Schuifdeur/raam veranda

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Om ineens met de deur in de veranda te vallen. Het huis waarin we nu wonen gaan we pas ten vroegste in 2023 (beginnen) verbouwen. Echter, een van onze grote frustraties is dat de mega grote veranda van bijna 40m2 niet meer afgesloten kan worden wegens een uitgevallen dubbel schuifraam jaren geleden tijdens een storm.

De veranda is al oud en de originele fabrikant/leverancier bestaat niet meer. Maar het zijn gewoon schuiframen (dubbel glas) die een kader met u-profiel moeten passen.

Kent er iemand een leverancier of partij die zoiets nog kan/wil leveren op maat ? Ben al bij 2 veranda bouwers geweest. De ene zegt dat ze het niet doen omdat ze er niks van garantie op willen leveren, de andere ging me een offerte bezorgen maar heeft nooit meer gereageerd. Tijdens het bezoek, enkele maanden geleden, begon die al wel te zagen dat kleine projectjes van minder dan 5k EUR lastig zijn op gepland te krijgen ...

Ik heb ook een offerte gekregen van iemand anders, maar dat was 7800 EUR,excl. BTW, maar dat vond ik dan weer veel geld.

De ‘opening’ waar dus vroeger die 2 schuiframen zaten om de veranda af te sluiten is zo een meter of 4 breed en 2,2m hoog.

Als jullie nu zeggen dat die 8k EUR normaal is, dan weet ik dat ook weeral en heb ik dus eventueel wel een leverancier.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Was het glas kapot tijdens de storm?
Indien ja —-> wss gedekt door je brandverzekering.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

kijk eventueel eens bij raam en deur boeren ipv verandaboeren ?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

axs schreef:Was het glas kapot tijdens de storm?
Indien ja —-> wss gedekt door je brandverzekering.
Ja, vorige eigenaar, en die heeft de 2500 EUR uitbetaling in zijn zak gestoken. Dat is dus geen optie meer.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Glas is erg duur, een paar ramen laten plaatsen en je bent ook een paar duizend euro kwijt. Die prijs van 7800 zou wel eens juist kunnen zijn. Hier in 2 keer 5 ramen laten vervangen, pvc en dubbel glas. Was ook iets van rond de 5000 euro
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

We hebben een offerte van vorig jaar met vervanging van alle ramen en deuren.
Het schuifraam van 4mx2m kwam op 4760€ in alu met dubbel gelaagd HR glas.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Toevallig niet in het Limburgse of bij een leverancier met meerdere vestigingen ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Kort gezegd, je wilt een tijdelijke, niet zo dure optie. Geen idee waar je woont, maar in Sint-Niklaas is er een “goedkopere” ramenplaatser http://www.onurpvc.be/ . Misschien dat er in uw buurt ook zo een zaak bestaat.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Hier anderhalf jaar geleden ook een alu schuifraam laten vervangen, ongeveer 4x2.10m; prijs: kleine 3600€, inclusief opnieuw bepleisteren van zijkanten die uitgekapt werden om het oude schuifraam eruit te halen. Destijds ook heel wat firma's proberen contacteren, maar zowat niemand wou één schuifraam komen vervangen (voor een beetje normale prijs), bij de helft niet eens antwoord op vraag voor een offerte.

Laat staan dat ze gaan langskomen om enkel het glas te vervangen in een schuifraam.

Grens Brabant/Limburg, wel iemand die vooral lokaal werkt (ik zie zowat overal zijn reclame staan bij nieuwbouw/renovatie): http://www.vandebroekluc.be
Laatst gewijzigd door NickG 28 jan 2021, 15:54, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Stel desnoods ook eens uw vraag op bouwinfo.be
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Sasuke schreef:Toevallig niet in het Limburgse of bij een leverancier met meerdere vestigingen ?
Nee, ik be van Gent. :-) Maar was wel een leverancier van een gekender merk. Die zullen in Limburg ook wel vestigingen hebben.

Maar je kan ook eens kijken op: https://www.raamwinkel.be
Kan je ze zelf plaatsen met ondersteuning van hun.
Ben je er het goedkoopst vanaf denk ik
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Het moet niet het 'goedkoopst' zijn hoor ... maar 10k (btw incl.) voor een schuifraam had ik er niet voor over :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

raamwinkel hoorde ik minder goede verhalen over (zowel van klanten als van andere raamboeren, maar kan ook de verdeler hier zijn die minder ok is)
raam-inno is een zaak in ham, hoor ik goede verhalen over: https://www.raam-inno.be/
persoonlijk ga ik de rest hier waarschijnlijk laten uitvoeren door vereecke&co (de co is vooral familie heb ik het idee): https://www.vereeckeenco.be/
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je zou bijvoorbeeld een "verandaplaat" kunnen kopen (te verzagen), kost je 12,5€/m²
Best wel redelijk qua isolatie maar niet 100% transparant.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Oog, had ik nog niet van gehoord. Lijkt me nu niet echt iets voor mijn probleem, ik wel wel degelijk terug een schuifdeur/raam, maar ik moet ook nog een oud lekkend dak vervangen van de overkapping boven een terras buiten, daar zou die verandaplaat dan weer wel voor kunnen dienen ;-)

Ondertussen heb ik kwadro, en de 2 aangehaalde bedrijven hierboven al aangeschreven.

Budget is +/- 5000 EUR excl. BTW of meer als ik het echt niet goedkoper vind.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je gaat je schuifraam dus behouden na je verbouwing?

Ohja zulke glazen wegen loodzwaar, beter aan vakmannen over laten met het juiste gereedschap om te tillen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Of ik die schuifraam ga behouden of niet is niet 100 zeker, maar ik moet er nog wel 3-4 jaar gebruik van kunnen maken van die ruimte. Dat is zo een beetje de toegang van/naar de woning, dus die verandaplaat in het midden van een glaspartij is geen zicht.

Er is nog rondom om overal glas. De kant waar de schuifdeuren weg zijn is nog 2x 3M glasraam aan elke kant
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Is een wandje met gewone deuren ('french doors' bijvoorbeeld) geen goedkopere oplossing als het toch maar enkele jaren moet dienen?
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Jack Daniels schreef:Glas is erg duur, een paar ramen laten plaatsen en je bent ook een paar duizend euro kwijt. Die prijs van 7800 zou wel eens juist kunnen zijn. Hier in 2 keer 5 ramen laten vervangen, pvc en dubbel glas. Was ook iets van rond de 5000 euro
Ramen zijn belachelijk duur (ik wil niet weten wat de marges daar op zijn). Het glas zelf is peanuts.

Binnenkort komen er bij ons ook nieuwe ramen voor €20k, waarvan 1 deur, 2 gewone ramen en 2 harmonica ramen (toegegeven dat is wat speciaal). Maar dat is absurd veel geld eigenlijk voor een hoop aluminium en glas.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Het is dan ook maatwerk, en ik denk dat vooral de plaatsers er een serieuze kwak bovenop gooien.
Voor dat geld mogen ze dan wel "goed" geplaatst zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”