aangeboden worden, dus het probleem verhuist gewoon ipv te verdwijnen en onze banken gaan nog altijd fraude mogen uitbetalen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Wel scary als dit een ervaren Userbaser kan overkomen. Ben dan ook zeer benieuwd waar het verkeerd gelopen is ? Op verschillende plaatsen eenzelfde paswoord gebruikt ? Paswoord gewijzigd op een gecompromitteerde PC ? Ik hoop alleszins dat je dat kan achterhalen zodat we er ook lessen uit kunnen trekken.
Ik snap ook wel niet hoe je dit al niet begin januari gemerkt hebt. Zoals CCatalyst zegt krijg je toch voor elke PayPal betaling een e-mail bevestiging ? Of is je mail ook gecompromitteerd ?
Ik snap ook wel niet hoe je dit al niet begin januari gemerkt hebt. Zoals CCatalyst zegt krijg je toch voor elke PayPal betaling een e-mail bevestiging ? Of is je mail ook gecompromitteerd ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Wel apart want sinds PSD2 begin dit jaar moet ik iedere PayPal betaling asproven in de app. Of ze moeten die natuurlijk ook hebben kunnen installeren, maar dan is de 3Dsecure verificatie van PayPal lek.
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Zelf ook door mijn paypal rekening gecontroleerd. Paypal heeft zich wel wat machtigingen toegewezen, waar ik volgens mij maar op een obscure manier akkoord ben mee gegaan. Automatische incasso van bankrekening door steam/apple/google kan ik mij toch niet herinneren...
Misschien stilletjes de tijd om mijn paypal af te sluiten, ik zie de meerwaarde er de laatste tijd toch niet meer van in.
Misschien stilletjes de tijd om mijn paypal af te sluiten, ik zie de meerwaarde er de laatste tijd toch niet meer van in.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Als het telkens Mediamarkt aankopen zijn, lijkt me de lek daar ergens te zitten.
Als je een eigen domeinnaam zou hebben: ik heb een adres [email protected]. Alle paypal-mails die op een ander adres toekomen zijn sowieso phishing (idem voor mijn banken). Met een gmail adres kan je ook [email protected] instellen om hetzelfde te bekomen.
Als je een eigen domeinnaam zou hebben: ik heb een adres [email protected]. Alle paypal-mails die op een ander adres toekomen zijn sowieso phishing (idem voor mijn banken). Met een gmail adres kan je ook [email protected] instellen om hetzelfde te bekomen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Alles start met hoe men met zijn bank zaken omgaat.CCatalyst schreef:Wees blij dat je met PayPal en kredietkaart betaald hebt. Dat bedrag krijg je dus wel terug, al kan het even duren. Was dit Bancontact geweest: alles kwijt!
Ik snap wel niet dat de eerste betaling al van 8 jan dateert en ze nog hebben voort kunnen doen tot 9 februari. PayPal stuurt toch receipts per email? Heb je het pas op je laatste kredietkaartuittreksel gezien?
SMS per momenten.
Maandelijkse controle uitreksels enz.
Wetende dat in de bank app op de smart phone de uitgaven ook te controleren zijn.
Als men van dit alles geen gebruik maakt ideaal voor mensen met slechte bedoelingen.
En het zijn ook steeds dezelfde uitgevers van kaarten waar een probleem mee is (goedkope kredietkaarten)
- sandbert
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Bedankt om dit met ons te delen @satsurfer, het vereist een grote openheid dat te willen doen. Ieder van ons kan er hier z'n lessen uit trekken hoop ik.
Tenzij andersluidende harde bewijzen twijfel ik er niet aan dat jij jouw zaken heel correct behartigt. Een oordeel is soms snel gevormd, maar waardeloos als je niet het ganse plaatje kunt bekijken.
Moet je trouwens geen aangifte van deze fraude (diefstal) doen bij de politie of zo?
Ik duim voor een goede afloop want het gaat om een hele smak geld!
Tenzij andersluidende harde bewijzen twijfel ik er niet aan dat jij jouw zaken heel correct behartigt. Een oordeel is soms snel gevormd, maar waardeloos als je niet het ganse plaatje kunt bekijken.
Moet je trouwens geen aangifte van deze fraude (diefstal) doen bij de politie of zo?
Ik duim voor een goede afloop want het gaat om een hele smak geld!
