Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Viroloog Jaap Goudsmit vindt het ook geen goed idee om nu 200.000 vaccins in de vriezer te houden als reserve voor een 2de dosis.
Zeker op een moment dat de aanvoer van vaccins wat strubbelt moeten die vaccins ingezet worden om de meest kwestbaren zo snel mogelijk een eerste dosis te geven. Dat eerste vaccin zorgt al voor een zeer goede bescherming en voor wie toch nog besmet geraakt blijkt de covid ziekte veel milder. (dat blijkt nu ook in Belgische WZC waar de 1e vaccinatie al gebeurd is)
https://radio1.be/luister/select/nieuwe ... s-begonnen
Verder bevestigt hij ook de verwachting dat covid-19 een blijver is en dat de oudere generaties dus jaarlijks gevaccineerd moeten worden zoals tegen infuenza.
Zeker op een moment dat de aanvoer van vaccins wat strubbelt moeten die vaccins ingezet worden om de meest kwestbaren zo snel mogelijk een eerste dosis te geven. Dat eerste vaccin zorgt al voor een zeer goede bescherming en voor wie toch nog besmet geraakt blijkt de covid ziekte veel milder. (dat blijkt nu ook in Belgische WZC waar de 1e vaccinatie al gebeurd is)
https://radio1.be/luister/select/nieuwe ... s-begonnen
Verder bevestigt hij ook de verwachting dat covid-19 een blijver is en dat de oudere generaties dus jaarlijks gevaccineerd moeten worden zoals tegen infuenza.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Wow@catalyst
Enerzijds beweer je dzt Erika Vlieghe niet in haar recht is en anderzijds spreek je jezelf tegen en wil je weer alles open houden. Hebbben we nog niets geleerd van de vorige golf?
Enerzijds beweer je dzt Erika Vlieghe niet in haar recht is en anderzijds spreek je jezelf tegen en wil je weer alles open houden. Hebbben we nog niets geleerd van de vorige golf?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Dat denk ik ook, ze zijn iets slimmer dan Spaanse (die waren eerder dan Portugal) en Portugese politici.CCatalyst schreef:Hoe weten wij dat onze politici (of toch zij die niet op de naughty list staan) al niet allemaal gevaccineerd zijn in alle stilte zonder lastige camera's erbij?
Ze zullen het wel stiekem doen.
Maar naar het schijnt zijn die vaccins iets helemaal anders dan een pilletje.1207 schreef:dit is trouwens de basis v an eht hele kiwimodel vd communisten.
laat al die merken met mekaar concurreren, pak de goedkoopste en betaal enkel die terug. Is dat de pijnstiller vh kruidvat dan mag je uw dafalgan zelf betalen als ge persé die wilt
Het feit dat de originele fabrikanten zelf problemen hebben om ze te produceren, bewijst dat het niet zo simpel is.
Klopt, maar er zijn landen die minder rijk zijn dan België, en het toch beter doen qua vaccinatie (Portugal bijv.).boonpwnz schreef:@vaccinaties
Israël heeft bijna 3 keer zoveel betaald als wij voor de vaccins daarom krijgen zij 'voorrang'
Er liggen ook massa's vaccins in de diepvries bij ons, ondanks het hoera verhaaltje van onze politici.
Maar ze hebben de boel wel goed onder controle.petrol242 schreef:Ondertussen Down Under waar een stad op slot gaat wegens 1 gekende positieve
Dan vergeef ik hen met plezier dergelijke maatregelen.
Wij hebben nog altijd door de 2350 besmettingen per dag (en stijgende), ondanks het hoera verhaal.
Dat laatste snap ik niet, waarom zou een lockdown voor slechtere cijfers kunnen zorgen?R2D2 schreef:Als we nu cijfers zouden hebben van de rest van de bevolking waarbinnen de vaccinatiegraad dus wel gevoelig hoger moet liggen dan het nationaal gemiddelde, dan kunnen we een idee krijgen over de vaccinering het virus echt kan stoppen.
Het vervelende is dat er in Israel wel een zeer strenge lockdown geldt en dat de eventuele positieve cijfers ook daar aan toegeschreven kunnen worden.
Ondertussen is het meer dan 61% gevaccineerd, krijgen ze het niet onder controle, hoewel ze toch de lockdown gaan lossen (https://www.haaretz.com/israel-news/isr ... -1.9514783)
Ik hoop echt dat we positieve evoluties gaan zien op het moment dat ze aan 70 of 80% zitten, dat gaat waarschijnlijk niet zo lang meer duren.
Laatst gewijzigd door boulder 05 feb 2021, 22:37, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik blijf pleiten dat de scholen gesloten worden (en de rest ook gesloten blijft) zodat alles weer heropend kan worden, behalve de plezierreissector, wanneer de cijfers terug enigszins normaal zijn (nee, ik volg Vlieghe dus niet als ze zegt dat 2.5k normaal is en iets om trots op te zijn). De "korte pijn" is de eerlijkste oplossing voor iedereen.boonpwnz schreef:Wow@catalyst
Indien de scholen nog altijd open blijven, ook nu we duidelijk zien hoeveel besmettingen ons dat oplevert, meen ik dat al de rest nu ook heropend mag worden. Het mag na 4 maanden wel eens stoppen met de last op de schouders van enkelen, steeds dezelfden, te leggen, zonder perspectief, terwijl anderen gewoon verder hun gangetje blijven gaan.
Beeld je eens in hoe enorm frustrerend het moet zijn voor die mensen die thuis moeten blijven om te zien dat de cijfers op een "plateau," of correcter: een hellend vlak, blijven steken waardoor elk perspectief uitblijft terwijl mensen die sowieso al veel meer verdienen dan zij gewoon nog altijd naar hun job kunnen gaan elke dag (vaak tegen de regels in, iets wat de contactberoepen niet moeten proberen). Selectief sluiten kan je verantwoorden voor enkele weken, niet voor maanden aaneen. Iedereen moet inspanningen leveren, anders raken we niet van dat virus verlost, QED na 4 maanden "lockdown light".
