VoLTE tussen orange en Proximus

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Mijn moeder heeft VoLTE van Proximus actief op haar smartphone.
Ik heb een Orange B2B abonnement en 4G calling staat actief. Volgens mijn Google zoektocht is dit bij Orange ook VoLTE.
Toch bellen we niet in hoge definitie naar elkaar, wie naar wie belt. Werkt dit enkel tussen mensen van dezelfde operator? Dat zou wel zonde zijn.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik denk dat mijn collega bij orange zit en ik heb proximus.
We bellen via volte naar elkaar.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Ik denk dat het probleem bij mijn Moto G8 ligt. Ik heb de optie 4G calling wel ingeschakeld, maar ik zie geen VoLTE symbool staan. Dus waarschijnlijk ondersteunt mijn smartphone wel VoLTE, maar is die nog niet goedgekeurd door Orange.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Bababa schreef:Mijn moeder heeft VoLTE van Proximus actief op haar smartphone.
Ik heb een Orange B2B abonnement en 4G calling staat actief. Volgens mijn Google zoektocht is dit bij Orange ook VoLTE.
Toch bellen we niet in hoge definitie naar elkaar, wie naar wie belt. Werkt dit enkel tussen mensen van dezelfde operator? Dat zou wel zonde zijn.
Mij hebben ze ooit bij Proximus verteld dat dit enkel werkt met nummers bij dezelfde provider.
Dus Orange naar Proximus en omgekeerd werkt niet.

In ieder geval, VoLTE zorgt wel voor verbetering hier in mijn telefoongesprekken.
Voorheen klonk het hier zonder VoLTE als een ouderwetse 2G verbinding zonder voice HD.
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Bababa schreef:Ik denk dat het probleem bij mijn Moto G8 ligt. Ik heb de optie 4G calling wel ingeschakeld, maar ik zie geen VoLTE symbool staan. Dus waarschijnlijk ondersteunt mijn smartphone wel VoLTE, maar is die nog niet goedgekeurd door Orange.
Om mijn eigen topic uit te breiden, dit is de lijst met toestellen: https://www.orange.be/nl/zelfstandigen/ ... wat-kan-ik
iPhone, Samsung, Huawei. Ik versta niet waarom het zo'n beperkte lijst is/blijft. Mijn Moto ondersteunt dat perfect, geen reden waarom Orange dat niet toelaat
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Wie weet kunnen ze op de 1 of andere manier monitoren welke merken het meeste op hun netwerk zitten en is Moto 1 van de weinige ofzo. Geen idee waarom.
Er zijn zovele Android smartphones die niet in de lijst zitten: OnePlus, Sony, ...
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”