Mobile Vikings ervaringen

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Wat zijn in feite de ervaringen van Mobile Vikings.

Vrouw moet een nieuw abo hebben (momenteel Proximus)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Waarom geen EDPnet?
€11 voor 5GB en 350 minuten + op het Proximus netwerk.
(of €19 voor 10GB)

https://www.edpnet.be/nl/thuis/mobiel.html


on-topic: geen ervaring met MV 8)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Zijn al een pak topics over geweest, en je gaat antwoorden krijgen in alle richtingen ;)

Mijn persoonlijke ervaring:
* goed ontvangst (was beter toen ze nog op Base zaten, maar da's mijn persoonlijke situatie)
* snelheid best ok
* helpdesk: gemengde gevoelens bij. Vroeger duidelijk beter dan nu, al is het beter dan het lang geweest is
* voordeel van de vikingpoints is niet te versmaden ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Kon niet direct iets terugvinden.

Wat EPDnet betreft...op hun website staat Orange netwerk.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Tim H. schreef:Wat EPDnet betreft...op hun website staat Orange netwerk.
Ik zie het, is blijkbaar al een dik jaar zo.. oeps: https://datanews.knack.be/ict/nieuws/ed ... 16947.html
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Ook over gestapt van telenet naar mobile vikings betaalde bij telenet net iets meer dan 16 € voor 1,5 GB en 2u 30min bellen onbeperkt sms
Nu 15 € 5GB internet onbeperkt bellen onbeperkt sms. Ontvangst op het werk goed en thuis nog maar kunnen testen een is zeer goed.
Heb meer dan genoeg met 5GB want heb nog een gsm van het werk waar ik tot nu toe niet mag bellen enkel nodig om werk te scannen. Hebben ze uitgeschakeld maar kan wel op de wifi zonder beperking. Op de laptop en pc is internet uitgeschakeld en maar bepaalde zeer beperkte pagina's toe gelaten.
Gebruik zo ie zo beide gsm zeer weinig op het werk.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Hier al jaren een tevreden MV gebruiker, het is even wat minder geweest in de overgang naar full MVNO, maar naar mijn gevoel zijn die problemen achter de rug.
Nog steeds zeer scherp van prijs, sinds kort ook de overstap naar een abonnement met viking clan gemaakt.
Daardoor 6GB en onbeperkt bellen/smsen voor €15.

Voor mij is het orange netwerk een verbetering tegenover het base netwerk.

En inderdaad de vikingpunten zijn zeer handig om je rekening te verlagen!
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Heb je een internet/TV abonnement dat je met gsm kan uitbreiden?

Momenteel hebben mijn kinderen nog MV omdat ik nog veel punten heb.
Eens die op zijn, verhuis ik ze naar het Flex abonnement van Proximus: 5 GB en onbeperkt bellen voor 9 EUR/maand.

Ze zijn wel tevreden over MV.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 mar 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer

JrCv schreef:Hier al jaren een tevreden MV gebruiker, het is even wat minder geweest in de overgang naar full MVNO, maar naar mijn gevoel zijn die problemen achter de rug.
Nog steeds zeer scherp van prijs, sinds kort ook de overstap naar een abonnement met viking clan gemaakt.
Daardoor 6GB en onbeperkt bellen/smsen voor €15.

Voor mij is het orange netwerk een verbetering tegenover het base netwerk.

En inderdaad de vikingpunten zijn zeer handig om je rekening te verlagen!
Ikzelf 10 euro (regelmatig nog minder) voor 5gb data en onbeperkt bellen, mijn vrouw 5 euro voor 1gb data en 150 minuten bellen. Dat is dus 180 euro maximum per jaar. Voordien nogal wat rondgezweefd, maar uiteindelijk altijd terug bij MV uitgekomen.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

nete schreef:Ikzelf 10 euro (regelmatig nog minder) voor 5gb data en onbeperkt bellen, mijn vrouw 5 euro voor 1gb data en 150 minuten bellen.
Hoe geraak je aan die prijzen bij Mobile Vikings? (of gaat het hier niet om Mobile Vikings?)

Voor zo ver ik zie is (toch zonder het voordeel van de Viking Clan) EDPnet Mobile nog steeds goedkoper dan Mobile Vikings: €8/maand voor 1GB en €11/maand voor 5GB, abonnementsformule weliswaar en maar 350 minuten/SMS inbegrepen.

Tot voor kort was MV prepaid financieel het interessantst, maar nu de aanvoer van viking points ferm geminderd is en ik alles 1:1 moet betalen in euro, lijkt EDPnet Mobile meer waar voor mijn geld te geven. Ben dus bezig met overwegen, maar nog niet overgeschakeld.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

James misschien rekent hij de vikingdeals bij zijn prijs per maand.

Dan kan je daar wel op komen.

Hello bank is 5 euro per maand per titularis van een rekening dus denk dat daar de prijzen zitten.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

boonpwnz schreef:James misschien rekent hij de vikingdeals bij zijn prijs per maand.

Dan kan je daar wel op komen.

Hello bank is 5 euro per maand per titularis van een rekening dus denk dat daar de prijzen zitten.
Boontje, dat heb je goed gelezen op spaargids.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Als je ook vast internet (en eventueel + TV) neemt, kan je toch moeilijk om Orange heen. Dan kost mobiel je 16€ per maand voor onbeperkt bellen en 8GB.

Ok ok, je hebt ook EDPnet die je kan combineren met MV bv (of EDPnet zelf). Maar weet dat VDSL voor velen nog altijd geen optie is qua snelheid. En als je al TV wilt dan is Orange wel iets gemakkelijker (toch zeker tot wanneer TV Vlaanderen met een native Apple TV app komt voor de Apple gebruikers)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Vaganzza schreef:Maar weet dat VDSL voor velen nog altijd geen optie is qua snelheid.
Awel, ik wil daar wel eens statistieken van zien. Misschien dat @philippe_d er meer over kan vertellen?

De combinatie met TV maakt één van de drie providers die TV aanbieden wel een betere kanshebber, ja.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Het is een publiek geheim dat er maar weinigen zijn die de volledige VDSL-snelheid halen. Recent was er nog iemand hier op het forum die max. 12/1 kon halen.

Als je ook TV wil, dan kan Scarlet Trio (in de veronderstelling dat je VDSL-snelheden OK zijn) ook een optie zijn. Let wel: daar wordt een cap toegepast van 50/4, dus ook al zou je lijn hoger intrainen, je effectieve snelheid wordt beperkt tot 50/4.
Computer(k)nul
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

MV lijkt me wel interessant voor de kinderen, zeker door de Viking punten maar wat doen jullie tegenwoordig met overgebleven belwaarde, wat kun je er nog mee doen? Want bellen doen ze amper.

Ik weet dat het vroeger gebruikelijk was om via betaalnummers een deel de “recupereren” maar dat lijkt nu niet meer mogelijk te zijn.
Bestaan er behalve SMS tickets van DeLijn nog andere oplossingen?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Je 'krijgt' voor je geld:
belminuten, smssen en data met "beperkte" geldigheid.
Daarnaast 'koop' je met je geld: belminute, smssen en data aan op voorhand vastgelegde prijzen.

Als het eerste stuk op is of de geldigheid is voorbij, dan begin je pas met het gebruiken van wat je eigenlijk gekocht hebt.

En nog durft u klagen ? ik denk dat u ergens iets niet begrepen hebt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ik begrijp het heel goed. Ik vraag alleen wat mensen zoal met overgebleven belwaarde doen voordat deze vervalt.
Als je niet belt kun je er SMS tickets van de lijn mee betalen of nog iets anders misschien?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik gaf vroeger het belkrediet dat ging vervallen aan het rode kruis. Jammergenoeg is die sms actie gestopt... Eens een nieuw goed doel zoeken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

devilkin schreef:Zijn al een pak topics over geweest, en je gaat antwoorden krijgen in alle richtingen ;)

Mijn persoonlijke ervaring:

* voordeel van de vikingpoints is niet te versmaden ;)
Eerst 15 € meer betalen bij aankoop om 30 cent in Viking punten te krijgen.
Prijzen vergelijken kan nooit kwaad.
De miserie met de punten spreken we niet over zeker (momenteel 6 klachten lopen).
Bij een speciale actie krijgt men nooit automatisch de extra punten, men mag steeds klacht neerleggen.
Dus kort opvolgen is hier zeker nodig.
Maar zal wel de enige zijn waar het nooit automatisch in orde komt zeker.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik ondervind de laatste tijd ook dat je de punten telkens moet claimen en zelfs dat lukt niet altijd.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Gelijkaardig hier. De enige reden waarom MV nog in gebruik is, is omdat we hier nog 2 HelloBank rekeningen hebben waar we telkens 5 euro krijgen voor 10 betalingen met de kaart.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

De vikingdeals zijn hier vervangen door Shopbuddies.

Onlangs een probleem gehad met een auto-reload die niet uitgevoerd werd. Dat is wel correct en vlot gecompenseerd door MV.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”