- Matt555
- Pro Member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
- Locatie: Thailand
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 10 keer
Denk er ook aan om " One Touch " bij Pay Pal uit te schakelen ,
daar dat betalingen rechtstreeks van je favoriete betalingsoptie vlugger en makkelijker laat gebeuren ..... makkelijker , maar ook voor hackers .Deze stand is een direct debiteren van die gekoppelde rekening
Uitschakelen na inloggen via tandwiel icon >Veiligheid > bewerken naast "ingelogd blijven om sneller te betalen" (kan ook enigzins anders vermeld staan volgens versie) in alle geval bij mij staat dat uit , tot ik iets belangrijk moet betalen
daar dat betalingen rechtstreeks van je favoriete betalingsoptie vlugger en makkelijker laat gebeuren ..... makkelijker , maar ook voor hackers .Deze stand is een direct debiteren van die gekoppelde rekening
Uitschakelen na inloggen via tandwiel icon >Veiligheid > bewerken naast "ingelogd blijven om sneller te betalen" (kan ook enigzins anders vermeld staan volgens versie) in alle geval bij mij staat dat uit , tot ik iets belangrijk moet betalen
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
is de automatische incasso niet gewoon van paypal? dus dat je steam/apple/google toegelaten hebt je paypal account aan te rekenen,Block schreef:Automatische incasso van bankrekening door steam/apple/google kan ik mij toch niet herinneren...
Misschien stilletjes de tijd om mijn paypal af te sluiten, ik zie de meerwaarde er de laatste tijd toch niet meer van in.
en dat je vervolgens paypal je bankrekening automatisch laat gebruiken om die betalingen te voldoen?
bij mij is dat in ieder geval zo, paypal kan inderdaad van mijn rekening geld afhalen voor mijn betalingen te bekostigen.
ik vind paypal nog steeds een meerwaarde als particulier:
- vlot betalen
- elke betaling krijg je een email van (vreemd dus dat je de kost niet eerder gezien had.... optie misschien uitgeschakeld of naar het foute adres?)
- een verkoper die paypal aanbiedt als optie, zal ik automatisch meer vertrouwen, omdat je het geschil via paypal kan regelen (zelfs met vandenborre heb ik dat al nodig gehad!!!!)
- en ik ben nog niet tegengekomen dat paypal het geschil (onterecht) afsluit in het voordeel van de verkoper
het "niet echt naar hoeven omkijken" haal ik niet als voordeel aan, omdat het wel leuk is, maar ook het risico van wat de TS heeft meegemaakt vergroot.
ik zou in dit geval wel aangifte doen bij paypal, mediamarkt, en de politie... al verwacht ik er niet veel van.
in fact, ik heb tussen die 3 eigenlijk het meest vertrouwen in paypal
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
was via outlook.be adres (nt mijn hoofdadres), kreeg laatste tijd massa's spam binnen....en mea culpa...zag belangrijke mails er tussen niet meer verschijnen....
en onlangs alles in prullenmand gezwierd....Beetje nonchalant....en had paypal zien passeren, mijn OVH 1.2 €, en aangezien ik geen andere betalingen deed....nonchalant alles weg....
Gisteren wilde ik edpnet betalen, doe dit na visa uittreksel op 18/2. En plots zag ik al die betalingen staan.
Ik ga uit van de goedheid van hun systemen en van terugbetalingsbeleid...Niet dus.
Ze zijn wel bliksemsnel om alles van zich af te schuiven!!! naar 4 verschillende adressen gestuurd, maar geen vuiltje aan de lucht.
Gegevens verkoper
[email protected]
Nochtans staat overal dat je beschermd bent....
DADA paypal.
CCatalyst schreef:Wees blij dat je met PayPal en kredietkaart betaald hebt. Dat bedrag krijg je dus wel terug, al kan het even duren. Was dit Bancontact geweest: alles kwijt!
Beobank zei 'je mag het doen', maar is voor ons niet nodig. saturn/MM ook gemaild (for what it's worth)Splitter schreef:ik zou in dit geval wel aangifte doen bij paypal, mediamarkt, en de politie... al verwacht ik er niet veel van.
in fact, ik heb tussen die 3 eigenlijk het meest vertrouwen in paypal
"Uw rekening werd misbruikt
Merkt u dat uw rekening zonder uw toestemming werd gedebiteerd? Laat dat dan onmiddellijk weten aan uw bank. U moet frauduleuze transacties betwisten uiterlijk dertien maanden nadat ze plaatsvonden. Alleen zo kunt u uw geld terugvorderen.
