fm ontvangst

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Het punt is dat je een connected radio hebt,die je via een portal ( webpagina) en via een app kan benaderen, naast de bediening op het toestel zelf. Dus de liefhebbers kunnen nog steeds afstemmen met een draaiknop ( producent afhankelijk)

Dat is eigenlijk met alle nieuwe toestellen die je koopt als gaat over het netwerk. Bv wasmachines start je met een druk in de app om te wassen met ozon. Liefhebbers kunnen nog steeds water gebruiken en de draaiknop op het toestel maar ergens moeten ze toch de evolutie kenbaar maken.

Zelf heb ik per station dat ik beluister een andere radio en zo zoekt iedereen uit de mogelijke opties zijn dingetje.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Gelukkig bestaat er nog zoiets als preset.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

iceke schreef:Stomme vraag misschien, maar ik ben op zoek naar een simpele internet radio waar ik bv. Stubru/mnm/radio1 kan op ontvangen, niet meer, niet minder. Dus een vervangtoestelletje voor de keukentafel radio die nu via fm werkt. Iemand een voorstel ?
Wij hebben dit toestelletje aangekocht bij Coolblue: het heeft DAB aan boord waar je de door u opgesomde zenders vlekkeloos op ontvangt. Het is wel een DAB toestel maar het doet ten volle wat het moet doen: https://www.coolblue.be/nl/product/8184 ... ab-42.html. Voor 28 euro ben je zeker niet bedrogen met deze. Wij gebruiken het ook op een plaats waar we vroeger totaal geen fm ontvangst meer hadden ... Nogmaals, nu met DAB no problem .
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Bij het toestel dat ik me kocht hoort er ongelukkig genoeg geen app of een portalsite van waaruit ik eventueel zenders kan zoeken of aan een lijst toevoegen, misschien moet je daarvoor wel bij de duurdere toestellen zijn.
Internetradio zal hier dus niet zo snel gebruikt worden heb ik de indruk. De 10 bijhorende presets :-) blijven voorlopig dus leeg.

De DAB+ ontvangst is hier trouwens binnenshuis heel erg goed, daar kocht ik het toestel eigenlijk voor, daardoor heb ik dus altijd wel iets om naar te luisteren. Het enige nadeel is dat je daar niet naar Wereldmuziek moet gaan zoeken.

Bedankt voor uw antwoord 9livesuni
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster

De handleiding al gelezen?

Bladzijde 26 undokapp als afstandbediening.

Je moet trouwens eens kijken of er geen help menu zit op je radio met een registratiecode.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

koenraaddeconinck schreef:
iceke schreef:Stomme vraag misschien, maar ik ben op zoek naar een simpele internet radio waar ik bv. Stubru/mnm/radio1 kan op ontvangen, niet meer, niet minder. Dus een vervangtoestelletje voor de keukentafel radio die nu via fm werkt. Iemand een voorstel ?
Wij hebben dit toestelletje aangekocht bij Coolblue: het heeft DAB aan boord waar je de door u opgesomde zenders vlekkeloos op ontvangt. Het is wel een DAB toestel maar het doet ten volle wat het moet doen: https://www.coolblue.be/nl/product/8184 ... ab-42.html. Voor 28 euro ben je zeker niet bedrogen met deze. Wij gebruiken het ook op een plaats waar we vroeger totaal geen fm ontvangst meer hadden ... Nogmaals, nu met DAB no problem .
Dfrog schreef:
https://www.lidl-shop.be/nl-BE/SILVERCR ... p100316257 wordt hier als wekkerradio gebruikt, werkt zoals het hoort.
Dat zijn Dab radio's he ? Ik zoek een internet radio.. heb deze besteld, maar is nog onderweg ...https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4c4dVwIrWd
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

De handleiding al gelezen?
Ja, nu dus wel (Duitstalig).
Whaw! Hartelijk dank voor jouw speurwerk hoor.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster

Mensen doen dat te weinig, de handleiding lezen. Die lees je eigenlijk best alvorens de aankoop te doen zodat je zeker de eigenschappen van het toestel kent.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

iceke schreef:
Dfrog schreef:
https://www.lidl-shop.be/nl-BE/SILVERCR ... p100316257 wordt hier als wekkerradio gebruikt, werkt zoals het hoort.
Dat zijn Dab radio's he ? Ik zoek een internet radio.. heb deze besteld, maar is nog onderweg ...https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4c4dVwIrWd
Ja inderdaad.

Het grote voordeel aan DAB vind ik, is dat je niet afhankelijk bent van een wifi access point. Zelfs zonder antenne uit, doet het ding het vlekkeloos.
Allemaal kwestie van voorkeur natuurlijk ...
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

9livesuni schreef:Mensen doen dat te weinig, de handleiding lezen.
Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Het grote voordeel aan DAB vind ik, is dat je niet afhankelijk bent van een wifi access point. Zelfs zonder antenne uit, doet het ding het vlekkeloos.
Allemaal kwestie van voorkeur natuurlijk ...
Nadeel is dan weer dat het alles of niks is, en ja, er zijn nog plaatsen met slechte ontvangst, ook DAB+. Hier in de streek raden ze het af voorbinnenhuis.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
glda19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Vind hiet 28 dab+ posten en spellen zuiver
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

koenraaddeconinck schreef: Zelfs zonder antenne uit, doet het ding het vlekkeloos.
Hier is DAB+ een ramp om binnenshuis te gebruiken. Enkel als radio (of de antenne) op de 1e verdieping aan het raam kan staan heb ik ontvangst. Op het gelijkvloers kan ik zelfs een GSM zo positioneren dat er geen ontvangst is (en nee we wonen niet in een bunker :-D ).
In elk geval is de locatie voor DAB+ veel belangrijker dan bij FM, het bereik van de zenders is sowieso minder bij DAB+ dan bij FM (gevolg van frequentie en zendvermogen)
Onze tuner (FM/DAB+/internet) werkt in de living enkel via internet. Lokale radio wordt wel ontvangen op FM, VRT is kantje boord.Met een 3-tal pre-sets hebben we genoeg om radio te streamen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”