Kiezen tussen RealDSL en Versatel Always More

hardy
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2005, 13:13

Hoi,

Ik ben net verhuisd en zie eindelijk de kans om telenet opzij te schuiven voor een provider waar ik quasi zonder limieten kan surfen en downloaden.
Ik weet al dat ik zowiezo een BGC lijn nodig heb en ik opteer dan ook voor zo'n discovery lijn.
Ik beschik ook over een alcatel speedtouch pro modem(een vrij oud model) en ik vraag me ook af ofdat deze geschikt is voor beide providers ?

Ik heb het enkel moeilijk om te kiezen tussen beide providers.
Ik heb beide forums goed uitgpluisd en ik zie veel meer ontevreden mensen bij realdsl dan bij versatel, maar is dit wel objectief, want een happy klant zal hij waarschijnlijk niet veel komen doen.

Qua stabiliteit denk ik dat die versatel always more wel beter is dan die realdsl, maar ik vraag me af ofdat de snelheid van 1mbit bij versatel wel snel genoeg is.
De bedoeling van men internet lijn is surfen, emails ophalen, wat online gamen en wat leechen.

Graag wat feedback van gebruikers, zodat ik eindelijk men keuze kan maken.


Alvast bedankt.

Hardy
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Die modem zou normaal geschikt moeten zijn voor beide ISP's.

Wat betreft die snelheid van Versatel. Je gebruikt tijdens het surfen maar max 60-70 kbyte/s. Dus de 110Kbyte/s die je (normaal) met Versatel haalt zal ruim voldoende zijn. Je 'surfgedrag' zal er niet onder lijden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Ten eerste elke ADSL modem is compatiebel met elk ADSL netwerk...

Ikzelf ben RealDSL en ben eigenlijk een tevreden klant !

Sinds de upgrade van hun datacenter is alles veel stabieler, het is al zeker 3 weken geleden dat ik nog een disconnect had! Daarvoor was het bijna om de 2 dagen.

Downloaden is geen probleem.

Als ik nu voor de keuze stond zoals jij er nu voor staat zou ik terug gaan voor RealDSL

Maar wss is bij Versatel de service dienst naverkoop beter dan bij RealDSL
maar dat vind ik het minste voor een ISP die zich ook als dusdaning profileerd!

Ik vind vooral aantrekkelijk bij realDSL

Vaste prijs voor Fixed-IP / FUP ...
deze prijs is relatief goedkoop in vergelijking met andere ISPs
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

prodata schreef:Ten eerste elke ADSL modem is compatiebel met elk ADSL netwerk...

Pas op, de oudere Ethernetmodems hebben enkel PPPoE terwijl Versatel enkel PPPoA aanbiedt en dus NIET op mekaar aan te sluiten zijn!
hardy
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2005, 13:13

Prodata,

Ik woon ook in Mortsel en ik vroeg me af wat de gemiddelde snelheid was voor up -en download.

Verder wou ik ook nog weten ofdat je andere ISP's kan gebruiken als backup. Ik heb bijvoorbeeld tal van skynet accounts op men werk en ik wou die eventueel als backup gebruiken indien er iets mis is met het realdsl netwerk.
Kan dit of zit realdsl volledig gescheiden ?

Hardy
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Als het vooral om te downloaden is, dan zou ik voor RealDSL kiezen (de laatste tijd is het merkbaar beter, gisteren er nog wel even uitgelegen bij mij).

Ik zou het niet zien zitten aan 1Mbit/s. Voor een DVD met wat parrekes van 4.5 GB ben je in dat geval al dik meer dan 11 uur aan het downloaden!
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

khsw schreef:Als het vooral om te downloaden is, dan zou ik voor RealDSL kiezen (de laatste tijd is het merkbaar beter, gisteren er nog wel even uitgelegen bij mij).

Ik zou het niet zien zitten aan 1Mbit/s. Voor een DVD met wat parrekes van 4.5 GB ben je in dat geval al dik meer dan 11 uur aan het downloaden!


Mja, 11u, dus 2 per dag... dan zit je nog aan 60 dvd's per maand. Dat is toch al een behoorlijk aantal. Na een paar maandjes zou ik toch nie meer weten wat nog te downloaden hoor.


@hardy
Ik probeer nu op de moment dezelfde keuze te maken. Vrijdagnamiddag moet ik beslissen. Voor mij is het grote keerpunt de kostprijs.

