Mijn kleine frustratie van de dag ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Hoeyberghs heeft gewoon gelijk!!!
Ondertussen verdoet gans mannelijk vlaanderen zijn tijd op twitch, tiktok , onlyfans, HLN om de jeugd te laten zien hoe het wel moet.
Gender x mods zouden beter wat zachtaardiger omgaan met hun grootste fans.
Ondertussen verdoet gans mannelijk vlaanderen zijn tijd op twitch, tiktok , onlyfans, HLN om de jeugd te laten zien hoe het wel moet.
Gender x mods zouden beter wat zachtaardiger omgaan met hun grootste fans.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Fout! Ik ben (deel van) mannelijk Vlaanderen en ik doe dat niet, dus fout.9livesuni schreef:Ondertussen verdoet gans mannelijk vlaanderen zijn tijd op twitch, tiktok , onlyfans, HLN om de jeugd te laten zien hoe het wel moet.
Zie hoe kak het is om iedereen over dezelfde kam te scheren? Want het is altijd fout.
Probeer nog eens.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
Nu is gans mannelijk vlaanderen een select clubje? Straf. En dan nóg een manier vinden om mij desondanks over die gigantische kam te scheren.
Ge zoudt zelfs uw test van één minuut watertrappelen niet halen met dat gespartel.
Probeer nog eens, maar doe nu eens uw best.
(Slecht gezind vandaag, dus sorry als ik onredelijk zou reageren. Toch lijkt het mij in dit geval terecht. Ik laat iedereen vrij om hier tegenin te gaan. Bedankt.)
EDIT: Mijn punt is, gebruik NOOIT een generalisatie om bepaalde mensen te viseren. Het is niet omdat sommige exemplaren voldoen aan uw criteria dat meteen alle andere exemplaren uit die willekeurig begrensde populatie (populatie van Vlaamse mannen in dit geval) ook voldoen aan diezelfde criteria. Dit is zo evident dat het eigenlijk niet eens uitgelegd moet worden.
Ik kan ook beginnen met generalisaties: alle uitspraken van 9livesuni zijn debiel. Leuk he, zo'n veralgemening? Daarom DOEN WE DAT NIET. Dus stop ermee. K thx.
(Deze mening is ook van toepassing over afgelopen discussie over man vs vrouw: stop met bepaald gedrag of bepaalde situaties te attribueren aan complete populaties, zo goed als ALTIJD gaat het over enkele rotte appels die het verpesten of bepaalde mensen die pech hebben. Dat wilt daarom niet zeggen dat direct al de rest met het badwater moet worden weggekieperd. Soit.)
Ge zoudt zelfs uw test van één minuut watertrappelen niet halen met dat gespartel.
Probeer nog eens, maar doe nu eens uw best.
(Slecht gezind vandaag, dus sorry als ik onredelijk zou reageren. Toch lijkt het mij in dit geval terecht. Ik laat iedereen vrij om hier tegenin te gaan. Bedankt.)
EDIT: Mijn punt is, gebruik NOOIT een generalisatie om bepaalde mensen te viseren. Het is niet omdat sommige exemplaren voldoen aan uw criteria dat meteen alle andere exemplaren uit die willekeurig begrensde populatie (populatie van Vlaamse mannen in dit geval) ook voldoen aan diezelfde criteria. Dit is zo evident dat het eigenlijk niet eens uitgelegd moet worden.
Ik kan ook beginnen met generalisaties: alle uitspraken van 9livesuni zijn debiel. Leuk he, zo'n veralgemening? Daarom DOEN WE DAT NIET. Dus stop ermee. K thx.
(Deze mening is ook van toepassing over afgelopen discussie over man vs vrouw: stop met bepaald gedrag of bepaalde situaties te attribueren aan complete populaties, zo goed als ALTIJD gaat het over enkele rotte appels die het verpesten of bepaalde mensen die pech hebben. Dat wilt daarom niet zeggen dat direct al de rest met het badwater moet worden weggekieperd. Soit.)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Poging tot phishing via GSM wordt niet onderzocht door de politie omdat er geen schade is, en "het parket daar niet in meegaat". De Vlaamse oplichter gebruikte één of ander trucje om zijn nummer te verbergen als "Externe Oproep" en da's blijkbaar genoeg om de politie te neutraliseren.
