Ik ben een ex-ADSL2FIT'er en was me aan het afvragen wanneer je abonnement kunt opzeggen dat in der tijd is overgenomen door EDPNET.
Na 1 jaar werd het automatisch verlengd voor een extra jaar zeker? En kan je het na die 2 jaren maandelijks opzeggen?
opzegging abo
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Phuncz schreef:Ik geloof dat het na het eerste jaar al maandelijks op te zegge is.
Geldigheid en duur van de overeenkomst
Deze overeenkomst treedt in werking op de dag van de aanvaarding van de aanvraag door EDPnet, hetwelk kan blijken uit een geschrift, of uit de uitvoering van de overeenkomst door EDPnet. De overeenkomst wordt gesloten voor de duur van één (1) jaar, behoudens afwijkende schriftelijke bepaling. Tenzij opzegging door de klant/abonnee, bij aangetekend schrijven, ten laatste één (1) maand voor het einde van de periode van één (1) jaar, zal deze overeenkomst stilzwijgend worden verlengd voor opeenvolgende periodes gelijk aan de eerste duur van het abonnement. De klant/abonnee kan deze overeenkomst steeds op het einde van een jaarlijkse periode beëindigen bij aangetekend schrijven mits in acht name van een opzegtermijn van één (1) maand. Indien de klant/abonnee beslist tot voortijdige beëindiging van deze overeenkomst, zonder gegronde reden, kan EDPnet van rechtswege een schadeloosstelling wegens voortijdige verbreking van de overeenkomst eisen. Deze schadeloosstelling wordt forfaitair en onherroepelijk vastgesteld op het aantal van de maandelijkse bijdragen die nog verschuldigd zijn tot aan de normale vervaldag van de overeenkomst.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Phuncz schreef:Oftewel in moeilijke woorden: elke maand na 1 jaar.
Nee, lees tegoei: volgens mij staat daar JAARLIJKS opzegbaar, met een opzegtermijn van 1 maand.
Het wordt immers stilzwijgend verlengd voor dezelfde duur als het eerste abonnement, en dat is tevens 1 jaar.
- Phuncz
- Elite Poster
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
EDPnet schreef:1.3 flexibel abonnement (duur, beeindigen, type wisselen)
U gaat idd automatisch een abonnement aan voor minimum 1 jaar. U betaalt dit op maandbasis. Na verloop van één jaar zijn al onze abonnementen maandelijks opzegbaar (indien u per maand betaalt).
Van: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=8309
De internetvoorwaarden zullen aangepast worden om de onduidelijkheid weg te nemen. Klanten van wie de minimum duur van het abonnement verstreken is kunnen maandelijks opzeggen ALS ze per maand betalen. Klanten die per jaar betalen kunnen enkel jaarlijks opzeggen. In beide gevallen dient de opzeg minstens 1 maand op voorhand gedaan te worden.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
TVDE schreef:De internetvoorwaarden zullen aangepast worden om de onduidelijkheid weg te nemen. Klanten van wie de minimum duur van het abonnement verstreken is kunnen maandelijks opzeggen ALS ze per maand betalen. Klanten die per jaar betalen kunnen enkel jaarlijks opzeggen. In beide gevallen dient de opzeg minstens 1 maand op voorhand gedaan te worden.
En waarom moet een klant die al 1 jaar een Neutrino abonnement had die daarna een upgrade doet naar een Flexi weer een jaar vast zitten?
En waarom moet men voor een downgrade betalen als de snelheid niet gehaald word door de klant?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Pro Member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
- Locatie: Belgie
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Ken Losfeld schreef:En waarom moet een klant die al 1 jaar een Neutrino abonnement had die daarna een upgrade doet naar een Flexi weer een jaar vast zitten?
Als in inschreef deelden ze me mee dat upgraden altijd mogelijk is EN dat het jaar telt vanaf je eerste inschrijving...dus na 6 maanden upgraden , speelt geen rol voor je eerste jaar ( ik spreek over flexi abo )
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 26 jan 2005, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Bedankt voor de reactie!
Met de wetenschap dat ik na 1 jaar maandelijks kan opzeggen, blijf ik nog een tijdje bij EDPNET. Ik ben zeer tevreden van hun product. Alleen hou ik er niet van om telkens voor een jaar vast te hangen maar dit blijkt dus niet het geval te zijn...
Met de wetenschap dat ik na 1 jaar maandelijks kan opzeggen, blijf ik nog een tijdje bij EDPNET. Ik ben zeer tevreden van hun product. Alleen hou ik er niet van om telkens voor een jaar vast te hangen maar dit blijkt dus niet het geval te zijn...
beter nog,
als je al 6 maand abonnee bent (als ex-a2f'er), en je verhuist, dan moet je een ander abonement nemen, want ze kunnen zogezegd dat A2F abonnement niet overzetten en dus hang je vanaf dan weer vast voor minimaal 1 jaar. en na die 6 maand moet je (ook al kunnen zij u niet meer hetzelfde geven) toch blijven of uw contract volledig uitbetalen
als je al 6 maand abonnee bent (als ex-a2f'er), en je verhuist, dan moet je een ander abonement nemen, want ze kunnen zogezegd dat A2F abonnement niet overzetten en dus hang je vanaf dan weer vast voor minimaal 1 jaar. en na die 6 maand moet je (ook al kunnen zij u niet meer hetzelfde geven) toch blijven of uw contract volledig uitbetalen
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Kan u ons de volgende info verschaffen?
- Is dit een nieuwe aansluiting (nieuwe lijn/nieuw nummer)?
- Is uw lijn een raw copper?
- Verhuist u met behoud van nummer?
- Kan u desnoods een pm sturen met uw gegevens zodat we u in ons systeem kunnen opzoeken?
Dank u
U kan ook steeds contact opnemen met onze commerciele dienst die u hierover meer info kunnen verschaffen.
- Is dit een nieuwe aansluiting (nieuwe lijn/nieuw nummer)?
- Is uw lijn een raw copper?
- Verhuist u met behoud van nummer?
- Kan u desnoods een pm sturen met uw gegevens zodat we u in ons systeem kunnen opzoeken?
Dank u
U kan ook steeds contact opnemen met onze commerciele dienst die u hierover meer info kunnen verschaffen.
internet, fiber & telephony
ik heb reeds contact opgenomen met uw commerciele dienst (een zekere vicky) en het is daar dat ik ben te weten gekomen dat het zo is,
mijn nummer verandert en ik ben een abonnement dat overgenomen is van A2F, dus kunnen ze het niet overzetten en moet ik dus (willen of niet) een nieuw jaarabonnement nemen (dat mijn inziens duurder is)
mijn nummer verandert en ik ben een abonnement dat overgenomen is van A2F, dus kunnen ze het niet overzetten en moet ik dus (willen of niet) een nieuw jaarabonnement nemen (dat mijn inziens duurder is)