Versatel 1ste jaar:
29.90 euro / maand (always more) + 5 euro limiet overschreiding
6,5 euro / maand voor de discovery line
totaal: 42.5 euro / maand

RealDSL 1ste jaar:
47 euro / maand (basic abo)
eenmalige aansluiting: 121 euro, dus 10 euro verspreid over de eerste 12 maanden
6,5 euro / maand voor de discovery line
totaal: 63.5 euro / maand

M.a.w. ik zie voor het eerste jaar een verschil van 20 euro per maand!
Plus dan nog alle klachten van connectiviteitsproblemen bij RealDSL.
Daarom ga ik kiezen voor Versatel denk ik. Snelheid van bij RealDSL is altijd mooi meegenomen, maar voor 20 euro / maand twijfel ik er hard aan of het wel de centjes waard is.

Momenteel heb ik skynet, en download zo'n 60 gig / maand. Daar kom ik in feite mee toe. En 60 gig / maand is zeker doenbaar met Versatel, 't is alleen wat langer wachten.



Nog even over je vraag ivm je skynet abo's al "reserve". Dat gaat niet lukken. Heb ik vroeger al eens achter geinformeerd. Als je skynet hebt, kan je wel andere skynet abo's gebruiken, maar je kan niet tussen verschillende ISP's switchen op dezelfde ADSL lijn. Dat heeft men tenminste mij destijds gezegd.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Parin schreef:Mja, 11u, dus 2 per dag... dan zit je nog aan 60 dvd's per maand. Dat is toch al een behoorlijk aantal. Na een paar maandjes zou ik toch nie meer weten wat nog te downloaden hoor.


Als je al eens een stevige brand hebt gehad, dan slaap je echt wel niet gerust als alle elektronica aan blijft staan. Die PC gaat dus uit 's nachts. Overdag ga ik - zoals de meesten - werken, dus 's avonds 11u wakker blijven is mij iets te veel :wink: Dikwijls ben ik nog geeneens 11u thuis.

Stel dat ik dan toevallig 2 of 3 DVD's zie staan (met de nieuwste Linux distro's uiteraard :lol: ) en ik wil ze allemaal hebben, dan zou ik er in mijn geval toch wel een vrij lange tijd over doen bij Versatel. Voor mij dus een zeer bewuste keuze om rdsl te nemen...
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

Tja,

Ikzelf heb er geen problemen mee om overdag of 's nachts mijn PC aan te laten staan. Deed ik voorheen ook altijd, om zo remote men queue's na te kunnen kijken ;)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Voor 20 euro per maand kan je toch een dagje wachten? Hier staat de computer meestal 's nachts ook op.
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

Block schreef:Voor 20 euro per maand kan je toch een dagje wachten?


Vind ik dus ook...
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hehe, grappig :)

Ik zit met net hetzelfde dilemma :) Ook net verhuisd en aan het twijfelen tussen Versatel en RealDSL...

Met als enige verschil dat ik in mijn vorige woonplaats al Versatel had, en ik ben/was daar zeer tevreden over. Ik haalde altijd mijn snelheden (van 1mbit weliswaar), en idd dvd's downloaden moet ge bezien in "halve" dagen. Maar mijn klein/silent pc'ke stond ook dag/nacht op..

En toch twijfel ik :) het is waarschijnlijk de geek in mij die bij de gedachte van extra downloadsnelheid het nie goe meer weet :)

En mja, 20 euro is 20 euro eh, en als net verhuizende mensen groeit het geld niet aan de bomen (allé bij mij toch nie :))

*zucht* dilemma"s :)

Bij versatel weet je wel bijna zeker dat je je snelheid haalt en stabiel verbonden bent (ik heb het voorbije jaar geen enkele noemenswaardige problemen gehad), realdsl kan sneller maar als ik al de troubles lees... :/
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik heb ook realdsl en moet zeggen dat het allemaal wel ok draait, bekijk het zo 1mbit bij realdsl heb je zeker :p die je dan bij versatel ook hebt :p en ge krijgt er nog een statisch ip boven op de snelheid is nooit echt lager geweest dan die van een 1mbit dus.. maar op het moment moet ik zeggen dat het allemaal wel inorde is ..

wil ook geen voorbarige uitsprakingen doen.. maar tot hier toe verloopt het vrij goed..

hangt rond de 200kb/s - 300kb/s
fr3d0
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 mei 2005, 17:40

ikzelf als realdsl gebruiker kan eigenlijk ook weinig negatiefs vertellen over mijn snelheid.
Ik heb nog maar 2x een mindere snelheid gehad.
Dat heeft nooit langer geduurd dan 1 dag. Disconnects vallen zeker mee.
Bij speedtests etc haal ik toch altijd vlot de 300 kbyte's.
En bij downloaden haal ik die snelheid ook geregeld, hang natuurlijk af van de source.

