Beeldschermbril: positieve en negatieve ervaringen bij opticiens ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Nog eens toe aan een nieuwe beeldschermbril ... Wie heeft goede ervaringen bij welke keten ? Of een betaalbare optieker in het Gentse ?
Vroeger vaak Hans Anders genomen maar ik heb zo het idee dat die glazen toch niet echt perfect zijn ... zou dus eens willen veranderen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Perfecte glazen ga je bij goedkopere ketens niet vinden, bij CM etc vind je verhalen van mensen met schele migraine, als gevolg van een glas dat niet helemaal perfect was.
Het prijsverschil is er wel naar: een "zelfstandige" rekent €600 voor een bril, Hans Anders rekent €300 voor 3 brillen... :)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

dat zijn wel de prijzen voor multi-focaal he, in dit geval is het voor een computerbril dus heel beperkte afstand, die glazen zijn goedkoper
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ik ben 78+ en doe het al jaren met brilletjes van Kruidvat en dergelijke. Mijn leesbril (Pearle, sterkte +4,5) wordt amper nog gebruikt en is vervangen door (+2,5) brilletjes voor beeldschermgebruik (PC gebruik van +3,5 sterkte geeft me hoofdpijn)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hans Anders gebruikt ook gewoon glazen van Hoya lijkt me, 't is niet dat er zoveel bedrijven zijn die dit doen.
Zelfs brilmontuur-fabrikanten zijn te herleiden tot een handjevol bedrijven.

Het verschil tussen opticiens gaat 'm er in de prijsstelling, aanbod, kwaliteit, service liggen. En in die zin is het dat je krijgt wat je betaalt...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

heist_175 schreef:Perfecte glazen ga je bij goedkopere ketens niet vinden, bij CM etc vind je verhalen van mensen met schele migraine, als gevolg van een glas dat niet helemaal perfect was.
Het prijsverschil is er wel naar: een "zelfstandige" rekent €600 voor een bril, Hans Anders rekent €300 voor 3 brillen... :)
Wat een zever, waarom zou een brilglas bij een keten minder perfect zijn als bij de opticien?
Waar zit het verschil?
Broodje aap verhaal :roll:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Wat spijtig is aan den optiek is het beklemmende gevoel

In de ketens daarentegen ben je vrij in het betasten van hun prullen

Collete Hoet matthijs hulpiau zijn voor mij de meest voor de handliggend
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Altijd brillen (voor ik overgestapt ben op lenzen) gehaald bij Hans Anders / Pearl. Laatste keer bij IO-Online in Gent, ergens was het toch een verademing ;)

Was pre-covid, geen gedoe - ik had achteraf een issue met de glazen, deze zijn zonder veel poeha vervangen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

duizend schreef:
heist_175 schreef:Perfecte glazen ga je bij goedkopere ketens niet vinden, bij CM etc vind je verhalen van mensen met schele migraine, als gevolg van een glas dat niet helemaal perfect was.
Wat een zever, waarom zou een brilglas bij een keten minder perfect zijn als bij de opticien?
Waar zit het verschil?
Broodje aap verhaal :roll:
Fouttolerantie, gebruikte materialen?

Voor je me verdenkt van snobisme: ik heb ook al jaren brillen van Hans Anders. Het eerste model viel om de 8 maanden kapot (designfout), een groot verschil met de bril die ik voordien had van een "zelfstandige" (€800). Telkens werd het montuur vervangen, tot het niet meer te krijgen was. Dan mocht ik een ander montuur kiezen, dat ik nu al probleemloos heb de laatste 6 jaar. Mijn vrouw heeft al haar brillen ook bij HA.

https://www.standaard.be/cnt/gea23fj9o
Het belang van perfect op het oog gemonteerde glazen moet niet overschat worden, vindt Haverals. 'Het is belangrijker voor mensen met sterke afwijkingen en dus dikke glazen. Wie er niet gevoelig voor is, kan probleemloos een massamodel aan.'
openaf
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Het artiekel van De Standaard is van 2008, weinig relevant dus en men spreekt hier over een bril van een paar euros.
Ik koop gewoon mijn bril met progressieve glazen in China, ik betaal rond 70-100€, voor hetzelfde hier kom het rond 400-600€.
Drie dingen ziijn belangrijk, het pupil afstand dat hangt van u af, ik bedoel dat afstand moet u aan de verkoper geven, u vind het meestal op een faktuur of op het doktervoorschrift, het tweede is het veldbreedte, hoe breeder hoe beter en hoe duurder, het derde is de glazendikte. Hoe fijner de glazen hoe lichter en hoe duurder.
Deze verkoper is een Chinees, kwaliteit is niet slecht, past perfect maar het veldbreedte is wat smal. https://www.polette.com/nl
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Https://www.charlietemple.be op maat en 5 dagen levertermijn. Ik heb daar 78 eur betaald voor mijn bril met glazen op maar incl blauwlichtfilter.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bedankt voor alle (zeer uiteenlopende) reacties. Doet er me trouwens aan denken dat dit wel een goed onderwerp zou zijn voor factcheckers indien ze het aandurven natuurlijk.

Gezien er een gedeeltelijke tussenkomst is van de werkgever zal ik toch 1 van de Gentse adressen hierboven genoemd proberen en Hans Anders en Pearl eens links laten liggen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

De meeste hebben ook monturen einde collectie en als ge uw factuurken ook aan het ziekenfonds geeft krijg je daar ook op terug.

Als ge het palaver wilt inkorten lees je wat in hun aanbod dat ge al een idee hebt waar je voor wilt gaan.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 187 keer

heist_175 schreef: Fouttolerantie, gebruikte materialen?
Dus je mompelt maar wat omdat je het zelf totaal ook niet weet of ziet ...

Ik merk geen enkel verschil, integendeel, glazen 600€ bij de optieker na twee jaar een waas op.
Vervangen, na een jaar terug een waas.
Overgestapt op hans/charlie/brillen24 naargelang en nooit meer problemen gehad.
Heb nu ook 4 tot 5 brillen voor de prijs van 1 vroeger ...
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Klopt, de bedragen van de online shops zijn zo laag dat ge gerust een paar reserve brillen kunt kopen en nog bijlange niet aan het bedrag komen van een traditionele optieken. Dan kun je mij niet vertellen dat een opticien een wel zeer hoge marge hanteert
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”