On(beschikbaarheid) Telenet TV Box
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Beste allen,
Ik heb onlangs een Telenet shop bezocht wegens een digicorder die het begeven heeft van het type AD2100.
Ik wou eerst overschakelen naar de TV box die nog steeds onbeschikbaar is. Het is immers de bedoeling van alle klanten richting dit nieuw toestel met achterliggend platform te dirigeren. Dit was voor mij de korte pijn. Ik was toch opnames kwijt en moest toch 30 euro betalen omdat ik een nieuw toestel gevraagd had wegens te veel problemen in het verleden met refurbished toestellen.
De dag na aankoop begaf de "nieuwe" dc het al. Terug naar de winkel in de hoop terug een nieuw toestel te krijgen in ruil. Hier deelt een medewerkers me ongedwongen mee dat er geen nieuwe corders meer gemaakt worden gezien de intentie van TN om enkel nog met boxen te werken. Toen ik vroeg waarom me mij dan 30 euro aangerekend had, kreeg ik geen antwoord. De AD2100 was immers niet meer beschikbaar.
Nu kan ik weer eens afdokken als ik later dit jaar tv boxen wil voor de TV toestellen hier in huis.
Klacht ingediend bij TN met de vraag om de 30 euro te crediteren. Ik vind het eigenlijk een schande dat nieuwe klanten een box krijgen en dat ik zoals vele anderen al tientallen jaren klant zijnde, het moeten stellen met verouderde 2° handstoestellen.
Iemand enig idee wanneer de boxen weer beschikbaar zouden zijn. Berichten hieromtrent variëren van shop tot shop. Sommigen spreken over Q2. Een technieker die ik ken hier uit de buurt, spreekt over het najaar en meer bepaald Q4.
Iemand enig idee?
Ik heb onlangs een Telenet shop bezocht wegens een digicorder die het begeven heeft van het type AD2100.
Ik wou eerst overschakelen naar de TV box die nog steeds onbeschikbaar is. Het is immers de bedoeling van alle klanten richting dit nieuw toestel met achterliggend platform te dirigeren. Dit was voor mij de korte pijn. Ik was toch opnames kwijt en moest toch 30 euro betalen omdat ik een nieuw toestel gevraagd had wegens te veel problemen in het verleden met refurbished toestellen.
De dag na aankoop begaf de "nieuwe" dc het al. Terug naar de winkel in de hoop terug een nieuw toestel te krijgen in ruil. Hier deelt een medewerkers me ongedwongen mee dat er geen nieuwe corders meer gemaakt worden gezien de intentie van TN om enkel nog met boxen te werken. Toen ik vroeg waarom me mij dan 30 euro aangerekend had, kreeg ik geen antwoord. De AD2100 was immers niet meer beschikbaar.
Nu kan ik weer eens afdokken als ik later dit jaar tv boxen wil voor de TV toestellen hier in huis.
Klacht ingediend bij TN met de vraag om de 30 euro te crediteren. Ik vind het eigenlijk een schande dat nieuwe klanten een box krijgen en dat ik zoals vele anderen al tientallen jaren klant zijnde, het moeten stellen met verouderde 2° handstoestellen.
Iemand enig idee wanneer de boxen weer beschikbaar zouden zijn. Berichten hieromtrent variëren van shop tot shop. Sommigen spreken over Q2. Een technieker die ik ken hier uit de buurt, spreekt over het najaar en meer bepaald Q4.
Iemand enig idee?
-
- Pro Member
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik heb vrijdag in een Telenet-Shop gehoord "vermoedelijk april". Misschien zijn hier techniekers aanwezig die meer kunnen zeggen.
Ook in de lokale Telenet-shop waren enkel refurbished toestellen beschikbaar. TV-Boxen waren aanwezig, maar ze mogen ze niet meegeven aan bestaande klanten.
Ook in de lokale Telenet-shop waren enkel refurbished toestellen beschikbaar. TV-Boxen waren aanwezig, maar ze mogen ze niet meegeven aan bestaande klanten.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Kan me echt niet voorstellen dat deze boxen in China echt niet in voldoende mate kunnen geproduceerd worden ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Ik heb het onlangs ook gezien bij een kennis. 2100 digicorder die plots niet meer werkte en bij nadere inspectie er vanachter zo uitzag:
Eigenlijk hadden ze gewoon een extra decoder moeten huren, en een kwartier later de oude gaan opzeggen... Dan is het volgens mij gratis.
De klant wou dezelfde niet meer in huis (niet dat de 2200 een andere voeding heeft, maar bon...) en vroeg dus een TV-box. Die hadden ze niet, dus dan maar een 2200. Dat kon mits opleg van 35 eur. Niks aan te doen, Telenet houdt voet bij stuk.Eigenlijk hadden ze gewoon een extra decoder moeten huren, en een kwartier later de oude gaan opzeggen... Dan is het volgens mij gratis.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Inderdaad, dit lijkt een plausibele verklaring. Blijkbaar verwacht men pas ten vroegste in de 2° helft van het jaar enige normalisatie. Dit verklaart waarschijnlijk ook waarom techniekers spreken over kwartaal 4 als periode waarin er weer een normale beschikbaarheid zal zijn van de box op voorwaarde da corona niet te veel meer toeslaat ...Luboli schreef:Er is een acuut chiptekort wereldwijd, misschien heeft dat er iets mee te maken?
https://www.bloomberg.com/news/articles ... e-consoles
Inderdaad, dat lukt vlot. Ik ken iemand die ik aansprak over mijn probleem en die op het moment dat zijn AD2100 het begaf, dezelfde dag nog een extra decoder gaan huren is in een TN shop en de dag nadien de defecte afgeleverd heeft in een andere winkel. Geen haan heeft hierover gekraaid.SpecialK schreef:Ik heb het onlangs ook gezien bij een kennis. 2100 digicorder die plots niet meer werkte en bij nadere inspectie er vanachter zo uitzag:De klant wou dezelfde niet meer in huis (niet dat de 2200 een andere voeding heeft, maar bon...) en vroeg dus een TV-box. Die hadden ze niet, dus dan maar een 2200. Dat kon mits opleg van 35 eur. Niks aan te doen, Telenet houdt voet bij stuk.
