Tomby schreef:maar het valt me al paar keer op dat er regelmatig jongeren in de pers komen met blijkbaar een succesverhaal over crypto.
De miljardairs achter die crypto's zijn al enige tijd bezig aan een mega campagne om crypto's "aanvaardbaarder" te maken.
Matt Damon en Kardashian zijn op hun vingers getikt en/of aangeklaagd voor "sluikreclame" voor dat soort risicovolle, speculatieve munten.
Dat DPG zich ook voor de cryptokar laat spannen, verwondert me niet (het is uiteindelijk een reclamebedrijf).
Of je al die prietpraat ook moet geloven, mag je zelf kiezen.
Een veilige "belegging" is het al zeker niet, ooit werden er vergelijkingen met "goud" gemaakt.
De beurs gaat "wat" naar beneden en crypto's volgen keihard. Dat heb ik goud nog niet weten doen
.
Zeker die "grap"munten: goed voor de initiële grappenmakers, maar de rest van de kopers zit nu met een grapmunt. Wat gaan ze daar mee aanvangen
.
https://businessam.be/bitcoin-en-ethere ... og-groter/
En wat zou de "hippe" Nayib Bukele (president El Salvador) allemaal hebben kunnen doen met het geld dat hij verkwanseld heeft aan de aankoop van Bitcoins en de uitrol naar zijn (verpauperde) bevolking?
Tot nader order lijkt crypto toch vooral een oplossing voor een niet bestaand probleem.
En hoe blij jan-modaal is met een systeem dat nergens controles heeft ingebouwd, zoals met "fiat geld"' wel het geval is, zal moeten blijken wanneer het er eens om spant
. Ik zou er mijn geld niet op inzetten.