hallo,
ik heb een stomme doch ik kom er zelf niet uit vraag
hoe zet je in visual basic 6 een component exact op de plaats waar je hem wilt ?
in Borland Delphi is dit een fluitje van een cent daar kan je ctrl , alt en de pijltjes toetsen gebruiken om komponenten te positioneren
hoe doede da in vb 6 ? it must be possible
visual Basic vraagje
- All Your Base
- Plus Member
waarden voor top en left invullen?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Euh VB das Microsoft achtig eh ... ik zou zeggen: probeer de alt eens ben het niet zeker. En anders idd gewoon de exacte waarden invullen, maarja.. das niet altijd zo efficient.. of gemakkelijk naar gelang hetgeen gewenst wordt
Allez Erik eens spelen met VB?
Allez Erik eens spelen met VB?
I love it when a plan comes together!
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
hallo,
ja en tot zover valt het nog mee.Als je die waarden zelf moet invullen is dat altijd een beetje gokken he bijvoorbeeld wat gebeurt er als de gebruiker het visual basic form maximaliseert ? dan lijkt mijn form op een warboel je kan da wel controleren ...
ja en tot zover valt het nog mee.Als je die waarden zelf moet invullen is dat altijd een beetje gokken he bijvoorbeeld wat gebeurt er als de gebruiker het visual basic form maximaliseert ? dan lijkt mijn form op een warboel je kan da wel controleren ...
Code: Selecteer alles
If Me.WindowState <> vbMaximized then
'.......
End IF
Registered Linux user #286313
-
- Starter
- Contacteer:
Je bedoelt de plaats van een formulier op het scherm?
In dat geval staat er normaal gezien in vb rechtsonder de afbeelding van een schermpje waarop je kan zien waar op het scherm het formulier terecht zal komen bij het uitvoeren van het programma.
In dat geval staat er normaal gezien in vb rechtsonder de afbeelding van een schermpje waarop je kan zien waar op het scherm het formulier terecht zal komen bij het uitvoeren van het programma.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Dikke foaf,
hij bedoelt een component zoals button op een form plaatsten...zie hoger in de topic.
hij bedoelt een component zoals button op een form plaatsten...zie hoger in de topic.
I love it when a plan comes together!