De bank moet u in dat geval het bedrag van de betwiste transactie(s) meteen terugbetalen en vermeerderen met de interesten die u eventueel misliep. "
"Schadeloosstelling
Bent u ondanks alle voorzorgen toch het slachtoffer van phishing? Contacteer dan onmiddellijk uw bank. Opgelet: u krijgt géén automatische schadeloosstelling. De financiële instellingen beoordelen dossier per dossier, maar in veel gevallen kunnen de ontvreemde tegoeden toch gerecupereerd worden.
“De bank zal in eerste instantie uiteraard de nodige stappen doen om uw rekening veilig te stellen,” legt woordvoerster Isabelle Marchand van Febelfin uit. “Dan zullen ze ook een individueel dossier openen waarbij ze kijken naar de feitelijke omstandigheden van het phishinggeval en in functie daarvan overgaan tot de beslissing om al dan niet de schade te vergoeden aan de klant. Grove nalatigheid speelt een rol bij die beoordeling. Maar over wat dat precies is, zijn geen algemene principes of grenzen omtrent opgesteld.”
Ze zijn zéér hulpvaardig...binnen 10 dagen antwoord, na 1u15' na aanvraag GESLOTEN.... Beobank
https://www.tijd.be/netto/dossiers/verz ... 9051.html
Laatst gewijzigd door satsurfer 19 feb 2021, 20:09, in totaal 4 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
lukt niet, eerste cijfers komen niet overeen (moet op site van aanbieder kaart)....document bij beobank ingevuld en opgestuurd...zie ontvangstbevesting (hierboven)
Verzoek om onderzoek kredietkaartverrichting
https://www.beobank.be/sites/default/fi ... chting.pdf
Verzoek om onderzoek kredietkaartverrichting
https://www.beobank.be/sites/default/fi ... chting.pdf
-
- Elite Poster
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
MijnKaart is van Atos, dus ik vermoed dat ze enkel kaarten behandelen die ze zelf uitgeven. De meeste grootbanken werken via Atos. Beobank echter niet, dus dat zal waarschijnlijk niet werken.Dfrog schreef:Waarom betwist je de transactie niet via mijnkaart.be ? https://mijnkaart.be/nl/home/kunnen-we- ... isten.html
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
https://apps.digital.belgium.be/forms/s ... est?lng=nl
geen bijlage toevoegen, adres van delict
"Je aangifte wordt verstuurd naar de politiezone die bevoegd is voor de plaats van het feit. De politie geeft het nodige gevolg aan de aangifte voor de vermelde misdrijven. "
Dan 4 aangiftes invullen? en een cloudlink erbij...met de verschillende adressen? Belfius
Afschaffing van het eigen risico in geval van fraude.
De verzekering Kaartfraude dekt u 100 % in tegen onrechtmatig gebruik van uw Mastercard Gold Prepaid:
in geval van verlies of diefstal op het internet
Dankzij uw Mastercard Gold Prepaid valt het gebruikelijke eigen risico van 50 euro volledig weg op voorwaarde dat:
er geen sprake is van grove nalatigheid => Tja, ik geef nooit visakaart online door of voer het in via niet beveiligde verbinding.
u de kaart onmiddellijk blokkeert via Card Stop Online of via telefoon 070 344 344
u binnen 24 uur aangifte doet bij de lokale politie
geen bijlage toevoegen, adres van delict
"Je aangifte wordt verstuurd naar de politiezone die bevoegd is voor de plaats van het feit. De politie geeft het nodige gevolg aan de aangifte voor de vermelde misdrijven. "
Dan 4 aangiftes invullen? en een cloudlink erbij...met de verschillende adressen? Belfius
Afschaffing van het eigen risico in geval van fraude.
De verzekering Kaartfraude dekt u 100 % in tegen onrechtmatig gebruik van uw Mastercard Gold Prepaid:
in geval van verlies of diefstal op het internet
Dankzij uw Mastercard Gold Prepaid valt het gebruikelijke eigen risico van 50 euro volledig weg op voorwaarde dat:
er geen sprake is van grove nalatigheid => Tja, ik geef nooit visakaart online door of voer het in via niet beveiligde verbinding.
u de kaart onmiddellijk blokkeert via Card Stop Online of via telefoon 070 344 344
u binnen 24 uur aangifte doet bij de lokale politie
Laatst gewijzigd door satsurfer 19 feb 2021, 21:28, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Damn, net zelf nog eens gekeken, geen incasso op de bankrekening en geen visa kaart aan gekoppeld via paypal.