-
- Elite Poster
Hier gokken ze ook elke dag.heist_175 schreef:Dat is het 'em net: ze wéten het niet, dus is het een gok.cadsite schreef:maar waarom ben je daar zo zeker van?heist_175 schreef:Ik betwijfel dat de UK bevolking beseft dat er met hun gezondheid gegokt wordt.
Nu gaan ze de kappers weer opendoen, terwijl ze weten dat dat een heel grote bron van besmettingen is geweest.
Is dat niet gokken?
Als er als gevolg daarvan toch een 3e golf komt, kan de vaccinatiecampagne ook in gevaar komen.
-
- Elite Poster
De scholen zijn open en het aandeel van 0-19 in de besmettingen neemt elke dag toe, het totale aantal besmettingen stijgt, we weten dus evenzeer dat dat een hele grote bron van besmettingen is, en de kans dat het overslaat op ouderen groeit mee met het toenemend aantal besmettingen op de scholen. Als het voor het ene mag, waarom niet voor het andere? Dat zijn politieke keuzes die gemaakt worden. Daarbij is er geen "ratio," geen wetenschap, het is puur toegeven aan zij die het meeste en luidst roepen, of dat nu de ouders, de dienstensector, of de federatie van kappers zijn. Dat de impact op de economie dramatisch geworden is en de kost voor de steunmaatregelen de pan uitswingen, draagt uiteraard ook bij.boulder schreef: Nu gaan ze de kappers weer opendoen, terwijl ze weten dat dat een heel grote bron van besmettingen is geweest.
Is dat niet gokken?
Wil je die cijfers echt naar beneden krijgen, is er maar 1 optie, en dat is doen wat in de eerste golf met succes gedaan hebben. Zolang je dat niet doet gaan het plateaus met "50 dagelijkse doden waar we trots op moeten zijn" of stijgingen zijn. Als je niet akkoord gaat met de keuzes die gemaakt worden, en je bent zeker niet alleen, kan je in 2024 mee de electorale afstraffing realiseren van de partijen die nu in de regeringen zitten.
-
- Elite Poster
Inderdaad, men is zichzelf weer in slaap aan het wiegen.CCatalyst schreef: Ze stijgen 10% week op week. Sommigen omschrijven dat idd als "stabiel", zeer discutabel want dat hangt af van andere factoren. Maar het probleem is dat het niet daalt. Nog een groter probleem, en dat merk ik ook in je post, is hoe je je "gerust stelt" en in slaap laat wiegen door cijfers die echt veel te hoog zijn. In de eerste golf hebben we het getal van vandaag nooit gehaald. Een soort van normvervaging, zeg maar, hoe onaanvaardbare cijfers aanvaardbaar worden. Vergelijk met de staatsschuld, vergelijk met de "dit is verkeerd maar niemand doet er wat aan"-fase die elke ramp voorafgaat.
Dat de besmettingen stijgen, terwijl de ziekenhuisopnames en overlijdens verder dalen, lijkt mij inderdaad te verklaren doordat er meer kinderen en jongeren besmet geraken, met de besmettelijkere nieuwe varianten, waarvan geweten was dat ze meer bij jongeren toeslaan.
Zolang die besmettingen zich voornamelijk bij jongeren afspelen ga je die discrepantie zien tussen stijgende besmettingen met dalende hospitalisaties, maar we weten dat op een bepaald moment die eerste groep die tweede zal besmetten.
Eén voordeel is dat de mensen in de WZC al gevaccineerd zijn, dus die gaan in principe niet meer besmet geraken.
Maar de 50'ers en ouder, vooral die met onderliggende aandoeningen, samen met de oudsten die niet in een WZC zitten zouden wel eens de nieuwe slachtoffers kunnen worden.
Het is toch ongelofelijk hoe snel de stemming omslaat.heist_175 schreef:Voor de slechte verstaanders: ikzelf kan nog màànden telewerken, we doen het ook al maanden, dus dat lukt wel. Maar er zijn heel wat werknemers en sectoren die dat geluk niet hebben. Hoe lang gaan die deze semi/light lockdown nog pikken, met cijfers die niet meer dramatisch zijn?
Weken aan een stuk heette het dat er teveel volk op baan was, er werd niet genoeg getelewerkt, en daarom "deden we het zo slecht", op een paar dagen tijd verandert dat en met dezelfde cijfers klopt men zich op de borst en mag er versoepeld worden.
Een kapper mag nu vlak achter u staan gedurende langer dan een half uur, en dat is niet gevaarlijk, maar o wee als je op 10 meter van je collega in een kantoor zit, "de aerosolen, meneer"...
Duidt dit niet eerder op personeelstekorten?heist_175 schreef:Besmet personeel mag dus gewoon rondreizen tussen WZC locaties en besmettingen verspreiden.
Ik veronderstel dat wie besmet is en daarvan op de hoogte is, wel zal in quarantaine gaan, maar zolang ze het nog niet weten moeten ze het werk doen, en als dan zoveel van die collega's al uitgevallen zijn, zullen die wel moeten pendelen tussen ziekenhuizen.
Probleem is dat in een heel aantal landen ze nog veel slechter zijn.petrol242 schreef:De cijfers zijn barslecht! Ondanks het gezwalp van de curves. Het is alsof dat de hospitalen het aan kunnen en dat het dan wel in orde is. Dat is struisvogeltje spelen en verontrust mij heel erg.
En dan gaan politici zichzelf op de borst kloppen.
Kijk eens hoe goed we bezig zijn!
Kijk eens naar Portugal!
Het is hallucinant hoe snel de stemming overslaat.
Een paar weken geleden heette het nog dat het een probleem was dat we op een plateau zaten.
Er werd gezocht naar oorzaken : de nieuwe varianten, te weinig mensen die telewerken, de onverantwoordelijken die toch op reis waren geweest, de algemene coronamoeheid die ervoor zorgt dat de mensen de regels niet meer volgen...
Nu, met verder stijgende besmettingen, heet het dat we eindelijk de vruchten plukken van onze inspanningen, en dat we het "zo goed" doen omdat we met zijn allen de maatregelen goed opgevolgd hebben.
En op een paar dagen tijd gaan we van mondmaskers in de TV studio's opzetten uit schrik voor de aerosolen, naar kappers opendoen die een half uur in uw nek staan te blazen.