Eigenlijk hadden ze gewoon een extra decoder moeten huren, en een kwartier later de oude gaan opzeggen... Dan is het volgens mij gratis.
- sandbert
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
@SpecialK
Toch wel een verontrustende foto die je daar post. Nog een tikkeltje meer en het boeltje ging in de vlammen op.
Omdat ik vond dat mijn digicorder deze zomer toch wel ferm warm werd, heb ik er een Shelly tussengestoken. Tussen 00.45 en 18.45 gaat de stroom er vanaf, dat geeft me ietwat meer gemoedsrust.
Goeie tip trouwens om van een defecte digicorder vanaf te geraken
Toch wel een verontrustende foto die je daar post. Nog een tikkeltje meer en het boeltje ging in de vlammen op.
Omdat ik vond dat mijn digicorder deze zomer toch wel ferm warm werd, heb ik er een Shelly tussengestoken. Tussen 00.45 en 18.45 gaat de stroom er vanaf, dat geeft me ietwat meer gemoedsrust.
Goeie tip trouwens om van een defecte digicorder vanaf te geraken
-
- Elite Poster
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Ja, ik vond het ook sterk. Ik heb zelfs overwogen het op social media te smijten om Telenet wat onder druk te zetten, maar het was uiteindelijk ook niet mijn eigen decoder dus om daar nu veel ruzie over te gaan maken...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Inderdaad, enkel aan nieuwe klanten en dit om de trouw te belodan mensen die al 20 - 30 jaar klant zijn ... Bovendien wordt de digicorder niet meer "nieuw" geproduceerd. Je krijgt altijd een refurbished exemplaar blijkbaar. Soms zijn de rijen in de lokale TN shop hier waar mensen buiten aanschuiven merkbaar met DC in de hand, niet klein.
Maar bon, zij zijn natuurlijk ook niet verantwoordelijk voor het gebrek aan componenten als plausibele verklaring voor deze malaise.
Maar bon, zij zijn natuurlijk ook niet verantwoordelijk voor het gebrek aan componenten als plausibele verklaring voor deze malaise.
-
- Plus Member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 2 keer
Auwch, wat een pijnlijke situatie voor Telenet. Als dit lang aanhoudt kunnen de problemen voor Telenet groot worden gok ik. Zeker als je alle bestaande klanten die nog een digicorder hebben telkens terug naar huis stuurt met een refurbished model.
Bij Ziggo (na snel even op te zoeken) zie ik diezelfde problemen niet meteen en ze gebruiken nochtans dezelfde hardware.
Bij Ziggo (na snel even op te zoeken) zie ik diezelfde problemen niet meteen en ze gebruiken nochtans dezelfde hardware.
-
- Pro Member
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 60 keer
Pijnlijk, maar ik vind dat Telenet ondertussen de kans gehad heeft om het tekort op andere manieren op te vangen als ze dat echt zouden willen, maar dat zou hun verdienmodel schaden.
Ik heb vrijdag bij mensen nog een swap moeten doen van een digicorder model 2100. Ze zaten ondertussen al zeker aan hun 4de toestel, en zijn dus telkens hun opnames kwijt. De eigenaar begon ook al te morren dat hij beter eens een half jaar naar Proximus zou gaan, om dan nadien hopelijk terug beter behandeld te worden als klant.
De enige optie was het toestel opnieuw in te wisselen tegen een zwarte 2100. Een toestel dat reeds uit +/- 2013 stamt.
De eigenaar had het liefst een tv-box, maar had door de schaarste ook vrede genomen met een nieuwe 2200, ondanks hij 35 euro zou moeten betalen, maar deze is zoals hier reeds aangehaald ook niet meer nieuw te krijgen en zou je dus ook moeten opleggen om met een 'afdanker' naar huis te gaan met een hoger risico op defecten. Indien de tv-box terug breder beschikbaar zou worden, zou je dus al 85 euro kwijt zijn aan wissels, terwijl je reeds maandelijks huurt aan een royaal bedrag.
Ook bevat de prijsfiche van Telenet ondertussen misleidende informatie als je geen nieuw toestel meer kan bemachtigen, laat staan een toestel kopen.
Langs de andere kant denk ik dat die "schaarste" hen goed uit komt. Als iedereen massaal via de cloud zit op te nemen/kijken, wordt het Telenet-netwerk nog meer belast in dezer tijden en komt het lokaal opnemen voor hen heel goed uit nu.
Ik heb vrijdag bij mensen nog een swap moeten doen van een digicorder model 2100. Ze zaten ondertussen al zeker aan hun 4de toestel, en zijn dus telkens hun opnames kwijt. De eigenaar begon ook al te morren dat hij beter eens een half jaar naar Proximus zou gaan, om dan nadien hopelijk terug beter behandeld te worden als klant.
De enige optie was het toestel opnieuw in te wisselen tegen een zwarte 2100. Een toestel dat reeds uit +/- 2013 stamt.
De eigenaar had het liefst een tv-box, maar had door de schaarste ook vrede genomen met een nieuwe 2200, ondanks hij 35 euro zou moeten betalen, maar deze is zoals hier reeds aangehaald ook niet meer nieuw te krijgen en zou je dus ook moeten opleggen om met een 'afdanker' naar huis te gaan met een hoger risico op defecten. Indien de tv-box terug breder beschikbaar zou worden, zou je dus al 85 euro kwijt zijn aan wissels, terwijl je reeds maandelijks huurt aan een royaal bedrag.
Ook bevat de prijsfiche van Telenet ondertussen misleidende informatie als je geen nieuw toestel meer kan bemachtigen, laat staan een toestel kopen.