Hopelijk krijg je alles terug.
Zelf enkel maar 1 keer iets meegemaakt via kredietkaart zelf, een aankoop in Boston terwijl ik op weg was van Frankrijk naar huis na een vakantie. Alles netjes terugbetaald gekregen.
Hopelijk krijg je alles terug.
Zelf enkel maar 1 keer iets meegemaakt via kredietkaart zelf, een aankoop in Boston terwijl ik op weg was van Frankrijk naar huis na een vakantie. Alles netjes terugbetaald gekregen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
namen, die wonen in Duitsland.
https://www.facebook.com/tanjimul.farhan
https://www.facebook.com/dietmar.ruber
deze zal het wel niet zijn.....
https://www.facebook.com/lin.gao.505
https://www.facebook.com/tanjimul.farhan
https://www.facebook.com/dietmar.ruber
deze zal het wel niet zijn.....
https://www.facebook.com/lin.gao.505
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Mijnkaart is idd voor de (groot)banken die hun kredietkaarten niet zelf uitgeven. Beobank zit daar niet bij, dat is een van de weinige banken die ze zelf uitgeeft.Dfrog schreef:Waarom betwist je de transactie niet via mijnkaart.be ? https://mijnkaart.be/nl/home/kunnen-we- ... isten.html
Daar ga je niet ver mee raken. Belandt op de stapel.Raketisch schreef:Klacht indienen bij de politie?
Dat zijn stromannen, niet de oplichters zelf. Die mensen zijn enkel ingegaan op een "werk van thuis" aanbod en krijgen een vergoeding om die pakjes door te sturen naar een ander adres, mogelijks Oost-Europa of buiten de EU. Enige reden dat het Duitsers zijn is omdat Mediamarkt DE enkel naar daar verzendt.satsurfer schreef:namen, die wonen in Duitsland.
https://www.facebook.com/tanjimul.farhan
https://www.facebook.com/dietmar.ruber
deze zal het wel niet zijn.....
https://www.facebook.com/lin.gao.505
Dus als ik het goed voorheb ik Beobank nu bezig met de chargeback?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
ja.CCatalyst schreef:Dus als ik het goed voorheb ik Beobank nu bezig met de chargeback?
Maar ik dacht..voordeel paypal....aankoper/verkoper ziet visakaartnummer niet.
Dus volgens mij gaat visa zeggen...via paypal betaald, dus ons probleem niet.
mocht ik rechtstreeks met visa betaald hebben, zag ik meer kansen....
Schandalig van Paypal. Rechtsbijstand evt. (DAS)?
Ik denk dat ik al mijn wachtwoorden nu moet wijzigen en stoppen met syncen wachtwoorden via gmail. betalingen amazon/ali gaan allemaal met 1 klik. Nog nooit op mediamarkt duitsland besteld. en zo iets met een stick/fingerprint, lokaal opslaan... (lastpass,...)
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
En in de statistieken. Als niemand de diefstal van zen fiets aangeeft kan je statistisch gezien je fiets overal los laten want er zijn geen fietsdiefstallen .CCatalyst schreef:Daar ga je niet ver mee raken. Belandt op de stapel.
Succes met alles te doorlopen voor de terugstorting, loopt precies nog vlot. Ik zou beter ook eens documenteren wat ik dan allemaal moet doen want daar ben ik eigenlijk nog nooit vanuit gegaan. Een beetje een teveel "mij zal dit niet gebeuren"-gevoel wat nogal onterecht is natuurlijk.
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Neem me niet kwalijk dat ik het ganse topic niet gelezen heb. Ik heb hetzelfde issue aan de hand gehad, ik bedoel dus PayPal in combinatie met Visa (in mijn geval Mastercard)
Bij mij was er nog meer twijfel. Na een online bestelling had ik plots iets gekocht wat niet de bedoeling was. Je kent dat, klik... klik.... klik... en dan waarschijnlijk ergens anders teveel geklikt. Ik had een kledingstuk besteld bij Daily Paper. Per ongeluk had ik één of andere 'shipping guarantee' abonnement voor een jaar besteld. En ik was zo goed als zeker dat ik dat niet had besteld, zo goed als....
