vergaderen op afstand.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
pietnoeck
Starter Plus
Starter Plus

IK plan na het weekend een bijkomst met een huisartsenvereniging om samen een project op te zetten rond vergaderen op afstand.
Als psychiater vergaderen we wekelijks rond patienten.
Het is echter zeer moeilijk om de huisarts, thuisverpleegkundige, sociale dienst en dergelijke hierbij te betrekken omdat het altijd wel voor iemand niet past op die of andere datum.
Plus reken er ook het tijdsverlies bij als men zich naar één vergaderlocatie in de stad moet verplaatsen om samen te gaan zitten.

Met de recente evoluties in telefonie en internet vroeg ik mij af hoeveel technieken er bestaan om te vergaderen op een bepaald tijdstip terwijl iedereen op zijn locatie (of zelfs mobiel is) is.

Ik dacht hierbij aan videofonie, telefoongesprekken met meerderen, webcam-vergaderingen ...

Heeft iemand hier ervaring mee, is het bruikbaar, duur ?
Nog andere mogelijkheden of technologieen

Graag jullie input.
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

De "easy" way, is om met MSN messenger, of met Microsoft Netmeeting dit te doen via ofwel webcam (vaste PC) ofwel via een PDA met camera over een GPRS/UMTS verbinding.

Een webcam kost 2x niks (50€ voor ne hele goeie), alleen de PDA oplossing is vrij duur. Temeer daar UMTS (368kbit) je een 50€/maand kost voor een verbruik van 50Mb. En die 50Mb zullen al gemakkellijk opgesoupeerd zijn met 1 videoconferentie. En zo'n PDA met camera is ook niet al te goedkoopç

Een andere mogelijkheid is om een laptop (bv Sony VAIO of IBM X40 als je ZEER mobiel wil zijn ~1000€) met een Vodaphone live GPRS/UMTS abbo én WiFi onboard. Zodoende kan je van alle mobiele technologiën gebruik maken. Deze laatste oplossing is hoe wij/ik het doen op de firma. In combinatie met webcam én/of skype ben je overal bereikbaar en op de voordeligste manier op dat moment voorhanden !
(IBM X40/X41 zijn 12,1" laptops van +/- 1,6kg)

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
pietnoeck
Starter Plus
Starter Plus

Hi,
bedankt voor de input.
Is de Netmeeting wel mogelijk met meerdere personen en heb je dan goed beeld en klank?

En het vodafone-live verhaal, kan je daar een half uur mee vergaderen zodat iederen aan de conferentie kan blijven deelnemen?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

pietnoeck schreef:Hi,
bedankt voor de input.
Is de Netmeeting wel mogelijk met meerdere personen en heb je dan goed beeld en klank?

En het vodafone-live verhaal, kan je daar een half uur mee vergaderen zodat iederen aan de conferentie kan blijven deelnemen?
Met UMTS/EDGE kan het een extreem duur grapje worden (in België in ieder geval) Ik zou gewoon dit pakket kopen > http://www.webex.com/solutions/mc_features.html

Daarvoor hoef je enkel een redelijk ADSL/KABEL abonnement te hebben (minimum 3Mbit) en een webcam met micro of met een headset zoals je zelf wilt.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ook mooi pakket: Macromedia Breeze:
http://www.macromedia.com/products/breeze
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Bij ons op het werk wordt gebruik gemaakt van een produkt van Accenture. Met name MeetingPlace. Wij gebruiken dit voor conferecence calls tussen Brussel en Barcelona.

Veel info heb ik er niet over maar misschien kan je wel starten vanaf volgende URL:
https://pg3gw1.mymeetingplace.net/

Desnoods eens informeren bij Accenture.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Da's niet van Accenture, da's eigenlijk Cisco Meetingplace ( http://www.cisco.com/en/US/products/sw/ ... index.html ) waar Accenture een versie van geïnstalleerd heeft ;)

Maar ik denk dat uiteindelijk NetMeeting een goede en goedkope oplossing is. (daar dient het immers voor!)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”