Langs de andere kant denk ik dat die "schaarste" hen goed uit komt. Als iedereen massaal via de cloud zit op te nemen/kijken, wordt het Telenet-netwerk nog meer belast in dezer tijden en komt het lokaal opnemen voor hen heel goed uit nu.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Wat ik niet begrijp in dit verhaal, is dat hier niet mee naar de ombudsdienst gestapt wordt, zeker als het ’zo massaal’ voorkomt
Als je iets huurt, moet je toch niet betalen als het stuk gaat? Dan moeten ze dat gratis vervangen
De mensen zijn soms veel te braaf, en daar profiteren providers van
Als je iets huurt, moet je toch niet betalen als het stuk gaat? Dan moeten ze dat gratis vervangen
De mensen zijn soms veel te braaf, en daar profiteren providers van
de koe zegt boe
-
- Pro Member
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 60 keer
Het wordt ook gratis vervangen hé, je kan Telenet hiervan niet echt beschuldigen. Je gaat altijd terug naar huis met hetzelfde model.bambipower schreef:Als je iets huurt, moet je toch niet betalen als het stuk gaat? Dan moeten ze dat gratis vervangen
Wat wel problematischer is dan voorheen is dat Telenet je niets nieuws kan leveren, of je nu er een meerprijs voor over hebt of niet.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Hier knelt de schoen ferm. Je gaat met een AD2100 die defect is naar de telenet winkel. Je bent tevreden met een nieuwe 2100 maar ... die is niet meer voorradig.bambipower schreef:Als je iets huurt, moet je toch niet betalen als het stuk gaat? Dan moeten ze dat gratis vervangen
Als dit je enige digicorder is, is opzeg geen optie tenzij je zou kiezen voor een digibox of ci-module maar die hebben dan weer geen opname mogelijkheid.
Resultaat: er wordt u een AD2200 aangeboden in de plaats en hiervoor ga je 30 euro betalen ... In sommige winkels wordt zelfs blijkbaar gewoon de 2100 ingeruild voor de 2200 en ziet de klant pas de aanrekening voor de ruil op zijn factuur.
Onlangs zelf ook enigszins geschrokken: ruil van SIM kaart bij TN = 5 euro.
Nogmaals, opletten geblazen als je een AD2100 inruilt en dit in uw TN- winkel niet meer voorradig is. Dan wordt 30 euro aangerekend ... Stelling is dat je een performanter toestel krijgt. AD2200 en 100 zijn immers twee verschillende toestellen met afzonderlijke technische specs.Amazor schreef:Het wordt ook gratis vervangen hé, je kan Telenet hiervan niet echt beschuldigen. Je gaat altijd terug naar huis met hetzelfde model.
Dat klopt. En een medewerker in de lokale shop hier zei zelfs laconiek: "je kan nog een digicorder aankopen tegen de prijs van 229 in plaats van 249€ omdat ook de verkochte - die zogezegd "nieuwe" zijn - uiteindelijk ook refurbished exemplaren zijnAmazor schreef:Wat wel problematischer is dan voorheen is dat Telenet je niets nieuws kan leveren, of je nu er een meerprijs voor over hebt of niet.
Persoonlijk snap ik ook niet de logica van Telenet. Als je start met een totaal nieuw platform waarom niet direct toestellen kopen opdat alle klanten kunnen bediend worden zodat je zo vlug mogelijk van het onderhoud van 2 aparte systemen verlost bent. Het huidig onderhoud van 2 verschillende platformen en het altijd maar reviseren van defecte toestellen, is toch ook niet kosten effectief maar ja, dit wordt uiteraard wel weer vlot doorgerekend aan de klant.
Ik heb ook al gedacht aan Proximus. Zij werken ook met een box en hun fiber als technologie spreekt me wel aan. Alleen ... hier in de straat nog geen PX fiber. Die stopt voor de stadsring die onze straat in 2 deelt. Ik snap ook niet dat - nu die ring toch open ligt voor werken - PX zijn fiber aansluitingen niet verder doortrekt.
In elk geval, ben ik niet meer van plan om nog vaak refurbished toestellen te gaan wisselen met alle last van dien (verplaatsing naar TN winkel, daar een uur of anderhalf uur rij schuiven voor een ander refurbished exemplaar en terug naar huis met het feit dat ik het al 2X gehad dat het toestel ofwel niet werkte of het ofwel de dag nadien gewoon begaf, telkens alle opnames verliezen, etc.
Bij herhaling vraag ik een compensatie en ik zal niet tevreden zijn met 30 euro ...
-
- Plus Member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik wist niet dat het zo erg was de situatie, dat ze zelfs een kost aanrekenen om van een AD2100 naar een AD2200 te gaan vind ik wel heel straf. Van het ene verouderde toestel naar het andere en het is dan nog nog een refurbished toestel! Ik zou, moest ik nog klant zijn, eens een kijkje nemen wat een andere provider aanbiedt... Als ik naar hun kwartaalcijfers kijk doen meer van hun klanten dat want voor digitale tv daalt het totaal aantal klanten kwartaal na kwartaal (nu ja meer gezinnen zeggen digitale tv ook gewoon op omdat ze het niet meer moeten hebben).
De kost van €5 voor een sim renewal is helemaal van de zotten.
De kost van €5 voor een sim renewal is helemaal van de zotten.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Die kost wordt enkel aangerekend aan brave mensen.
Ik heb zo'n 2 jaar geleden netjes een TV-box gekregen in ruil voor mijn (heel) oude digicorder zonder €30 te betalen.
Gewoon zagen en blijven zagen.
Efkes uitrekenen en uitleggen hoeveel je al aan huur betaald hebt de afgelopen jaren. (tip: zet u eerst neer)
Ik heb zo'n 2 jaar geleden netjes een TV-box gekregen in ruil voor mijn (heel) oude digicorder zonder €30 te betalen.
Gewoon zagen en blijven zagen.
Efkes uitrekenen en uitleggen hoeveel je al aan huur betaald hebt de afgelopen jaren. (tip: zet u eerst neer)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Tja, ik heb ook al veel gezaagd, gedreigd met veranderen van provider, van mijn oren gemaakt aan de telefoon, etc. etc. Levert allemaal niet zo veel resultaat op.cadsite schreef:Die kost wordt enkel aangerekend aan brave mensen.
Ik heb zo'n 2 jaar geleden netjes een TV-box gekregen in ruil voor mijn (heel) oude digicorder zonder €30 te betalen.
