vaarwel
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Ik respecteer jou mening.
Ik zie dat je een havy users van op UserBase...
Ikzelf heb ook al ondervonden dat het niet zo makkelijk is hier een kritische mening over dingen te geven omdat je direct word aangevallen...
Kritisch (als onderbouwd) in voor mij niet gelijk aan iemand afbreken.
Al komt het dikwijls zo over...
=> en moet eerlijk zijn als ik jou kritiek lees las ik eerst ook negatief ipv 'je zou beter'
Ik zie dat je een havy users van op UserBase...
Ikzelf heb ook al ondervonden dat het niet zo makkelijk is hier een kritische mening over dingen te geven omdat je direct word aangevallen...
Kritisch (als onderbouwd) in voor mij niet gelijk aan iemand afbreken.
Al komt het dikwijls zo over...
=> en moet eerlijk zijn als ik jou kritiek lees las ik eerst ook negatief ipv 'je zou beter'
Tja, sommige mensen draaien rond de pot, en anderen zoals Akira niet. En daar hou ik van. Als je niks meer recht vr de raap mag/kan zeggen, dan kan ik verstaan dat jij het op het forum niet meer leuk vind.
Ik post niet zoveel, maar lees meerdere keren per dag het forum als het mogelijk is. En ik moet zeggen dat ik van Akira zijn bijdragen veel geleerd heb.
Het ga je goed, en hopelijk kom je nog terug van zodra je er weer plezier aan kan beleven!
Ik post niet zoveel, maar lees meerdere keren per dag het forum als het mogelijk is. En ik moet zeggen dat ik van Akira zijn bijdragen veel geleerd heb.
Het ga je goed, en hopelijk kom je nog terug van zodra je er weer plezier aan kan beleven!
Greetz Bossie
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Iedereen zij mening uiteraard !
maar persoonlijk vind ik een reply als:
maar persoonlijk vind ik een reply als:
NIET onderbouwde zelfs niets zeggende commetaargeeuw, moet ik nog versteld staan van dit nieuws
de kans dat het zo zal worden in belgië binnen de 10 jaar is vrijwel nihil
Is gewoon grof !geeuw, moet ik nog versteld staan van dit nieuws
Vooral onderbouwd en zeker recht voor de raap !de kans dat het zo zal worden in belgië binnen de 10 jaar is vrijwel nihi
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Zo'n melding vind ik dan ook wel belachelijk, je doet het jezelf aan door dit forum te 'verlaten' ipv tegen te streven.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Een van de doelstellingen van UB was altijd klantvriendelijk te blijven, de kwaliteit hoog te houden en vooral: toegankelijk zijn. Er zijn genoeg fora waar je als beginneling echt schrik hebt om te posten (ik heb bvb nog altijd schrik om op GoT te posten).
En ik denk dat we daar hier wel in geslaagd zijn. Volgens mij heeft niemand hier het gevoel van 'hey, zou ik dit wel posten'?
Dat neemt niet weg dat je hier alles zomaar kan neerpennen. Er wordt nog steeds van iedereen verwacht om een leesbaar, gefundeerd of volledig antwoord te plaatsen. Ik denk dat dit in héél veel posts het geval is, zonder dat daar veel moeite voor moet gedaan worden vanuit de moderator-kant. Daar ben ik heel blij om, omdat dat betekent dat de mensen hier mekaar écht begrijpen en kunnen aanvullen, en daar draait een community toch rond?
En ik denk dat we daar hier wel in geslaagd zijn. Volgens mij heeft niemand hier het gevoel van 'hey, zou ik dit wel posten'?
Dat neemt niet weg dat je hier alles zomaar kan neerpennen. Er wordt nog steeds van iedereen verwacht om een leesbaar, gefundeerd of volledig antwoord te plaatsen. Ik denk dat dit in héél veel posts het geval is, zonder dat daar veel moeite voor moet gedaan worden vanuit de moderator-kant. Daar ben ik heel blij om, omdat dat betekent dat de mensen hier mekaar écht begrijpen en kunnen aanvullen, en daar draait een community toch rond?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ik heb het gevoel dat dit allemaal verder gaat dan Userbase ... is dit dan wel de juiste plek om hier overal op in te gaan?
