devilkin schreef:Stable release van Proxmox Backup Server, met deftige integratie in Proxmox VE.
wait what? ik heb weer even niet opgelet denk ik!
dus:
- close integratie met je proxmox ve dus eenvouding je VMs backuppen
- client/server dus je kan met de client ook eender welk ander toestel/data backuppen ?
...
thanks om dat te posten, moet het dan eens bekijken of dit mijn urbackup oplossing dan misschien kan vervangen
Ik heb mijn fiets "herontdekt". Stond al jaren in de garage met 2 platte banden, 1 was effectief lek en die heb ik gerapereerd (met een kit van Action ). Hier en daar wat moeten smeren, remkabeltjes ook wat glijmiddel gegeven, dynamo aangedreven lichten vervangen door LED versies, fietstassen erop gemonteerd. Ondertussen, mede dankzij het vrij mooie weer, al vaker de fiets genomen om in de buurt boodschappen te doen. Dat de vriendin een zo goed als splinternieuwe fiets uit een overlijden heeft gekregen, heeft er ook toe bij gedragen om wat vaker de fiets van stal te halen.
Voor een zacht prijsje groenten kunnen kopen die ingevroren kunnen worden zodat we er weer tegen kunnen deze winter. Drie kilo spruiten @ 1 euro/kilo, 2 rode kolen @ 1 euro/stuk, 5 kilo Boskoop appelen @ 1,20 euro/kilo, 3 savooien @ 0,90 euro/stuk. En binnenkort, en dat maakt mijn dag meer dan goed, komen daar de zelf geteelde kalettes bij. Maar liefst 7 planten die van boven tot onder vol hangen met kalettes. Kalettes zijn erg lekker maar ik denk dat zelf geteelde nog zoveel lekkerder gaan zijn. Mijn zeekool is op drie jaar tijd uitgegroeid tot een volwaardige plant, dus vanaf volgend voorjaar ga ik mijn eigen zeekool kunnen oogsten. Die betaalde ik tot nu toe, afhankelijk van winkel tot winkel, tussen 75 en 85 euro per kilo. Het plantje heeft mij 3 euro gekost.
Paar weken geleden bij drankenhandel wat bakken frisdrank en twee flessen wijn gaan halen. Bij thuiskomst ziet mijn vriendin dat we de wijn in de kar hebben laten liggen. Keren we terug vraagt ze. Ik zeg: neen, heel waarschijnlijk heeft iemand die flessen gevonden en mee genomen. Dit deel moest bij mijn frustratie van de dag komen te staan. Maar ... Vandaag weer om een paar bakken frisdrank en 1 van de medewerkers spreekt mij aan en zegt: dit ben je vorige keer vergeten waarop hij mij de flessen wijn overhandigt. Mijn dag kon niet meer stuk.
Binnen afzienbare tijd loopt hier een hond rond die we opvangen uit een asiel. Een inbeslaggenomen kruising met duitse herder en ???? . Een lief teefje van 3 jaar oud. Onze eerste hond
Al veel leuke momenten beleeft. Verbazingwekkend hoe ze open bloeit. Ze laat ook steeds meer en meer zien van haar karakter. Vandaag voor de eerste keer aan social play gedaan. Kortom we boeken vooruitgang in haar opvoeding.
Het Nieuwjaarsconcert vanuit de Gouden Zaal van het Wiener Musikverein in Wenen op 01/01/2021 door de Wiener Philharmoniker, dit jaar onder leiding van de Italiaanse dirigent Riccardo Muti.
Mag voor mij de geschiedenis ingaan als het mooiste ooit, het feit dat ze dit jaar voor een compleet lege zaal speelden doet absoluut geen afbreuk aan mijn oordeel.
Vooral de beklijvende boodschap, boodschap van liefde in deze kwade Coronatijd, uitgesproken door Mr. Muti op bijna het einde van het concert, zindert ook vandaag nog heel sterk in me na.
Iedereen kan wat doen voor het dierenwelzijn zonder dat het je meer kost. Op de site, die ik heb vermeld hier https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 67#p857667
vind je de url van het asiel. Je vind er onderaan betaallinken van oa coolblue en bol. Koop je iets van die sites, klik daar dan op voor je aankoop en een klein sponsorbedrag (aantal percent van je aankoop) gaat naar het asiel.
