fm ontvangst
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 9 keer
Hi
Daar telenet fm van de kabel heeft gehaald zijn we verplicht om nu fm te ontvangen via een antenne
En het antenne draadje hangt tegen de muur op kerstdag geen probleem.
Vandaag 2de kestdag plots probleem en dit enkel met radio2 en radio1 komen er niet door.
Antenne elders moeten leggen dan kwam radio2 er door maar radio1 niet hoe komt dat
Bij de omschakeling naar het antenne draadje problemen gehad. En dan weken totaal geen probleem.
Wat kan ik eraan doen ?
Daar telenet fm van de kabel heeft gehaald zijn we verplicht om nu fm te ontvangen via een antenne
Vandaag 2de kestdag plots probleem en dit enkel met radio2 en radio1 komen er niet door.
Antenne elders moeten leggen dan kwam radio2 er door maar radio1 niet hoe komt dat
Bij de omschakeling naar het antenne draadje problemen gehad. En dan weken totaal geen probleem.
Wat kan ik eraan doen ?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Via internet luisteren ?
een betere antenne aansluiten ?
FM ontvangst is helaas binnenshuis niet meer wat het geweest is...
J.
een betere antenne aansluiten ?
FM ontvangst is helaas binnenshuis niet meer wat het geweest is...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Hier ook slechte FM ontvangst binnen.
Bluetooth is en internet radio zijn volgens mij de beste oplossing. De WAF ligt wel tamelijk laag hier...
Bluetooth is en internet radio zijn volgens mij de beste oplossing. De WAF ligt wel tamelijk laag hier...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Idem. Overgestapt van kabel fm naar internet streaming
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Afhankelijk van hoe complex je het maakt.kamiel schreef:De WAF ligt wel tamelijk laag hier...
Hier internetradio via een versterker die aan het netwerk hangt. Versterker aansteken = muziek van de laatst beluisterde internetzender (Nostalgie). Alleen spijtig (voor de adverteerders) van de A'pense reclame ipv. de West-Vlaamse.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Is het zo moeilijk een kabel van digibox of tv naar bvb een paar computer speakers en dan op kanaal 1900 en meer om digi radio zenders te ontvangen.glda19 schreef:Hi
Wat kan ik eraan doen ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 14 keer
Het radiosignaal zit inderdaad nog altijd digitaal op de kabel en kan je ontvangen via DVB-C:fendtje schreef: Is het zo moeilijk een kabel van digibox of tv naar bvb een paar computer speakers en dan op kanaal 1900 en meer om digi radio zenders te ontvangen.
* via je digibox (als je die hebt)
* via je TV
* aparte DVB-C ontvanger bv. https://www2.telenet.be/content/www-tel ... -ontvanger
Maar misschien zit TS in zelfde situatie als mij: geen digibox en TV waar je het beeld niet kan afzetten als je naar radio luistert (Samsung).
Voorlopig dus FM-antenne, en ondertussen een DVB-C of een media-box voor internet-radio selecteren.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Ikzelf doe het nu via home assistant & chromecast. Als je op de harmony remote 'radio' kiest, wordt de laatste gebruikte stream geactiveerd op de chromecast audio.
Ik heb er een hoop in gestoken zodat de kanaal op/neer wisselt tussen de verschillende zenders.
Enige wat ik nog ooit eens moet voorzien is een simpel display met de naam op van het kanaal, daarvoor moet ik nog naar gsm grijpen.
Ik heb er een hoop in gestoken zodat de kanaal op/neer wisselt tussen de verschillende zenders.
Enige wat ik nog ooit eens moet voorzien is een simpel display met de naam op van het kanaal, daarvoor moet ik nog naar gsm grijpen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
kan met een raspberry met piface of screen ook
maar wat voor internet hebben jullie
enkel jaren terug een raspberry gekocht met piface maar toen even iets meegedaan.
en ligt hier nu al enkel jaren in de kast
want voor een tuner voor hifi installatie zit je rap aan -+200€
maar wat voor internet hebben jullie
enkel jaren terug een raspberry gekocht met piface maar toen even iets meegedaan.
en ligt hier nu al enkel jaren in de kast
want voor een tuner voor hifi installatie zit je rap aan -+200€
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik heb ooit zo n internetradio van de aldi gekocht (staat nu in mijn bureau), via bluetooth verbinden met twee losstaande boxen en perfecte werking.
Luister naar muziekzenders uit de hele wereld.
BTW waarom geeft orange via zijn decoder dat digitale radiosignaal ook niet door ??
Luister naar muziekzenders uit de hele wereld.
BTW waarom geeft orange via zijn decoder dat digitale radiosignaal ook niet door ??
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik dacht van wel.
