Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De voordelen van een ziekenfonds zijn persoonlijk en dus voor iedereen anders. Wie elk jaar opnieuw meer terugkrijgt dan het lidgeld is beter af.

Velen maken echter de fout door alle terugbetalingen mee te rekenen terwijl men enkel deze van de aanvullende verzekering mag meerekenen. De verplichte ziekteverzekering, die men gratis bij de HZIV kan afsluiten, betaalt nl het merendeel al terug.

Bovendien vergeet men ook dat men niet snel verandert en daarom jarenlang eigenlijk betaalt voor iets dan men misschien ooit terug krijgt... of niet. Kortom, de voordelen worden door de verzekerde vaak zelf betaald. Mocht iedereen voordeel doen met het ziekenfonds dan waren ze failliet :lol:

Ik moet wel wijzen op een zeer foute voorstelling van zaken hier over de aansluiting bij een ziekenfonds. Dat is nl verplicht, vandaar verplichte ziekteverzekering. Die verplichting wordt echter niet afgedwongen. Als je niet lid wordt van een ziekenfonds of niet meer in orde bent omdat je niet meer bijdraagt door arbeid of uitkering, zullen uw rechten vervallen na verloop van tijd. Je zal dan alle kosten van zorg volledig zelf dienen te betalen. Ook als je opnieuw wil lid worden zal je een achterstand moeten betalen. Stoppen met het ziekenfonds is dus zowat het dwaaste dat men kan doen. Schrijf u in bij de HZIV en het kost u niets en toch heb en hou je recht op alle voordelen van de verplichte ziekteverzekering.

De Vlaamse zorgverzekering is een Vlaams initiatief. We betalen daar nu voor terwijl dit vroeger gewoon in de verplichte ziekteverzekering zat. De prijs is al meerdere keren verhoogd omdat het budget niet volstond om de kosten van diverse systemen te betalen. Wat we zelf doen, doen we duurder dus. Deze verzekering is ook verplicht en wordt wel afgedwongen. Als je niet betaalt zal je ook een wachttijd moeten doorlopen voor je opnieuw recht kan hebben. Er zijn ook boetes uitgeschreven maar omdat deze vaak voor mensen waren die ofwel het systeem niet kenden/begrepen of er geen geld voor hadden is dat contraproductief.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik betaal iets meer 700 EUR/jaar voor de zieken verzekeringen (volledig gezin) gewoon om niet voor verrassingen te staan moest je toch eens in het ziekenhuis sukkelen ( en om de wens van mijn vrouw om een 1 of 2persoon kamer te kunnen betalen moest het nodig zijn :oops: )
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Sasuke schreef:@ub4b, lol, jij gaat met die Ford Focus RS naar klanten ? ... voor ‘topklasse Audio’ ?
Ik denk dat de grootte van de auto er niet echt toe doet.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

De auto heeft hij gekregen bij aankoop van de geluidsinstallatie
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Sasuke schreef:Ik betaal iets meer 700 EUR/jaar voor de zieken verzekeringen (volledig gezin) gewoon om niet voor verrassingen te staan moest je toch eens in het ziekenhuis sukkelen ( en om de wens van mijn vrouw om een 1 of 2persoon kamer te kunnen betalen moest het nodig zijn :oops: )
Dat is veel geld voor iets dat je zonder die verzekering ook hebt. Ook de verplichte ziekteverzekering betaalt hospitalisatie terug. Als je een 2persoonskamer wil ook. Wil je absoluut alleen in een kamer zal je een supplement betalen. Merk ook op dat als een eenpersoonskamer medisch noodzakelijk is er geen supplement mag aangerekend worden.

