Waar heb ik gereageerd op uw post van die dokter?boulder schreef:Doe je het erom of heb je niet gelezen dat ik een dokter van het UZ citeer in dat artikel?quovadis schreef:Ccatalyst is een dokter? Wat het is Ccatalyst die alle dagelijkse besmettingen + doden aan de scholen linkt.boulder schreef:Dat is wel een dokter die dat doet, ben jij dokter?quovadis schreef:En dan nog alle dagelijkse besmettingen en doden aan de scholen toeschrijven
Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Oh, wauw. Een UB lid dat zich slimmer acht dan een arts van het UZ. Het moet niet gekker worden.heist_175 schreef: Scholen zijn ook niet de motor. Enkel blinden willen dat niet zien.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ga je er hier een spelletje maken?quovadis schreef:Waar heb ik gereageerd op uw post van die dokter?boulder schreef:Doe je het erom of heb je niet gelezen dat ik een dokter van het UZ citeer in dat artikel?quovadis schreef:Ccatalyst is een dokter? Wat het is Ccatalyst die alle dagelijkse besmettingen + doden aan de scholen linkt.boulder schreef: Dat is wel een dokter die dat doet, ben jij dokter?
Het is een dokter die zegt dat die scholen een motor van de pandemie zijn.
Ik heb nergens gezegd dat CCatalyst dokter is, ik ken zijn beroep niet.
Dus uw verwijzing naar CCatalyst is naast de kwestie, Guy Hans zegt het, en die is arts.
Inderdaad, sommigen denken dat hun eigen geloofsovertuigingen boven de wetenschap gaat.Jack Daniels schreef:Oh, wauw. Een UB lid dat zich slimmer acht dan een arts van het UZ. Het moet niet gekker worden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
@boulder:CCatalyst schreef:
Scholen leveren ons direct of indirect 2k-2.5k besmettingen per dag op, en tot 50 doden per dag, en dat is dan nog mét maatregelen waarvan afkoelingsweken en de 50% fysiek onderwijs in graad 2 en graad 3 SO het meest zichtbaar zijn. Die 2.5k werd in de eerste golf nooit gehaald, maar hey, dat getal werd nu volledig genormaliseerd want "dat zijn cijfers om trots op te zijn". Dat er elke dag tot 50 mensen hun leven geven voor ons onderwijs waarvan de kwaliteit tanende is, dat is iets waar we trots op moeten zijn. Iets zegt me dat indien die getallen door de horeca en/of contactberoepen gegenereerd zouden worden, het niet iets geweest zou zijn om trots op te zijn, nochtans "leggen we het verkeer ook niet stil voor 2500 gewonden en 50 doden elke dag" om te alluderen op wat een forumgebruiker zei?
allez mijn reactie was op deze post. Ik heb nergens, maar dan ook nergens gereageerd op u of op hetgeen die dokter heeft gezegd. Dus ik speel geen spelletjes of gelijk wat
En waar zegt die dokter dat alle besmettingen en alle doden de schuld van de scholen zijn?
@Jack Daniels: een motor of DE motor, groot verschil
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Gelukkig heeft Weyts de eindtermen dichtgetimmerd, hopelijk staat er iets in over begrijpend lezen .
En hopelijk bevat het ook iets over logica en statistiek.
Of bega ik nu dezelfde fout: compleet volproppen die eindtermen .
En hopelijk bevat het ook iets over logica en statistiek.
Of bega ik nu dezelfde fout: compleet volproppen die eindtermen .
-
- Elite Poster
Op elke suggestie om de scholen te sluiten kwam zowel van Weyts als van heist als antwoord "de scholen zijn niet de motor van de epidemie".quovadis schreef:En waar zegt die dokter dat alle besmettingen en alle doden de schuld van de scholen zijn?
De motor betekent ook niet dat elke individuele besmetting daar hoeft te gebeuren.
Als Jantje van 6 thuiskomt met het virus, en het doorgeeft aan de ouders, dan is dat een motor, dat die ouders het later doorgeven aan anderen, doet daar niets van af.
Heeft u er nood aan?heist_175 schreef:Gelukkig heeft Weyts de eindtermen dichtgetimmerd, hopelijk staat er iets in over begrijpend lezen .
Laatst gewijzigd door boulder 11 feb 2021, 22:05, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
als de papa van Jantje van zijn werk komt en het virus doorgeeft aan Jantje en Jantje geeft het tijdens de scouts of de voetbal of... door aan andere kinderenboulder schreef:Op elke suggestie om de scholen te sluiten kwam zowel van Weyts als van heist als antwoord "de scholen zijn niet de motor van de epidemie".quovadis schreef:En waar zegt die dokter dat alle besmettingen en alle doden de schuld van de scholen zijn?
De motor betekent ook niet dat elke individuele besmetting daar hoeft te gebeuren.
Als Jantje van 6 thuiskomt met het virus, en het doorgeeft aan de ouders, dan is dat een motor, dat die ouders het later doorgeven aan anderen, doet daar niets van af.