Die oplichter kan dus gerust slapen, en hij hoeft maar 1 keer prijs te hebben om een serieus bedrag te stelen.
Die oplichter kan dus gerust slapen, en hij hoeft maar 1 keer prijs te hebben om een serieus bedrag te stelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Chance dat ik gediskwalificeerd ben als mannelijk vlaanderen
Hoeyberghs moet iets goed doen, snap niet dat er nog vrouwen bij hem onder het mes durven gaan maar hij blijft één van de populairsten.
Hoeyberghs moet iets goed doen, snap niet dat er nog vrouwen bij hem onder het mes durven gaan maar hij blijft één van de populairsten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Er wel bij zeggen dat nu al het verkeer die Ronse niet nodig heeft, dwars door de stad wordt gepompt. Omdat er geen ringweg is. Zwaar vrachtverkeer langs scholen in de spits is dus geen probleem! Een stad die de helft van de dag stilstaat is geen probleem! Normaal rustige straten worden gebruikt als vluchtwegen om de grote drukte te omzeilen. Ommegangstraat die gebruikt wordt als autosnelweg, waar zwaar vrachtwagens doorheen gepompt worden (doorkruist nota bene nu ook al het Muziekbos).ub4b schreef:De overheid gaat het muziekbos verpesten als we niks ondernemen!
https://www.facebook.com/Geen-Muziekbos ... 888144252/
Een betere doostroming gaat de leefbaarheid van de stad verbeteren. Het zal op economisch vlak ook een verbetering worden.
Kortom het doortrekken van de N60 ligt al decenialang op de tafel. Wordt langs alle kanten tegen gewerkt door zogenaamde "Groenen" (dat volk dat overal tegen is) die hierbij wel vergeten dat de stad nu onleefbaar is (zolang ze maar gerust gelaten worden in hun eigen villa).
Ruimtelijke ordening in dit land is het gevolg van 191 jaar wanbeleid en het zoveelste bewijs dat we ons niet mochten afscheuren van Nederland.
-
- Elite Poster
Wanneer je niet oplet bij syncproblemen, de fallback naar 4G wel degelijk werkt en je pas problemen merkt als de 75G 'office hours' traffic van de flybox backup erdoor is
euh oops... edp hellleup tussen de syncs toch ticketje kunnen opmaken en normaal komt het dan wel in orde (thermos wel bijna leeg)
euh oops... edp hellleup tussen de syncs toch ticketje kunnen opmaken en normaal komt het dan wel in orde (thermos wel bijna leeg)
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Na weken wachten een mailtje krijgen van de belastingen:
"Beste, uw mail werd doorgestuurd naar het inningscentrum om een dossier onverschuldigde betaling op te starten."
Jeuj ... als je moet betalen dan zijn ze snel met procedures, maar andersom ... ho maar ...
"Beste, uw mail werd doorgestuurd naar het inningscentrum om een dossier onverschuldigde betaling op te starten."
Jeuj ... als je moet betalen dan zijn ze snel met procedures, maar andersom ... ho maar ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Heeft de belastingdienst u dan onterecht een bedrag uitbetaald?Sasuke schreef:Na weken wachten een mailtje krijgen van de belastingen:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Aannemers die een paar jaar hier werken hebben uitgevoerd (balansventilatie en plaatsing dakvensters), die je nu mailt voor wat extra zaken (filters ventilatie, uitkuisen systeem, rolluiken op dakvensters, ...) die vertikken om te antwoorden op mails.
Leuke service...
Hatelijk.
Leuke service...
Hatelijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
De vaccinatiecijfzers in België, ik kan mij daar echt boos in maken.
En ze blijven beweren dat er niet genoeg vaccins zijn terwijl er 302.412 in de vriezer liggen.