Gewoon zagen en blijven zagen.
Efkes uitrekenen en uitleggen hoeveel je al aan huur betaald hebt de afgelopen jaren. (tip: zet u eerst neer)
En in veel telenet shops is het gewoon staande te doen. Wel een mooie zitbank voor de wachtenden binnen die door covid leeg staat.
En welke alternatieven zijn er ?
- Schotel: OK maar dat is ook weer niet alles en dan zit weer met 2 providers, idem als je alleen voor TV een andere provider zou nemen
- Via de raspberry kun je een app installeren tegen betaling blijkbaar? en ik weet niet hoeveel zenders ontvangen via het internet. Maar dan zit je weer met onmogelijkheid om op te nemen, geen terugkijk TV, ...
Waarschijnlijk zie ik nog mogelijheden over het hoofd.
Maar finaal zou Telenet zelf alternatieve opties moeten aanbieden voor de modem, decoder, etc. maar ja ... money, money, money. Trouwens idem bij la de andere providers.
Maar met hun digicorders gaan ze nu toch wel zeer, zeer zwaar uit de bocht en de niet beschikbaarheid van de box is een blunder van formaat ...
Wat mij betreft, zijn alle providers in hetzelfde bed ziek met de klant als slachtoffer. En Proximus met koperdraad, daar heb ik ook mijn buik van vol en ja, zelf ondervonden.
Misere, misere, misere, ...
EDIT: misschien een oplossing om je telenet-diensten op te zeggen en na een dag of 2 te zeggen dat je in een opwelling hebt gehandeld en opnieuw "nieuwe" klant te worden ?????
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 01 okt 2019, 15:49
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik ben toch wel verbaasd over wat ik hier lees.
Mijn vader had anderhalf jaar geleden problemen met de AD2100 die zeer traag reageerde. Telenet is toen langsgekomen en heeft alles gratis vervangen (een AD2200 en een nieuwe modem). Ofwel heeft hij toen veel geluk gehad owel gaat het zeer slecht met telenet tegenwoordig. Proximus en Orange zijn m.i. voor de meeste mensen degelijke alternatieven dus ik gok op het 2de...
Mijn vader had anderhalf jaar geleden problemen met de AD2100 die zeer traag reageerde. Telenet is toen langsgekomen en heeft alles gratis vervangen (een AD2200 en een nieuwe modem). Ofwel heeft hij toen veel geluk gehad owel gaat het zeer slecht met telenet tegenwoordig. Proximus en Orange zijn m.i. voor de meeste mensen degelijke alternatieven dus ik gok op het 2de...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Tja, die feiten zijn nochtans niet uit de lucht gegrepen ... De miserie die ik al gehad heb met refurbished toestellen van TN.x0f schreef:Ik ben toch wel verbaasd over wat ik hier lees.
Veel hangt af van de technieker die je over de vloer krijgt. Die mannen kunnen zelfs als je TV bij wijze van spreken aan een wasdraad hangt, nog altijd zeggen dat ze vaststellen dat de decoder niet OK is en oorzaak van het slechte beeld, dat er problemen waren met de versterker, ... Ze geven het kind een naam zodat je niet hoeft te betalen.x0f schreef:Mijn vader had anderhalf jaar geleden problemen met de AD2100 die zeer traag reageerde. Telenet is toen langsgekomen en heeft alles gratis vervangen (een AD2200 en een nieuwe modem). Ofwel heeft hij toen veel geluk gehad owel gaat het zeer slecht met telenet tegenwoordig.
Straffer nog. Ik ken iemand die problemen had met de interactiviteit met zijn digibox in december ll. Hij heeft het gefixt gekregen dat de technieker direct een TV- box geplaatst heeft. Echt waar.
PX biedt qua internetsnelheid 100/20 Mpbs aan en als te wat te ver van de ROP woont, met 3 of 4 mensen aan het surfen bent dan heb je geen TV meer. Als er 2 HD TV aan het kijken zijn dat doe je er een half uur over om een driver voor je grafische kaart te downloaden. Neen, Proximus via koper trekt op niks. Ook niet qua TV, geluid en beeld niet synchroon, blokjes, ... Bij ons zijn zelfs 2 specialisten teams langs geweest om dit probleem op te lossen. Ze zegden dat de oorzaak ofwel de automatische garagepoort was ofwel de trein die achter ons huis passeert.x0f schreef: Proximus en Orange zijn m.i. voor de meeste mensen degelijke alternatieven dus ik gok op het 2de...
Hoe komt het dan dat die garagepoort bij Telenet geen probleem geeft? En die trein achter ons, dat is een dieseltrein die tijdens de schoolvaknties niet rijdt en ook op die momenten hadden we storing.
Neen, indien ik geen PX fiber kan krijgen, ga ik niet betalen voor een dikke hoop miserie.
De vaste telefonie van PX was wel dik OK maar ja, ze zijn dan ook gestart als telefoonmaatschappij.
Orange maakt gebruikt van TN infrastructuur. Uiteraard zullen die nooit packs met dezelfde specs qua internetsnelheid kunnen aanbieden.
Vrees dat het nog een tijdje aanmodderen zal blijven wegens niet anders kunnen ...
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 01 okt 2019, 15:49
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 3 keer
Mja, ik zei dan ook voor 'de meeste mensen'. Ik heb een PX lijn van 85/20 ofzo en kom er ruimschoots mee toe (wel een gezin van maar 2 personen natuurlijk). Ik kan ook niet klagen over de service die we krijgen en over de prijs dat we ervoor betalen (flex S van 60eur per maand). Een perfect werkende decoder vervangen door een andriod box was geen probleem en bovendien gratis.koenraaddeconinck schreef:
PX biedt qua internetsnelheid 100/20 Mpbs aan en als te wat te ver van de ROP woont, met 3 of 4 mensen aan het surfen bent dan heb je geen TV meer. Als er 2 HD TV aan het kijken zijn dat doe je er een half uur over om een driver voor je grafische kaart te downloaden. Neen, Proximus via koper trekt op niks. Ook niet qua TV, geluid en beeld niet synchroon, blokjes, ... Bij ons zijn zelfs 2 specialisten teams langs geweest om dit probleem op te lossen. Ze zegden dat de oorzaak ofwel de automatische garagepoort was ofwel de trein die achter ons huis passeert.