Het is vreemd hoe rap mensen hun eigen woorden vergeten.
Je moet wel vergelijken met andere landen, en dan is die 50 (ondertussen wat minder) per dag veel te hoog!Heist_175 schreef:In geen enkel beleidsdomein streven we 0 doden na.
Gaan we echt in lockdown blijven zolang er nog verkeersslachtoffers vallen?
En nu gaan die jongeren en kinderen die wel makkelijk besmet raken met de nieuwe varianten, maar er zelf niet (zo) ziek van worden, hun lange haardos laten verzorgen bij de kapper, en in de krokusvakantie gaat opa ook eens voor de kleinkinderen zorgen.CCatalyst schreef:* De sterke toename van het aantal besmettingen bij jongeren zal zich niet rechtstreeks vertalen in meer doden, het is belangrijk te vermijden dat jongeren elkaar kunnen besmetten want elke jongere kan potentieel een oudere besmetten die wel een hogere kans loopt op overlijden
Maar niemand die dat kan voorzien.
Ik vind het inderdaad te gek voor woorden, Vandenbroucke had cijfers genoemd, en we moesten daar gedurende 3 weken onder zitten, anders kwamen er geen versoepelingen.CCatalyst schreef:Iig we zitten mijlenver van de doelen die de regering in samenspraak met hun experts aan zichzelf opgelegd heeft om te versoepelen. Niet dat dat veel uitmaakt want men zal die doelen straks wel weer naast zich neerleggen.
Een paar maand verder, en we doen die versoepelingen toch...
Ik zou daar toch heel voorzichtig mee zijn.Heist_175 schreef:Ik heb de indruk dat de hospitalisaties deels losgekoppeld zijn van het aantal besmettingen.
Besmettingen blijven stabiel, binnen een vork, of stijgen/dalen lichtjes. Tegelijkertijd gaan de ziekenhuisopnames (traag) omlaag. Ook als je rekening houdt met een vertraging in de cijfers tussen besmetting en opname.
In de eerste golf hebben we ook een periode gehad dat er veel besmettingen waren, maar weinig hospitalisaties.
Dat kwam toen ook omdat de besmettingen groepen troffen die er nauwelijks ziek van werden (en kinderen werden nauwelijks getest toen).
Toen die jongeren echter volgende generaties gingen besmetten, gingen de hospitalisaties wel snel naaar omhoog.
Nu zitten we met nieuwe varianten waar jongeren veel vatbaarder voor zijn.
Dan ga je dus in een eerste fase meer besmettingen hebben, maar hospitalisaties die nog niet volgen.
Maar als die jongeren/kinderen oudere generaties beginnen te besmetten, kan dat wel sterk stijgen, nog sterker dan vorige keren.
Volledig mee eens, met een revolutie weet je waar je aan begint, maar je weet niet waar het eindigt.wied schreef:Revolutie iets oplossen!? Vergeet het: na de Franse revolutie kregen we Napoleon, na de Oktober revolutie werd alleen maar de top in Moscou vervangen...
Kijk naar die Arabische Lente, men werpt het ene ondemocratische regime omver, en krijgt een militaire dictatuur in de plaats, of de islamitische waanzin van IS en consoorten.
Een regime omver werpen zorgt voor een machtsvacuüm, en dat wordt pijlsnel weer opgevuld, meestal door een ander wreed regime, zelden door een democratie.
Ik denk dat iedereen nu toch wel de nadelen van telewerk heeft kunnen zien.CCatalyst schreef:Geen broodnodige omschakelingen naar telewerk, geen broodnodige digitalisering en update van ons onderwijs om terug kwaliteit te kunnen bieden, de grote voetafdruk zal nog groter worden. Een aantal evoluties zijn dan weer wel versneld, ik denk aan bijvoorbeeld het vervangen van de fysieke winkels door e-commerce, een sterke toename van de individuele diensteneconomie (Uber etc), een afname van persoonlijke dienstverlening en het delegeren van aspecten daarvan naar de mensen zelf.
Als het zo goed is, waarom gaan de ministers nog altijd naar de ministerraad?
Waarom zijn er zoveel mensen die toch naar het kantoor gaan, ook al moet het niet van de werkgever?
Ook het afstandsonderwijs blijkt niet echt een vervanging te zijn voor het klassieke model.
Ja, veel werknemers willen wel eens 1 of 2 dagen per week van thuis werken, maar niet elke dag.
E-commerce heeft wel degelijk een boost gekregen, maar om nu te zeggen dat niemand nog wil een fysieke winkel betreden, ik denk dat dat het menselijk gedrag onderschatten is.
Wel, als ze met die strategie van risicogroepen verdergaan, ben ik bij de mensen die voorrang krijgen.1207 schreef:Vraag me nog steeds af hoe ze die zullen vinden.
Ik heb namelijk een hoge bloeddruk, heb direct mijn huisarts gecontacteerd, en dat gaat effectief via dat centraal medisch dossier.
Maar de vraag is dus of ze die strategie gaan volgen.
In dit land veranderen ze rapper van strategie dan een normaal mens van onderbroek.
Dezelfde avond dat ik hem contacteerde hoorde ik al dat de artsenverenigingen gewoon in dalende leeftijd zouden willen werken, en geen rekening houden met die risicogroepen.
Ik kan mij in beide strategieën vinden, ik zou alleen graag hebben dat ze eens gewoon een beslissing nemen, in plaats van voortdurend alles in de media te bediscussiëren, en vooral, dat ze eens haast maken met hun vaccinatie.
Dat ze met 2,68% van de bevolking gevaccineerd, doen alsof ze goed bezig zijn, is gewoon potsierlijk.
Inderdaad, hoe men die twee aan elkaar rijmt, tart elke verbeelding.DarkV schreef:Als men nu komt vertellen dat je zelfs gans de dag een mondmasker moet op hebben als je ver genoeg van elkaar in een bureau gaat zitten dan moet je toch niet denken aan contactberoepen terug op te starten... dit is toch pure waanzin en de reinste onzin die onze politiekers weer uitkramen ?