De cijfers voor vandaag gaan nog slechter zijn wegens informaticaproblemen...- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Neen, ze hebben mijn belastingteruggave uitbetaald op een verkeerd rekeningnummer (fout aan hun kant). Ik moet hen nu de tijd gunnen om dit in een redelijke termijn op te lossen ...Jack Daniels schreef: Heeft de belastingdienst u dan onterecht een bedrag uitbetaald?
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
een (groot?) deel daarvan is ook voor de 2de vaccinatie vermoedelijk?R2D2 schreef:En ze blijven beweren dat er niet genoeg vaccins zijn terwijl er 302.412 in de vriezer liggen.
ik beschouw dat cijferwerk zoals alles wat met stock te maken heeft:
x geeft 'totale stock over alle locaties' weer, los van eventuele reservaties, en meestal niet live geupdate (de '302.412 in voorraad')
y geeft 'totale stock lokaal op voorraad' weer, met x vertraging (de aantal toegediende dosissen in dit geval, 1ste en 2de vaccinatie)
en z is de realiteit, die met geen van beide voorgaande overeenkomt
kan het efficienter? waarschijnlijk, maar dat is dan ook waarschijnlijk duurder + logistiek ingewikkelder + meer stresserend voor de betrokken mensen.
het is nu niet alsof je bij de lokale bakker een spuit kan gaan halen en ze zelf kan zetten...
-
- Elite Poster
Ik weet dat je een stock moet hebben om vlot te kunnen werken. Maar deze stock is wel bijzonder groot tegenover het aantal vaccins dat wekelijks gezet wordt. Ze gaan er precies van uit dat de leveringen volledig gaan ophouden. En dan? Gaan ze dan gewoon stoppen met vaccineren om toch maar hun reserve te kunnen houden? Met 10.000 vaccins per week kunnen ze dus 30 weken verder aan dit tempo.
We zijn een oorlog aan het voeren met het virus. Dan moet je alles inzetten wat je voor handen hebt en niet munitie zitten opsparen voor als het eens nodig is... Het is nu nodig. 300.000 doses in stock, dat zijn 300.000 extra mensen die je kan beschermen met een eerste prik.
Wraakroepend dat bijvoorbeeld nog maar een klein deel van het personeel in UZ jette gevaccineerd is.
Of dat nog maar 25% van de 80 plussers gevaccineerd zijn. We zijn verdomme bijna 2 maand bezig met de vaccinatie. Aan dit tempo kan men aan de hernieuwing beginnen voor dat iedereen aan de beurt geweest is.
Aan dit tempo kunnen ze miljoenen vaccins straks weggooien omdat er nieuwere versies zijn die beter zijn voor de mutanten.
We zijn een oorlog aan het voeren met het virus. Dan moet je alles inzetten wat je voor handen hebt en niet munitie zitten opsparen voor als het eens nodig is... Het is nu nodig. 300.000 doses in stock, dat zijn 300.000 extra mensen die je kan beschermen met een eerste prik.
Wraakroepend dat bijvoorbeeld nog maar een klein deel van het personeel in UZ jette gevaccineerd is.
Of dat nog maar 25% van de 80 plussers gevaccineerd zijn. We zijn verdomme bijna 2 maand bezig met de vaccinatie. Aan dit tempo kan men aan de hernieuwing beginnen voor dat iedereen aan de beurt geweest is.
Aan dit tempo kunnen ze miljoenen vaccins straks weggooien omdat er nieuwere versies zijn die beter zijn voor de mutanten.