Nogmaals waar heb ik gereageerd op uw post van die dokter en waar zegt de dokter dat alle besmettingen + doden door de scholen komen? Want daar reageerde ik op en dat is enkel en alleen de uitspraak van Ccatalyst.
-
- Elite Poster
Dan moet je leren quoten, dan zal het duidelijk zijn waarop je precies reageert.quovadis schreef:Nogmaals waar heb ik gereageerd op uw post van die dokter en waar zegt de dokter dat alle besmettingen + doden door de scholen komen? Want daar reageerde ik op en dat is enkel en alleen de uitspraak van Ccatalyst.
Men verwijt mij dat ik quote, maar het is dan ten minste duidelijk waarop ik precies reageer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik kan best aannemen dat de regels daar doorgaans beter gerespecteerd worden dan in andere omgevingen, maar je vertrekt wel van een slechte basis in de scholen: 20+ man in een kleine en doorgaans slecht geventileerde ruimte (een raam op kipstand verhelpt daar niet veel aan), waar 50 minuten stilgezeten moet worden, en in de helft van die klassen moeten de leerlingen nog altijd geen mondmasker aan. Ja, zover staan we vandaag, precies 1 jaar nadat COVID-19 haar naam krijgt: nog altijd hoeven delen van de samenleving geen mondmasker aan op basis van een arbitraire grens die geen enkele wetenschappelijke basis heeft.didi79 schreef:Zou het niet kunnen dat in de scholen de regels veel beter gerespecteerd worden dan pakweg op de werkvloer/sociaal leven ?
FWIW Sciensano heeft aangetoond dat de secundaire scholen in de tweede golf de voortrekkers waren, kort gevolgd door het hoger onderwijs, en uiteindelijk - later - ook gevolgd door het basisonderwijs. Dat de regels er gerespecteerd worden is goed, maar het volstaat dus niet om de slechte situatie waarin ze zitten te verhelpen.
Mondmaskers dan ook voor 6-12 jaar.didi79 schreef:Dus als de discipline erin bestaat: mondmasker op, afstand houden, ontsmetten... en iedereen doet dat én er is ook toezicht, dan lijkt het me ergens normaal dat scholen niet de grote katalysatoren zijn van verspreiding.
Wat boulder betreft, hij heeft gelijk dat artsen ook de grote rol van de scholen erkennen. Nogmaals, hier staan we nu, precies 1 jaar nadat dit gebeuren haar naam kreeg: nog altijd >2k besmettingen en tot 50 doden per dag. En dan durven sommigen nog beweren dat we "trots" moeten zijn op onszelf. Trots op het beschamende boeltje dat we ervan gemaakt hebben.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 11 feb 2021, 22:13, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Ik reageer op iets dat Ccatalyst letterlijk schreef en jij niet . Dus dacht dat dit wel duidelijk was. Maar zal volgende keer quotenboulder schreef:Dan moet je leren quoten, dan zal het duidelijk zijn waarop je precies reageert.quovadis schreef:Nogmaals waar heb ik gereageerd op uw post van die dokter en waar zegt de dokter dat alle besmettingen + doden door de scholen komen? Want daar reageerde ik op en dat is enkel en alleen de uitspraak van Ccatalyst.
Men verwijt mij dat ik quote, maar het is dan ten minste duidelijk waarop ik precies reageer.
-
- Elite Poster
Maar dan nog, die dokter spreekt heist duidelijk tegen, en die blijft maar doen alsof hij het beter weet.quovadis schreef:Ik reageer op iets dat Ccatalyst letterlijk schreef en jij niet . Dus dacht dat dit wel duidelijk was. Maar zal volgende keer quotenboulder schreef:Dan moet je leren quoten, dan zal het duidelijk zijn waarop je precies reageert.quovadis schreef:Nogmaals waar heb ik gereageerd op uw post van die dokter en waar zegt de dokter dat alle besmettingen + doden door de scholen komen? Want daar reageerde ik op en dat is enkel en alleen de uitspraak van Ccatalyst.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Ondanks dat de scholen in Nederland sinds 15 december dicht waren, zitten ze daar nu nog altijd aan +3000 nieuwe besmettingen per dag.
Nederland is Belgiē natuurlijk niet, maar daar warzn de scholen (die pas dinsdag weer open gingen) een heel klein motorke, anders zaten ze nu toch aan veel lagere cijfers.
Idem dito voor Duitsland, ook nog +8000 per dag. Ook daar scholen al meer dan 2 maand dicht.
Nederland is Belgiē natuurlijk niet, maar daar warzn de scholen (die pas dinsdag weer open gingen) een heel klein motorke, anders zaten ze nu toch aan veel lagere cijfers.
Idem dito voor Duitsland, ook nog +8000 per dag. Ook daar scholen al meer dan 2 maand dicht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
... en dan krijgen ze honderd vaccins20 à 25 inentingen per uur in elke vaccinatielijn, vaak meerdere lijnen per vaccinatiecentrum. De voorbije weken verrichtten de lokale besturen een krachttoer om de 95 centra klaar te stomen.
Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210211_96148437
-
- Elite Poster
Ja, van een liegende Overheid, die beweert dat ze er geen meer kunnen missen, maar er liggen er nog 80.000 op overschot nadat ze reeds dosissen gereserveerd hebben voor de 2e prik.DarkV schreef:... en dan krijgen ze honderd vaccins20 à 25 inentingen per uur in elke vaccinatielijn, vaak meerdere lijnen per vaccinatiecentrum. De voorbije weken verrichtten de lokale besturen een krachttoer om de 95 centra klaar te stomen.
Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210211_96148437
Ik heb al lang bijzonder weinig vertrouwen in onze instellingen, maar het wordt alleen maar erger, en dan heb ik die Pano reportage over het mismanagement bij de contact tracing nog niet gezien.
-
- Elite Poster
Toch even de puntjes op de i zetten, met het meest recente gemiddelde weekcijfer dat elk land voorlegt:phil48 schreef:Nederland is Belgiē natuurlijk niet, maar daar warzn de scholen (die pas dinsdag weer open gingen) een heel klein motorke, anders zaten ze nu toch aan veel lagere cijfers.
In DE raakte gemiddeld 0.00010% van de bevolking per dag besmet in de voorbije week, 30 dagen geleden was dat 0.00025%
In BE raakte gemiddeld 0.00018% van de bevolking per dag besmet in de voorbije week, 30 dagen geleden was dat 0.00017%
In NL raakte gemiddeld 0.00020% van de bevolking per dag besmet in de voorbije week, 30 dagen geldeen was dat 0.00043%
Duitsland doet het alweer even beter dan ons, en straks NL (dat later dan DE in lockdown ging) ook, want zowel Duitsland als Nederland gaat de trend flink naar beneden. Wij blijven nu al maandenlang maar zwalpen tussen 2k en 2.5k, onze "cijfers om trots op te zijn". Belgie wordt stilaan weer het zieke kind van de EU.
Tenslotte: Duitsland en NL hebben telkens de scholen te lang opengehouden alvorens in te grijpen. Het duurt dan ook een tijd voor die cijfers weer naar beneden komen, net zoals bij ons in de tweede golf het geval was.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 11 feb 2021, 23:34, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Scholen in Nederland en Duitsland zijn al bijna 2 maand dicht.
Hoe lang zijn de scholen bij ons dicht geweest?
En wat met Ierland en hun lockdown in November maar de scholen bleven open. Ze waren toen de beste van Europa
Hoe lang zijn de scholen bij ons dicht geweest?
En wat met Ierland en hun lockdown in November maar de scholen bleven open. Ze waren toen de beste van Europa
-
- Elite Poster
Dat er meer dan één factor een rol speelt, spreekt voor zichzelf.quovadis schreef:En wat met Ierland en hun lockdown in November maar de scholen bleven open. Ze waren toen de beste van Europa
Dat wil niet zeggen dat je dan kunt concluderen dat scholen niet belangrijk zijn.
-
- Elite Poster
Maar ook niet dat de scholen de oorzaak zijn van alle besmettingen en doden. Scholen spelen idd hun rol net zoals er nog andere zaken hun rol spelen. We komen dat toch nog overeen.boulder schreef:Dat er meer dan één factor een rol speelt, spreekt voor zichzelf.quovadis schreef:En wat met Ierland en hun lockdown in November maar de scholen bleven open. Ze waren toen de beste van Europa
Dat wil niet zeggen dat je dan kunt concluderen dat scholen niet belangrijk zijn.
Maar ik wacht nu al 2 maanden op de verklaring van Ccatalyst ivm Ierland. Hij negeert dit jammer genoeg volledig omdat dit niet past in zijn retoriek om de scholen de schuld te geven van deze Coronacrisis want dat doet hij wel degelijk en keer op keer opnieuw
-
- Elite Poster
Een groot deel van de economie blijft uitzichtloos op slot. Aan de winkels ligt het helemaal niet, volgens VDB. Dankzij de kerstvakantie hebben we de stagneerzone kunnen verlaten, toen de scholen open gingen kwamen we gewoon weer terug op het niveau van de stagnering, telkens met de vertraging die je zou verwachten gezien de incubatietijd.
Ofwel ligt het aan de scholen, ofwel worden de regels op het werk veel te weinig opgevolgd, of het is een combinatie van beide, wat onder meer wil zeggen dat er nog altijd ouders zijn die zelf beslissen of ze de regels rond het telewerk eens gaan respecteren of niet, maw: of ze de schoolbesmetting van hun kind eens gaan meedragen naar de slecht verluchte kantoorvloer of niet. Voor dat laatste is de scholen sluiting ook de oplossing, omdat het de ouders met niet-essentiele tijdsvulling thuishoudt. Opvang door de overheid is enkel voor kinderen van ouders met beroepen die wel essentieel zijn.
Er is geen andere mogelijke verklaring, alhoewel sommigen het hier ongetwijfeld nog altijd aan de resterende besmettingen van de horeca in oktober en/of de kappers (die nog niet open zijn) zullen toeschrijven.
Ofwel ligt het aan de scholen, ofwel worden de regels op het werk veel te weinig opgevolgd, of het is een combinatie van beide, wat onder meer wil zeggen dat er nog altijd ouders zijn die zelf beslissen of ze de regels rond het telewerk eens gaan respecteren of niet, maw: of ze de schoolbesmetting van hun kind eens gaan meedragen naar de slecht verluchte kantoorvloer of niet. Voor dat laatste is de scholen sluiting ook de oplossing, omdat het de ouders met niet-essentiele tijdsvulling thuishoudt. Opvang door de overheid is enkel voor kinderen van ouders met beroepen die wel essentieel zijn.
Er is geen andere mogelijke verklaring, alhoewel sommigen het hier ongetwijfeld nog altijd aan de resterende besmettingen van de horeca in oktober en/of de kappers (die nog niet open zijn) zullen toeschrijven.
-
- Elite Poster
Dus het ligt aan de kinderen en hun ouders? Dus niet aan de werkgevers die hun mensen verplichten naar het kantoor laten komen. Het ligt niet aan de volwassenen die geen kinderen hebben en zich niet aan de regels houden. Het ligt niet aan de lockdownfeestjes. Het ligt niet aan de nog steeds reizende mensen die de boetes erbij nemen. Het ligt niet aan...
Toch wel bizar dat er massaal getest wordt op scholen maar er heel weinig extra besmettingen komen. Allez als het dan toch een broeihaard zou zijn dan moeten de cijfers toch al lang veel hoger liggen en zouden er veel meer kinderen positief testen dan nu.
Toch wel bizar dat er massaal getest wordt op scholen maar er heel weinig extra besmettingen komen. Allez als het dan toch een broeihaard zou zijn dan moeten de cijfers toch al lang veel hoger liggen en zouden er veel meer kinderen positief testen dan nu.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Gedeeltelijk wel. Zie ook verklaring van de professor die stelt dat scholen de motor van besmetting zijn.quovadis schreef:Dus het ligt aan de kinderen en hun ouders?
Neen. Werknemers moeten verplicht en in de mate van het mogelijke van thuis uit werkenDus niet aan de werkgevers die hun mensen verplichten naar het kantoor laten komen.
NeenHet ligt niet aan de volwassenen die geen kinderen hebben en zich niet aan de regels houden.
NeenHet ligt niet aan de lockdownfeestjes.
NeenHet ligt niet aan de nog steeds reizende mensen die de boetes erbij nemen.
Neen.Het ligt niet aan...
Wat gek dat je zelf steeds het antwoord op jouw eigen vragen geeft
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
-
- Elite Poster
Wat de impact van die "illegale" zaken is lijkt me verwaarloosbaar en kan niet volstaan voor >2k besmettingen/dag, tenzij dat op grote schaal zou gebeuren, iets waarvan ik geen weet heb.
Er zijn wel aanwijzingen dat de telewerkplicht op grotere schaal aan de laars gelapt zou worden, toch iig voldoende aanwijzing voor de overheid om "flitscontroles" te gaan organiseren. Echter is ook niet aan te nemen dat dat op zich >2k besmettingen per dag veroorzaakt.
Ik blijf vragen achter namen van firma's die hun werknemers verplichten om op te draven, duidelijk in strijd met de regels rond het telewerk. Als we toestaan dat ze daarmee weg kunnen blijven raken, zal het probleem enkel verergeren. Als je de naam hier niet wil zeggen, hoop ik dat je het bedrijf wel bij de overheid wil aangeven.
Dat de cijfers daalden na de kerstvakantie toont eigenlijk ook wel aan dat de impact van de reizigers eerder beperkt was, hoewel het niet nul geweest is. Het is de heropening van de scholen die de rechtstreekse aanleiding was voor de terugkeer naar de oude "cijfers waar we trots op moeten zijn".
Wat de werknemers zonder kinderen betreft, het is realistisch om aan te nemen dat het lege kantoor als de ouders thuisblijven, niet bepaald uitnodigend zal werken naar hen toe om nog verder de regels te overtreden. Zij die dat toch nog doen, zullen weinig kansen vinden om het virus nog over te dragen.
Willen we af van die "cijfers waar we trots op moeten zijn", en willen we straks niet weer het zieke kind van de noordelijke EU worden, dan is de keuze eenvoudig: sluit de scholen voor enkele weken, of wacht tot er voldoende gevaccineerd is. Ik zeg maar: 2 weken toevoegen aan de paasvakantie kan al wonderen doen, al is het vervelend dat dat nog zover ligt en we de reissector ook die vakantie zullen moeten ontnemen.
Er zijn wel aanwijzingen dat de telewerkplicht op grotere schaal aan de laars gelapt zou worden, toch iig voldoende aanwijzing voor de overheid om "flitscontroles" te gaan organiseren. Echter is ook niet aan te nemen dat dat op zich >2k besmettingen per dag veroorzaakt.
Ik blijf vragen achter namen van firma's die hun werknemers verplichten om op te draven, duidelijk in strijd met de regels rond het telewerk. Als we toestaan dat ze daarmee weg kunnen blijven raken, zal het probleem enkel verergeren. Als je de naam hier niet wil zeggen, hoop ik dat je het bedrijf wel bij de overheid wil aangeven.
Dat de cijfers daalden na de kerstvakantie toont eigenlijk ook wel aan dat de impact van de reizigers eerder beperkt was, hoewel het niet nul geweest is. Het is de heropening van de scholen die de rechtstreekse aanleiding was voor de terugkeer naar de oude "cijfers waar we trots op moeten zijn".
Wat de werknemers zonder kinderen betreft, het is realistisch om aan te nemen dat het lege kantoor als de ouders thuisblijven, niet bepaald uitnodigend zal werken naar hen toe om nog verder de regels te overtreden. Zij die dat toch nog doen, zullen weinig kansen vinden om het virus nog over te dragen.
Willen we af van die "cijfers waar we trots op moeten zijn", en willen we straks niet weer het zieke kind van de noordelijke EU worden, dan is de keuze eenvoudig: sluit de scholen voor enkele weken, of wacht tot er voldoende gevaccineerd is. Ik zeg maar: 2 weken toevoegen aan de paasvakantie kan al wonderen doen, al is het vervelend dat dat nog zover ligt en we de reissector ook die vakantie zullen moeten ontnemen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 12 feb 2021, 00:12, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Maar wel een belangrijke.boulder schreef:Dat er meer dan één factor een rol speelt, spreekt voor zichzelf.quovadis schreef:En wat met Ierland en hun lockdown in November maar de scholen bleven open. Ze waren toen de beste van Europa
De dokter spreekt van een motor van de besmettingen.
Jij wilt doen alsof het één uit een hele hoop is, en maar van weinig belang.
Dat klopt dus niet.
-
- Elite Poster
Dus als ik jouw logica volg (de scholen zijn de motor...) dan zal het niet lang meer duren of het aantal nieuwe besmettingen in Nederland en Duitsland (waar de scholen sinds deze week weer open zijn) gaat binnenkort ook weer pijlsnel omhoog.CCatalyst schreef:Duitsland doet het alweer even beter dan ons, en straks NL (dat later dan DE in lockdown ging) ook, want zowel Duitsland als Nederland gaat de trend flink naar beneden.phil48 schreef:Nederland is Belgiē natuurlijk niet, maar daar warzn de scholen (die pas dinsdag weer open gingen) een heel klein motorke, anders zaten ze nu toch aan veel lagere cijfers.
Waarom denken ze daar überhaupt (om het op zijn Duits te zeggen) dan in godsnaam aan heropening van de scholen, terwijl de lockdown (ook in Nederland) voor de andere sectoren wel wordt verlengd? Zijn ze daar dan zo kortzichtig ?
-
- Elite Poster
Wel, ik heb het even gecheckt en de heropening scholen in DE gebeurt geleidelijk (beslissing aan de deelstaat), en de eersten gaan pas open op 22 februari als ik het zo lees (basisscholen in Berlijn oa), anderen mikken op 1 maart, dus het effect zal pas eind maart zichtbaar zijn, wanneer ze alweer dicht gaan omwille van de paasvakantie.phil48 schreef: Dus als ik jouw logica volg (de scholen zijn de motor...) dan zal het niet lang meer duren of het aantal nieuwe besmettingen in Nederland en Duitsland (waar de scholen sinds deze week weer open zijn) gaat binnenkort ook weer pijlsnel omhoog.
Je hebt de incubatieperiode (tot 2 weken) en vervolgens kan het nog eens 2 weken duren alvorens de cijfers hoog genoeg worden om het dalend effect van de overige lockdown te compenseren, als het gelijkaardig loopt aan onze tweede golf waar het tot 1 oktober duurde alvorens we 2k gevallen per dag haalden, en toen zei niemand dat dat een cijfer was "om trots op te zijn" (2k/dag is het niveau waar we nu overigens nog altijd op zitten ondanks bepaalde sectoren van de economie nu al 4 maanden uitzichtloos zware schade toe te brengen).
Het lijkt dus vooral getimed om het virus te snel af te zijn met de paasvakantie erin, alhoewel we eind maart wel degelijk een uptick zullen zien. Ik weet ook niet of men de scholen daar gewoon open gooit of dat men nu allerhande maatregelen neemt die men voordien niet nam? Als er extra maatregelen genomen worden, kan dat natuurlijk ook een bijkomend vertragend effect hebben.
Dat moet je aan hen vragen, maar de druk van (voornamelijk autochtone) ouders om terug naar hun niet-essentiele kantoorjob te kunnen gaan zal ook daar een rol spelen vermoed ik. Voor hen knielt de politiek, tenzij het niet kan. Ik vermoed dat men ook daar dan andere sectoren gewoon verder zal opofferen en schade zal toebrengen ten voordele van de carrieredrang van autochtone ouders.phil48 schreef:Waarom denken ze daar überhaupt (om het op zijn Duits te zeggen) dan in godsnaam aan heropening van de scholen, terwijl de lockdown (ook in Nederland) voor de andere sectoren wel wordt verlengd? Zijn ze daar dan zo kortzichtig ?
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Kan het niet gewoon zijn dat een groot deel van de stagnering (ook) komt van de sowieso aanwezige en mogelijk groeiende groep mensen die het niet te nauw nemen met de regels en zo statistisch continue een factor vormt in de cijfers?
Dat de scholen open houden de mogelijkheid geeft aan het virus om zich verder te verspreiden is logisch, maar ik zou (zoals anderen hierboven al proberen duidelijk te maken) daar zeker niet de volle schuld naar schuiven en de ernst daarvan ook niet opblazen. Het alternatief (scholen allemaal dicht) is trouwens mogelijk niet veel beter (ipv minder kwetsbare leeftijdsgenoten zien ze dan mogelijk andere kwetsbaardere groepen zoals de grootouders die de ernstigere opnames en overlijdens cijfers kunnen beïnvloeden).
En eerlijk gezegd, ik kijk al weken amper naar het nieuws en de cijfers zijn fast forward geworden. Ik heb de boel aanvaard met zijn voor en nadelen en kan er mee leven. Ik begrijp dat voor anderen het aanvaarden moeilijker zal liggen (mensen in de zorg die het elke dag in hun gezicht krijgen en zelfstandigen of anderen die het moeilijk krijgen). Natuurlijk hoop ik wel dat we snel terug naar het oude normaal kunnen.
Dat de scholen open houden de mogelijkheid geeft aan het virus om zich verder te verspreiden is logisch, maar ik zou (zoals anderen hierboven al proberen duidelijk te maken) daar zeker niet de volle schuld naar schuiven en de ernst daarvan ook niet opblazen. Het alternatief (scholen allemaal dicht) is trouwens mogelijk niet veel beter (ipv minder kwetsbare leeftijdsgenoten zien ze dan mogelijk andere kwetsbaardere groepen zoals de grootouders die de ernstigere opnames en overlijdens cijfers kunnen beïnvloeden).
En eerlijk gezegd, ik kijk al weken amper naar het nieuws en de cijfers zijn fast forward geworden. Ik heb de boel aanvaard met zijn voor en nadelen en kan er mee leven. Ik begrijp dat voor anderen het aanvaarden moeilijker zal liggen (mensen in de zorg die het elke dag in hun gezicht krijgen en zelfstandigen of anderen die het moeilijk krijgen). Natuurlijk hoop ik wel dat we snel terug naar het oude normaal kunnen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
De uitleg is al lang gegeven en niemand beweert dat scholen de enige reden zijn voor de 50 doden per dag.n. School speelt een belangrijke rol aangezien 20 á 25% vd bevolking dagelijks in die sector zit.quovadis schreef: Maar ik wacht nu al 2 maanden op de verklaring van Ccatalyst ivm Ierland. Hij negeert dit jammer genoeg volledig omdat dit niet past in zijn retoriek om de scholen de schuld te geven van deze Coronacrisis want dat doet hij wel degelijk en keer op keer opnieuw
Van mij mag je ook eerst de ziekenhuizen sluiten voor je het onderwijs aanpakt en ook die maatregel zal cijfers doen dalen op termijn, niet slim volgesn mij.
Meer asl werk en school is er momenteel niet en nog steeds zit je met dramatische cijfers. Wil je dat omlaag moet je daar dus op ingrijpen.
De discussie hier Is typisxh overheid, ook mooi te zien in al die panoreportages rond corona, Vvor een burger tenenkrullend, dan houdt het ooit op en geef je er de brui aan
- heist_175
- Elite Poster
Het antwoord zit, zoals wel vaker in de data.
Scholen zijn open gegaan na de kerstvakantie en dat heeft - ongetwijfeld tot spijt van de schoolbashers - nergens geleidt (gelijdt) tot problemen. In blinde paniek zijn er zelfs ganse scholen gesloten én getest. Ook daar kwam nooit de gevreesde (opnieuw: voor sommigen gehoopte) surge in besmettingen aan het licht.
Sinds midden november (weet je wel, toen de scholen open gingen na de herfstvakantie) is het aantal besmettingen nagenoeg constant geweest(op een dipje in de kerstvakantie, vermoedelijk gelinkt aan verlof van zorgpersoneel en labo's).
De "exponentiële stijging" in ofwel de maatschappij, ofwel het aantal dat scholen dat de deuren moest (wilde) sluiten of het aantal besmettingen op school, werd nergens gezien. Hoewel er heel wat UB'ers grave voorspellingen gedaan hadden.