Mij lijkt het eerder gericht op de waan van de dag, en op de schijn hoog houden.Heist_175 schreef:Het beleid is gericht op het vermijden van een meltdown in de ziekenhuizen, niet op het vermijden van besmettingen.
De ziekenhuisopnames blijven dalen...
Ik zou dat toch niet werk "uitvinden" noemen.Dizzy schreef:Het zoveelste voorbeeld van hoe de dokters hun eigen agenda steeds weer vooraan plaatsen. Ze zien gewoon op tegen de inspanning die men hen vraagt en daarom vinden ze nu allerlei "problemen" uit. Zelf hebben velen natuurlijk al via een omweg een vaccin gekregen en dat in tegenstelling tot de zorgverleners in de ziekenhuizen
Niet iedereen heeft een centraal medisch dossier.
Niet te jaloers zijn.Dizzy schreef:Ik zal wel mijn beurt afwachten maar het is tekenend dat het steeds dezelfden zijn die hun eigen voordeeltjes verdedigen en tegelijk steeds de calimero zitten uit te hangen. Wel nog rap een paar premies bedisseld en ondertussen met de vaccins van de collega's in de ziekenhuizen aan de haal
Die huisartsen komen ook dagelijks in contact met Covidpatiënten, dus die lopen meer risico.
En als huisarts nu gaat vaccineren in een WZC, en de dosissen zijn ontdooid, de bewoners zijn ingeënt, en het personeel ook, en er is nog een dosis over, wat moet die dan doen?
In de gootsteen gieten?
Ik vind dat hij zich wel teveel focust op het aantal doden, als je hoort hoeveel mensen maanden na de besmetting nog altijd gevolgen ondervinden, vind ik dat hij daar wel heel gemakkelijk over gaat.R2D2 schreef:Verder bevestigt hij ook de verwachting dat covid-19 een blijver is en dat de oudere generaties dus jaarlijks gevaccineerd moeten worden zoals tegen infuenza.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
Boulder
Op 1 april zou er een systeem moeten zijn dat de poltiie niet-geteste reizigers kan beboeten.
Of zou het een grap zijn?
Dat goed doen kan er bij mij niet in
Ok, buurlanden stijgen maar zitten wij niet al maanden pakken hoger?
Wij zitten aan 50 doden per dag en ik kan me niet herinneren dat Duitsland ooit nog maar in de buurt van 4000 doden per dag is gekomen ( die zijn met 80 miljoen)
Op 1 april zou er een systeem moeten zijn dat de poltiie niet-geteste reizigers kan beboeten.
Dat goed doen kan er bij mij niet in
Ok, buurlanden stijgen maar zitten wij niet al maanden pakken hoger?
Wij zitten aan 50 doden per dag en ik kan me niet herinneren dat Duitsland ooit nog maar in de buurt van 4000 doden per dag is gekomen ( die zijn met 80 miljoen)
-
- Elite Poster
3 maanden na de kerstvakantie, een echte Belgenmop!1207 schreef:Boulder
Ook pijnlijk hoe Vandenbroucke het aankondigde in de kamer: “we gaan dit niet meer dulden!” klonk het sterk.
En toen bleek het nog 2 maand te gaan duren alvorens men zou kunnen optreden...
Laatst gewijzigd door R2D2 06 feb 2021, 08:42, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Een grap niet, een klucht wel...1207 schreef:Boulder
In Portugal heb je al vanaf 1 augustus een negatieve Covid test nodig om het land binnen te geraken, hier is dat nog altijd een lachertje.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Gewoon ter illustratie van wat we al lang weten: Bron = Het NieuwsbladR2D2 schreef:3 maanden na de kerstvakantie, een echte Belgenmop!1207 schreef:Boulder
Ook pijnlijk hoe Vandenbroucke het aankondigde in de kamer: “we gaan dit niet meer dulden!” klonk het sterk.
En toen bleek het nog 2 maand te gaan duren alvorens men zou kunnen optreden...
+
Nog meer terugkeerders die zich niet laten testen, boetes volgen pas ten vroegste april: “Bewijst nog maar eens compleet gebrek aan burgerzin”
Combinatie van gebrek aan burgerzin en falen van de overheid die te weinig beboet zowel qua frequentie als zwaarte van straffen = ideel recept voor mislukking en 3° golf.
-
- Elite Poster
Is al lang een non-event, gebeurt dagelijks in talloze scholen. De media is gestopt met het te rapporteren toen het er elke dag meer dan 5 waren, vorige week waren het er alles samen 121, deze week zullen het er zoveel meer geweest zijn. De kans is ook niet gering dat die school een woedend telefoontje zal krijgen vanuit Brussel want er werden strenge criteria opgelegd voor individuele schoolsluitingen, gelukkig maar dat er ook scholen zijn die zich daar niets van aantrekken en het gezond verstand laten primeren.boonpwnz schreef:In Wervik,
Vermoeden van clusterbesmetting op school. De 3 scholen dicht tot 10/ februari en 700 kinderen worden getest.
De komende week wordt er een van een klein sneeuwlaagje maar vooral flinke vorst die we al een tijdje niet meer gekregen hebben en die wel eens tot vrijdag zou kunnen aanhouden (vanaf zaterdag zou de dooi intreden volgens de huidige kaarten), 12 cm ijs is best mogelijk. Het is niet doenbaar om met de voorspelde temperaturen nog les te geven met ramen open. Het zou een mooie week geweest zijn voor de jongere kinderen om ook buiten te kunnen genieten van het zeldzame weerspektakel dat ze misschien maar 1 keer in hun jeugd gaan krijgen, mogelijks tot schaatsen toe, zoals de jongeren uit het middelbaar zullen kunnen doen, en tegelijk de coronacijfers eindelijk terug fors naar beneden te krijgen.
Maar goed, de ouders gunnen dat niet want dan kunnen ze niet naar hun kantoorjob rijden waarin ze eigenlijk zouden moeten telewerken, dus dan maar les geven met gesloten ramen, en de cijfers tjah.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 3 keer
Heeft er niets mee te maken. Telewerken met kinderen thuis, gaat gewoon niet.CCatalyst schreef:fMaar goed, de ouders gunnen dat niet want dan kunnen ze niet naar hun kantoorjob rijden waarin ze eigenlijk zouden moeten telewerken, dus dan maar les geven met gesloten ramen, en de cijfers tjah.