Sent from my SM-T970 using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Momenteel heb je ook veel toestellen waar je naast DAB- ontvangst ook internet radio hebt en dat allemaal tegen een redelijke prijs.
Verder inderdaad via digibox of -corder. Goede antenne voor binnesnhuis = qua prijs al de helft van een DAB- toestel.
Je hebt zelfs kleinere speakers (boekplank model) met "TuneIn". Heb je direct ook toegang tot alles.
kortom inderdaad mogelikheden legio. Hier ook geen FM- ontvangst meer. Daarom voor de keuken nieuwe dab-radio aangekocht à 79 euro. Speelt vlekkeloos. HIFI in de living is aangesloten op digibox via optische kabel en biedt ook mogelijkheid tot streamen met Tune In app.
Ik snap wel het probleem van de zeer slechte FM- ontvangst. Maar ik snap niet waarom je met een fm-draadje verder werkt. Welke audio-ingangen heeft uw radio. Als een een aux- ingang hebt, ben je al gered.
Verder inderdaad via digibox of -corder. Goede antenne voor binnesnhuis = qua prijs al de helft van een DAB- toestel.
Je hebt zelfs kleinere speakers (boekplank model) met "TuneIn". Heb je direct ook toegang tot alles.
kortom inderdaad mogelikheden legio. Hier ook geen FM- ontvangst meer. Daarom voor de keuken nieuwe dab-radio aangekocht à 79 euro. Speelt vlekkeloos. HIFI in de living is aangesloten op digibox via optische kabel en biedt ook mogelijkheid tot streamen met Tune In app.
Ik snap wel het probleem van de zeer slechte FM- ontvangst. Maar ik snap niet waarom je met een fm-draadje verder werkt. Welke audio-ingangen heeft uw radio. Als een een aux- ingang hebt, ben je al gered.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
"antenne draadje"?
Ik had nog een coax liggen tussen zolder en living.
Op zolder heb ik het gratis FM antennetje van Telenet aangesloten.
Ik heb hiermee zeer goede FM ontvangst.
Meer dan 30 zenders met uitstekende kwaliteit (signaalsterkte >6 op schaal van 12).
Heb nog niet alle zenders beluisterd om de naam te vinden, vandaar enkele "lege" lijnen met alleen de frequentie.
Ontvangstgebied: Waregem.
Ik had nog een coax liggen tussen zolder en living.
Op zolder heb ik het gratis FM antennetje van Telenet aangesloten.
Ik heb hiermee zeer goede FM ontvangst.
Meer dan 30 zenders met uitstekende kwaliteit (signaalsterkte >6 op schaal van 12).
Heb nog niet alle zenders beluisterd om de naam te vinden, vandaar enkele "lege" lijnen met alleen de frequentie.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
@philippe_d, ter info (voor Waregem): de 107.7 zal ook WRGM1 zijn, repeater vanuit Deerlijk. Die 96.2 zal NJR vanuit Roeselare zijn. Tot slot: Joe op 104.1 komt idd ook vanuit Egem.philippe_d schreef:FM Waregem.png
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Opzoeken op internet bij de resp. zenders welke frequenties ze gebruiken ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
voorbeeld: https://www.vrt.be/nl/aanbod/kijk-en-lu ... m-antenne/
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
voorbeeld: https://www.vrt.be/nl/aanbod/kijk-en-lu ... m-antenne/
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Deze lijst lijkt me niet echt up-to-date meer. Een aantal zaken zijn veranderd ondertussen. Er staat nog een mast op die vlak bij mijn vroegere appt zat (ik kon hem zien staan), waardoor ik filters nodig had op sommige van mijn apparatuur. Ik ben dan verhuisd, geen filters meer nodig, maar helaas is die mast daarna ook verhuisd en staat hij weer vlakbij (ik kan hem weer zien staanflupke19 schreef:https://www.vlaamseregulatormedia.be/si ... adio_1.pdfglda19 schreef:bedoel de wel de plaats van waar het word uitgezonden
![Mad :-x](./images/smilies/icon_mad.gif)
![Mad :-x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Staat geen datum op de lijst maar PDF eigenschappen verraden dat het het laatst gewijzigd werd in september 2017.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Stomme vraag misschien, maar ik ben op zoek naar een simpele internet radio waar ik bv. Stubru/mnm/radio1 kan op ontvangen, niet meer, niet minder. Dus een vervangtoestelletje voor de keukentafel radio die nu via fm werkt. Iemand een voorstel ?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
radiowinkel heeft wel wat keuze.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Kijk ook eens naar het aanbod van Teufel Audio. Ook mooi gerief, niet te duur, en goeie return policy.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Internetradio.marcvt63 schreef:wat is eigenlijk internetradio?