Ieder maakt voor zichzelf uit welk risico men wenst te lopen, dat is de kern van verzekeringen maar velen hebben een verzekering via hun werkgever en betalen voor hetzelfde nog eens bij het ziekenfonds.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Maar 99 EUR per jaar betalen voor mijn (en anderen) hun gezondheid, ho maar...
Zo'n reactie slaat dus nergens op. Gelukkig bevat de post van Dizzy de juiste informatie.
Je moet inderdaad aangesloten zijn bij een ziekenfonds, maar dat kan dus gratis met HZIV!

De wettelijke terugbetalingen komen uiteindelijk van de sociale zekerheid en NIET van de ziekenfondsen, zoals de CM of SocMut. Je hebt daar dus al een bijdrage (RSZ) voor betaald via je inkomsten! Ziekenfondsen zoals de CM bieden een aanvullende ziekteverzekering en extra voordelen aan, die je betaalt met je lidgeld. Wens je dat niet te gebruiken, dan is dat je goed recht en daar is niets asociaal aan...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

gmhfdkdfhkhdqrsk
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

MrBlueSky schreef:
De wettelijke terugbetalingen komen uiteindelijk van de sociale zekerheid en NIET van de ziekenfondsen, zoals de CM of SocMut. Je hebt daar dus al een bijdrage (RSZ) voor betaald via je inkomsten! Ziekenfondsen zoals de CM bieden een aanvullende ziekteverzekering en extra voordelen aan, die je betaalt met je lidgeld. Wens je dat niet te gebruiken, dan is dat je goed recht en daar is niets asociaal aan...
Soms heb ik de indruk dat mensen op de ziekenfondsen schieten. Het zijn privébedrijven die ook bestaan door hun voordelen en je betaalt daar ook voor. Zoals je voor elke verzekering betaalt. Maar als je ziet dat vele ziekenfondsen 2040 als doelstelling implementeren dan merk je dat ze ook zien dat hun basisfunctie uitbetalingsinstelling verdwijnt of grotendeels door de overheid wordt gecounterd. Meer en meer wordt dat overbodig. Dus zijn de voordelen/advies/hulpmiddelen belangrijker en belangrijker.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Noteer dit maar eerder als een grote frustratie:
Een bestelling uit China die al sinds december in België aangekomen is, dan een tijd blijven liggen is bij de douane en sinds gisteren vrijgegeven is zou vandaag geleverd worden door Bpost.
Sinds 12.00u exact staat op de Bpost tracking dat het pakket bij mij zou zijn afgeleverd. De handtekening hiervoor is gewoon een streep. Maar uiteraard heb ik helemaal niets ontvangen.

Ik contacteer onmiddelijk de klantendienst van Bpost. In plaats dat die onderzoeken waar mijn pakket dan wel afgeleverd zou zijn zeggen ze doodleuk dat ik klacht moet indienen bij de afzender. En die zou dan klacht moeten indienen bij zijn postdienst zodat uiteindelijk Bpost de Chinese leverancier zou gaan vergoeden voor het verlies... :bang:

Maar aangezien dat de tracking van Bpost stelt dat het pakket afgeleverd is, heb ik geen poot om op te staan. Voor die leverancier is er niets aan de hand en ben ik wellicht ter kwader trouw.

Onbegrijpelijk die onwil van Bpost om naar een oplossing te komen. Bpost weet perfect welke bezorger mijn pakket vandaag zou leveren. En daar is dus de informatie te halen waar mijn pakket verzeild is. Tevens kunnen ze hiermee de onbetrouwbare elementen in hun personeel of onderaannemers traceren, want dit is duidelijk geen vergissing. Het adres klopt en zelfs als ik niet thuis zou zijn (wat ik dus wel was) zou het pakket in een pakketautomaat in de buurt geleverd moeten worden. Dat laatste zal dus ook niet meer gebeuren, want de tracking zegt duidelijk dat het afgeleverd is.

Bijkomende frustratie: Bpost heeft blijkbaar zoveel te maken met klachten dat ze de enige manier om klacht in te dienen herleid hebben tot het telefonisch melden aan de klantendienst. Je krijgt geen enkele manier om je klacht schriftelijk in te dienen en bent dus volledig afhankelijk van wat de telefonist noteert of niet noteert. Geen enkele bewijs van klacht, laat staan hoe die klacht behandeld wordt. Eerdere klachten hebben tot niets geleid.