Dit moet geen schandpaal worden eh!
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
ik zal je goeie (kritische) opmerkingen missen
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Het enigste waar ik mij vragen bij stel is: Je zegt wel dat je opbouwende kritiek geeft, je meningen altijd goed onderbouwt, je volwassen gedraagt. Wat ik de laatste 20 minuten van je gezien is vind ik alles behalve volwassen eigenlijk. Op IRC wat van uw oren komen maken, weg gaan, een link komen posten met het bericht dat je vertrekt en dan weer quit. Ik krijg dan zoiets van "ik speel nie meer mee, nah!".
En als meedere mensen je kritiek niet even opbouwend/soms aanvallend vinden, dan vraag ik me af of het alleen aan die andere mensen ligt. Ik zeg niet dat jij de volledige schuld draagt he Akira. Ik wil gewoon even de nuances tonen.
Anyway, het ga je goed!
En als meedere mensen je kritiek niet even opbouwend/soms aanvallend vinden, dan vraag ik me af of het alleen aan die andere mensen ligt. Ik zeg niet dat jij de volledige schuld draagt he Akira. Ik wil gewoon even de nuances tonen.
Anyway, het ga je goed!
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
mm, op welke netwerk zit dat userbase.be channel?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Witchez
- Member
- Contacteer:
Je had het heel gemakkelijk zelf kunnen vinden, maar neem even een kijkje op http://irc.userbase.be en je komt er alles over te weten..
I never argue with idiots because they drag you to their own level and beat you with experience
- meon
- Administrator
- Contacteer:
http://irc.userbase.be/ en lees er alles overselder schreef:mm, op welke netwerk zit dat userbase.be channel?
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Da lijkt idd meer op een onderlinge twist, dan op een meningsverschilAkira schreef: zou jij het normaal vinden als een vriend die gij wou uit zen grot trekken zodat hij ook eens buiten komt u beschuldigt van pedo?
ik niet.
dat hij zegt dat ik geen maten heb gaat al helemaal over de boord.
ik ben donderdag nog naar een feestje geweest waar ik me dondersgoe geamuseerd heb, ik ga afentoe bij ne vriend op kot.
zaterdag heb ik afgesproken met een 8-tal om naar een beurs te gaan.
ik heb het zelfs zo druk op sociaal vlak dat ik geen tijd meer had voor op #ub veel te zeggen.
Wie was het die met u wou weggaan pengu? waart gij niet een holbewoner die ook nooit buitenkwam, met wie ik wou weggaan omdat we dan toch tenminste een keer weg waren van die stomme pc?
'k Krijg hier ook zo'n indruk, de vraag is wa probeerd iemand te bereiken door persoonlijke aanvallen te lanceren & moet ge daar dan wel op ingaan (ni da ge u ni moogt verdedige ze)meon schreef:Ik heb het gevoel dat dit allemaal verder gaat dan Userbase ... is dit dan wel de juiste plek om hier overal op in te gaan?
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- selder
- Moderator
ja, wat de n**k eigelijk, sinds wanneer is dat hier het foor-um van Familie, Thuis, én de kale en de lelijke geworden?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Pfff, één van de vaste Userbasers die ons verlaat?
Soms kwamen we ook niet al te goed overeen.. Maar 't was wel leuk met jou, jammer dat het zo moet aflopen.
Ik kan je wel gelijk geven met sommigen hier...
Soms kwamen we ook niet al te goed overeen.. Maar 't was wel leuk met jou, jammer dat het zo moet aflopen.