- Splitter
- Elite Poster
gedeeld door 2 om die 2de vaccinatie te kunnen uitvoeren waarschijnlijk, gezien die nodig is in de meeste gevallen.R2D2 schreef:Met 10.000 vaccins per week kunnen ze dus 30 weken verder aan dit tempo.
mooie woorden, als je 100% van de vijand raakt en kan garanderen dat je munitie niet opraakt terwijl je rondloopt...R2D2 schreef: We zijn een oorlog aan het voeren met het virus. Dan moet je alles inzetten wat je voor handen hebt en niet munitie zitten opsparen voor als het eens nodig is...
ik denk persoonlijk dat je het wat oversimplificeert en van een TE ideaal scenario uitgaat.
hou rekening met alle mogelijke supply chain issues (productie, levering, distributie, planning... want als er niet komen opdagen voor de uitnodiging, is er niet op datzelfde ogenblik een vervanger beschikbaar om de dosis te krijgen)
er zijn als ik zo kijk dagen dat er meer dan 25k vaccinaties gezet worden op 1 dag, je "10k vaccins per week" verhaal gaat dus al niet op.
En aan dat tempo zou je snel door je voorraad heen geraken als er eens een keer niet geleverd is.
foute redenering: mensen krijgen als ik me niet vergis momenteel enkel 1ste en 2de prik van hetzelfde vaccin (hoewel mix&match op tafel ligt)R2D2 schreef:300.000 doses in stock, dat zijn 300.000 extra mensen die je kan beschermen met een eerste prik.
voor het pfizer vaccin is de 2de inenting normaal na 3 weken, en ben je gedurende de 3 weken met de 1ste prik nog NIET beschermd.
voor het moderna vaccin zelfs 4 weken....
dus de 300k moet je in best case al halveren voor de 2de prik, nog 150k over, dan nog rekening houden dat die levering pas eergisteren er was,
en ook nog dat dat het totaalcijfer is van de verschillende vaccins...
er is trouwens reeds een beperkte levering geweest van vaccins (en daar is in theorie op voorzien, daarom dat er van 4 fabrikanten vaccins zijn aangekocht)
we zijn aan het vaccineren sinds 28/12. er zijn in TOTAAL 901.633 vaccins geleverd in die 2 bijna 3 maanden ondertussen.R2D2 schreef:Of dat nog maar 25% van de 80 plussers gevaccineerd zijn. We zijn verdomme bijna 2 maand bezig met de vaccinatie.
wil zeggen dat je in principe op die 56 dagen 450816 mensen VOLLEDIG zou hebben kunnen vaccineren.
maar volledig vaccineren kan pas 3 a 4 weken verder gebeuren.
er zijn momenteel 213400 mensen al volledig gevaccineerd, dus 225408 zouden in principe kunnen gevaccineerd zijn en in afwachting van de 2de prik.
maar in dat geval zou de levering dus ook weer maar nipt zijn (want je wil 1ste prik ook blijven zetten, dus zou er nog steeds meer geprikt worden dan geleverd)
dus kan het efficienter... alweer, waarschijnlijk wel.
is het momenteel niet efficient (met ons landje als oorzaak)... voor een keer denk ik dat eens niet, hoewel het waarsschijnlijk wel iets vlotter zou kunnen als we niet met 5 regeringen zaten die elk zich moeten moeien ermee, en het dan nog aan de gemeentes overlaten om vaccinatiecentra op te zetten
wat met de griep niet anders is.... een vaccin is zoals een antivirus op je pc.... het loopt ALTIJD achter de feiten aan.R2D2 schreef:Aan dit tempo kunnen ze miljoenen vaccins straks weggooien omdat er nieuwere versies zijn die beter zijn voor de mutanten.
edit; nog net wat cijfers opgezocht... een waar ik zelfs nog niet bij stilgestaan had: het aantal spuiten en naalden,
wat ook nogal essentieel is en per definitie wegwerp.
laten we uitgaan van enkel naalden die belangrijk zijn, en enkel voor injectie zelf (dus niks rekening houdende met spuiten of voorbereiden van de vaccins):
BESTELD: 26 403 200
GELEVERD: 2 402 400
dus ook daar zie je dat er duidelijk tekorten zijn (ik veronderstel dat je ook wel weet dat naalden niet enkel voor corona nodig zijn, maar ook voor de dagelijkse werking van de ziekenhuizen, dus nog wat om rekening mee te houden)
ik weet wel niet of deze "alle" naalden voor belgie betreft, of "corona specifieke" bestellingen
-
- Elite Poster
Die 2e dosis is niet noodzakelijk voor pfizer. Het biedt al 90% bescherming na de eerste prik. (op die basis is het goedgekeurd door het geneesmiddelenagentschap). De 2de prik verhoogt dat tot 95%.