Hoe komt het dan dat die garagepoort bij Telenet geen probleem geeft? En die trein achter ons, dat is een dieseltrein die tijdens de schoolvaknties niet rijdt en ook op die momenten hadden we storing.
Neen, indien ik geen PX fiber kan krijgen, ga ik niet betalen voor een dikke hoop miserie.
De vaste telefonie van PX was wel dik OK maar ja, ze zijn dan ook gestart als telefoonmaatschappij.
Orange maakt gebruikt van TN infrastructuur. Uiteraard zullen die nooit packs met dezelfde specs qua internetsnelheid kunnen aanbieden.
Vrees dat het nog een tijdje aanmodderen zal blijven wegens niet anders kunnen ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Mensen zijn inderdaad veel te braaf en accepteren zaken die onaanvaardbaar zijn. Extra betalen voor ouwe brol, ik denk het niet. Ik denk dan eerder aan schadevergoeding door hen te betalen.
Het werkt zo dat je enorm moet klagen om iets gedaan te krijgen, de brave mensen betalen gewoon de volle pot. Dat geldt ook voor Px waar ik zelf klant ben. Heb zo al verschillende keren aan een aanrekening ontsnapt.
Daarom heb ik ook aansluiting voor zowel kabel als koper en voorziening voor fiber eventueel. Als ze te moeilijk doen zeg je gewoon dat je het contract NU wil opzeggen. Je krijgt dan nog eens een leuk welkomstcadeau bij de andere aanbieder EN nieuw materiaal. Deugen ze daar ook niet dan schakel je terug over en opnieuw een welkomstcadeau, de wereld kan schoon zijn als je het systeem tegen zichzelf gebruikt.
Bij PX wel nooit problemen gehad om decoder te ruilen. Zelfs als ik gewoon een nieuwer model wilde ging ik gewoon naar de winkel met de oude die zogezegd kapot was. Nog een beetje zagen over uw opnames en er kan nog wat korting bovenop Alsof we weinig betalen voor telecom.
Het werkt zo dat je enorm moet klagen om iets gedaan te krijgen, de brave mensen betalen gewoon de volle pot. Dat geldt ook voor Px waar ik zelf klant ben. Heb zo al verschillende keren aan een aanrekening ontsnapt.
Daarom heb ik ook aansluiting voor zowel kabel als koper en voorziening voor fiber eventueel. Als ze te moeilijk doen zeg je gewoon dat je het contract NU wil opzeggen. Je krijgt dan nog eens een leuk welkomstcadeau bij de andere aanbieder EN nieuw materiaal. Deugen ze daar ook niet dan schakel je terug over en opnieuw een welkomstcadeau, de wereld kan schoon zijn als je het systeem tegen zichzelf gebruikt.
Bij PX wel nooit problemen gehad om decoder te ruilen. Zelfs als ik gewoon een nieuwer model wilde ging ik gewoon naar de winkel met de oude die zogezegd kapot was. Nog een beetje zagen over uw opnames en er kan nog wat korting bovenop Alsof we weinig betalen voor telecom.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Daarstraks eens naar de klantendienst gebeld en rustig gezegd dat ik het met hen niet meer zie zitten en gedreigd met overstap naar Px. Resultaat: volgende maand 1X gratis WIGO abo. Ben wel door medewerker doorgeschakeld na achterliggende dienst met toch wel een 10-tal minutenwachten.
Dat finaal resultaat is natuurlijk op zich wel niet zo onaardig maar het verandert niets aan die brakke digicorder toestanden ...Kan alleen maar hopen dat de huidige het nog een tijdje uitzingen.
TV boxen zijn in voorraad zei de betrokken medeweker van de achterliggende dienst gaf toe dat deze dienen voor nieuwe klanten en om defect te kunnen vervangen.
Hij wou geen uitspraak doen over moment waarop boxen opnieuw beschikbaar zullen zijn. Dit lijkt me weinig hoopgevend ...
Dat finaal resultaat is natuurlijk op zich wel niet zo onaardig maar het verandert niets aan die brakke digicorder toestanden ...Kan alleen maar hopen dat de huidige het nog een tijdje uitzingen.
TV boxen zijn in voorraad zei de betrokken medeweker van de achterliggende dienst gaf toe dat deze dienen voor nieuwe klanten en om defect te kunnen vervangen.
Hij wou geen uitspraak doen over moment waarop boxen opnieuw beschikbaar zullen zijn. Dit lijkt me weinig hoopgevend ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Foto van SpecialK is bijzonder zorgwekkend. Dat is meer dan voldoende reden voor een recall als dat geen geïsoleerd geval is of verkeerd/slecht gebruik.
@OP: reden voor TV-box supply issues weet ik ook niet, maar je bent wellicht wel op de hoogte dat de chipmarkt in een grote malaise zit momenteel, door een "perfect storm" van omstandigheden. Dan wordt er geprioritiseerd, en pakweg Apple komt dan met veel meer geld over de brug voor hun materiaal dan een Telenet of whatever firma ze de ontwikkeling van die toestellen uitbesteden. Deze problemen zullen nog niet meteen opgelost raken, en het Chinees nieuwjaar komende vrijdag helpt ook niet want de boel is nu weer een tijd dicht daar.
Iig meen ik dat er geen echte nood is aan zoiets, tenzij dan voor die specifieke apps. Met een CI-kaartje en een Roku oid geraak je veel verder. Het is dan niet in dezelfde interface weliswaar.
@OP: reden voor TV-box supply issues weet ik ook niet, maar je bent wellicht wel op de hoogte dat de chipmarkt in een grote malaise zit momenteel, door een "perfect storm" van omstandigheden. Dan wordt er geprioritiseerd, en pakweg Apple komt dan met veel meer geld over de brug voor hun materiaal dan een Telenet of whatever firma ze de ontwikkeling van die toestellen uitbesteden. Deze problemen zullen nog niet meteen opgelost raken, en het Chinees nieuwjaar komende vrijdag helpt ook niet want de boel is nu weer een tijd dicht daar.
Iig meen ik dat er geen echte nood is aan zoiets, tenzij dan voor die specifieke apps. Met een CI-kaartje en een Roku oid geraak je veel verder. Het is dan niet in dezelfde interface weliswaar.
-
- Pro Member
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 60 keer
Het zijn inderdaad woelige tijden op de chipmarkt, maar wat ik toch bevreemdend vond bij die TV-box is dat die schaarste al zo vroeg begonnen is.
De box werd eind 2018 beperkt in de markt gezet voor een testpubliek die zich kon aanmelden. Wellicht toen ook in beperkte mate beschikbaar, maar nog begrijpelijk in deze fase.
In 2019 was deze box normaal te verkrijgen, voor bestaande klanten werd 35 euro opleg gevraagd voor een wissel, ook al was je decoder volledig defect. Die 35 euro werd gevraagd voor "de administratieve wissel naar het nieuwe platform".
In februari 2020 (of zelfs iets eerder) werd dit bedrag plots verhoogd naar 50 euro, toen al wegens schaarste.
Op dat ogenblik was Covid-19 in Europa nog nauwelijks aanwezig. Ik vraag me dan af of Telenet of Liberty Global in't algemeen ooit wel over een gezonde voorraad of garantie op voorraad beschikt heeft om zo massaal op die TV-box in te zetten.
Het is natuurlijk een uitzonderlijke situatie ondertussen, maar mijn begrip voor Telenet is beperkt. Ik weet dat de schaarste van die box niet alleen in België afspeelde, maar net daarom zou je als provider beter op twee paarden wedden en zorgen dat er een alternatief voor handen is.
Een alternatief in de zin van bijvoorbeeld een meer basic decoder met opnamemogelijkheid zonder interactieve functies. Een decoder die je ook zou moeten kunnen kopen, maar ik snap dat Telenet liever vasthoudt aan het huurmodel waar diensten als Streamz aanwezig zijn.
Ik denk dat de huidige situatie niet te lang meer mag aanslepen. Klanten worden (terecht) lastig en voor personeel in de Telenet-shops is dit eigenlijk ook helemaal niet leuk. Persoonlijk vind ik de meerwaarde van de tv-box nog altijd te beperkt, maar als mijn digicorder morgen de geest geeft zou ik toch de mogelijkheid willen om een nieuw apparaat in huis te halen aan eerlijke voorwaarden i.p.v. boxen in huis te halen die wie weet nog ouder zijn.
De box werd eind 2018 beperkt in de markt gezet voor een testpubliek die zich kon aanmelden. Wellicht toen ook in beperkte mate beschikbaar, maar nog begrijpelijk in deze fase.
In 2019 was deze box normaal te verkrijgen, voor bestaande klanten werd 35 euro opleg gevraagd voor een wissel, ook al was je decoder volledig defect. Die 35 euro werd gevraagd voor "de administratieve wissel naar het nieuwe platform".
In februari 2020 (of zelfs iets eerder) werd dit bedrag plots verhoogd naar 50 euro, toen al wegens schaarste.
Op dat ogenblik was Covid-19 in Europa nog nauwelijks aanwezig. Ik vraag me dan af of Telenet of Liberty Global in't algemeen ooit wel over een gezonde voorraad of garantie op voorraad beschikt heeft om zo massaal op die TV-box in te zetten.
Het is natuurlijk een uitzonderlijke situatie ondertussen, maar mijn begrip voor Telenet is beperkt. Ik weet dat de schaarste van die box niet alleen in België afspeelde, maar net daarom zou je als provider beter op twee paarden wedden en zorgen dat er een alternatief voor handen is.
Een alternatief in de zin van bijvoorbeeld een meer basic decoder met opnamemogelijkheid zonder interactieve functies. Een decoder die je ook zou moeten kunnen kopen, maar ik snap dat Telenet liever vasthoudt aan het huurmodel waar diensten als Streamz aanwezig zijn.
Ik denk dat de huidige situatie niet te lang meer mag aanslepen. Klanten worden (terecht) lastig en voor personeel in de Telenet-shops is dit eigenlijk ook helemaal niet leuk. Persoonlijk vind ik de meerwaarde van de tv-box nog altijd te beperkt, maar als mijn digicorder morgen de geest geeft zou ik toch de mogelijkheid willen om een nieuw apparaat in huis te halen aan eerlijke voorwaarden i.p.v. boxen in huis te halen die wie weet nog ouder zijn.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Belachelijke kosten voor een administratieve ingreep die geen 5 seconden duurt en veel miserie voor de klanten tonen aan dat die decoders gewoon een slecht idee zijn. Netflix heeft geen decoder nodig om hun aanbod wereldwijd te verspreiden. Telenet botst nu tegen het zelf gecreëerde nadeel aan. Weg met die dure en brakke dozen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Inderdaad Dizzy, waarom kunnen ze geen platform creëren waarop je gewoon inlogt zoals Netflix. Voor TN moet dit toch ook kostenbesparend zijn maar ja ... die liggen daar niet wakker van. Ze rekenen ze gewoon door aan de klanten en klaar is Kees ...
-
- Pro Member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 21 keer
Hier heb ik m'n hoofd ook al over gebroken. Gewoon iedereen zo snel mogelijk naar de TV Box, zou ik denken. Is ook gewoon véél beter. Ik was gelukkig een van de testers van de nieuwe TV Box, dus heb hem al sinds het prille beginPersoonlijk snap ik ook niet de logica van Telenet. Als je start met een totaal nieuw platform waarom niet direct toestellen kopen opdat alle klanten kunnen bediend worden zodat je zo vlug mogelijk van het onderhoud van 2 aparte systemen verlost bent. Het huidig onderhoud van 2 verschillende platformen en het altijd maar reviseren van defecte toestellen, is toch ook niet kosten effectief.
Telenet heeft dit ook, in de vorm van YUGO. Ik hoop dat ze snel met een WIGO formule komen zonder TV of met alleen een TV app.Inderdaad Dizzy, waarom kunnen ze geen platform creëren waarop je gewoon inlogt zoals Netflix. Voor TN moet dit toch ook kostenbesparend zijn maar ja ... die liggen daar niet wakker van. Ze rekenen ze gewoon door aan de klanten en klaar is Kees ...
-
- Member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 4 keer
Telenet heeft ook een Telenet TV app(dus niet Yugo) voor Android TV, enkel te gebruiken voor wie een TV box heeft helaas...thomiwilli schreef:Telenet heeft dit ook, in de vorm van YUGO. Ik hoop dat ze snel met een WIGO formule komen zonder TV of met alleen een TV app.Inderdaad Dizzy, waarom kunnen ze geen platform creëren waarop je gewoon inlogt zoals Netflix. Voor TN moet dit toch ook kostenbesparend zijn maar ja ... die liggen daar niet wakker van. Ze rekenen ze gewoon door aan de klanten en klaar is Kees ...
-
- Pro Member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 21 keer
& Apple TV, hier was héél veel vraag naar. Zeer content dat die er eindelijk is, ik zou (zoals eerder gezegd) zelfs volledig willen overstappen naar deze app ipv met die TV Box te blijven sukkelen. Nu opnames toch in de cloud zijn, kan dit toch perfect... YUGO is hier geen optie wegens te weinig mobiele simkaarten.Matomatisch schreef:Telenet heeft ook een Telenet TV app(dus niet Yugo) voor Android TV, enkel te gebruiken voor wie een TV box heeft helaas...thomiwilli schreef:Telenet heeft dit ook, in de vorm van YUGO. Ik hoop dat ze snel met een WIGO formule komen zonder TV of met alleen een TV app.Inderdaad Dizzy, waarom kunnen ze geen platform creëren waarop je gewoon inlogt zoals Netflix. Voor TN moet dit toch ook kostenbesparend zijn maar ja ... die liggen daar niet wakker van. Ze rekenen ze gewoon door aan de klanten en klaar is Kees ...
Ze "bekijken nu of ze dit ook gaan doen voor Yelo TV". Je zou denken van niet, aangezien ze dat platform toch willen uitfaseren...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Neen, dat it duidelijk gebleken tijdens mijn tel. contact. Toen ik de vraag stelde naar een Android multimediaplayer - ook verkocht door TN winkels - om data via de Yelo app eventueel TV te bekijken, hoorde men het donderen in Keulen en ver daarbuiten. Nu heb ik verder gezocht hieromtrent op het net en dergelijke omweg valt ook allesbehalve mee.ddd schreef:- Telenet TV App
- Yelo app
- Yugo app
- en je kan er Tadaam zelfs nog bijpakken..
Snappen ze het zelf nog?
Probleem voor Yugo is inderdaad ook bij mij het aantal gebruikers: max. 2 personen terwijl ons gezin 4 leden telt.
Een fundamentele oplossing is inderdaad zoals Dizzy aanhaalde: hun totaal aanbod in de vorm van een goed uitgebouwde app zoals Netflix en alle decoders en boxen overbodig maken ... Maar tja, dat zal weer afhangen van het feit of dit financieel voor TN al dan niet interessant is ...
Nogmaals, ik snap totaal niet dat ze niet streven naar 1 en hetzelfde platform voor digi TV met desgevallend verschillende opties (zoals bv. Play) en aanbod van films naargelang de abonnementsformule en de kostprijs ervan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Het is uiteraard veel logischer om zonder decoder te werken maar... dan heb je ook niet meer de inkomsten van die decoder. Als ze zelfs geld durven vragen voor hun oude gebruikte brol dan weet je genoeg, het is een geldzaak samen met een ongezond monopolie.
Uiteindelijk zullen ze toch moeten plooien maar dan gaan ze gewoon de opslag in de cloud aanrekenen en kan je betalen voor uw opnames, waarschijnlijk een paar euro meer dan nu voor de decoder En maar klagen dat mensen het beu worden en overstappen naar bedrijven die wel voldoen aan de vraag van de klant.
Uiteindelijk zullen ze toch moeten plooien maar dan gaan ze gewoon de opslag in de cloud aanrekenen en kan je betalen voor uw opnames, waarschijnlijk een paar euro meer dan nu voor de decoder En maar klagen dat mensen het beu worden en overstappen naar bedrijven die wel voldoen aan de vraag van de klant.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Zo is dat, daarom heb ik (sept. 2014) TV betaal-abo vervangen door Netflix: UTP kabel van bbox3 direct in Sony Bravia TV en "streamen" maar! Dat is de enige juiste oplossing, geen geleuter maar stoppen met betalen
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Waarheid als een koe wat het monopolie betreft maar als ik aan een analoog alternatief denk, vnl. dan qua internet snelheden, kom ik direct uit bij Proximus Fiber en in onze straat is dat njet. Tot aan de ring die onze straat kruist richting vanuit het centrum, iedereen aansluitbaar. De ring ligt nu open maar denk je dat men Fiber doortrekt? Neen, uiteraard. Dat zullen ze misschien volgend jaar doen opdat het gloednieuwe wegdek weer kan opgebroken wordenDizzy schreef:Het is uiteraard veel logischer om zonder decoder te werken maar... dan heb je ook niet meer de inkomsten van die decoder. Als ze zelfs geld durven vragen voor hun oude gebruikte brol dan weet je genoeg, het is een geldzaak samen met een ongezond monopolie.
Hoe dan ook, betalen zullen we altijd. Het heeft altijd om geld gedraaid en het zal er allemaal om blijven draaien, zowel bij Px als TN.
Bv. Netlix als alternatief OK als het over films en series gaat maar maar wat dan met de gewone TV- zenders en hun programma's ... ?Dizzy schreef:Uiteindelijk zullen ze toch moeten plooien maar dan gaan ze gewoon de opslag in de cloud aanrekenen en kan je betalen voor uw opnames, waarschijnlijk een paar euro meer dan nu voor de decoder En maar klagen dat mensen het beu worden en overstappen naar bedrijven die wel voldoen aan de vraag van de klant.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Ik heb de gewone Px lijn maar wel goede waarden omdat ik niet ver van een verdeelkast zit. Telenet biedt toch ook wel een abo met enkel internet en er zijn andere aanbieders via koperlijn. Wie afgelegen woont heeft uiteraard minder keuze maar daar zou fiber misschien iets aan kunnen doen op termijn.koenraaddeconinck schreef:Waarheid als een koe wat het monopolie betreft maar als ik aan een analoog alternatief denk, vnl. dan qua internet snelheden, kom ik direct uit bij Proximus Fiber en in onze straat is dat njet. Tot aan de ring die onze straat kruist richting vanuit het centrum, iedereen aansluitbaar. De ring ligt nu open maar denk je dat men Fiber doortrekt? Neen, uiteraard. Dat zullen ze misschien volgend jaar doen opdat het gloednieuwe wegdek weer kan opgebroken worden
Hoe dan ook, betalen zullen we altijd. Het heeft altijd om geld gedraaid en het zal er allemaal om blijven draaien, zowel bij Px als TN.
Hoe dan ook, men zal altijd een businessmodel bedenken waarbij je evenveel en liefst meer betaalt.
De kabelboeren zijn uiteindelijk maar doorgevers van een signaal. Ze hebben geprobeerd om ook content te bieden maar dat trekt op niet veel, die streamz is de laatste straal van dat frontje dat we gaan zien. Uiteraard zullen ze blijven melken zolang ze kunnen.
Er zijn toch de VRT-nu en andere websites? Er zijn de apps. En eerlijk gezegd, wat is er nog veel op? Ze hadden met deze crisis een uitgelezen kans om mensen te binden en wat zie je, geen rotte bal op TV. Letterlijk want ook het voetbal is pover. Voetbal is trouwens de enige reden waarom ik nog TV heb. Ik kijk nog naar Alleen Elvis maar dat zijn 12 afleveringen die je ook online kan kijken. De rest is wat actua en dan heb je het gehad. Ik kijk vooral naar opgenomen films maar dat kan je vervangen door een abo op een filmaanbod. Netflix heb ik ook. Je betaalt voor een brakke decoder met -tig zenders waarvan er geen 10 me interesseren.koenraaddeconinck schreef:Bv. Netlix als alternatief OK als het over films en series gaat maar maar wat dan met de gewone TV- zenders en hun programma's ... ?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
koenraad schrijft: ...Netlix als alternatief OK als het over films en series gaat maar maar wat dan met de gewone TV- zenders en hun programma's ...
Wij kijken ook nog via satelliet, VRTNU, VTMGO, etc... maar alles selectiever dan vroeger. Mijn vrouw is al jaren fan omdat zij alles kan bedienen met één afstandsbediening, niet meer moet opnemen vooraf, en niet meer geplaagd wordt door reclame. Actualiteit wordt ook lineair nog bekeken dus...
Wij kijken ook nog via satelliet, VRTNU, VTMGO, etc... maar alles selectiever dan vroeger. Mijn vrouw is al jaren fan omdat zij alles kan bedienen met één afstandsbediening, niet meer moet opnemen vooraf, en niet meer geplaagd wordt door reclame. Actualiteit wordt ook lineair nog bekeken dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- ikkejonge
- Pro Member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
- Locatie: Zulte
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Nutsleidingen legt men niet onder een wegdek, behalve indien geen andere optie. Uitzonderingen zijn normaliter enkel riolering (grootste werken bij volledige heraanleg) of dwarsingen. Vaak voorzien ze buizen waar latere doortrekking mogelijk is. Elke nutsmaatschappij heeft zijn eigen investeringsprogramma met keuzes. Deze kan niet op elke lokale ontwikkeling afgestemd worden gezien de vaak onzekere en onvoorspelbare uitvoeringsdatum. Eens AWV en/of Aquafin ertussen zit is timing nog moeilijker te voorspellen. Maar om überhaupt te stellen dat ze daarvoor een wegdek weer moeten openbreken....koenraaddeconinck schreef: De ring ligt nu open maar denk je dat men Fiber doortrekt? Neen, uiteraard. Dat zullen ze misschien volgend jaar doen opdat het gloednieuwe wegdek weer kan opgebroken worden
Bv. Netlix als alternatief OK als het over films en series gaat maar maar wat dan met de gewone TV- zenders en hun programma's ... ?
Het is niet omdat ze ergens stoppen dat het niet zonder reden is. Met een boutade te stellen, je moet ergens stoppen en een keuze maken. Niet alles kan direct uitgevoerd worden.
Just enjoy life and don't whine about it.
-
- Elite Poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 31 keer
Gewoon zelf ook voet bij stuk houden en dit niet betalen. Zeg dat je desnoods opzegt en dan laten ze dit wel vallen. Dat was hier ook het geval.SpecialK schreef:Dat kon mits opleg van 35 eur. Niks aan te doen, Telenet houdt voet bij stuk.
Je huurt een toestel, en wanneer dit kapot gaat (soms 3 keer op rij) is het niet meer dan normaal dat je een ander type krijgt. Je moet echt gek zijn om hier iets voor te betalen.
-
- Plus Member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 2 keer
Heb je al aan Orange gedacht? Als je snelheid belangrijk vindt kan je de speedboost optie nemen en dan heb je 400Mb/s download. Voor de rest krijg je hetzelfde als bij Telenet, enkel de digitale Tv is beperkter omdat je geen programma’s kan opvragen, maar zoals hier ook al aangehaald bestaan daar ondertussen apps voor die dat beter doen.koenraaddeconinck schreef:
Waarheid als een koe wat het monopolie betreft maar als ik aan een analoog alternatief denk, vnl. dan qua internet snelheden, kom ik direct uit bij Proximus Fiber en in onze straat is dat njet.
Ik wou maar aangeven dat je niet verplicht bent bij Telenet te blijven, zelfs zonder fiber van Proximus zijn er alternatieven!