Ik ben grote fan van de combi fronius gen24 met byd batterijen. De gen24 is de nieuwste hybride omvormer van fronius en kan geladen worden met allerlei soorten bronnen en kan limieten instellen. Volgens mij zelfs zonder de smart meter.gimic schreef:Bij Fronius kan het als je een smart meter staan hebt voor je ganse installatie.heist_175 schreef:Jep.bruma schreef: Heb je dan al weet van een omvormer waar je je capaciteitslimiet kan instellen? Bv 2500W
De omvormers van Fronius, Growatt en Huawei zouden dat kunnen.
Tenminste dat vertellen de verschillende installateurs me toch.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... -BIH7E4rGi
ik heb het net gecheckt op mijn installatie en de parameter staat er allesinds. Je moet natuurlijk wel de paswoorden van uw systeem hebben. Als it-er mocht de installateur hier niet buiten zonder dat ik de paswoorden had
als er hier een batterij komt dan plaats ik ze zelf zodat er later geen taksen kunnen op komen... Voorlopig is het niet rendabel.
Als ik een simulatie maak met een 13kw batterij kom ik aan een eigen verbruik verhoging van 22%, wat neer komt op 500euro per jaar. Aan de levensduur van de batterij van 10 jr als ze 100% capaciteit behoud (wat niet het geval is) kom je maar aan 5000 euro uitgespaard. De batterij zal meer dan 7000 euro kosten...
Fronius is ook de enige die volledige toegang via api geeft. Dus lokaal.
Maar waar kun je simulaties maken zoals jij ze hier voorstelt?