-
- Elite Poster
als ze te klein zijn jaRaketisch schreef:Heeft er niets mee te maken. Telewerken met kinderen thuis, gaat gewoon niet.CCatalyst schreef:fMaar goed, de ouders gunnen dat niet want dan kunnen ze niet naar hun kantoorjob rijden waarin ze eigenlijk zouden moeten telewerken, dus dan maar les geven met gesloten ramen, en de cijfers tjah.
als je een 12 of 13 jarige niet rustig kunt houden overdag ...
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
De ene kleine is de andere niet é...1207 schreef:als ze te klein zijn ja
als je een 12 of 13 jarige niet rustig kunt houden overdag ...
Ik heb er geen enkel probleem mee om mijn dochters (11 & 13) stil te houden, maar ik heb al genoeg kinderen tegen gekomen bij wie ik ook niet zou weten wat de doen hoor.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Uw plaat blijft hangenCCatalyst schreef: Maar goed, de ouders gunnen dat niet want dan kunnen ze niet naar hun kantoorjob rijden waarin ze eigenlijk zouden moeten telewerken, dus dan maar les geven met gesloten ramen, en de cijfers tjah.
cadsite schreef:Ik heb er geen enkel probleem mee om mijn dochters (11 & 13) stil te houden, maar ik heb al genoeg kinderen tegen gekomen bij wie ik ook niet zou weten wat de doen hoor.
Idem hier.
Ik kijk niet uit naar een school-lockdown, omdat ik weet dat de schoolachterstand van "alle" kinderen zal toenemen.
Maar voor onze eigen kinderen heb ik geen schrik: die houden zich bezig én mijn vrouw en ikzelf kunnen blijven (tele)werken: boeken lezen, muziek luisteren, buiten spelen, puzzelen, ...
-
- Elite Poster
Het aantal besmettingen ook.heist_175 schreef: Uw plaat blijft hangen
Het 7-daags gemiddelde hospitalisaties tekent vandaag overigens voor het eerst sinds een tijdje weer een stijging op. Onvermijdelijk gevolg van het stijgend aantal besmettingen, en mogelijks een prille indicatie (to be confirmed) dat het vanaf de jongeren op de ouderen begint over te slaan. Of we daar nog altijd "trots" op moeten zijn of niet, laat ik aan Erika over.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Dat snap ik. Alleen ja ik vind de strategie bij een clusterbesmetting evht wel heel efficiënt. Je sluit allle scholen van die schoolgemeenschap of gemeente en gaat over op massale testing.heist_175 schreef:
Ik kijk niet uit naar een school-lockdown, omdat ik weet dat de schoolachterstand van "alle" kinderen zal toenemen.
Maar voor onze eigen kinderen heb ik geen schrik: die houden zich bezig én mijn vrouw en ikzelf kunnen blijven (tele)werken: boeken lezen, muziek luisteren, buiten spelen, puzzelen, ...
Denk niet dat dit buiten scholen vaak gebeurt of het haalt de media niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
Idd dit is de manier dat je het moet aanpakken ipv alle scholen over het volledige land te sluiten.boonpwnz schreef:
Dat snap ik. Alleen ja ik vind de strategie bij een clusterbesmetting evht wel heel efficiënt. Je sluit allle scholen van die schoolgemeenschap of gemeente en gaat over op massale testing.
Denk niet dat dit buiten scholen vaak gebeurt of het haalt de media niet.
-
- Elite Poster
Ter herinnering: nieuwe richtlijnen van Weyts sinds vorig weekend verbieden het testen van een hele school tenzij aan strikte criteria voldaan wordt, onder andere vastgestelde besmettingen in een minimum aantal klassen tegelijk.
Daarover heeft Weyts publiekelijk niets gecommuniceerd, het was een scholengroep in Gent die de kat de bel aanbond, omdat ze twee weken geleden een school getest (en vervolgens gesloten) had, maar deze week een andere school niet ondanks dezelfde oorzaak die aanwezig was. De officiële reden van Weyts zou zijn dat het CLB sinds de nieuwe variant opgedoken het tempo aan testen dat ze zouden moeten doen niet meer aankan.
Sommige, maar niet alle scholen leggen de richtlijnen van Weyts naast zich neer en testen ook als er niet voldaan is aan de richtlijnen. Dat leidt doorgaans ook tot een schoolsluiting omdat er dan meestal nieuwe gevallen ontdekt worden.
Daarover heeft Weyts publiekelijk niets gecommuniceerd, het was een scholengroep in Gent die de kat de bel aanbond, omdat ze twee weken geleden een school getest (en vervolgens gesloten) had, maar deze week een andere school niet ondanks dezelfde oorzaak die aanwezig was. De officiële reden van Weyts zou zijn dat het CLB sinds de nieuwe variant opgedoken het tempo aan testen dat ze zouden moeten doen niet meer aankan.
Sommige, maar niet alle scholen leggen de richtlijnen van Weyts naast zich neer en testen ook als er niet voldaan is aan de richtlijnen. Dat leidt doorgaans ook tot een schoolsluiting omdat er dan meestal nieuwe gevallen ontdekt worden.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 06 feb 2021, 17:30, in totaal 3 gewijzigd.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Dat zou zo moeten werken.boonpwnz schreef:Dat snap ik. Alleen ja ik vind de strategie bij een clusterbesmetting evht wel heel efficiënt. Je sluit allle scholen van die schoolgemeenschap of gemeente en gaat over op massale testing.
Het gepruts dat ik aanhoor van collega's wiens kinderen in een klas zitten bij een klasgenoot met een positief resultaat...
-
- Elite Poster
Als ze het niet meer aankunnen, is dat toch een bewijs dat het zo stilletjesaan geen haalbare strategie meer is.CCatalyst schreef:De officiële reden van Weyts zou zijn dat het CLB sinds de nieuwe variant opgedoken het tempo aan testen dat ze zouden moeten doen niet meer aankan.