Ik denk dat er veel negatiefs gesproken is over realdsl en dat de mensen die tevreden zijn iets te weinig zeggen.
Ik ben tot nu toe zeker tevreden, enkel hun facturatie is ... maar daar komt betering in hebben ze hier op het forum beloofd.

Ik zou het in ieder geval moeilijk hebben met slecht 1mbit, daar ik geregeld download maar toch ook nog altijd confortabel surf.
Better to let people think your a fool then to open your mouth and remove all doubt
Parin
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 okt 2005, 15:52

Net EDPnet flexi ontdekt.

50GB / maand voor 42.20e + 6,5e = 48.7 euro / maand.
Dan heb je een 3mbit verbinding.


Maar de vraag is, kom ik met 50GB toe? Veel maanden wel, maar niet altijd....


Het blijft moeilijk! :D
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Nog even over je vraag ivm je skynet abo's al "reserve". Dat gaat niet lukken. Heb ik vroeger al eens achter geinformeerd. Als je skynet hebt, kan je wel andere skynet abo's gebruiken, maar je kan niet tussen verschillende ISP's switchen op dezelfde ADSL lijn. Dat heeft men tenminste mij destijds gezegd.


Toen mijn vriendin een paar maanden geleden overgeschakeld is van Skynet naar FullADSL, kon zij in een periode van 2 weken switchen tussen deze 2 providers, omdat het Skynet abo nog niet was afgelopen, en FullADSL vroeger dan verwacht aansluiting had gegeven...

Dus misschien lukt het wel? Of zou dit enkel in deze situatie lukken...?

Om eventjes on topic te blijven: ik heb Versatel Always ADSL, en ben daar nog altijd vrij tevreden van. Ze geven wat ze beloven. Oke, de snelheid is misschien niet wat ik gewend ben van mijn Skynet abo, maar ik krijg waar voor men geld. Ik denk dan ook dat dit niet anders is op het Always More abo.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Svekke schreef:
Nog even over je vraag ivm je skynet abo's al "reserve". Dat gaat niet lukken. Heb ik vroeger al eens achter geinformeerd. Als je skynet hebt, kan je wel andere skynet abo's gebruiken, maar je kan niet tussen verschillende ISP's switchen op dezelfde ADSL lijn. Dat heeft men tenminste mij destijds gezegd.


Toen mijn vriendin een paar maanden geleden overgeschakeld is van Skynet naar FullADSL, kon zij in een periode van 2 weken switchen tussen deze 2 providers, omdat het Skynet abo nog niet was afgelopen, en FullADSL vroeger dan verwacht aansluiting had gegeven...

Dus misschien lukt het wel? Of zou dit enkel in deze situatie lukken...?

Om eventjes on topic te blijven: ik heb Versatel Always ADSL, en ben daar nog altijd vrij tevreden van. Ze geven wat ze beloven. Oke, de snelheid is misschien niet wat ik gewend ben van mijn Skynet abo, maar ik krijg waar voor men geld. Ik denk dan ook dat dit niet anders is op het Always More abo.


Switchen tussen providers lukt in normale omstandigheden NIET.
Dit omdat de DSLAM waarom je zit geconfigureerd is om door te routeren naar je provider.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Switchen tussen providers lukt in normale omstandigheden NIET.
Dit omdat de DSLAM waarom je zit geconfigureerd is om door te routeren naar je provider.


Dus er gebeurde iets abnormaals? :?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

prodata schreef:Switchen tussen providers lukt in normale omstandigheden NIET.
Dit omdat de DSLAM waarom je zit geconfigureerd is om door te routeren naar je provider.


Switchen tussen Skynet & Fulladsl gaat echter wel ;)
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

ditCh schreef:
prodata schreef:Switchen tussen providers lukt in normale omstandigheden NIET.
Dit omdat de DSLAM waarom je zit geconfigureerd is om door te routeren naar je provider.


Switchen tussen Skynet & Fulladsl gaat echter wel ;)


Verklaar je nader...
Wist ik niet.
Zitten zij op hetzelfde netwerk mss?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

prodata schreef:Verklaar je nader...
Wist ik niet.
Zitten zij op hetzelfde netwerk mss?