En voor zij die moeite hebben met begrijpend lezen: als er veel op slot is (oa horeca etc), is het niet verwonderlijk dat de geregistreerde besmettingen elders plaatsvinden. Sinds midden oktober zal het aantal besmettingen in horeca heel laag zijn, alleen een dwaas zou dan concluderen dat het daar veilig is. Dus natuurlijk zijn er ook besmettingen op scholen (dat heeft niemand ooit beweerd), maar tot nader order niet van dien aard om 1,2m kinderen het recht op degelijk onderwijs te ontnemen.
Scholen zijn open gegaan na de kerstvakantie en dat heeft - ongetwijfeld tot spijt van de schoolbashers - nergens geleidt (gelijdt) tot problemen. In blinde paniek zijn er zelfs ganse scholen gesloten én getest. Ook daar kwam nooit de gevreesde (opnieuw: voor sommigen gehoopte) surge in besmettingen aan het licht.
Sinds midden november (weet je wel, toen de scholen open gingen na de herfstvakantie) is het aantal besmettingen nagenoeg constant geweest(op een dipje in de kerstvakantie, vermoedelijk gelinkt aan verlof van zorgpersoneel en labo's).
De "exponentiële stijging" in ofwel de maatschappij, ofwel het aantal dat scholen dat de deuren moest (wilde) sluiten of het aantal besmettingen op school, werd nergens gezien. Hoewel er heel wat UB'ers grave voorspellingen gedaan hadden.
En voor zij die moeite hebben met begrijpend lezen: als er veel op slot is (oa horeca etc), is het niet verwonderlijk dat de geregistreerde besmettingen elders plaatsvinden. Sinds midden oktober zal het aantal besmettingen in horeca heel laag zijn, alleen een dwaas zou dan concluderen dat het daar veilig is. Dus natuurlijk zijn er ook besmettingen op scholen (dat heeft niemand ooit beweerd), maar tot nader order niet van dien aard om 1,2m kinderen het recht op degelijk onderwijs te ontnemen.
-
- Elite Poster
Nochtans was het Ccatalyst hier die eerder gepost heeft dat er nog teveel verplaatsingen gebeurde (aan de hand van de cijfers van telecomindustrie). Dat er nog teveel mensen zich verplaatsten naar hun werk. Allez je ge moet weten wat ge wilt, enerzijds wordt er geklaagd dat er teveel verplaatsingen zijn naar werk maar anderszijds is er niemand die regels overtreedtJack Daniels schreef: Neen.
Wat gek dat je zelf steeds het antwoord op jouw eigen vragen geeft
En omdat jij zegt neen klopt het ook .
@1207: lees dan nog eens de post van Ccatalyst nl dat alle besmettingen en doden te linken zijn aan de scholen. Hoe letterlijk kan je het neerschrijven
-
- Elite Poster
Dat is uiteraard onzinquovadis schreef: @1207: lees dan nog eens de post van Ccatalyst nl dat alle besmettingen en doden te linken zijn aan de scholen. Hoe letterlijk kan je het neerschrijven
Heist en catalyst zijn in die zin dus de extremen?
Scholen spelen al sinds 13 maart een belangrijke rol in de verspreiding, wie iets anders beweert is ziende blind
- heist_175
- Elite Poster
Het kan er nog wel bij om voor "extreem" door te gaan.1207 schreef:Heist en catalyst zijn in die zin dus de extremen?
De voorspelling dat na de herfst- of kerstvakantie het aantal besmettingen exponentieel zou gaan, kwam niet van mij hé . Maar was wel compleet fout. Idem de incubatie waar sommigen nogal "flexibel" mee omgaan .
In weerwil van de data, kan dat er ook nog bij. Waarom niet .Scholen spelen al sinds 13 maart een belangrijke rol in de verspreiding, wie iets anders beweert is ziende blind
-
- Elite Poster
Dus die arts weet niet wat hij zegt, en jij weet het beter?heist_175 schreef:In weerwil van de data, kan dat er ook nog bij. Waarom niet .Scholen spelen al sinds 13 maart een belangrijke rol in de verspreiding, wie iets anders beweert is ziende blind
- heist_175
- Elite Poster
Waarom laat je u zo hard leiden door 1 arts?boulder schreef:Dus die arts weet niet wat hij zegt, en jij weet het beter?
Waarom laat je u niet leiden door deze arts?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210126_98181127
Ook een arts hé. Verstop u toch niet achter dat argument .Tijdens zijn verhoor voor de controle-instantie noemde hij corona ook ‘een complot van de overheid’. De leden van de commissie concludeerden dat hij de maatregelen alleen wil opvolgen onder zijn eigen voorwaarden en eisen.
En qua proffen: Lieven Annemans is ook een prof hé. De onzin die hij de wereld instuurde in augustus & september, heeft mee de ernst van de 2de golf bepaalt.
-
- Elite Poster
Belachelijk dat je dat soort mensen als argument gebruikt.heist_175 schreef:Waarom laat je u zo hard leiden door 1 arts?boulder schreef:Dus die arts weet niet wat hij zegt, en jij weet het beter?
Waarom laat je u niet leiden door deze arts?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210126_98181127Ook een arts hé. Verstop u toch niet achter dat argument .Tijdens zijn verhoor voor de controle-instantie noemde hij corona ook ‘een complot van de overheid’. De leden van de commissie concludeerden dat hij de maatregelen alleen wil opvolgen onder zijn eigen voorwaarden en eisen.
Je geloofwaardigheid gaat er echt zwaar op achteruit.
-
- Elite Poster
Er zijn 50K dokters in België en die hebben allemaal hun eigen mening, zag ik zo toevallig gisteren in die Telefacts reportage over vaccins.boulder schreef: Het is een dokter die zegt dat die scholen een motor van de pandemie zijn.
Misschien moeten we eens een enquête doen bij hen over wie wat vindt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Ja, in die Telefacts zaten inderdaad enkele artsen die hun titel niet waardig zijn. Met "het internet" als bron maakten die hun patiënten bang voor de vaccinatie. Al zaten er ook enkele bij die toegaven dat ze oorspronkelijk tegen waren maar nu hun mening herzien hadden.
-
- Elite Poster
Er zijn ook sommige bakkers die er niets van bakken.R2D2 schreef:Ja, in die Telefacts zaten inderdaad enkele artsen die hun titel niet waardig zijn. Met "het internet" als bron maakten die hun patiënten bang voor de vaccinatie. Al zaten er ook enkele bij die toegaven dat ze oorspronkelijk tegen waren maar nu hun mening herzien hadden.
Om dat dan als argument te gebruiken dat de expertise van om het even welke hobbykok gelijk is aan die van een professionele bakker is gewoon belachelijk, laat staan van iets die niets van bakken kent.
Heist is geen dokter, mag ik aannemen?
Dan weet hij het ook niet beter dan een serieuze arts.
Laatst gewijzigd door boulder 12 feb 2021, 13:41, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Uit de data blijkt dat ernauwelijks besmettingen tijdens concerten zijn geweest vorig jaarheist_175 schreef: In weerwil van de data, kan dat er ook nog bij. Waarom niet .
Waarom mag werchter niet doorgaan?
-
- Elite Poster
Klopt, als ik zeg dat "scholen de motor zijn", bedoel ik dat in de brede context, iets wat ik in deze topic al 3 keer uit de doeken gedaan heb. Als mensen - tegen de regels - naar hun werk gaan omdat dat kan als de scholen open zijn, terwijl ze thuis zouden blijven als de scholen gesloten waren, dan reken ik dat ook onder de scholenmotor. Want als je die motor stillegt, dan stopt die bron van besmettingen ook. Net zoals ik de schooldrukte op het OV en de drukte aan de schoolpoorten onder de scholenmotor reken, evenals de toevallige ontmoetingen tussen ouders aan die schoolpoorten die dan weer tot andere bijeenkomsten leiden, of ouders die kinderen van verschillende gezinnen vanaf de school vervoeren naar de verschillende buitenschoolse activiteiten die ze hebben of naar huis.1207 schreef:De uitleg is al lang gegeven en niemand beweert dat scholen de enige reden zijn voor de 50 doden per dag.n. School speelt een belangrijke rol aangezien 20 á 25% vd bevolking dagelijks in die sector zit.
Maw: alle contacten/besmettingen die niet zouden gebeuren als de scholen dicht waren vallen onder de scholenmotor, en gezien de snel dalende impact van een vakantie op de cijfers (en omgekeerd, de sterke stijging sinds september) ben ik er zeker van dat dat momenteel over de grote meerderheid van besmettingen gaat. In andere woorden: er zijn momenteel niet veel besmettingen die geen enkel oorzakelijk verband hebben met de open scholen, alhoewel er morgen wel gaan bijkomen door de versoepelingen. Opmerkelijk: de enige keren dat we echt goede cijfers hadden was na de sluiting van de scholen in maart en tijdens (en kort na) de zomervakantie, ondanks de vele import in die laatste periode.
Ik merk op dat zij die hier niet akkoord mee gaan, mij niet kunnen vertellen waar die besmettingen dan wel van kunnen komen, tenzij van illegale zaken zoals lockdownfeestjes die volgens hen dagelijks op zo'n grote schaal zouden gebeuren dat ze >2k besmettingen kunnen veroorzaken. Maw: er doen meer mensen aan lockdownfeestjes mee dan er ouders zijn die elke schooldag eens zelf gaan bepalen of ze de regels van het telewerk gaan respecteren voor hun niet-essentiele job of niet.
- heist_175
- Elite Poster
Oeps .CCatalyst schreef:Opmerkelijk: de enige keren dat we echt goede cijfers hadden was na de sluiting van de scholen in maart en tijdens (en kort na) de zomervakantie.
De cijfers zijn nooit lager geweest dan juni, en toen waren alle scholen open. Vanaf de scholen toe waren, stegen de besmettingen terug.
https://datastudio.google.com/embed/rep ... page/tpRKB