Gelukkig komt de volgende vakantie net op tijd, maar als het dan opnieuw oploopt, dan denk ik toch dat ze niet anders gaan kunnen dan de scholen in hun geheel sluiten.
-
- Elite Poster
Dat denk ik niet, ik heb de hoop dat men het gezond verstand laat primeren en men de korte pijn doet zoals in de eerste golf zo goed geholpen heeft laten varen. Hoe men de huidige barslechte cijfers met succes heeft kunnen normaliseren heeft de doorslag gegeven. Het zal blijven jojoën zijn met >2k gevallen/dag "waar we trots op moeten zijn" in plateaus en stijgingen en dalingen ifv de schoolvakanties, tot in mei of zelfs juni, en de lasten zullen tot dan door dezelfde schouders gedragen moeten blijven worden, terwijl anderen hun gewone gangetje blijven gaan. Electoraal is dat te begrijpen: het heeft absoluut niets maar dan ook niets met "leerachterstand" te maken, ze willen gewoon niet nog meer kiezers tegen zich in het harnas jagen dan nu al het geval is, alhoewel het kalf van Open VLD en CD&V al verdronken is. Het spreekt voor zich dat men dat volgend schooljaar niet meer opnieuw moet proberen, ook niet als we dan variant nummer 789 hebben die 100 keer besmettelijker is en waar geen enkel vaccin goed tegen werkt.boulder schreef: Als ze het niet meer aankunnen, is dat toch een bewijs dat het zo stilletjesaan geen haalbare strategie meer is.
Gelukkig komt de volgende vakantie net op tijd, maar als het dan opnieuw oploopt, dan denk ik toch dat ze niet anders gaan kunnen dan de scholen in hun geheel sluiten.
Het spreekt ook voor zich dat de factuur voor het begrotingstekort die, wat corona alleen nog maar betreft, vandaag opgelopen is tot bijna 10k EUR per burger, straks via extra en verhoogde belastingen in de eerste plaats doorgeschoven wordt naar zij die hun gangetje al die tijd rustig verder hebben kunnen zetten, behalve de politici en de ultrarijken die niets hoeven te betalen. Bij de schouders die nu de lasten dragen zal er iig niet veel meer te rapen vallen, die mensen zitten nu al aan hun spaargeld, dus veel andere opties zijn er niet. Voor het overige kunnen zowel Open VLD als CD&V, elk voor hun eigen specifieke redenen, zich beginnen opmaken voor de oppositie in 2024. Groen is weer bezig met zelfdestructie zoals ze in eerdere regeringen al deden. Enkel SP.A moet nog platgedrukt worden, een gelegenheid die zich nog wel zal aanbieden naarmate 2024 begint te naderen, de raison d'être voor VDB begint weg te vallen, en Magnette en/of Bouchez zich meer en meer als echte premier beginnen te roeren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Men neemt nogal snel de wensen voor werkelijkheid. De beoordeling van de regering zal er zijn bij de verkiezingen, niet nu. Veel zal afhangen hoe we het DAN gedaan hebben tegenover de vergelijkbare landen. Is dat niet slechter dan kan deze crisis zelfs in hun voordeel spelen. In ieder geval hebben ze een perfect excuus om maatregelen te treffen. Ook op gebied van schulden zal men van hogerhand niet te streng zijn gezien iedereen in hetzelfde schuitje zit.
Sommige partijen zullen er beter uitkomen dan anderen maar er is weinig tot geen alternatief. NVA, een partij die altijd aan de sociale zekerheid heeft zitten prutsen lijkt me geen ideaal. Gaan zij nu meer naar het midden bewegen nu Theo wat minder mag toeteren? Dan heb je nog VB of de vuilbak voor stemmen. Nu De Wever de deur heeft dichtgeslagen en minder harde figuren naar voren treden zie ik de "samen een meerderheid" niet sneller werkelijkheid worden. Het is ook naast de kwestie want ik zie niet in hoe 2 partijen die het land kapot willen het beter zouden maken
Het blijft dus waarschijnlijk met wat verschuivingen van de ene naar de andere partij en nadien (lang) onderhandelen over de posten. De rekening is, zoals altijd, voor ons.
Sommige partijen zullen er beter uitkomen dan anderen maar er is weinig tot geen alternatief. NVA, een partij die altijd aan de sociale zekerheid heeft zitten prutsen lijkt me geen ideaal. Gaan zij nu meer naar het midden bewegen nu Theo wat minder mag toeteren? Dan heb je nog VB of de vuilbak voor stemmen. Nu De Wever de deur heeft dichtgeslagen en minder harde figuren naar voren treden zie ik de "samen een meerderheid" niet sneller werkelijkheid worden. Het is ook naast de kwestie want ik zie niet in hoe 2 partijen die het land kapot willen het beter zouden maken
Het blijft dus waarschijnlijk met wat verschuivingen van de ene naar de andere partij en nadien (lang) onderhandelen over de posten. De rekening is, zoals altijd, voor ons.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
Het beroep doen op "gezond verstand" heeft nooit gewerkt. Wat wel werkte was de schrik die men de mensen (terecht) aanjaagde.
Maar nu de coronamoeheid de overhand neemt werkt dat dus niet meer.
Het is vrij naïef om telkens weer te denken dat wat motivatie zal helpen. Het is zoals de zone 30 in Brussel... Dode letter als er niet gesanctioneerd wordt.
Het is vrij naïef om telkens weer te denken dat wat motivatie zal helpen. Het is zoals de zone 30 in Brussel... Dode letter als er niet gesanctioneerd wordt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
heist_175 schreef: Dat is toch dezelfde groep die bovengemiddeld besmet waren?
Enkel in Belgie en blijkbaar een grafiekje dat niet echt leek te kloppen.ddd schreef: of de kappers...
https://covidrationnel.be/2021/01/31/ex ... e-contact/
https://www.levif.be/actualite/belgique ... 1612699544
Er zou bij de overlijdens in rusthuizen etc ook wat bewegen. Voor de vaccinaties waren het allemaal COVID doden, sinds kort is dat 'ouderdom' geworden.