Na veel heen en weer mailen tussen PayPal, Mastercard en een derde partij, ben ik er toch uit gekomen. Alles is terugbetaald.
Die derde partij was : [email protected]
Ik ben niet meer zeker maar ik denk dat ik ook via mijnkaart.be ben gegaan. Uw bank waar je de creditcard hebt besteld, kan je dit vertellen.
Ik snap hem niet goed. Heb je de voorwaarden van je visa kaart gelezen?
Dergelijke voorvallen zijn toch gedekt?
Wat zegt visa?
Bij mij was er nog meer twijfel. Na een online bestelling had ik plots iets gekocht wat niet de bedoeling was. Je kent dat, klik... klik.... klik... en dan waarschijnlijk ergens anders teveel geklikt. Ik had een kledingstuk besteld bij Daily Paper. Per ongeluk had ik één of andere 'shipping guarantee' abonnement voor een jaar besteld. En ik was zo goed als zeker dat ik dat niet had besteld, zo goed als....
Na veel heen en weer mailen tussen PayPal, Mastercard en een derde partij, ben ik er toch uit gekomen. Alles is terugbetaald.
Die derde partij was : [email protected]
Ik ben niet meer zeker maar ik denk dat ik ook via mijnkaart.be ben gegaan. Uw bank waar je de creditcard hebt besteld, kan je dit vertellen.
Ik snap hem niet goed. Heb je de voorwaarden van je visa kaart gelezen?
Dergelijke voorvallen zijn toch gedekt?
Wat zegt visa?
- sandbert
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik ben ook van de veronderstelling dat we er niet te snel moeten van uit gaan dat zoiets meteen verticaal geklasseerd wordt bij de politie (in dat opzicht is de vergelijking met de fiets van @MClaeys goed gezien).
Als die "muilezels" daar in Duitsland op dat adres echt bestaan én als zij of die adressen in meerdere dossiers opduiken kan een zoveelste klacht misschien toch iets loswrikken?
Als die "muilezels" daar in Duitsland op dat adres echt bestaan én als zij of die adressen in meerdere dossiers opduiken kan een zoveelste klacht misschien toch iets loswrikken?
Ik log in op Paypal, ik zie dat mijn 2 staps verificatie op sms lijkt te staan, terwijl dit effectief met de auth app ingesteld staat en er ook zo naar gevraagd word.
Dan bij sommige logins bij het verwijderen krijg ik "Er lieps iets mis". Ook bij het verwijderen van een automatische betaling bij Google krijg ik "Er liep iets mis".
Dan begin ik mij toch vragen te stellen...
Dan bij sommige logins bij het verwijderen krijg ik "Er lieps iets mis". Ook bij het verwijderen van een automatische betaling bij Google krijg ik "Er liep iets mis".
Dan begin ik mij toch vragen te stellen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Paswoordjes veranderen zal niets helpen tegen een ernstig attitude probleem.satsurfer schreef: Schandalig van Paypal.
Mijn vrouw haar kaart is ooit ook eens gepluimd, soms is het gewoon beter dergelijke kaarten/betaalsystemen telaten als je er niet mee kan omgaan.
-
- Premium Member
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 18 keer
klopt, ik hanteer dat nu ook bij mezelf na een -bijna- plundering (ing anti fraude systeem had het gelukkig door). Maar moet zeggen dat je deze raad niet krijgt van de banken, in tegendeel, die doen er alles aan om je op die systemen te krijgen. Zelf bomma's waarschijnlijk9livesuni schreef:haar kaart is ooit ook eens gepluimd, soms is het gewoon beter dergelijke kaarten/betaalsystemen telaten als je er niet mee kan omgaan.
Die rechtzaak komt trouwens dit jaar voor na 2 jaar, ik vermoed dat het alleen de muilezels zullen zijn die terecht staan. Die waren al gekend van dag 1 natuurlijk...