Men houdt die 300.000 dus in reserve voor die schamele 5% extra, terwijl er dus 300.000 andere mensen (eerste lijn personeel, ouderen en risicopatiënten) nog ongebeschermd blijven.
Dat is een luxe die we ons niet kunnen permiteren.
En over die 10.000 per week: ik baseer mij op de cijfers van de laatste 4 dagen. 2 dagen daarvan zijn weekend, maar dat is geen argument in een strijd tegen een virus. Zoals in de oorlog bestaat er geen weekend. Er is geen reden om tijdens het weekend niet te vaccineren.
En afgelopen maandag en dinsdag waren ook beschamend laag, zeker wat betreft eerste dosissen: resp. 1.067 en 1.904. Beschamend.
En woensdag zal nog slechter zijn wegen falende informatica.
Men houdt die 300.000 dus in reserve voor die schamele 5% extra, terwijl er dus 300.000 andere mensen (eerste lijn personeel, ouderen en risicopatiënten) nog ongebeschermd blijven.
Dat is een luxe die we ons niet kunnen permiteren.
En over die 10.000 per week: ik baseer mij op de cijfers van de laatste 4 dagen. 2 dagen daarvan zijn weekend, maar dat is geen argument in een strijd tegen een virus. Zoals in de oorlog bestaat er geen weekend. Er is geen reden om tijdens het weekend niet te vaccineren.
En afgelopen maandag en dinsdag waren ook beschamend laag, zeker wat betreft eerste dosissen: resp. 1.067 en 1.904. Beschamend.
En woensdag zal nog slechter zijn wegen falende informatica.
-
- Elite Poster
- JamesEarlGray
- Elite Poster
Ub4b, wat is het probleem daarmee?
Antivaxxers zijn een gevaar voor de maatschappij en tevens de reden waarom een aantal knullige maar toch vrij schadelijke ziektes nog steeds welig tieren. En dan spreek ik nog maar over de tijd dat enkel hardcore tsjeven antivax waren en quasi niemand anders.
Ondertussen zijn er de afgelopen jaren duusden en duusden mensen bijgekomen die niks beter weten wat doen en antivax tot hun nieuwste hobby gedoopt hebben. Ze focussen zich op de verkeerde problemen en brengen ondertussen de kwetsbaren in gevaar door te weigeren mee te helpen aan de collectieve poging de ziekte te onderdrukken.
Ik stel voor dat ze het allemaal mogen afbollen naar een plaats waar ze enkel elkaar kunnen besmetten. Een eiland misschien. Molokai? Waarom ook niet.
Antivaxxers zijn een gevaar voor de maatschappij en tevens de reden waarom een aantal knullige maar toch vrij schadelijke ziektes nog steeds welig tieren. En dan spreek ik nog maar over de tijd dat enkel hardcore tsjeven antivax waren en quasi niemand anders.
Ondertussen zijn er de afgelopen jaren duusden en duusden mensen bijgekomen die niks beter weten wat doen en antivax tot hun nieuwste hobby gedoopt hebben. Ze focussen zich op de verkeerde problemen en brengen ondertussen de kwetsbaren in gevaar door te weigeren mee te helpen aan de collectieve poging de ziekte te onderdrukken.
Ik stel voor dat ze het allemaal mogen afbollen naar een plaats waar ze enkel elkaar kunnen besmetten. Een eiland misschien. Molokai? Waarom ook niet.