Ja, tenzij je op het netwerk van de buren inlogt.marcvt63 schreef:gaat deze via jouw eigen internetwerk?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Met een radio in aldi kopen is niks mee.marcvt63 schreef:volgende week in Aldi is er een internet-radio met dab +
wat is eigenlijk internetradio?
gaat deze via jouw eigen internetwerk?
Maar waarom mensen dat daar kopen ?
bvb
Al in one,
fm , dab+ , internet radio , blue tooth , spotify , podcast .
Aan te sluiten op hifi versterker of op bvb pc speakers.
- sandbert
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Terechte vraag.. . . dan heb je steeds een klein schermpje met informatie of opzoeken van zenders.
Ook ik worstel met dat probleem en vind mijn weg daar niet.
Er bestaat nochtans hele mooie muziek die in onze contreien minder bekendheid geniet, echte pareltjes, maar tot nu toe heb ik nog geen zender gevonden die mijn noden op dat gebied bevredigt.
Staat hier bij mij dus noodgedwongen altijd op dab+
Betrouwt u dat? Zoiets kopen?Op amazon fr zijn er geregeld retourkes
Ik ben altijd bang me een buggy ding aan te schaffen die dat altijd voor problemen zal (blijven) zorgen.
Laatst gewijzigd door sandbert 14 feb 2021, 15:27, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Dat kan inderdaad het geval zijn. Maar je hebt nog altijd de afkoelingsperiode dus mocht het defect of niet naar je zin zijn kan je dit retour sturen. Daar staat tegen over dat je iets goedkoper gedient bent aan tweedehands prijzen.sandbert schreef: Ik ben altijd bang me een buggy ding aan te schaffen
Ik begrijp niet die opmerking over de schermgrootte. Wat ben je dan wel zo van plan? Beheer van de favo list gebeurt veelal extern , evenals het toevoegen van zenders. Veel systemen kennen een app voor de bediening. Dat men een bepaalde zender niet vind of niet kan toevoegen is inderdaad frustrerend ik heb er ook zo eentje die ik dolgraag terug zou hebben.Er bestaat nochtans hele mooie muziek die in onze contreien minder bekendheid geniet, echte pareltjes, maar tot nu toe heb ik nog geen zender gevonden die mijn noden op dat gebied bevredigt.
- sandbert
- Plus Member
Ik probeer inderdaad altijd gewoon via het schermpje op m’n toestel zenders te vinden die me bevallen. Gezien het grote beschikbare aanbod én dat minimale schermpje is dit echter een bijna ondoenbare taak. Het nattevingerwerk dat ik verricht is dus bijzonder frustrerend.... die opmerking over de schermgrootte.
Maar misschien ben ik gewoon ook te ongeduldig en wil ik te vlug een lijst met interessante zenders samenstellen?
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Maar blijkbaar zijn er dus andere en betere manieren om zenders te zoeken?
Een app gebruiken op smartphone of tablet b.v.b?
Maar mijns inziens verlies je dan wel een van de voordelen van het gebruik van een radiotoestel dat direct met het internet kan connecteren, nl. dat je verplicht je smartphone of tablet moet gebruiken, en dat vind ik toch wel een handicap.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
https://www.lidl-shop.be/nl-BE/SILVERCR ... p100316257 wordt hier als wekkerradio gebruikt, werkt zoals het hoort.iceke schreef:Stomme vraag misschien, maar ik ben op zoek naar een simpele internet radio waar ik bv. Stubru/mnm/radio1 kan op ontvangen, niet meer, niet minder. Dus een vervangtoestelletje voor de keukentafel radio die nu via fm werkt. Iemand een voorstel ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Het is niet beter of verplicht, het zijn mogelijkheden.
Radio’s zijn altijd een beetje priellen geweest maar eenmaal ingesteld kom ik daar persoonlijk weinig aan.
( deze mocht ik niet laten liggen) ondertussen kijkt gans Vlaanderen met zijn GSM naar TV , lijkt mij dan maar een kleintje om er dan ook je radio met te bedienen.
Radio’s zijn altijd een beetje priellen geweest maar eenmaal ingesteld kom ik daar persoonlijk weinig aan.
( deze mocht ik niet laten liggen) ondertussen kijkt gans Vlaanderen met zijn GSM naar TV , lijkt mij dan maar een kleintje om er dan ook je radio met te bedienen.
- sandbert
- Plus Member
Oei oei, ik ga me ver van deze opmerking houden want je alludeert waarschijnlijk op dit topic( deze mocht ik niet laten liggen) ondertussen kijkt gans Vlaanderen . . .
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... start=1800
In die discussie wil ik niet betrokken worden want ik heb al bijna onoverkomelijke zorgen genoeg (gezondheidsproblemen) in mijn leven, sorry.