Het internet is gewoon een andere plaats dan 15 jaar geleden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik vind de reactie van PayPal toch wel merkwaardig. Ze zijn bepaalde fraudefilters te slim af geweest door jouw naam als bestemmeling op te geven, gevolgd door dan de naam van de stroman als "bedrijfsnaam" (veronderstel ik). Dat op zich is toch wel een heel duidelijk teken van fraude, temeer daar jij vermoedelijk nog nooit iets verzonden hebt naar Duitsland (veronderstel ik), en dan meteen een hoog bedrag voor de eerste bestelling naar daar.satsurfer schreef:2021-02-20_12-35-43.jpg
Anderzijds denk ik ook dat je meer kans op succes gehad zou hebben als je meteen na de eerste transactie een klacht ingediend had. Maar het ontslaat m.i. PayPal nog niet van het allemaal terug te vergoeden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Nu is het mijn indruk dat bedrijven als Paypal echt wel veel moeite steken om hun klanten te informeren. Nu het zal de doorsnee klant worst wezen het is zo klaar als een klontje waarvoor men de dienst gebruikt, no brain comfort. Dat ge daar te maken hebt met een e money service die toegang heeft tot stevige kredietlijnen en gespijsde rekeningen vergeten we voor het gemak. Communicatie van die provider negeren kan kwalijke gevolgen hebben.bollegijs schreef:Maar moet zeggen dat je deze raad niet krijgt van de banken, in tegendeel, die doen er alles aan om je op die systemen te krijgen.
Technologie het is wat, push berichten/mails/telefoontjes you name it voor elke cent die beweegt, ik erger er mij best al lang aan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Dat zeker.Raketisch schreef:Klacht indienen bij de politie? Je hebt toch de adressen waar de gekochte goederen naar verzonden zijn. Of zijn het ophaalpunten?
Een collega van mij haar echtgenoot is vorig jaar slachtoffer geweest van phishing. Hij had op een link in een mail geklikt met het dringend verzoek zijn kaart te vernieuwen. Zijn oude was effectief bijna vervallen en er was melding van een niet voldoende beveiligde chip op de kaart met als resultaat dat bij niet vernieuwing en problemen, niet meer de wettelijke bescherming genoot ...
Toen hij geklikt had en enkele gegevens al aan het invullen was, dacht hij blijkbaar nog "sh**". 0Hij had het dubieuze formulier niet volledig ingevuld en de bewuste mail nadien gewoon verwijderd. Nog een scan op virussen en malware en hij dacht dat daarmee alles opgelost was maar ...
Ook bij hem werden aankopen gedaan op 3 plaatsen in Nederland waaronder een Mediamarkt filiaal in Amsterdam. Hij heeft zelf alle Mediamarkt filialen daar opgebeld en uiteindelijk aan de hand van zijn uittreksel hebben ze kunnen detecteren waar de criminelen hun aankoop gedaan hadden (ook om en bij de 4.000 euro). In het bewuste filiaal heeft men de feiten de dagen nadien onderzocht met videobeelden en finaal heeft men de daders geïdentificeerd.
Hij heeft ook hier in België aangifte gedaan bij de politie en het Parket hier heeft contact opgenomen met de Officier van Justiie in Den Haag. Hij heeft kort nadien een schrijven gekregen met de melding dat aan de zaak in Nederland verder gevolg gegeven wordt.
Ik weet het, een strohalm maar ik zou toch maar aangifte doen. Je weet maar nooit ...
Verder, bij mijn weten, is het zo dat de bank je moet vergoeden voor geleden schade indien ze niet kan aantonen dat je een zware fout hebt begaan of nalatig geweest bent: vb. pin code bij bankkaart bewaard. etc. etc. Ikzelf gebruik paypal enkel sporadisch als het niet kan om betalingen te doen en heb er geen rekening. Het gebruik van dergelijke betalingsdienten beperk ik tot een absoluut minimum. Nu hoe dan ook, zou je toch onder de wettelijke bescherming moeten vallen?
Ook al eens contact opgenomen met de ombudsdienst bij de FOD Economie?
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
@ tommydnp
Kreeg inderdaad ook deze meldingen, bij het controleren en verwijderen van sommige machtigingen.
Kreeg inderdaad ook deze meldingen, bij het controleren en verwijderen van sommige machtigingen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik heb al ruim 15 jaar een PP account, nog nooit problemen ondervonden. En als er al eens verdachte handelingen gedetecteerd werden door PP, dan werd dit netjes door hen rechtgezet. Naar aanleiding van dit bericht heb ik tweeweg verificatie ingeschakeld. Je weet maar nooit. Ik gebruik PP trouwens heel regelmatig.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW