Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
Coster
Het is geen kwestie van complotten
Catalyst haalt het ook al aan en dit soort gekonkel is bekend uit andere voorbeelden bij deoverheid ( denk aan openbaar vervoer in de ruimste zin).
Het is geen kwestie van complotten
Catalyst haalt het ook al aan en dit soort gekonkel is bekend uit andere voorbeelden bij deoverheid ( denk aan openbaar vervoer in de ruimste zin).
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
"Verregaande integratie" en "verplichte elektronische rapportages" klinkt als koude oorlog, maar gaat - volgens mij - gewoon over het automatisch doorsturen van aanwezigheden. Vandaar dat ik zei dat het niet zo evident is om Smartschool volledig buiten te smijten. Er zijn overigens nog andere platformen die dezelfde data ook uitwisselen met de overheid, waaronder Questi.CCatalyst schreef:Op de wikipedia van hun product (Smartschool) staat er wel dat er verregaande (private?) integraties zijn met het Ministerie van Onderwijs onder andere met verplichte elektronische rapportages die aan de scholen opgelegd worden, iets wat een Google Classroom wel niet zal hebben. De "verstrengeling" zoals jij al suggereerde? Als dat een belangrijke rol speelt, is dat belangrijk om te weten, en is het misschien aan het Ministerie om hun systeem meer open te stellen voor andere providers.
Als Microsoft en Google een volledige vervanger willen zijn van Smartschool, zullen ze dus nog wat patatjes moeten eten, want dan moeten ze die integratie met de overheid ook aanbieden. Of dat met een "open API" kan, weet ik niet. Zo dicht zit ik er niet op . En of Google erop zit te wachten om bijkomende ontwikkeling te doen om scholen volledig over de brug te krijgen.
Smartschool zit dus hoog, droog en veilig. Eens corona gedaan is, heeft niemand die livelessen nog nodig en verwacht ik dat weinig scholen een "migratietraject" gaan opzetten om Smartschool uit hun systemen te halen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Daarstraks in de krant gelezen dat deze week eigenlijk niemand in dit apenland een eerste vaccinatie zal krijgen omwille van de leveringsproblemen bij de leveranciers.
De knaller: De Crem overweegt zelf met zijn gemeentebestuur in Aalter autonoom over te gaan tot aankoop
Hij geeft m.a.w. toe dat zijn partij hoofd aandeelhouder is in het politieke geklungel van de traditionele partijen en dit al jaren lang. Of moeten we dit lezen als: ik ga mijn zetel in "het Kremlin" verder verzekeren want de nationale politiek is voor mij en mijn partij een zinkend schip dat ik zo rap mogelijk moet verlaten.
Het zal zijn populariteit lokaal alvast geen kwaad doen.
En waarom blijft België onderaan de lijst hangen voor leveringen ... ? The money: ofwel hebben ze het niet in die mate dat ze prioriteit kunnen afdwingen bij de farma, ofwel zijn er andere prioriteiten die nu misschien nog niet mogen gekend zijn en die veel middelen zullen opslorpen.
En het schaamlapje om hun eigen falen te verdoezelen: Europa natuurlijk ...
Walgelijk.
De knaller: De Crem overweegt zelf met zijn gemeentebestuur in Aalter autonoom over te gaan tot aankoop
Hij geeft m.a.w. toe dat zijn partij hoofd aandeelhouder is in het politieke geklungel van de traditionele partijen en dit al jaren lang. Of moeten we dit lezen als: ik ga mijn zetel in "het Kremlin" verder verzekeren want de nationale politiek is voor mij en mijn partij een zinkend schip dat ik zo rap mogelijk moet verlaten.
Het zal zijn populariteit lokaal alvast geen kwaad doen.
En waarom blijft België onderaan de lijst hangen voor leveringen ... ? The money: ofwel hebben ze het niet in die mate dat ze prioriteit kunnen afdwingen bij de farma, ofwel zijn er andere prioriteiten die nu misschien nog niet mogen gekend zijn en die veel middelen zullen opslorpen.
En het schaamlapje om hun eigen falen te verdoezelen: Europa natuurlijk ...
Walgelijk.
-
- Elite Poster
Jezegt het zelf heist
Scholen moeten dit systeem gebruiken en da kost 10 euro per leerling per maand voor een gebrekkige dienstverlening.
In theorie heb je gelijk dat scholen vrij zijn, in depraktijk moeten ze gewoon
Europa en leveranciersverhaal is uiteraard enkel bedoelt als paraplu om eigen falen te verdoezelen
Scholen moeten dit systeem gebruiken en da kost 10 euro per leerling per maand voor een gebrekkige dienstverlening.
In theorie heb je gelijk dat scholen vrij zijn, in depraktijk moeten ze gewoon
Europa en leveranciersverhaal is uiteraard enkel bedoelt als paraplu om eigen falen te verdoezelen
-
- Pro Member
- Bedankt: 16 keer
Met alle respect 1207 maar je kent er niets van: Smartschool kost (ongeveer) 12 euro per leerling, per schooljaar...