Ik kan je wel gelijk geven met sommigen hier...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik ga niet zo op in die dingen in. Maar ik heb toch al veel op mijn tanden bijten om niet te reageren op posts van Akira. Zijn posts stralen veel een soort van superioriteit uit tegenover mensen met nog niet zo veel ervaring. Vooral van het woordje noob en dergelijke kan ik wel doodvallen. Ook in zijn posts van pak een jaar geleden en recenter staan ook een heel pak kemels. Ik vind het dus niet juist om naamplaatjes op andere te plakken. Iedereen heeft vragen / maakt fouten.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Hier moet ik je inderdaad in bijspringen. Ook ik heb heel vaak dat gevoel gehad. Akira, het is inderdaad zo dat ik al vaker gemerkt heb dat jouw reacties héél erg terechtwijzend overkomt, zonder dat daar een echte reden toe is. Ik heb het telkens er maar bij gelaten, want de Akira op IRC was helemaal anders...crapiecorn schreef:Ik ga niet zo op in die dingen in. Maar ik heb toch al veel op mijn tanden bijten om niet te reageren op posts van Akira. Zijn posts stralen veel een soort van superioriteit uit tegenover mensen met nog niet zo veel ervaring.
- selder
- Moderator
Ohwww my! Even gaan wandelen/lopen of iemand alle hoeken van Q3DM17 laten zien ofzo heb je niet aan gedacht? Neen, direct naar de pillen grijpen. Tsk tsk.Akira schreef:... ben nu gekalmeerd dankzij het wonderlijke bestaan van Xanax en chill out muziek...
-
- Erelid
- Contacteer:
En zo kan je uren posten over dit onderwerp, gelijk of geen gelijk
ik kan er over mee praten. als de oudste mod bots ik ook soms met de jongeren die dan nog hun gram vinden om een boel nietszeggende verengelste woorden te gebruiken. Mensen komen hier om een oplossing voor hun problemen in IT/netwerk en alles wat er rond hangt te vinden.
Als je alleen maar naar hier komt om kritiek te geven op werk dat dan nog volledig vrijwillig gebeurt geef dan opbouwende kritiek maar ga niet elk woord napluizen of het wel in de tekst past. Je kan in iedere post wel iets vinden dat je niet aanstaat of in een verkeerde context kan geplaatst worden. Je kan je zo vlug beschuldigt voelen als je zelf wil maar dat heb je zelf in de hand, als je voor zo'n dingen al raad moet zoeken bij anderen???
Deze discusie kan je oneindig voeren maar bedenk bij jullie zelf eens als het wel allemaal de moeite waard is.
Dit is niet alleen voor Akira bedoelt maar voor iedereen die denkt dat hij bij het minste onrecht word aangedaan. Ik zal maar eens aan vroeger denken waarbij we bij een woordenwisseling naar buiten gingen, het uitvochten en daarna allebei met een blauw oog en bloedneus aan de toog samen pinten dronken.
Greetz
Weetgraag
ik kan er over mee praten. als de oudste mod bots ik ook soms met de jongeren die dan nog hun gram vinden om een boel nietszeggende verengelste woorden te gebruiken. Mensen komen hier om een oplossing voor hun problemen in IT/netwerk en alles wat er rond hangt te vinden.
Als je alleen maar naar hier komt om kritiek te geven op werk dat dan nog volledig vrijwillig gebeurt geef dan opbouwende kritiek maar ga niet elk woord napluizen of het wel in de tekst past. Je kan in iedere post wel iets vinden dat je niet aanstaat of in een verkeerde context kan geplaatst worden. Je kan je zo vlug beschuldigt voelen als je zelf wil maar dat heb je zelf in de hand, als je voor zo'n dingen al raad moet zoeken bij anderen???
Deze discusie kan je oneindig voeren maar bedenk bij jullie zelf eens als het wel allemaal de moeite waard is.
Dit is niet alleen voor Akira bedoelt maar voor iedereen die denkt dat hij bij het minste onrecht word aangedaan. Ik zal maar eens aan vroeger denken waarbij we bij een woordenwisseling naar buiten gingen, het uitvochten en daarna allebei met een blauw oog en bloedneus aan de toog samen pinten dronken.
Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik heb mijn berichten gewist omdat ze hier inderdaad niet thuishoren. En het was compleet overreacting van mij, waarvoor mijn exuses. Als Akira hier nog iets wilt aan toevoegen, mag hij me mailen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
<offtopic>Weetgraag schreef:En zo kan je uren posten over dit onderwerp, gelijk of geen gelijk
ik kan er over mee praten. als de oudste mod bots ik ook soms met de jongeren die dan nog hun gram vinden om een boel nietszeggende verengelste woorden te gebruiken.
Gadver ff opgezocht hoe oud je dan wel bent, 46 is bejaard man :-p
</offtopic>
Anyway, vroeger gingen we buiten vechten, heden ten dage vechten we via MSN en allerlei fora... Hopelijk kunnen we daarna ook weer aan een échte toog een échte pint gaan drinken!
-
- Erelid
- Contacteer:
OfftopicNickG schreef:<offtopic>Weetgraag schreef:En zo kan je uren posten over dit onderwerp, gelijk of geen gelijk
ik kan er over mee praten. als de oudste mod bots ik ook soms met de jongeren die dan nog hun gram vinden om een boel nietszeggende verengelste woorden te gebruiken.
Gadver ff opgezocht hoe oud je dan wel bent, 46 is bejaard man :-p
</offtopic>
Voor veel jongeren is de term die ze gebruiken voor mij "Den Ouwen"
en nu terug on topic please
Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Ontopic reageren kan niet in deze kwestie, dit is niet eens een topic waard
"Den Ouwen", dat vind ik nog es een lekkere roepnaam... Noem mij mss maar... "De knappe", of "De oppermachtige" ofzo
"Den Ouwen", dat vind ik nog es een lekkere roepnaam... Noem mij mss maar... "De knappe", of "De oppermachtige" ofzo
'k Vind het eigenlijk jammer dat je weg gaat, ook al gaf je vroeger zoveel opmerkingen zoals "n00b" of "nerd" op irc. Je opmerkingen op ub waren meestal wijs, maar soms wel wat overdreven. Toch vind ik dat je ub niet zou moeten verlaten, want je bent een goede aanwist voor dit forum.
- CiBi
- Premium Member
sorry ik wou dit bericht bewerken maar ik heb in de plaats nog een geplaatst
p.s. kan je een bericht wissen?
p.s. kan je een bericht wissen?
Laatst gewijzigd door CiBi 12 okt 2005, 18:14, in totaal 3 gewijzigd.
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ooit al eens nagedacht hoe Blue-Sky (of iemand anders) zich voelt als hij telkens op hetzelfde gewezen wordt? Het is niet persoonlijk, maar het was wel bij een redelijk aantal newsposts.Akira schreef:Deze topic was om vaarwel te zeggen, maar jullie vinden het blijkbaar belangrijker om over hetzelfde blijven kritiek te geven.
Yay we gaan hem in de grond boren \o/
Toch wel, maar nu ben je het wel redelijk hard aan het verpesten. Je weert je gelijk een duiveltje in een wijwatervat, terwijl ik eigenlijk niet echt snap hoe dit zo is kunnen escaleren door uitsluitend volwassen reacties.Akira schreef:heb ik dan helemaal nix betekent voor jullie?
De meesten vertrekken dan ook niet met slaande deuren. cfr Sasuke, The Oddity, sparkiii, ...Akira schreef:Als ge nog nie normaal afscheid kunt nemen van iemand die hier al 1.5 jaar vertoeft...
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen zegt een of ander dik boek.Akira schreef:ik heb nix verkeerd gedaan, en van dat standpunt ben ik dan ook overtuigd
Wie zegt dat alleen Blue-Sky hier fouten bij heeft? Om ruzie te maken moet je met 2 zijn he.Akira schreef:en dat ik zelfs geen excuses krijg van blue-sky is echt grof.
ik heb respect voor de oudere mensen, ik sta men zitplaats op de bus af aan bejaarden,...
