Echter zit ik al enige tijd met een probleem die zich iedere keer in een andere vorm toont. Ik heb al een hele tijd problemen met NTP in combinatie met de PPPoE sessie. Mijn computers in het netwerk maar ook mijn mikrotik zelf kunnen geen time sync binnen halen via ntp. Na heel wat zoeken heb ik gevonden dat ik de PPPoE van de fritzbox ook aanzet en dan al mijn pc's ntp laat syncen met de fritzbox ipv het internet.
Dit probleem doet zich al enkele maanden voor. Daarna had ik echter een probleem dat ik in een bepaalde game met bepaalde game servers wel kon verbinden op bepaalde udp poorten en andere dan weer net niet. Wanneer ik dit test over 4G of rechtstreeks achter de fritzbox ipv via mijn eigen PPPoE sessie is er geen probleem.
Als laatste heb ik enkele dagen geleden een probleem gehad bij het aanvragen van een wildcard certificaat via de lego bot. Deze doet een DNS challenge en stelt een dns record in. Echter krijg ik de volgende timeout:
Code: Selecteer alles
acme: error presenting token: cloudflare: could not find the start of authority for _acme-challenge.domain.tld.: read udp 172.16.50.12:42312->173.245.58.205:53: i/o timeout
In bijlagen mijn PPPoE settings.
Ik heb al met de mtu gespeeld maar mijn MRU blijft altijd op 1492 staan wat ik ook instel. als ik alles default laat is mijn MTU 1480 en MRU 1492. Ik heb screenshots van collega's ontvangen die wel 1500MTU en MRU hebben. Echter krijg ik dit niet werkende, ook niet als ik mijn fysieke interface mtu van de interface naar de fritzbox verhoog.
Ik heb ook een ticket geopend bij EDPNet maar ik vrees dat dit een te vaag probleem is. Ik ga mogelijks nog kijken om eens een andere fritzbox te testen, mogelijks loopt er iets verkeerd bij de passthrough?