Het asiel hier heeft vaak een tafeltje aan de tom & co zodat je zaken voor ze kan aankopen. Ik doe daar geregeld een aankoop voor. Het is natuurlijk maar een druppeltje op een hete plaat helaas. Het adopteren van een dier is het betere werk, zeker als het een grotere hond is. Onze hond komt ook van het asiel. Al is het een veel kleiner kaliber.
De namen viv en layla zijn deze van het asiel en de pleegzorg. De naam waarmee ze door het leven zal gaan is Vicky.
Leuk, nog eentje om te volgen. Ze ziet er super uit!
Vorige week toevallig op de site van het asiel aan het rondklikken en zag Jack. Ook een prachtbeest.
Interessant is dat de klassieke media (MSM) vandaag proberen om de werkelijke en bestaande link tussen Gates en Moderna te miminaliseren of zelfs te ontkennen.
Als je met onzin over "MSM" begint, open dan maar een YT kanaal met fabeltjes.
Waar zie jij enige kritische reflectie in het artikel? Het is een heel korte rant, maar meer ook niet.
Overigens zie ik het probleem niet.
Waarom zou de Gates Foundation geen geld mogen geven aan Moderna? Gates heeft - in tempore non suspecto - al eerder gezegd dat de wereld zich beter zou voorbereiden op een virus of pandemie. Gates heeft ook veel geld gegeven aan Gavi/Covax, ik zie werkelijk het probleem niet?
Ik wou net zeggen: waar zie jij kritische journalistiek? Ze halen net dingen aan die niets met elkaar te maken hebben. Het ene gaat over het debunken van het gerucht dat ze "owner" zouden zijn van Moderna, wat met duidelijk bewijs wordt weerlegd. Het andere gaat over de verschillende funding die Moderna krijgt van allerlei partijen, waaronder de overheid en dus ook de B&M Gates Foundation (specifiek naar mRNA onderzoek). Ik denk dat je eens gaat moeten opzoeken wat het verschil is tussen funding en eigenaar zijn.
heist_175 schreef:
Waarom zou de Gates Foundation geen geld mogen geven aan Moderna? Gates heeft - in tempore non suspecto - al eerder gezegd dat de wereld zich beter zou voorbereiden op een virus of pandemie. Gates heeft ook veel geld gegeven aan Gavi/Covax, ik zie werkelijk het probleem niet?
Combineer dit met event 201, zie je het nog steeds niet? Hopelijk wel, anders tijd voor een nieuwe bril
Echt van YT-fabeltjes dus.
Waarom schrijf je uw conspiracy theory niet gewoon uit?
Dat Gates zelf de vleermuis bedacht heeft die via China iedereen kon besmetten.
Hopelijk realiseer je u dat je blij mag zijn in het vrije Westen te wonen.
In China word je voor minder opgesloten .
Zie allereerst het topic "mijn frustratie...". Andere dealer gevonden voor onderhoud aan de piazzetta pelletkachel. De firma fiammiDC uit Boom. Enorm tevreden van het geleverde werk. Hij heeft meteen ook de knoeiboel in orde gebracht die mijn eigen installateur had gemaakt toen hij de kachel heeft geplaatst 4 jaar geleden. Wat mij betreft laat ik deze firma volgende jaren ook het onderhoud doen.
Na wat prutsen erin geslaagd om zowel m'n MIDI audio (digitale piano) als m'n headset (microfoon) te mixen via PulseAudio en dit aan te bieden aan video conferencing apps als een virtuele micro
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Indian tech support met opzet mijn raspberry pi 400 via teamviewer laten overnemen. Omdat mijn zoon echt plat ging van het lachen, zelf ook in de lach geschoten. Toch een half uurtje die scammer zijn tijd verkwist en nog eens goed gelachen in corona-tijden... Scammer was zelfs op zoek naar syskey
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Straks een dorpswandeling ipv een nieuwjaarsreceptie. Eigenlijk wel zin om eens wat andere plekken van het dorp te zien, nog niet de tijd voor genomen op die paar jaar.
Na 12 dagen dagelijks wat oefenen (30-45 mins - niet te veel om vingers/polsen niet direct te overbelasten) kan ik nu toch Ode To Joy (simpele piano student versie) relatief vlot met 2 handen spelen op piano
Komende van nul piano ervaring en beperkte vlotheid in lezen van de fa-sleutel, ben ik best blij dat laatste lukt ook al een pak vlotter nu.
Die twee handen coórdinatie, niet te onderschatten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Mijn kinderen die zelf een nieuwe hobby zoeken die ze samen in huis kunnen doen omdat ze hun hobby niet meer mogen uitoefenen owv Corona. I love their spirit !!!!