Dat gebrek aan schriftelijk klacht maakt het ook moeilijk om ermee naar de ombudsman te trekken. En dat is wellicht de bedoeling.

Of heeft iemand een suggestie ? Ik zou dus vooral mijn pakket willen redden. De rot-service van Bpost is toch niet meer te redden.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Hier ook al voor gehad.

Dikwijls zit het dan in de brievenbus of komt een buur het (een tijdje later) afleveren.

Mij ook al in opgejaagd (thuis zijn en toch niet aanbellen) maar nog nooit iets kwijt gespeeld
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Hier ook 'delivered' om 11:50 en post nog niet eens geweest... zullen tegenwoordig al aftekenen als ze het oppakken?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

gkmldfkhdkdrsqk
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

ub4b schreef:Het is hier tot een deurwaarder gekomen, en het systeem van de zorgkas is een soort samenzwering tussen de zorgkassen (vzw's die weigeren u uit te schrijven), het agentschap zorg & gezondheid ( die dreigt met boetes en de wet op vrijheid van vereniging schendt), en dan de Vlaamse belastingsdienst (die het dwangbevel uitschrijft, het dreigen met verlies van uw bezittingen is tevens een schending van diezelfde wet) en dan de deurwaarder die uw recht van vereniging gewoon schendt (en zelfs strafbaar is).

Het is dus een complex spel van actoren die uw grondwettelijke rechten schenden.

Echter om een rechtzaak beginnen om die 5X euro per jaar niet te moeten betalen komt veel duurder uit dan wat ik nog aan de lidgelden ga moeten betalen aan een VZW die weigert mij uit te schrijven.

Iemand in directe familie is topadvocate sociaal recht en nu rechter, die zegt gewoon: iemand als ik gaat je 200 euro per uur kosten, heb je dit ervoor over om je gelijk te halen?
Je blijft maar doordrammen in hetzelfde foute straatje. De zorgkassen zijn instellingen die moeten voldoen aan de eisen van de oprichtende overheid, dus de Vlaamse overheid. De Vlaamse overheid heeft die verzekering verplicht EN betalend gemaakt. U zou dus beter schieten op de juiste maar neen, alweer totaal naast de kwestie wat tieren en blazen zonder enige grond.

Er is geen schending van de vrijheid van vereniging want net zoals bij de ziekenfondsen kan je vrij kiezen voor de Vlaamse zorgkas als de kassen van de ziekenfondsen u, om welke reden dan ook, niet aanstaan. De prijs is echter wettelijk vastgelegd en is overal gelijk.

Als je toch zo zeker bent moet je procederen maar uw familielid is verstandiger en scheept u daarom af met de kosten. Uiteraard zal u niet veel kans maken om de zaak te winnen want er zijn al andere verplichte verzekeringen en de overheid biedt u wel degelijk keuze.

Dit is het zoveelste bewijs van hoe de doldwaze opsplitsing van bevoegdheden de burger geld kost en niet noodzakelijk beter helpt. Grappig genoeg zijn het soms de voorstanders van deze koterij die erover klagen :bang:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

gmlgrskmlgssryekjml
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

@bpost aflevering.

Ik woon in het appartement dichtst bij de straat en dichtstbij de voordeur en hoe vaak ik al pakjes van anderen in men handen toegestopt kreeg :nono:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Zoals steeds zijn die rechten niet absoluut en zijn er dus uitzonderingen. De overheid kan aantonen dat het lidmaatschap het algemeen belang dient. Bij verzekeringen is het zo dat het risico gedeeld wordt over liefst zoveel mogelijk deelnemers. Een verzekering verplichten kan dus zorgen dat er steeds een groot aantal deelnemers is en de risico's dus gespreid worden. Dat is een fundament van de sociale zekerheid, men verzekert bepaalde risico's omdat die persoonlijk moeilijk te dragen zouden zijn voor veel mensen. Iedereen betaalt ook voor zaken waar ze geen recht op hebben of zelfs kunnen hebben. Mensen zonder kinderen kunnen dan beginnen met niet meer te betalen voor kindergeld.

Zoals ik al zei is de "raad" die sommigen hier gaven om gewoon niet te betalen totaal nefast. Je zal uiteindelijk toch eens zorg nodig hebben en dan kan je alles zelf ophoesten. Veel mensen beseffen ook niet meer hoeveel sommige zorg kost zonder het aandeel van het ziekenfonds. Ofwel ben je nog nooit ziek geweest ofwel besef je niet hoe duur zorg kan zijn.

Ik begrijp dat er mensen zijn die oordelen dat sociaal zijn niet voor hen nodig is maar dan moet men wel consequent zijn en aan elk recht/uitkering verzaken. Het doet me denken aan een kraker die het steeds had over f*** the system maar wel zijn uitkering optrok, zo is het gemakkelijk :lol:

Ik wens u bijzonder veel succes om hiertegen te gaan procederen, zelfs al was u miljardair. Om gelijk te halen moet je nl ook gelijk hebben.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

MrBlueSky schreef:
Maar 99 EUR per jaar betalen voor mijn (en anderen) hun gezondheid, ho maar...
Zo'n reactie slaat dus nergens op. Gelukkig bevat de post van Dizzy de juiste informatie.
Je moet inderdaad aangesloten zijn bij een ziekenfonds, maar dat kan dus gratis met HZIV!

De wettelijke terugbetalingen komen uiteindelijk van de sociale zekerheid en NIET van de ziekenfondsen, zoals de CM of SocMut. Je hebt daar dus al een bijdrage (RSZ) voor betaald via je inkomsten! Ziekenfondsen zoals de CM bieden een aanvullende ziekteverzekering en extra voordelen aan, die je betaalt met je lidgeld. Wens je dat niet te gebruiken, dan is dat je goed recht en daar is niets asociaal aan...
Heb ik gezegd dat hij dat recht niet heeft? Ik vind gewoon dat zijn prioriteiten compleet niet goed liggen, maar hij doet natuurlijk met zijn geld wat hij wil...
Sorry als ik dat volgens jou niet kan vinden...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dizzy schreef:Ik begrijp dat er mensen zijn die oordelen dat sociaal zijn niet voor hen nodig is maar dan moet men wel consequent zijn en aan elk recht/uitkering verzaken. Het doet me denken aan een kraker die het steeds had over f*** the system maar wel zijn uitkering optrok, zo is het gemakkelijk :lol:
Of mensen die tegen coronamaatregelen tekeer gaan, toeteren dat ze (als zelfstandige) een boerenjaar hebben en 2 posts later/eerder zeggen dat ze een coronapremie gecasht hebben :).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Jack Daniels schreef:Ik neem medicijnen die enkel op voorschrift verkrijgbaar zijn. Kost mij 1,60 euro per 3 maand voor 2 doosjes. Apotheker vertelde dat zonder voorschrift dat medicijn 6 euro per doos kost. Ik vroeg waarom er 2 prijzen bestaan aangezien het enkel op voorschrift verkrijgbaar is. Antwoord: dat is voor mensen die geen ziekenfonds hebben. Ik weer: maar aansluiting bij ziekenfonds is toch verplicht? Apotheker: u zou er versteld van staan hoeveel mensen niet aangesloten zijn bij een mutualiteit.
De hogere prijs kan ook voor "off-label" gebruik van een bepaald geneesmiddel gevraagd worden, ziekenfonds of niet. Maw hoofdzakelijk als je geen "toestemming" geregistreerd hebt om het te gebruiken maar je wel een voorschrift hebt.

Voor het overige klopt het wel dat zeker CM een zware verliespost is voor wie kinderloos is. Je geld gaat dan naar hun kampen enzomeer die soms behoorlijk ver weg zijn, NIET de kerntaak van een ziekenfonds denk ik dan. Er zijn voldoende alternatieven voor zomerkampen.

Ik raad iedereen aan om daar weg te gaan (en negeer hun telefoontjes in de weken terwijl je transfer loopt). Ik zit niet bij HZIV, wel bij een ander ziekenfonds dat zich meer op jongvolwassenen richt.
MrBlueSky schreef: Je moet inderdaad aangesloten zijn bij een ziekenfonds, maar dat kan dus gratis met HZIV!
Ja en nee, "je moet" :???: als je nergens aangesloten bent gaat er uiteindelijk niets gebeuren (je zal ook geen rechten hebben op de ZIV), je zal dus niet ambtshalve aangesloten worden bij het HZIV oid en er worden ook geen boetes voor gegeven.
R2D2 schreef: Of heeft iemand een suggestie ? Ik zou dus vooral mijn pakket willen redden. De rot-service van Bpost is toch niet meer te redden.
Was het een klein/licht ding? Dan komt het misschien morgen omdat de pakjespostbode meende dat de brievenpostbode ook wel al eens mag werken. Is hier ook de praktijk dat de pakjesbode kleine/lichte dingen in de bak van de resp brievenpostbode smijt 's morgens (nadat hij het scant als "delivered"). Maar gezien de brievenpostbode al vertrokken is wanneer de pakjesbode zijn zaken sorteert, komt de brievenpostbode er dus ook pas de volgende dag mee.

De kans is op dit moment >90% dat je het alsnog zal krijgen. Kijk morgen eens in de tracking om te zien of het de komende nacht niet nog eens "gesorteerd" werd ook al werd het zogezegd "afgeleverd". Als je het maandag nog niet hebt zakt de kans m.i. wel al naar 20%.

In het vervolg geen gewone post gebruiken. Als de handelaar geen keuze biedt, kies dan een andere handelaar.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Kleine, zeer kleine, frustratie, maar daarnet de verwachte levertermijn van de nieuwe wagen gekregen .... Juli ... :-o :? :angel:
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

mgkhdrqskj
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

CCatalyst schreef: In het vervolg geen gewone post gebruiken. Als de handelaar geen keuze biedt, kies dan een andere handelaar.
Het was een aankoop op AliExpress. Dan weet je niet hoe het zal lopen. Volgens de Ali tracking zou het door postNL geleverd worden. Tot ik 2 weken terug een brief van Bpost kreeg voor de inklaring.

De frustratie is velerlei:
- uiteraard omdat ze het niet geleverd hebben, terwijl ze zelf zeggen dat het wel zo is.
- dat de meest eenvoudige oplossing is om de bezorger te vragen waar het pakket heen is maar dat de aangereikte oplossing van Bpost is dat ik bij de Chinese verkoper moet gaan klagen. Het is nochtans Bpost die het verkloot heeft en die over de info beschikt om het op te lossen.
- dat er bezorgers zijn bij Bpost zich niet aan de regels houden en dat Bpost geen enkele zin heeft om die te corrigeren.
- en dat hun klantendienst mij gewoon probeert af te poederen zonder mij te helpen. Erger nog: ik ben hun klant helemaal niet. Waarom val ik hen zo lastig? Ik moet gaan klagen bij een Chinees.
- en dat ze ook geen deugdelijke klachtenprocedure meer hebben. Je kan enkel telefonisch klagen waarna je er nooit nog iets van hoort. De top van Bpost leeft waarschijnlijk in de waan dat alles perfect loopt en die kijken al uit naar hun volgende bonus.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

tklgdsdrskldsklqdrskl
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

R2D2 schreef: - en dat ze ook geen deugdelijke klachtenprocedure meer hebben. Je kan enkel telefonisch klagen waarna je er nooit nog iets van hoort. De top van Bpost leeft waarschijnlijk in de waan dat alles perfect loopt en die kijken al uit naar hun volgende bonus.
ombudsdienst voor de postbedrijven: https://www.ombudspost.be/nl/klacht-indienen/
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ombudsdiensten zijn bron van nog meer frustratie: na slechte ervaringen bij ombudsdiensten energie en universiteit zijn die voor mij slechts schaamlapjes om de uitwassen van de organisatie/sector toe te dekken. Je komt terecht in nog meer Kafka en ambtenarij. Personen en procedures die geen enkele

Uitkomst in het ene geval: uw klacht is ontvankelijk maar iedereen trekt zijn paraplu open.
In het andere geval: behalve ontvangstbevestiging niets meer van gehoord.

Maw: bespaar u nog meer frustratie en val die ombudsdiensten niet lastig. (Dat is toch mijn les die ik daaruit leerde)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Hier hetzelfde probleem, ntussen afwachten of het nog toekomt. Ik vermoed dat de fout bij douane gebeurd is (van aanbieden bij douane tot geleverd ging wel héél rap) of dat het nog in het camionnetteke ligt. In het weekend nog eens langs de buren :)

Intussen klacht over de ombudsdienst zelf omdat ik eerst klacht moet indienen bij bedrijf zelf en dat dat nu juist niet gaat :lol:

Er wordt wel naar ombudsdienst gekeken (toch bij telecom) maar bpost is en blijft staatsbedrijf waar ze geloven dat alles perfect draait en zal daar eerder tussen de 'weinig klachten' statistieken komen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik wacht al meer dan een half jaar op een levering van Ali. Het is een fijnmazig insectennet tegen onder andere koolvlieg. Hier vrij duur (Aveve) maar bij de Chinezen voor een derde van de prijs. Als het niet geleverd wordt, ben ik dat derde van die prijs ook kwijt natuurlijk. Een of andere tuinier bij douane die de boosdoener is? Ik heb er al lang geen hoop meer in dat het alsnog geleverd wordt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 nov 2015, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer

Het niet klagen bij ombudsdiensten is hetzelfde als het niet bij de Politie gaan aangeven van een diefstal van een fiets. Je weet dat de kans erg klein is dat de politie je fiets zal terugvinden. Echter door geen aangifte te maken is er geen gestolen fiets in de statistieken en weizuigt op papier de criminaliteit. Hierdoor gaat de gemeente minder focus leggen op preventie van die criminaliteit. Hetzelfde is van toepassing wat betreft federale ombudsdiensten. Ik wil ze verder niet allemaal over dezelfde kam scheren. Ik ben al een paar keer heel erg correct geholpen geweest door ambtenaren van een ombudsdienst met een oplossing als gevolg. Ook een keer toen de vlaamse overheid de tegenpartij was. :beerchug:
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Jack Daniels schreef:Ik wacht al meer dan een half jaar op een levering van Ali. Het is een fijnmazig insectennet tegen onder andere koolvlieg. Hier vrij duur (Aveve) maar bij de Chinezen voor een derde van de prijs. Als het niet geleverd wordt, ben ik dat derde van die prijs ook kwijt natuurlijk. Een of andere tuinier bij douane die de boosdoener is? Ik heb er al lang geen hoop meer in dat het alsnog geleverd wordt.
Mijn ervaringen bij Ali zijn nochtans zeer goed. Nog maar weinig dat verloren ging of te laat kwam. En als het toch gebeurde telkens vergoed geweest of nieuwe verzending.
Maar in dit geval is het dus Bpost die het verkloot heeft: niet afgeleverd op mijn adres, iemand anders heeft voor ontvangst getekend (streep), en de alternatieve afleverlocatie die ik liet registreren is dus ook niet gebruikt (automaat).
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

het blijkt schijnbaar een verloren zaak te zijn om een wekker te vinden die als wekgeluid de usb stick kan gebruiken....
je kan wel toestellen vinden die usb opladen, als je verderzoekt ook toestellen die usb sticks kunnen afspelen, maar geen enkele die de usb stick kan afspelen als *wekgeluid* :(
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ngaaah, goedkoop is duurkoop blijkt maar weer eens. Philips 2220 koffie apparaat al voor de 2de keer defect in minder dan een jaar. 1ste keer was na 3 maanden, molen defect, nu na 6 maanden (in juli een nieuw toestel gekregen). Koffie loopt niet meer uit, water komt gewoon intern in het opvangbakje. Straffe is dat heeft water functie, andere tuit, wel nog werkt. Zelfs tijdens het ontkalken, gedaan voor de zekerheid, liep er niets uit de koffietuit.

Hopelijk deze keer weer geen 6 weken wachten om dan te horen, we sturen u een nieuwe. Heb aal aangegeven dat het vertrouwen weg is in dit toestel en we liever opleggen voor een andere. En als ik toch een nieuwe krijg zal die wel direct in de verkoop gaan dan ... blegh.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Splitter schreef:het blijkt schijnbaar een verloren zaak te zijn om een wekker te vinden die als wekgeluid de usb stick kan gebruiken....
je kan wel toestellen vinden die usb opladen, als je verderzoekt ook toestellen die usb sticks kunnen afspelen, maar geen enkele die de usb stick kan afspelen als *wekgeluid* :(
Kan je dat niet maken met een goedkope Raspbery Pi? Eventueel zo'n IO-loos model dat €5 kost. Daarbij een display voor de getalletjes en een speaker voor het geluid.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Na al die gefrustreerde berichten over ziekenfondsen, dacht ik, laat ik ook meer eens overschakelen naar het HZIV.
Eerste probleem begint al bij het invullen van het online formulier: N- Inschrijvingsformulier eID
To view the full contents of this document, you need a later version of the PDF viewer. You can upgrade
to the latest version of Adobe Reader from www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html


Op drie verschillende pc's geprobeerd, op geen wilt dat op een normale manier openen.
Victory Not Vengeance
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Overheden en IT... geen goede combinatie. (evenals overheden en gebruiksvriendelijkheid, en transparantie, en duidelijkheid, en betrouwbaarheid, en termijnvisie, ...)
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Waar ik werk gelukkig wel... we komen toch regelmatig in 't nieuws waar andere zones mee de vruchten van plukken.
Victory Not Vengeance
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Splitter schreef:kan wel toestellen vinden die usb opladen, als je verderzoekt ook toestellen die usb sticks kunnen afspelen, maar geen enkele die de usb stick kan afspelen als *wekgeluid*
Vroeger nog zo een wake up light van Philips mogen testen, die kon dan (de HF3485 geloof ik). De nieuwe misschien ook, wel duur voor de functie.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

MClaeys schreef:Vroeger nog zo een wake up light van Philips mogen testen, die kon dan (de HF3485 geloof ik).
oh..my..god.. ik heb dat ding nog niet zo heel lang geleden denk ik weggegooid omdat ik het al lang niet gebruikt had en het wake up light ding maar niets vond.
ga je me dan zeggen dat ik dus wat weggegooid heb dat kon wat ik wou? grmbl....
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

gtskldkjldkjldkqd
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Splitter schreef:
MClaeys schreef:Vroeger nog zo een wake up light van Philips mogen testen, die kon dan (de HF3485 geloof ik).
oh..my..god.. ik heb dat ding nog niet zo heel lang geleden denk ik weggegooid omdat ik het al lang niet gebruikt had en het wake up light ding maar niets vond.
ga je me dan zeggen dat ik dus wat weggegooid heb dat kon wat ik wou? grmbl....
Haha, ja ... ik heb ook zo een Philips wakeuplight met USB voor MP3's :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

gfùlgskmdgkjmd
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”