Waarschijnlijk een stomme vraag maar er is een reden waarom .
Ik zou een monitor scherm kopen volgende maand en aansluiten op de laptop hdmis naar hdmi. Dat zou moeten gaan las ik maar is dat met alle monitors dan zo en laptops?
Want in een verder verleden heb ik dat ook eens gedaan van hdmi naar hdmi en ik kreeg geen beeld, ik moest het via vga of dvi dacht ik doen. Daarom mijn vraag.
Mijn laptop nu is max 3tal jaar oud van msi.
Zou dat gewoon werken nu van hdmi naar hdmi of moede iets speciaals downloaden of instellen of dat uw laptop zeker moet hebben om beeld te krijgen??
Laptop naar monitor scherm
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 98 keer
Winkey + P
Als je geen beeld krijgt, check dan eerst even in apparaatbeheer en/of de beeldscherminstellingen of Windows dat scherm wel detecteert.
Soms is een reboot nodig om een scherm te detecteren (al zou dat met huidige digitale aansluitingen toch verleden tijd moeten zijn, maar goed).
Als windows het scherm niet ziet, ga je er nooit beeld op krijgen.
En anders gewoon eerst testen met een scherm van een vriend/kennis/familie
Als je geen beeld krijgt, check dan eerst even in apparaatbeheer en/of de beeldscherminstellingen of Windows dat scherm wel detecteert.
Soms is een reboot nodig om een scherm te detecteren (al zou dat met huidige digitale aansluitingen toch verleden tijd moeten zijn, maar goed).
Als windows het scherm niet ziet, ga je er nooit beeld op krijgen.
En anders gewoon eerst testen met een scherm van een vriend/kennis/familie
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 22 keer
Sommige (oudere) laptops hebben beperkingen ivm de resolutie die ze aan kunnen bij zo'n extern scherm.
Ik heb een vrij oude Dell 30" monitor met een 2560 x 1600 resolutie die probleemloos werkt op alle laptops hier in huis behalve de Lenovo legion Y520 uit 2017. De Lenovo Ideapad 700-17ISK die een maand of twee later gekocht werd werkt wel net zoals de HP Elitebook 8570w uit 2013.
Meestal kan je ergens in de documentatie van je laptop wel terug vinden welke externe resoluties hij aan kan.
Ik heb een vrij oude Dell 30" monitor met een 2560 x 1600 resolutie die probleemloos werkt op alle laptops hier in huis behalve de Lenovo legion Y520 uit 2017. De Lenovo Ideapad 700-17ISK die een maand of twee later gekocht werd werkt wel net zoals de HP Elitebook 8570w uit 2013.
Meestal kan je ergens in de documentatie van je laptop wel terug vinden welke externe resoluties hij aan kan.