Akira, we zijn niet van zin om je af te breken ofzo (hoewel dat in mijn post wel zo lijkt). Ik wil gewoon aantonen dat je argumenten heel simpel te weerleggen zijn. Je kunt mss wel denken dat je recht in je schoenen staat, maar soms kunnen mensen zich ook vergissen. Fouten zijn er om gemaakt te worden, maar loop dan niet te hard van stapel door het direct af te bollen. Praat het op een volwassen manier uit. Je kon desnoods ook een mod geraadpleegd hebben voor je je tirade begon.
Je kan mij nog altijd contacteren via PM, MSN, IRC, ... Weet ik veel wat als je het de moeite waard vindt om er nog iets aan te doen.
- CiBi
- Premium Member
thanx en hopelijk tot nog eensAkira schreef:jullie zitten telkens kritiek te geven op mij.
maar ik werd wel valselijk beschuldigt voor iets dat totaal niet juist is!
de reacties die ik daarop gaf zijn allemaal volwassen, ik kraakte niemand af in mijn antwoorden.
Deze topic was om vaarwel te zeggen, maar jullie vinden het blijkbaar belangrijker om over hetzelfde blijven kritiek te geven.
Yay we gaan hem in de grond boren \o/
De enigsten die tenminste nog deftig vaarwel zeggen zijn mensen van wie ik het eigenlijk het minst verwacht had:
marto, djbramo, bke.
heb ik dan helemaal nix betekent voor jullie?
en waarom nu allemaal beginnen kritiek geven op mij als jullie je al langer ergeren aan mij. zeg dit dan. dit is echt profiteren van een zwak moment.
Als ge nog nie normaal afscheid kunt nemen van iemand die hier al 1.5 jaar vertoeft...
ik heb zelfs bijna of zelfs geen grote waarschuwingen gehad in 1.5 jaar en nu opeens hebben gulder allemaal iets tegen mij.
misschien zegt dit meer over jullie dan over mij...
en pengu, sorry maar ge zult geen mails meer krijgen van mij. tis wel duidelijk genoeg zeker waarom?
tis precies of ik hier de rotte vis ben!
ik heb nix verkeerd gedaan, en van dat standpunt ben ik dan ook overtuigd. en er zijn ja toch enkelen die mij gelijk geven.
iedereen heeft zich wel eens lopen ergeren aan een noob die een vraag stelt die al 10 keer gesteld is, dingen die echt te simpel zijn en in minder dan een minuut kan gevonden worden met een zoekmachine.
en dat ik zelfs geen excuses krijg van blue-sky is echt grof.
ik heb respect voor de oudere mensen, ik sta men zitplaats op de bus af aan bejaarden,...
worden jullie graag valselijk beschuldigd?
en willen jullie dan geen publieke excuses?
ben ik dan de enige die voor zijn rechten uitkomt, die een mening heeft?
En voor het nogmaals te zeggen, dit topic was als vaarwel bedoeld en niet 'som je ergernissen aan akira op, want het is het juiste moment ervoor!'
wees dan volwassen genoeg om te zeggen
akira je was soms fout, vaarwel.
maar nu zijn jullie even erg (zelfs erger) bezig dan ik.
of ga je bij de dood van uw grootvader in het boekje van dankbetuigingen ook uw kritiek gaan spuwen die je had over uw grootvader?
blijkbaar niet veel respect
greetz
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
't Zou maar erg zijn moest ik geen bye zeggen héAkira schreef:De enigsten die tenminste nog deftig vaarwel zeggen zijn mensen van wie ik het eigenlijk het minst verwacht had:
marto, djbramo, bke.
Aangezien ik blijkbaar weer een paar dingen gemist heb; bye, voor zover ik weet heb je zelden of nooit iemand iets in de weg gelegd. Wat betreft je kritiek, die vond ik vaak terecht. Het lijkt mij hier dan ook eerder een zaak van water bij de wijn doen en dan bedoel ik wel degelijk door iedereen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."