- Splitter
- Elite Poster
sja... volgens alle info die ik kan vinden toch wel degelijk wel. ook door het EMA is er aangegeven dat er van het pfizer vaccin 2 prikken nodig zijn.R2D2 schreef:Die 2e dosis is niet noodzakelijk voor pfizer.
en door toeleveringstekorten zijn er al landen (nederland, o.a. dacht ik) dat niet de aangeraden 3 weken maar maar liefst 6 weken wachten voor de 2de prik. (terwijl in de testen meer als 90% binnen de 23 dagen de 2de prik hebben gekregen)
waar je die 90% efficientie na 1 prik haalt weet ik helemaal niet? volgens pfizer zelf is het namelijk maar 52%. (95% 7 dagen na de 2de prik)
zie ook
- https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medi ... -comirnaty
- https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/N ... 7?query=RP
- https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4826
graag zie ik je 7/7 vaccins vervoeren en opslaan (logistiek met alles wat er mis kan gaan), prepareren en toedienen (wat iemand dat er niet voor opgeleid is niet kan/mag) en tegelijkertijd ook nog de rest van het geheel in de zorg draaiende te houden (het is dus BOVENOP alle druk die er al was, het is niet omdat er nu een vaccin is dat ze ineens in de zorg vrije tijd hebben).R2D2 schreef: Zoals in de oorlog bestaat er geen weekend.
hoe sneller het onder controle is, hoe beter... dat is waar.
maar gun de mensen in de zorg ook een BEETJE ademruimte? of ben je ook van het type dat in den aldi gaat roepen als er geen jonagolds meer zijn?
ga jij bovendien de vaccins eerlijk verdelen in de ziekenhuizen die capabel zijn het op te slaan, verdeeld volgens inwonersaantal, en vervolgens als die vaccins binnen zijn (want gebakken lucht verkopen gaat niet) iedereen persoonlijk op de hoogte stellen van een datum dat ze MOETEN komen ineens?
want ja, dat soort gedrag zou nodig zijn voor efficientie.
but hey, jij hebt er vast niets op tegen als ze je om 3u in de ochtend uit je nest halen, zeggen van ff tot in brussel te rijden voor een prik, en dan onmiddelijk terug te keren... want het is oorlog, dan mag je ook je vrijheid opgeven en luister je naar orders, toch?
-
- Elite Poster
Fijn dat jij geen last hebt van deze oorlog.
Maar na zoveel maanden avondklok, sociale vereenzaming, maanden zonder inkomen, met een deel van mijn klanten failliet of op weg daar naar toe, met de reisbeperkingen, etc. voel ik het anders zeer hard aan als in een oorlog.
De antivaxers zijn de collaborateurs voor mijn part.
Ik heb er dus wel wat voor over om van die pandemie af te geraken.
Maar blijkbaar geldt dat allemaal niet voor mensen met een vast inkomen. Voor onze politici mag deze stresstest nog wel even verder duren blijkbaar.
Maar na zoveel maanden avondklok, sociale vereenzaming, maanden zonder inkomen, met een deel van mijn klanten failliet of op weg daar naar toe, met de reisbeperkingen, etc. voel ik het anders zeer hard aan als in een oorlog.
De antivaxers zijn de collaborateurs voor mijn part.
Maar blijkbaar geldt dat allemaal niet voor mensen met een vast inkomen. Voor onze politici mag deze stresstest nog wel even verder duren blijkbaar.
- NuKeM
- Content Editor
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Verbouwingen en verrassingen.
Bij aankoop (jaren terug) beetje vocht te zien, was volgens eigenaar door plakwerk dat vocht opzoog omdat het te laag zat. Dit hadden ze al van tussen de plinten gekapt en het was ‘opgelost’.
Nu is duidelijk dat het deels klopt wat de man zei, maar dat er ook geïnjecteerd is in de wand en dat de funderingsbeton gewoon nat staat op plekken. Aannemer gaat het bekijken, want voor PUR spuiten moest het droog staan (mogelijk daar dan met platen werken). Iemand tips voor goede fix?
Bij aankoop (jaren terug) beetje vocht te zien, was volgens eigenaar door plakwerk dat vocht opzoog omdat het te laag zat. Dit hadden ze al van tussen de plinten gekapt en het was ‘opgelost’.