Over die verplichting: het schoollandschap in Vlaanderen is heel heterogeen. Kleine schooltjes die onder het mom van autonomie en eigenheid, een amateuristisch ict-beleid (moeten) voeren. Die scholen hebben niet de mogelijkheid alles zelf te maken en zijn dus inderdaad aangewezen op Smartschool. In normale perioden draait dit goed, voor een prijs van 1 euro/m. Die normale perioden komen zeker nog terug en dan kraait hier geen haan meer naar en Smartschool weet dit ook.
Grotere scholen (of scholen die zich in een deftig werkende scholengemeenschap bevinden) hebben meer mogelijkheden om eea zelf te maken en werken soms zonder Smartschool of nemen niet alle modules van Smartschool af.
Nogmaals: Smartschool is een kmo en er was een tijd dat zij de underdog waren in Vlaanderen. Ze hebben de plaats waar ze nu staan dat niet altijd cadeau gekregen. Ze hadden in eerste instantie zelfs de grootste koepel (katholiek onderwijs) niet eens mee.
En ja, er is wel kritiek op smartschool in onderwijskringen maar meestal niet over de prijs (die de school moet betalen; het is niet toegelaten deze rechtstreeks aan de ouders door te rekenen) of over de kwaliteit van hun servers (noem mij anders eens een Belgische online toepassing waar probleemloos 1,2 miljoen mensen per uur kunnen op aanmelden? Tax on web? Kbc online? VRTNU?)
Over die verplichting: het schoollandschap in Vlaanderen is heel heterogeen. Kleine schooltjes die onder het mom van autonomie en eigenheid, een amateuristisch ict-beleid (moeten) voeren. Die scholen hebben niet de mogelijkheid alles zelf te maken en zijn dus inderdaad aangewezen op Smartschool. In normale perioden draait dit goed, voor een prijs van 1 euro/m. Die normale perioden komen zeker nog terug en dan kraait hier geen haan meer naar en Smartschool weet dit ook.
Grotere scholen (of scholen die zich in een deftig werkende scholengemeenschap bevinden) hebben meer mogelijkheden om eea zelf te maken en werken soms zonder Smartschool of nemen niet alle modules van Smartschool af.
Nogmaals: Smartschool is een kmo en er was een tijd dat zij de underdog waren in Vlaanderen. Ze hebben de plaats waar ze nu staan dat niet altijd cadeau gekregen. Ze hadden in eerste instantie zelfs de grootste koepel (katholiek onderwijs) niet eens mee.
En ja, er is wel kritiek op smartschool in onderwijskringen maar meestal niet over de prijs (die de school moet betalen; het is niet toegelaten deze rechtstreeks aan de ouders door te rekenen) of over de kwaliteit van hun servers (noem mij anders eens een Belgische online toepassing waar probleemloos 1,2 miljoen mensen per uur kunnen op aanmelden? Tax on web? Kbc online? VRTNU?)
-
- Elite Poster
Een beetje school is dus rap 10 000 euro kwijt aan een nietwerkend systeemsdecoster schreef:Met alle respect 1207 maar je kent er niets van: Smartschool kost (ongeveer) 12 euro per leerling, per schooljaar...
En de kleintjes hebben geen keuze als er niet in meestappen
Dit soort mono- en duopolies zien we nog en alle betrokkenen die daaraan verdienen roepen ook altijd dat er absolute vrijheid is.
Smartschool weet al een maand wat er ging gebeuren, lijkt wel op de overheid:)
- heist_175
- Elite Poster
Scholen moeten helemaal niets.
Fantaseer rustig verder, maar het staat elke school vrij om al dan niet in te gaan op een bepaald aanbod.
@niet werkend systeem
Smartschool is nooit gevraagd geweest om 1,2mio logins te verwerken. Tijdens corona is "het kot te klein", na corona gaat niemand die "live" lesgeven functie nog gebruiken. Waarom zou Smartschool daarin investeren?
Fantaseer rustig verder, maar het staat elke school vrij om al dan niet in te gaan op een bepaald aanbod.
@niet werkend systeem
Smartschool is nooit gevraagd geweest om 1,2mio logins te verwerken. Tijdens corona is "het kot te klein", na corona gaat niemand die "live" lesgeven functie nog gebruiken. Waarom zou Smartschool daarin investeren?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Hier zie je iig hoeveel geld er vloeit van het Ministerie naar Smartschool, wat de wederzijdse belangen bevestigt, en dus ook wat verklaart waarom de grootse koepel heel sceptisch is.
En het is idd het "kerktorengevoel" dat de scholen bij Smartschool houdt: "De multinationals missen tot op vandaag nog de typisch Vlaamse functionaliteiten." De krant suggereert ook dat dit misschien kan veranderen: "Maar daar kan verandering in komen met de 'digisprong' van Weyts die het budget voor IT in het Vlaamse onderwijs uitbreidt van 32 miljoen naar 375 miljoen euro. Leerlingen krijgen een eigen laptop, leekrachten bijles in digitalisering en ICT-coördinatoren meer uren. De Vlaamse markt - tot op heden heel klein voor multinationals - wordt volwassen en interessant(er) voor andere spelers dan Smartbit, luidt het."