Die zitten idd bij op Turboline :)
wype
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mei 2005, 17:51
Locatie: Grimbergen

Hoe zit het trouwens met de kwaliteit van de Versatel newsserver ? Wat is de retentie ? Ondersteunen ze alle groepen in het bijzonder de Binaries - groepen ? Of heb je sowieso nood aan een payserver ?
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mijn enige twijfel is dat stel ik pak RDSL en ik haal maar 100 KB (wat toch redelijk wat gebruikers hebben als ik da hier zo lees ?) dan betaal ik 20 euro meer voor dezelfde snelheid als Versatel :)

Voor de RDSL gebruikers, wa speeds halen jullie nu zo al ? (bv op usenet servers ?)

thx
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

heb geen usenet.. ma haal meestal wel boven de 200k ( speedtest om het halfuur )
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik zit hier al 3 maanden op 100KB/s.
Mijn lijn syncroniseert op 3.3Mbit. Ik heb door een vriend bij belgacom de lijn laten uitmeten waarbij die dus meedeelde dat er technisch geen enkel probleem bestaat om op mijn lijn met 300K te downen.
Dus maar even gebeld met realdsl. Die hebben een trouble ticket aangemaakt bij ??? die een trouble ticket zou moeten aanmaken bij telenet solutions.(rare uitleg). Na een week nog geen verbetering waarbij partij"????" zegt geen trouble ticket te willen maken bij telenet omdat ik 100K haal.
Nu begrijp ik ook dat er geen garanties worden gegeven op snelheid maar als het technisch geen probleem is lijkt het mij een geval van niet willen maar wel kunnen.
Het is voor mij dus duidelijk dat er om de klanten niets gegeven wordt.
Wetende wat ik nu weet kan ik maar 1 ding zeggen, ga naar versatel. Veel minder last en goedkoper.
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Argh :) nu begon ik net over te hellen naar RealDSL ... ;)

De kloterij is da ge altijd meteen een jaar eraan vast hangt eh... anders zoude wel eens een gokje kunnen wagen, maar dan ist een duur gokske :)

Dedju :) volgende week toch de knoop maar es doorhakken...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Ik kan julie het volgende vertellen...

Ikzelf hecht belang aan :

- Een fixed IP + Reverse DNS
- FUP of onbeperkt...

Mijn download snelheden zijn echt goed tss 150 en 200...

Is idd niet de volle 3,3Mbs
Maar wel meer dan 1Mbs tav Versatel

BTW ik neem aan dat je bij versatel er ook voor een jaar aan vast zit.

Zoals ik reeds zei, moest ik terug voor de keuze staan, zou ik zoals julie ook twijfelen, maar met wat ik tot nu toe heb gehad ben ik contect (op sommige uitzonderingen...)
Nuja ik zou terug voor RealDSL kiezen
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Wetende wat ik nu weet zou ik het dus zeker nietmeer doen.
Voor mij is het vaste ip+reverse dns totaal niet interessant, de FUP wel maar als je dan toch gecapt wordt op 1 Mbit zoals bij mij toch wel vrij duidelijk het geval is, dan is versatel gewoon goedkoper en dus beter.(Spijtig genoeg is het nog een half jaar wachten voor ik weg kan.)
boxrox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 aug 2005, 22:57

wype schreef:Hoe zit het trouwens met de kwaliteit van de Versatel newsserver ? Wat is de retentie ? Ondersteunen ze alle groepen in het bijzonder de Binaries - groepen ? Of heb je sowieso nood aan een payserver ?


nope no binaries, get a payserver :roll:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

prodata schreef:Ik kan julie het volgende vertellen...

Ikzelf hecht belang aan :

- Een fixed IP + Reverse DNS
- FUP of onbeperkt...

Mijn download snelheden zijn echt goed tss 150 en 200...

Is idd niet de volle 3,3Mbs
Maar wel meer dan 1Mbs tav Versatel

BTW ik neem aan dat je bij versatel er ook voor een jaar aan vast zit.

Zoals ik reeds zei, moest ik terug voor de keuze staan, zou ik zoals julie ook twijfelen, maar met wat ik tot nu toe heb gehad ben ik contect (op sommige uitzonderingen...)
Nuja ik zou terug voor RealDSL kiezen


inderdaad zelf hecht ik belang aan:

statisch ip
fup (een waar je, je Mbtjs niet moet bij tellen) / unlimited
permanente connecties
zo hoog mogelijk upload

al bij al zou ik realdsl ook terug nemen, als de problemen van de voorbije maand zich niet maandlijks gaan voordoen natuurlijk.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Het is zo dat wanneer een provider via het TL (TurboLine) netwerk verbindt, dan kan er idd heel makkellijk worden geswitched. Een provider die op TL zit kan NIET switchen met een BROBA provider. Het is namelijk zo dat BROBA providers hun eigen BAS (Redback) hebben en ook hun eigen ATM cloud. Hiervoor moet BGC een route instellen.
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Fyi, ik heb terug voor Versatel gekozen , kost me het eerste jaar +- 418 euro en RDSL zou me het eerste jaar 800 euro kosten...

aangezien ik nu minder geek ben dan pakweg 4 jaar geleden kan ik leven met 110 KB/s :)
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

korlean schreef:Fyi, ik heb terug voor Versatel gekozen , kost me het eerste jaar +- 418 euro en RDSL zou me het eerste jaar 800 euro kosten...

aangezien ik nu minder geek ben dan pakweg 4 jaar geleden kan ik leven met 110 KB/s :)


Haal je die ook effectief constant? Want dan ga ik waarschijnlijk ook overschakelen zodra m'n abbo afloopt.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Zitten SurfAdsl en Versatel alletwee op het Broba II netwerk?
Als het zo is, kun je dan gemakkelijk switchen zoals bij turboline?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Voor zover ik weet zit Versatel meestal op het Versatel-netwerk: ze hebben eigen DSLAM's en VP's enz...
Gebruikersavatar
sgt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 30 okt 2003, 00:49
Locatie: heusden-zolder
Contacteer:

als ik het goed begrijp heb je bij versatel always more dus een unlimited abbo voor 34,90€?
of wat is dat met die Connectiekost € 0,25 per ADSL sessie?
of geld dat enkel tot een max van 5€
ik was 1st ook aant twijfelen tussen de 2 maar als ik hier weer al die A2F toestanden zie is mijn keuze toch wel heel snel gemaakt.
ik wacht liever iets langer voor ik iets binnen heb dan de helft van de tijd niet eens fatsoenlijk te kunnen surfen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

yup, tis gewoon 34,90 per maand, that's all (eigenlijk 29.. maar ge gaat toch altijd over die limiet eh, en dan moet ge maximum voor 5 euro aan extra download bijbetalen en dan ist gedaan), geen connectie kost da is enkel mee hunne ADSL Free dacht ik (zoiets als ADSL time van belgacom)

En ja ik haal altijd mijn 100-110 K... (ik download wel enkel van newsgroups... (Astranews)) en ik check nie 80 keer per dag mijn snelheid eh..

Maar soit as i said , ik ben er echt content van... en ik wou geen risico's pakken... :)
Gebruikersavatar
sgt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 30 okt 2003, 00:49
Locatie: heusden-zolder
Contacteer:

ok merci voor je uitleg laat me weer helemaal voor versatel kiezen
de 1Mbps is wel minder maar zolang de verbinding goed is kan je zeker goed surfen en tja dan doen we maar iets langer om iets binnen te halen eh.


ik was ook aant twijfelen met euphony

U surft supersnel (tot 72x sneller dan via een klassieke dial-upverbinding).
EuComfort kost tijdelijk slechts € 29,99 i.p.v. € 35 (incl. BTW) per maand! Klik hier voor meer informatie.
U gebruikt uw internettoegang wanneer en zo vaak u wilt.
In de prijs zit een maandelijks datavolume van 15 GB (gigabytes) vervat, ruim voldoende voor de zwaarste surfer.
Indien u op een bepaald moment toch meer zou willen verbruiken (bv. voor het downloaden van films en andere zware bestanden), kan u goedkoop uw volume uitbreiden: per bijkomende GB betaalt u slechts € 0,5.
Uw telefoonlijn blijft vrij terwijl u surft.
Geen eenmalige aansluitkosten: EuComfort wordt volledig gratis geactiveerd.
Gratis spam- en virusfilters beschermen uw mailboxen.

Specificaties EuComfort
- Downloadsnelheid: 4 Mbps (megabits per seconde)
- Uploadsnelheid: 384 Kbps (kilobits per seconde)
- Transfervolume: 15 GB (gigabytes) per maand
- Mailboxen: 5
- Mailboxgrootte: 50 MB (megabytes)
- Aliassen per mailbox: 3
- Webruimte: 50 MB
- Maandelijks abonnement: € 35
- Spam- en virusbescherming: gratis



voor 50gig zou dat komen op 47€
ook niet slecht maar unlimited blijft beter
hoeveel kun je ongeveer binnen trekken met een 1mbps lijn per maand/als pc enkel door de dag op staat?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

sgt schreef:hoeveel kun je ongeveer binnen trekken met een 1mbps lijn per maand/als pc enkel door de dag op staat?

Als je zo'n 10 uur per dag downloadt geraak je aan een goeie 100 GB per maand.
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Neem maar versatel als je dit soort gezeik zeker wil vermijden.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 210 kbit/s or 26 kbyte/s
- Upload speed : 407 kbit/s or 51 kbyte/s
Tue Oct 18 2005 at 20:52:43 UTC+0200

yipeee! :evil:
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”