Nu is duidelijk dat het deels klopt wat de man zei, maar dat er ook geïnjecteerd is in de wand en dat de funderingsbeton gewoon nat staat op plekken. Aannemer gaat het bekijken, want voor PUR spuiten moest het droog staan (mogelijk daar dan met platen werken). Iemand tips voor goede fix?
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Grappig, maar janken dat men niets mag zeggen en klagen over censuur voor complete prietpraat en dan zelf oproepen tot censuurub4b schreef:Deze door de overheid betaalde debunker ...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/15 ... ti-vaxxer/
Iemand die pleit voor censuur. Ik haat censuur.
Hij krijgt veel te veel screen time.
Het probleem in België is dat velen het zodanig goed hebben dat ze uit verveling problemen gaan opblazen. Het zijn de mensen die steeds klagen over hoeveel beter het elders is... die steevast hier blijven
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Splitter
- Elite Poster
maar dus niet als het een tijd duurt? want "wel wat overhebben" wil dus ook inhouden die avondklok en reisverbod en al die andere zaken.R2D2 schreef:...na zoveel maanden avondklok, sociale vereenzaming, maanden zonder inkomen, met een deel van mijn klanten failliet of op weg daar naar toe, met de reisbeperkingen, etc. voel ik het anders zeer hard aan als in een oorlog.
...
en dat jij thuis zit zonder werk is jammer, je bent ook niet de enige, en er gaan genoeg kleine zelfstandigen over kop gaan, dat kan niemand ontkennen helaas. (behalve de politiek, die met 5 regeringen hun zakken blijft vullen, zoals altijd al geweest is)
ik merk er ook wel genoeg van (gelukkig echter niet meer als zelfstandige), maar ik ken ook (deels) de keerzijde van hoe beperkt de verzorgende wereld al was VOOR corona.
net zoals ik dus respect heb voor de mensen aan de kassa van de winkel, die ondertussen bijna een risico beroep hebben door al die opgefokte mensen,
is er al genoeg druk op het medisch personeel om zomaar kort en botweg te zeggen dat ze maar harder en langer moeten werken.
veel van de (quasi alle?) vaccinatiecentra gaan pas deze of volgende week van start...
de huidige vaccinaties gebeuren dus enkel in de reeds veel te drukke ziekenhuizen.
er zijn mij betreft maar 2 grove dingen in fout gegaan, en daar kan je nu weinig tot niets aan veranderen. zeker al niet door maar te zeggen simpelweg meer druk op een kleine groep mensen te zetten, namelijk
- de politiek dat in belgie altijd achter de feiten aanloopt omdat ze niet overeenkomen met hun 5 regeringen (de vaccinatiecentra moest eigenlijk vorig jaar al gewoon voorbereid zijn, maar omdat belgie zoveel versplinterde bevoegdheden heeft lukt dat niet... schaf alles af en hou 1 federaal orgaan over en het zal al beteren)
- de leveringen van de vaccins (en bijhorend benodigd materiaal) zelf
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
Kan iemand mij de meerwaarde van avondklok uitleggen?
Er is al een samenscholingsverbod... dus wat maakt het uit of ik nu om 1u 's nachts rond rijd voor een nachtwinkel, of voor mijn kleine in slaap te krijgen of omdat mijn ouders niet goed zijn... of omdat ik aan het water wil zitten, of met de hond wil wandelen....
Er is al een samenscholingsverbod... dus wat maakt het uit of ik nu om 1u 's nachts rond rijd voor een nachtwinkel, of voor mijn kleine in slaap te krijgen of omdat mijn ouders niet goed zijn... of omdat ik aan het water wil zitten, of met de hond wil wandelen....
-
- Elite Poster
Braeckman geeft gewoon zijn mening omdat men ernaar vraagt. Ook een filosoof kan gelijk hebbenub4b schreef:Braeckman is een filosoof en filosofen zijn geen wetenschappers.