Aan dat laatste hecht ik weinig geloof, Weyts is een koele minnaar van zijn digisprong en komt de beloftes tot op vandaag amper na. En geen woord over een open API. De scholen gaan m.i. nog heel wat langer de digitalisering in de koelkast moeten steken omwille van "vrij om een platform te kiezen, MAAR het moet dit en dit en dit hebben".
En het is idd het "kerktorengevoel" dat de scholen bij Smartschool houdt: "De multinationals missen tot op vandaag nog de typisch Vlaamse functionaliteiten." De krant suggereert ook dat dit misschien kan veranderen: "Maar daar kan verandering in komen met de 'digisprong' van Weyts die het budget voor IT in het Vlaamse onderwijs uitbreidt van 32 miljoen naar 375 miljoen euro. Leerlingen krijgen een eigen laptop, leekrachten bijles in digitalisering en ICT-coördinatoren meer uren. De Vlaamse markt - tot op heden heel klein voor multinationals - wordt volwassen en interessant(er) voor andere spelers dan Smartbit, luidt het."
Aan dat laatste hecht ik weinig geloof, Weyts is een koele minnaar van zijn digisprong en komt de beloftes tot op vandaag amper na. En geen woord over een open API. De scholen gaan m.i. nog heel wat langer de digitalisering in de koelkast moeten steken omwille van "vrij om een platform te kiezen, MAAR het moet dit en dit en dit hebben".
heist_175 schreef:Tijdens corona is "het kot te klein", na corona gaat niemand die "live" lesgeven functie nog gebruiken.
M.i. zal het gewoon niet gebeuren bij ons wegens de nasmaak die Smartschool laat, niet omdat er geen enkele vraag meer naar zou zijn. Welke indruk dat weer stuurt naar onze jongeren, die volop voor IT zouden moeten kiezen, weet ik niet. Maar goed, de meesten zullen tegen dat ze 16-18 jaar zijn wel al beseffen dat er "Vlaamse klei" is enerzijds en dan het echte werk waarvoor ze best naar andere landen kunnen verkassen.Wat met die forse investeringen na de coronacrisis? De Smartbit-topman gelooft dat die periode er fundamenteel anders zal uitzien. 'Dit wordt niet het enige moment dat deze technologie zijn nut zal bewijzen.'
- heist_175
- Elite Poster
Bedoel je de €200K van Weyts? Dat zijn nogal 'stromen' ?CCatalyst schreef:Hier zie je iig hoeveel geld er vloeit van het Ministerie naar Smartschool, wat de wederzijdse belangen bevestigt, en dus ook wat verklaart waarom de grootse koepel heel sceptisch is.
Waarom is het moeilijk om te geloven dat scholen wél vrij kiezen en niet door de koepel of het ministerie in de ene of de andere richting gedwongen worden?
En het is idd het "kerktorengevoel" dat de scholen bij Smartschool houdt: "De multinationals missen tot op vandaag nog de typisch Vlaamse functionaliteiten."
Als scholen wensen hebben, klasseer jij dat als "kerktorengevoel"?
Als uw IT (Google, MS) gaat bepalen hoe uw processen moeten lopen, ben je niet goed bezig. Smartschool ondersteunt en biedt allerlei functies aan die geapprecieerd worden door de scholen en die MS/Google niet hebben.
[/quote][/quote]De krant suggereert ook dat dit misschien kan veranderen: "Maar daar kan verandering in komen met de 'digisprong' van Weyts die het budget voor IT in het Vlaamse onderwijs uitbreidt van 32 miljoen naar 375 miljoen euro. Leerlingen krijgen een eigen laptop, leekrachten bijles in digitalisering en ICT-coördinatoren meer uren. De Vlaamse markt - tot op heden heel klein voor multinationals - wordt volwassen en interessant(er) voor andere spelers dan Smartbit, luidt het."
Dat is een inhaalmanoeuvre, te zien of dat ook iets gaat uithalen.
Ondersteuning van leerkrachten is alvast een grap.
Ik zie dat niet gelinkt aan een nasmaak van Smartschool. Wel omdat er geen enkel proces is om blijvend afstandsonderwijs te organiseren. Het probleem zijn/waren de livelessen, niet de andere functionaliteiten.heist_175 schreef:Tijdens corona is "het kot te klein", na corona gaat niemand die "live" lesgeven functie nog gebruiken.M.i. zal het gewoon niet gebeuren bij ons wegens de nasmaak die Smartschool laat, niet omdat er geen enkele vraag meer naar zou zijn. Welke indruk dat weer stuurt naar onze jongeren, die volop voor IT zouden moeten kiezen, weet ik niet. Maar goed, de meesten zullen tegen dat ze 16-18 jaar zijn wel al beseffen dat er "Vlaamse klei" is enerzijds en dan het echte werk waarvoor ze best naar andere landen kunnen verkassen.Wat met die forse investeringen na de coronacrisis? De Smartbit-topman gelooft dat die periode er fundamenteel anders zal uitzien. 'Dit wordt niet het enige moment dat deze technologie zijn nut zal bewijzen.'
Wat MS/Google kan is een oplossing bieden voor de livelessen en niet voor de andere functionaliteiten (leerlingvolgsysteem, rapporten, ...).
-
- Elite Poster
Smartschool topman denkt er dus anders over, al verdedigt hij natuurlijk ook zijn product. Maar ik denk wel dat hij gelijk als hij zegt dat "dat die periode er fundamenteel anders zal uitzien." Maar niet bij ons. Hier wil iedereen nog altijd terug naar "de normaal," wat tekenend is voor een sterk vergrijzende samenleving, ook al was die "normaal" op vele vlakken niet OK met haar honderden kilometers file en haar veel te grote voetafdruk. Het zal interessant zijn om te zien wat er in landen met een jongere bevolking gebeurt.heist_175 schreef: Ik zie dat niet gelinkt aan een nasmaak van Smartschool. Wel omdat er geen enkel proces is om blijvend afstandsonderwijs te organiseren.
Nogmaals: de scholieren hebben zich via VSK als grote voorstanders uitgesproken van (deeltijds) afstandsonderwijs, en ik zou het absoluut aanmoedigen als er na de coronacrisis nog eens zo'n bevraging komt op grote schaal. Als oudere scholieren zeggen dat ze met afstandsonderwijs "eindelijk wakker in de les zitten" mag er ook naar hen (en de leerkrachten) wel eens geluisterd worden ipv enkel de ouders die gaan bepalen of afstandsonderwijs nodig is of niet.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 10 feb 2021, 17:11, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
balans na 9 maanden contactopsporing: een (te) duur systeem en experts krijgen nog steeds te weinig data
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/09 ... opsporing/
Vanavond op Pano
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/09 ... opsporing/
Vanavond op Pano
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ze zijn dus weeral aan het liegen.koenraaddeconinck schreef:Daarstraks in de krant gelezen dat deze week eigenlijk niemand in dit apenland een eerste vaccinatie zal krijgen omwille van de leveringsproblemen bij de leveranciers.
08-02 + 98.280 Pfizer
07-02 + 80.000 Astra Zeneca
07-02 + 29.400 Moderna
Dosissen in voorraad : 315.053
Worst case scenario:
benodigd voor 2e dosis : 223.458
beschikbaar na reservering 2e dosis : 91.595
(bron : https://covid-vaccinatie.be/nl)
Ondertussen roert het zorgpersoneel zich.
Ze willen het AstraZeneca vaccin niet, ze willen het Pfizer of Moderna vaccin.
Ik kan ze geen ongelijk geven.
Ik weet echt niet of het een voordeel is bij die groep van kwetsbaren te zitten die eerst ingeënt worden, want die krijgen dat minderwaardig vaccin.
We zien dat alles in dit land niet eerlijk verloopt.
Politici zitten nu ons in te lepelen dat we heel blij moeten zijn met een vaccin dat 62% bescherming biedt.
Het zou "zelfs" meer zijn als je 8 weken wacht om een tweede prik te zetten.
In die 8 weken ben je natuurlijk veel minder beschermd dan met het Pfizer of Moderna vaccin, en dan nog, hoogstens kom je dan aan 70 of 80%.
Ik durf te wedden dat politici ervoor gaan zorgen dat ze voor zichzelf wel degelijk het eerstekeus vaccin van Pfizer of Moderna krijgen, terwijl ze de bevolking hun miskoop van een AstraZeneca gaan opsolferen.
Het zou mij niet verwonderen dat er stiekem al veel politici ingeënt zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
In mijn buurt zijn de krokus-skiers zich aan het klaar maken voor hun vertrek. De dakbak zit al enkele dagen op de auto.
En ook de Italianen staan klaar voor hun essentiële reis naar de familie.
Heb ik ergens een persconferentie of PowerPoint gemist? Zijn de corona-boetes niet hoog genoeg?
En ook de Italianen staan klaar voor hun essentiële reis naar de familie.
Heb ik ergens een persconferentie of PowerPoint gemist? Zijn de corona-boetes niet hoog genoeg?
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Smartschool vs Google Classroom is misschien beter een afgesplitst topic. In Limburg, kunstonderwijs, das allemaal Google Classroom en dat werkt echt wel goed vind ik. Smartschool wordt door de basisschool en middelbare school gebruikt, maar vindt ik helemaal niet zo goed werken. Noch voor administratie, noch voor de leerling. Maar soit ... dat heeft an sich weinig met corona te maken
Wat betreft de reizigers ... zelfs facebook heeft zijn post achtergrondjes al aangepast, en inderdaad bij ons ook al auto's (en campers) zien klaarmaken voor de reis.
Ik ben benieuwd ...
Wat betreft de reizigers ... zelfs facebook heeft zijn post achtergrondjes al aangepast, en inderdaad bij ons ook al auto's (en campers) zien klaarmaken voor de reis.
Ik ben benieuwd ...
- heist_175
- Elite Poster
Sommigen willen er niet van horen, maar met (nog steeds) dalende bezetting in ziekenhuizen en overlijdens, denk ik dat de druk er wat af is om de regels te controleren en af te dwingen.
En als de skiërs nadien corona (liefst nog de Braziliaans, Z-Afrikaanse of de nieuwe Britse variant) terug mee brengen, zullen er weer UB'ers zijn die de incubatieperiode zodanig "plooien & buigen" tot het weer de scholen zijn .
En als de skiërs nadien corona (liefst nog de Braziliaans, Z-Afrikaanse of de nieuwe Britse variant) terug mee brengen, zullen er weer UB'ers zijn die de incubatieperiode zodanig "plooien & buigen" tot het weer de scholen zijn .
- heist_175
- Elite Poster
Er is zelfs sprak van een derde prik, om de immuniteit nog een extra boost te geven.
Ik denk dat het een goed idee is om zich te houden aan wat we weten en niet - zoals de UK - wat freewheelen.
Ik denk dat het een goed idee is om zich te houden aan wat we weten en niet - zoals de UK - wat freewheelen.
-
- Elite Poster
Er zijn anders ook medici die de scholen als motor van het virus zien.heist_175 schreef:Sommigen willen er niet van horen, maar met (nog steeds) dalende bezetting in ziekenhuizen en overlijdens, denk ik dat de druk er wat af is om de regels te controleren en af te dwingen.
https://www.demorgen.be/nieuws/guy-hans ... ~ba3df66b/
Zoals ik al lang zeg, zo wetenschappelijk gaat men niet te werk.Guy Hans schreef:Het geloof leefde nog bij velen dat kinderen haast niet besmet werden, en na besmetting nauwelijks besmettelijk waren. Tegen die overtuiging moesten we lang opboksen. Gaandeweg zijn de Centra voor Leerlingenbegeleiding, de CLB’s, vooral in Antwerpen, in onze overtuiging meegegaan: kinderen kunnen het virus aan elkaar doorgeven en daarna zowel hun leerkrachten als ouders besmetten.
Vaak is het een kwestie van overtuiging.
- heist_175
- Elite Poster
No shit Sherlock!boulder schreef:https://www.demorgen.be/nieuws/guy-hans ... ~ba3df66b/Guy Hans schreef:kinderen kunnen het virus aan elkaar doorgeven en daarna zowel hun leerkrachten als ouders besmetten.
Dat heeft nooit iemand ontkend .
Uit de resultaten van de massale schooltesten blijkt toch wel dat het probleem zich niet echt in de scholen situeert hé . Testen ze een ganse school en vindt men 30 besmettingen op 2K. Wauw.
Sluit de scholen dan toch .
Ondertussen hoesten 20-60 jarigen lekker in elkaars gezicht en is er daar (blijkbaar?) niets mee aan de hand.
Bedrijven controleren zoals dat op scholen gebeurt (2 besmettingen, ganse school sluiten en testen), dat gebeurt niet.
Een BO-school vlakbij (kleuter, lager, secundair) gaat toe, omdat ze 5 besmettingen gevonden hebben. Proportionaliteit?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Duitse wetenschappers moesten coronagevaar aandikken om bij burgers begrip te kweken voor harde maatregelen
https://www.hln.be/buitenland/duitse-we ... add5c8d6a/
https://www.hln.be/buitenland/duitse-we ... add5c8d6a/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/11 ... uari-2021/
Tijdens de krokusvakantie.... LOL
Ze zijn al lang vertrokken!
Ondertussen krijg ik van een klant te horen dat een job waarvoor ik over de grens moet (Benelux weliswaar) niet doorgaat omdat hij als opdrachtgever geen risico's wil lopen...
Zal ik ook maar gaan skiën zeker?
LOLPolitie zal tijdens de krokusvakantie gericht controleren aan de grenzen
Zaterdag begint voor veel Belgen de krokusvakantie, maar niet-essentiële reizen van en naar België zijn nog tot 1 april verboden. De politie zal daarom aan de grenzen controleren en streng optreden. Dat zegt Nicholas Paelinck, korpschef van politiezone Westkust en voorzitter van de Vaste Commissie van de Lokale Politie (VCLP).
"De lokale en federale politie zal controleren aan de grenzen via enkele gestructureerde acties en gerichte patrouilles", bevestigt Paelinck. "Wie een overtreding maakt, krijgt per persoon een boete en wordt teruggestuurd."
Tijdens de krokusvakantie.... LOL
Ze zijn al lang vertrokken!
Ondertussen krijg ik van een klant te horen dat een job waarvoor ik over de grens moet (Benelux weliswaar) niet doorgaat omdat hij als opdrachtgever geen risico's wil lopen...
Zal ik ook maar gaan skiën zeker?
-
- Elite Poster
Ik heb u wel 10.000 keer de zever horen herhalen dat de scholen "niet de motor van de epidemie zijn".heist_175 schreef:No shit Sherlock!
Hij schrijft letterlijk :
Guy Hans schreef:“Dat is zo. De scholen zijn een motor van de epidemie. Aanvankelijk werd gezegd van niet, maar daar moeten we echt van terugkomen. Anderzijds: scholen zijn niet de enige motor, de Britse variant zit momenteel overal. Maar bij een kind met symptomen is het belangrijk dat er snel een mobiel testteam komt voor een gerichte testing.”
-
- Elite Poster
Hij heeft gelijk, scholen zijn idd een motor (zoals ook bevestigd door Sciensano, wetenschappers en leerkrachten), we weten nu ook hoe sterk die draait.
Scholen leveren ons direct of indirect 2k-2.5k besmettingen per dag op, en tot 50 doden per dag, en dat is dan nog mét maatregelen waarvan afkoelingsweken en de 50% fysiek onderwijs in graad 2 en graad 3 SO het meest zichtbaar zijn. Die 2.5k werd in de eerste golf nooit gehaald, maar hey, dat getal werd nu volledig genormaliseerd want "dat zijn cijfers om trots op te zijn". Dat er elke dag tot 50 mensen hun leven geven voor ons onderwijs waarvan de kwaliteit tanende is, dat is iets waar we trots op moeten zijn. Iets zegt me dat indien die getallen door de horeca en/of contactberoepen gegenereerd zouden worden, het niet iets geweest zou zijn om trots op te zijn, nochtans "leggen we het verkeer ook niet stil voor 2500 gewonden en 50 doden elke dag" om te alluderen op wat een forumgebruiker zei?
Daarnaast brengen de open scholen onze economie ook miljoenen EUR schade toe elke dag omdat we ganse sectoren gesloten hebben om die cijfers niet (of zo weinig mogelijk) boven de 2.5k en 50 te krijgen. Die schade wordt momenteel oneerlijk gedragen door die sectoren terwijl anderen geen enkele inspanningen leveren. Maar we moeten ons geen illusie maken, door de manier waarop de sociale zekerheid gebouwd is zal straks zal de hele maatschappij voor deze keuzes mogen opdraaien, niet in het minst zij die afstuderen. We kunnen het geld natuurlijk ook halen bij de kinderen die geboren zullen worden in 2250, ook al hebben we geen idee wat voor uitdagingen hen te wachten zullen staan naast een torenhoge schuld.
Scholen leveren ons direct of indirect 2k-2.5k besmettingen per dag op, en tot 50 doden per dag, en dat is dan nog mét maatregelen waarvan afkoelingsweken en de 50% fysiek onderwijs in graad 2 en graad 3 SO het meest zichtbaar zijn. Die 2.5k werd in de eerste golf nooit gehaald, maar hey, dat getal werd nu volledig genormaliseerd want "dat zijn cijfers om trots op te zijn". Dat er elke dag tot 50 mensen hun leven geven voor ons onderwijs waarvan de kwaliteit tanende is, dat is iets waar we trots op moeten zijn. Iets zegt me dat indien die getallen door de horeca en/of contactberoepen gegenereerd zouden worden, het niet iets geweest zou zijn om trots op te zijn, nochtans "leggen we het verkeer ook niet stil voor 2500 gewonden en 50 doden elke dag" om te alluderen op wat een forumgebruiker zei?
Daarnaast brengen de open scholen onze economie ook miljoenen EUR schade toe elke dag omdat we ganse sectoren gesloten hebben om die cijfers niet (of zo weinig mogelijk) boven de 2.5k en 50 te krijgen. Die schade wordt momenteel oneerlijk gedragen door die sectoren terwijl anderen geen enkele inspanningen leveren. Maar we moeten ons geen illusie maken, door de manier waarop de sociale zekerheid gebouwd is zal straks zal de hele maatschappij voor deze keuzes mogen opdraaien, niet in het minst zij die afstuderen. We kunnen het geld natuurlijk ook halen bij de kinderen die geboren zullen worden in 2250, ook al hebben we geen idee wat voor uitdagingen hen te wachten zullen staan naast een torenhoge schuld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Wow, fantastisch nieuws. Heb je daar ook enig bewijs van ??CCatalyst schreef:
Scholen leveren ons direct of indirect 2k-2.5k besmettingen per dag op, en tot 50 doden per dag, en dat is dan nog mét maatregelen waarvan afkoelingsweken en de 50% fysiek onderwijs in graad 2 en graad 3 SO het meest zichtbaar zijn. Die 2.5k werd in de eerste golf nooit gehaald, maar hey, dat getal werd nu volledig genormaliseerd want "dat zijn cijfers om trots op te zijn". Dat er elke dag tot 50 mensen hun leven geven voor ons onderwijs waarvan de kwaliteit tanende is, dat is iets waar we trots op moeten zijn.
Want als dat zo is sluiten we gewoon de rest van het schooljaar de scholen en kunnen we voor de rest weer "normaal" gaan leven. Restaurants open, reizen à volonté, werken op de werkvloer (eindelijk) en fuiven tegen de sterren op. Of toch niet?
-
- Elite Poster
De huidige cijfers, die niet van restaurants, reizen a volonté en fuiven tegen de sterren op zullen komen. Ook niet van werken op de werkvloer, tenzij je suggereert dat de maatregelen daar niet gevolgd worden en dat een verstrenging van de regels en het toezicht noodzakelijk is?phil48 schreef:Wow, fantastisch nieuws. Heb je daar ook enig bewijs van ??
Ik zei letterlijk dat we die sectoren uitzichtloos gesloten houden om die 2.5k en 50 niet nog meer op te drijven.phil48 schreef:Want als dat zo is sluiten we gewoon de rest van het schooljaar de scholen en kunnen we voor de rest weer "normaal" gaan leven. Restaurants open, reizen à volonté, werken op de werkvloer (eindelijk) en fuiven tegen de sterren op. Of toch niet?
Voor hetgeen jij wilt bestaat er een piste: sluit alles (inclusief de scholen) tot de cijfers weer onder de 100 liggen, en dan kan je alles heropenen op het reizen na. Andere ontwikkelde landen hebben dat met succes gedaan. Zolang je de scholen openhoudt gaan er ganse sectoren gesloten moeten blijven met cumulerende economische schade tot er voldoende gevaccineerd is. Zelfs de piste van beter/warmer weer zal niet volstaan deze keer, want we vergeten dat er daar de vorige keer (maart 2020) wel een totale sluiting aan vooraf ging. Beter/warmer weer tempert het aantal besmettingen wel wat, maar als je al vertrekt van 2k-2.5k per dag zal dat niet genoeg zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
Er was een andere piste die ze gebruikt hebben in Ierland eind oktober. Nl alles sluiten en de scholen openlaten. Raar maar waar zijn de cijfers daar drastisch gezakt en zijn ze beginnen stijgen toen ze begonnen met versoepelen. Hmm mssn ligt de oorzaak toch niet bij de scholen dan...
En dan nog alle dagelijkse besmettingen en doden aan de scholen toeschrijven
En dan nog alle dagelijkse besmettingen en doden aan de scholen toeschrijven
-
- Elite Poster
Nu heb je wat gedaan boulder. Heist erop wijzen dat hij zichzelf tegenspreekt. Ik zou niet graag in uw schoenen staan. De banbliksems komen er aan denk ik.boulder schreef:Ik heb u wel 10.000 keer de zever horen herhalen dat de scholen "niet de motor van de epidemie zijn".heist_175 schreef:No shit Sherlock!
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik ga werken en kom voor mijn werk regelmatig op andere werkplaatsen.CCatalyst schreef:Ook niet van werken op de werkvloer, tenzij je suggereert dat de maatregelen daar niet gevolgd worden en dat een verstrenging van de regels en het toezicht noodzakelijk is?
Ik moet niet suggereren, ik kan gewoon zeggen dat de regels niet gevolgd worden op héél veel werkplekken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 98 keer
Rest van topic niet gelezen, enkel de laatste reacties ivm scholen.
Zou het niet kunnen dat in de scholen de regels veel beter gerespecteerd worden dan pakweg op de werkvloer/sociaal leven ?
Leraren = (hoog)opgeleid personeel. 't Is bewezen dat "slimmere" mensen situaties (en dus ook gevaren) beter kunnen inschatten. En in de praktijk houden ze zich ook beter aan regels/normen.
In scholen is het verder gewoon dat er discipline is. Leerlingen snappen dat ook. Als het niet zo zou zijn, dan zou er anarchie zijn in veel scholen.
Dus als de discipline erin bestaat: mondmasker op, afstand houden, ontsmetten... en iedereen doet dat én er is ook toezicht, dan lijkt het me ergens normaal dat scholen niet de grote katalysatoren zijn van verspreiding.
Zou het niet kunnen dat in de scholen de regels veel beter gerespecteerd worden dan pakweg op de werkvloer/sociaal leven ?
Leraren = (hoog)opgeleid personeel. 't Is bewezen dat "slimmere" mensen situaties (en dus ook gevaren) beter kunnen inschatten. En in de praktijk houden ze zich ook beter aan regels/normen.
In scholen is het verder gewoon dat er discipline is. Leerlingen snappen dat ook. Als het niet zo zou zijn, dan zou er anarchie zijn in veel scholen.
Dus als de discipline erin bestaat: mondmasker op, afstand houden, ontsmetten... en iedereen doet dat én er is ook toezicht, dan lijkt het me ergens normaal dat scholen niet de grote katalysatoren zijn van verspreiding.
-
- Elite Poster
Succes met uw theorie. Laat ons weten als het iets geworden is. Enne.. . Zinnen die beginnen met "als" zijn zuiver hypothetisch. Ik kan zelf geen antwoord geven/verzinnen op een hypothetische vraag.didi79 schreef: Dus als de discipline erin bestaat: mondmasker op, afstand houden, ontsmetten... en iedereen doet dat én er is ook toezicht, dan lijkt het me ergens normaal dat scholen niet de grote katalysatoren zijn van verspreiding.
-
- Elite Poster
waar spreekt hij zichzelf tegen? Heeft Heist ooit ontkent dat er besmettingen op scholen gebeuren?Jack Daniels schreef:Nu heb je wat gedaan boulder. Heist erop wijzen dat hij zichzelf tegenspreekt. Ik zou niet graag in uw schoenen staan. De banbliksems komen er aan denk ik.boulder schreef:Ik heb u wel 10.000 keer de zever horen herhalen dat de scholen "niet de motor van de epidemie zijn".heist_175 schreef:No shit Sherlock!
-
- Elite Poster
Lezen wat er staat. Heist heeft hier meermaals geschreven dat scholen NIET de motor zijn van de besmettingen. Ja man, duidelijk lezen wat ik schrijf is aan sommigen duidelijk niet besteed.
-
- Elite Poster
Dat is wel een dokter die dat doet, ben jij dokter?quovadis schreef:En dan nog alle dagelijkse besmettingen en doden aan de scholen toeschrijven
De man deed ook nog wat andere interessante uitspraken :
Guy Hans schreef:Guy Hans, medisch directeur van het UZA: 'Ook kleuters geven het door. Ze steken hun broers en zussen aan en kunnen ook hun ouders ziek maken. Daar bestaat geen twijfel meer over.'
Guy Hans schreef:“Wij wisten in de zomer al dat de opening van de scholen tot een nieuwe piek zou leiden”, zegt hij. “En dat is ook gebeurd.
Geloof was dus belangrijker dan wetenschap.Guy Hans schreef:In oktober en november kregen wij de meeste vragen uit middelbare scholen om te komen testen. Op rapporteringen uit lagere scholen werd toen nog nauwelijks ingegaan. Dat was nu eenmaal het beleid. Maar in november hebben we de shift gezien. Tegen de kerstvakantie was duidelijk wat we nu ook zien: het zit in onze lagere en kleuterscholen. En ook kleuters geven het door. Ze steken hun broers en zussen aan en kunnen ook hun ouders ziek maken. Daar bestaat geen twijfel meer over.”
Laatst gewijzigd door boulder 11 feb 2021, 21:33, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Wat betekent voor jou school?didi79 schreef: Dus als de discipline erin bestaat: mondmasker op, afstand houden, ontsmetten... en iedereen doet dat én er is ook toezicht, dan lijkt het me ergens normaal dat scholen niet de grote katalysatoren zijn van verspreiding.
Enkel en uitsluitend het pure gebeuren in de klas gedurende 6x 50 minuten?
Of het hele gebeuren vanf dat het kind het huis verlaat om 8u en om 17u terug thuis is?
Het 1e kun je veilig organiseren maar als 5 kinderen tijdens de pauze naar toilet gaan is het al voorbij met de toepassing van uw maatregelen. Simpelweg omdat het fysiek volstrekt onmogelijk is in onze scholen.
- heist_175
- Elite Poster
Scholen zijn ook niet de motor. Enkel blinden willen dat niet zien.Jack Daniels schreef:Lezen wat er staat. Heist heeft hier meermaals geschreven dat scholen NIET de motor zijn van de besmettingen. Ja man, duidelijk lezen wat ik schrijf is aan sommigen duidelijk niet besteed.
Vraag eens aan professor Lieven Annemans of een stijgende curve in "zijn wereld" ook stijgt?boulder schreef:Dat is wel een dokter die dat doet, ben jij dokter?quovadis schreef:En dan nog alle dagelijkse besmettingen en doden aan de scholen toeschrijven
Er waren proffen in Brusselse ziekenhuizen die de realiteit ook ontkenden. In één van de duzend pagina's die dit topic al rijk is, staat ook ergens een arts die uit zijn nek kletst.
Maar geloof vooral verder dat scholen de grote boosdoener zijn.
En negeer de data:
- bij massaal testen op scholen wordt nauwelijks iets gevonden
- de besmettingen per week 20-60+ gebeuren allemaal op scholen zeker, of door kindjes die de mama/papa besmetten
-
- Elite Poster
Ccatalyst is een dokter? Wat het is Ccatalyst die alle dagelijkse besmettingen + doden aan de scholen linkt.boulder schreef:Dat is wel een dokter die dat doet, ben jij dokter?quovadis schreef:En dan nog alle dagelijkse besmettingen en doden aan de scholen toeschrijven
@Jack Daniels: jij schrijft dat Heist zichzelf tegenspreekt, waar dan?
-
- Elite Poster
Doe je het erom of heb je niet gelezen dat ik een dokter van het UZ citeer in dat artikel?quovadis schreef:Ccatalyst is een dokter? Wat het is Ccatalyst die alle dagelijkse besmettingen + doden aan de scholen linkt.boulder schreef:Dat is wel een dokter die dat doet, ben jij dokter?quovadis schreef:En dan nog alle dagelijkse besmettingen en doden aan de scholen toeschrijven