-
- Elite Poster
tjaR2D2 schreef:Het beroep doen op "gezond verstand" heeft nooit gewerkt. Wat wel werkte was de schrik die men de mensen (terecht) aanjaagde.
maar dan zit je weer bij beleid
-
- Elite Poster
Dat bouw je wel iedere dag op, de trage vaccinatie ga je niet plots ombuigen.Dizzy schreef:Men neemt nogal snel de wensen voor werkelijkheid. De beoordeling van de regering zal er zijn bij de verkiezingen, niet nu. Veel zal afhangen hoe we het DAN gedaan hebben tegenover de vergelijkbare landen.
De put zul je op een bepaald moment toch moeten beginnen opvullen, dat zal pijn doen.Dizzy schreef:Is dat niet slechter dan kan deze crisis zelfs in hun voordeel spelen. In ieder geval hebben ze een perfect excuus om maatregelen te treffen. Ook op gebied van schulden zal men van hogerhand niet te streng zijn gezien iedereen in hetzelfde schuitje zit.
Dat jij anti-N-VA bent is al lang gekend, feiten spelen daarbij niet echt een rol.Dizzy schreef:Sommige partijen zullen er beter uitkomen dan anderen maar er is weinig tot geen alternatief. NVA, een partij die altijd aan de sociale zekerheid heeft zitten prutsen lijkt me geen ideaal.
Blijkbaar willen ze meer naar het centrum.Dizzy schreef:Gaan zij nu meer naar het midden bewegen nu Theo wat minder mag toeteren?
Of dat zo'n goede strategie is moet nog bewezen worden.
Iedereen in dat centrum is in het verleden geen al te grote succesformule gebleken.
Het zal het beeld dat al die partijen heel erg op elkaar lijken, alleen maar versterken, en we weten dat dat één van de redenen is waarom mensen op VB stemmen: het één pot nat gevoel.
Maar goed, die ezels blijven zich aan dezelfde steen stoten.
Ook hier de gebruikelijke minachting voor de kiezers van VB.Dizzy schreef:Dan heb je nog VB of de vuilbak voor stemmen.
Die stemmen of die kiezers beledigen gaat ze niet doen terugkeren.
Slecht beleid met 7 partijen is het ideale recept om nog meer kiezers naar VB te jagen.
Dat jij iets niet ziet bewijst niet veel.Dizzy schreef:Nu De Wever de deur heeft dichtgeslagen en minder harde figuren naar voren treden zie ik de "samen een meerderheid" niet sneller werkelijkheid worden.
Nu waren ze met 7 om een regering te vormen, stel dat ze nog wat stemmen verliezen, wat dan?
Een volgende federale regering met 8 partijen? Of negen?
Ze zullen moeten maken dat ze stemmen terughalen, of ze gaan het heel moeilijk krijgen.
Tenzij ze natuurlijk weer aan het kiessysteem prutsen, wat ze graag zouden doen.
Slechte verliezers veranderen graag de regels.
-
- Elite Poster
Ik ben geen econoom maar ik heb eerder zo’n vermoeden dat bij destaatschulden, geldt voor alle landen, er 30% bij komt en het leven gewoon verder gaat.
Of beglie nu 100% of 130% staatsschuld heeft?
Ook Duitsland zal zijn staatsschuld nootivolledig afbetalen hé
Of beglie nu 100% of 130% staatsschuld heeft?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Nu gaat het leven voorlopig nog gewoon verder ja. Maar op een dag ... krijgen we de factuur gepresenteerd. En ik denk dat we op zijn minst enkele dagen nodig zullen hebben om van dat prijskaartje te bekomen.1207 schreef:Ik ben geen econoom maar ik heb eerder zo’n vermoeden dat bij destaatschulden, geldt voor alle landen, er 30% bij komt en het leven gewoon verder gaat.
En dan volgt ook nog een sociaal-economisch bloedbad: zelfstandigen die, spijtig genoeg, hun zaak moesten opgeven en geen inkomen meer hebben, de banken waar het momneteel zeker op het niveau van bedienden, ontslagen regent, mensen die leningen niet meer kunnen afbetalen etc.
En dan nog eens het effect van dit alles op het consumentengedrag waarbij iedereen nu al weet, dat men beter elke euro 2x draait vooraleer men hem uitgeeft ...
We ain"t seen nothing yet
-
- Elite Poster
Waarom gooit men dan gewoon niet alles dicht voor enkele weken tot de cijfers terug bijna 0 zijn? Waarom de 2.5k gevallen en 50 doden opofferen elke dag als de economische kost toch niet uitmaakt?1207 schreef: Of beglie nu 100% of 130% staatsschuld heeft?
Dat denk ik ook. Die staatsschuld is allemaal geen probleem in de huidige geopolitieke omgeving. Als dat zou veranderen, en dat zou wel eens sneller kunnen komen dan we denken, zal die staatsschuld mogelijks wel een probleem zijn voor sommigen, in het bijzonder zij die het geld lenen aan de staat.koenraaddeconinck schreef:Nu gaat het leven voorlopig nog gewoon verder ja. Maar op een dag ... krijgen we de factuur gepresenteerd. En ik denk dat we op zijn minst enkele dagen nodig zullen hebben om van dat prijskaartje te bekomen.
Die normalisering, of het nu 50 doden is of miljarden euro staatsschuld, allemaal "niets om ons zorgen over te maken" volgens sommigen, is bijzonder zorgwekkend.
-
- Elite Poster
Geen kwestie van zorgen maken maar het lijkt mij dat er toch aan deterugbetaalretoriek een ideologisch geurtje hangt.CCatalyst schreef:jn voor sommigen, in het bijzonder zij die het geld lenen aan de staat.
Die normalisering, of het nu 50 doden is of miljarden euro staatsschuld, allemaal "niets om ons zorgen over te maken" volgens sommige is bijzonder zorgwekkend.
Japan zit al een tijdje aan 200% bv. En of onze staatsschuld 100, 120 of 140 % vh bbp is? Geen van de 3 bedragen zal belgie ooit terugbetalen en dat geldt voor elk westers land.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Het is inderdaad zo dat het bijzonder twijfelachtig is of die schulden ooit gaan betaald moeten worden. Dat is voor een deel ideologisch MAAR het is wel realiteit dat je op de schulden rent moet betalen, ook nu. Enkel als je met negatieve rente zit kan je schulden nog enigszins als positief bekijken of als ze dienen om infrastructuur te betalen die meer opbrengt dan de schuld kost. Investeren in duurzame dingen is dus niet verkeerd maar dat betekent niet dat we roekeloos schulden moeten bijmaken.
Het is niet allemaal zo eenvoudig. De vorige regering ging het varkentje eens wassen en ons de money showen. Ze zadelden ons echter op met nog meer schuld door een gat in de begroting. Daar stonden geen grote investeringen tegenover.
Corona zal schulden veroorzaken, dat zal in elk land zo zijn en het is zo goed als zeker dat het grote gevolgen zal hebben zowel economisch als sociaal. Welke is nog onduidelijk omdat je bij elke crisis winnaars en verliezers hebt. Soms is zo'n crisis ook een zuivering van het systeem, zwakkere bedrijven vallen er automatisch tussenuit en nieuwe dingen krijgen kansen. Ik hoop dat we niet proberen hopeloos te redden wat was maar vol gaan voor waar we naartoe willen.
Het is niet allemaal zo eenvoudig. De vorige regering ging het varkentje eens wassen en ons de money showen. Ze zadelden ons echter op met nog meer schuld door een gat in de begroting. Daar stonden geen grote investeringen tegenover.
Corona zal schulden veroorzaken, dat zal in elk land zo zijn en het is zo goed als zeker dat het grote gevolgen zal hebben zowel economisch als sociaal. Welke is nog onduidelijk omdat je bij elke crisis winnaars en verliezers hebt. Soms is zo'n crisis ook een zuivering van het systeem, zwakkere bedrijven vallen er automatisch tussenuit en nieuwe dingen krijgen kansen. Ik hoop dat we niet proberen hopeloos te redden wat was maar vol gaan voor waar we naartoe willen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
Tot op heden is er weinig sprake van een zuivering. Alles wat dicht is krijgt premies/compensaties en mocht zelfs niet failliet gaan voor maanden.Dizzy schreef:Corona zal schulden veroorzaken, dat zal in elk land zo zijn en het is zo goed als zeker dat het grote gevolgen zal hebben zowel economisch als sociaal. Welke is nog onduidelijk omdat je bij elke crisis winnaars en verliezers hebt. Soms is zo'n crisis ook een zuivering van het systeem, zwakkere bedrijven vallen er automatisch tussenuit en nieuwe dingen krijgen kansen. Ik hoop dat we niet proberen hopeloos te redden wat was maar vol gaan voor waar we naartoe willen.
Nu mag het wel, maar de verwachting is dat men bv in de horeca zoveel mogelijk zal wachten tot de heropening komt, men kan immers nog wat premies/compensaties innen wat bij een faillissement niet meer kan. En wie opnieuw wil starten in de sector heeft geen enkele optie momenteel, dus wachten en premies innen is dan hoe dan ook de betere optie. Als het dan zover komt gaat het vooral de overheid zijn die geld gaat mislopen, want zij heeft allerhande opties gegeven om BTW/sociale zekerheid te mogen uitstellen wat private leveranciers uiteraard niet deden. Maw: de burger draait er voor op, je kan dat willen of niet maar het is en blijft een politieke keuze gemaakt door de regering.
Of nieuwe dingen kansen krijgen is ook twijfelachtig, zo krijgt digitaal onderwijs of bedrijven die hard/software leveren inzake telewerk amper kansen bij ons omdat de kinderen gewoon naar school gaan en de werknemers gewoon naar hun kantoor. Gemiste digitale kansen die in andere landen wel volop aangegrepen worden, waardoor ons land nog meer achterop dreigt te hinken. Een stad als Brussel kan de kantoorwijken goed gebruiken om te slopen en er broodnodige woonwijken van te maken, maar voorlopig is daar nog weinig sprake van. Maaltijdleveranciers en supermarkten doen gouden zaken, maar de eerste gaan personeel mogen afdanken als de horeca heropent, en wat de tweede betreft gaan de financiele problemen van pakweg een Carrefour gewoon weer terugkomen na de crisis. Weinig duurzaam allemaal.
Zoals ik al zei, het advies van Churchill is bij ons duidelijk niet begrepen, een grote gemiste kans. Het lijkt zoveel mogelijk te bedoeling te zijn om terug te keren naar "de normaal," wat heel typerend is voor een sterk vergrijzende maatschappij als de onze. Maar die normaal is nu grotendeels voorbijgestreefd, waardoor het straks op een nog hardere manier zal aankomen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Geldcreatie is exclusief toegewezen aan de FED, dewelke stoute hardleerse landen iemand als Mario Draghi toewijst om de geldstroom in betere banen te leiden. In feite is het heel simpel: de mier krijgt makkelijker (gratis) geld toegewezen dan de krekel, en zowel Derminne als Bouchez zijn zich hiervan erg goed bewust
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Een hoge staatsschuld is geen probleem als je economie sterk is om die terug te betalen, als je budget in evenwicht is of als je grondstoffen heb.
3x neen voor België.
Een hoge staatsschuld is wel een probleem als de rente zou stijgen, en als je zou willen investeren om uit de crisis te geraken. Want lenen wordt dan moeilijk en duur. Maar dat komt goed uit voor de banken, die onze overheden al lang in hun macht hebben en zo de wetgeving en fiscaliteit kunnen dicteren.
De politici (je weet wel die typen die het volk zogezegd moeten "vertegenwoordigen") zijn marionetten van de banken. De hele brave politici krijgen leuke baantjes als beloning. (check de raden van bestuur maar eens).
3x neen voor België.
Een hoge staatsschuld is wel een probleem als de rente zou stijgen, en als je zou willen investeren om uit de crisis te geraken. Want lenen wordt dan moeilijk en duur. Maar dat komt goed uit voor de banken, die onze overheden al lang in hun macht hebben en zo de wetgeving en fiscaliteit kunnen dicteren.
De politici (je weet wel die typen die het volk zogezegd moeten "vertegenwoordigen") zijn marionetten van de banken. De hele brave politici krijgen leuke baantjes als beloning. (check de raden van bestuur maar eens).