Hij voert een ad-hominem betoog waarom sommige mensen geen of minder recht van spreken zouden mogen hebben.
Ivm prietpraat beweert hij dat Van Damme alles kon weerleggen, maar Van Damme heeft geen enkele studie getoond in de uitzending die zijn bewering staaft, dat na vaccinatie je niet meer besmettelijk bent.
Braeckman is dus een believer, gezien hij Van Damme op zijn woord geloooft.
De kritiek die Braeckman uit, dat de tegenstanders geloof zullen hechten aan Hilde omdat ze dokter is en dat de twijfel zal blijven hangen (het argument van de externe autoriteit), wel die denkfout maakt Braeckman zelf door Van Damme te geloven als externe autoriteit zonder de claims van Van Damme zelf te onderzoeken.
Een Braeckman doet als die-hard skep ook geen onderzoek die de mainstream visie zou kunnen onderuit halen. Als die hard darwinist gaat hij eerder alles er aan doen om de officiële versie te behouden.
Mensen die gevaarlijke prietpraat verkopen moet je geen extra aandacht geven, dat zal iedereen met enige logica van denken wel beamen.
Indien vaccins niets aan besmettelijkheid zouden doen zou vaccinatie nutteloos zijn, exact wat de prietpraters willen dus. Er is wetenschappelijk genoeg bewijs voorhanden dat vaccins wel degelijk werken en nuttig zijn. Een vaccinatie is echter niet nuttig als te weinig mensen gevaccineerd worden omdat hun kop zot gemaakt wordt door zotten. Die zotten hoef men dus niet onnodig aandacht te geven.
Het verschil is dat -tig keer meer wetenschappers de ene kant steunen dan de andere. Uiteraard zijn dokters niet vrij van de occasionele gek, het zijn ook maar mensen.
Braekman erkent de mainstream visie dus waarom zou hij die moeten onderuit halen? Dat is de taak van de mensen met een andere "visie". Men heeft echter geen bewijs zoals men nog altijd geen bewijs heeft van homeopathie. Ook hier heb je believers en dokters die dat al dan niet uit winstbejag steunen.
Ik had liever de vaccinatie verplicht gezien want dat is gewoon wat er nodig is. Men durfde niet verplichten omdat deze zotten er munitie in zouden kunnen vinden maar ik vind dat de algemene gezondheid voor gaat op de van de pot gerukte verzinsels van zotten. Mensen die niet gevaccineerd zijn mag men dus weigeren op alle plaatsen waar anderen wel mogen komen. Dat zal de fanatici toch al sterk uitdunnen. Je mag dus uw gekke mening hebben en houden maar je mag er dan ook de verantwoordelijkheid en gevolgen voor opnemen. Deal?
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
Gewoon enkel vaccinaties toelaten voor politiekers en paar elitaire vrienden, de rest minstens een jaar wachten en erop hameren dat er niet genoeg vaccinaties bechikbaar zijn voor iedereen dus verbieden voor het gewone volk.Dizzy schreef:Ik had liever de vaccinatie verplicht gezien want dat is gewoon wat er nodig is.
Gegarandeerd overrompeling bij de apothekers en massa's die eventueel in het buitenland voor vaccins staan te springen
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Mods, kunnen we dit aub verhuizen naar het topic waar het thuis hoort?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Spijtig dat men woorden bewust uit de context haalt om een punt van gekken te maken. Er is geen probleem met kritiek geven op iets wel met mensen bang maken voor alle vaccins met de gekste verzinsels eerst. Alsof deze mensen voor de andere vaccins zijn
Mijn punt is het omgekeerde van wat tien zegt. Iedereen oproepen en vaccineren. Wie niet wil moet de gevolgen van zijn keuze dragen, niet de rest van de bevolking en de economie.
Mijn punt is het omgekeerde van wat tien zegt. Iedereen oproepen en vaccineren. Wie niet wil moet de gevolgen van zijn keuze dragen, niet de rest van de bevolking en de economie.
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster