Heb dit vooral vanwege de gratis verzending. De madame bestelt nogal veel kleinigheden en vroeger moesten we dat altijd combineren naar 20 euro
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Al vind ik van de drie netflix, streamsz en prime video enkel die eerste de moeite waard.
Ik gebruik het vooral voor the Expanse. Voor de kinderen staan bvb. de Harry Potter films erop, anders af en toe een film die niet op Netflix staat. Het aanbod is beperkter maar de prijs is er ook naar, en ik gebruik de gratis prime verzending regelmatig dus haal het er wel uit. Amazon photos is ook handig als foto backup en uploaden in volledige kwaliteit, zeker nu Google Photos niet meer gratis gaat zijn.Raketisch schreef:Iemand al eens Amazon Prime Video geprobeerd?
ik heb ei app ook gedownload en na een week buitengegooid wegens redelijk onbruikbaarDizzy schreef:VRTnu blijft het goed doen: het aantal registraties op de gratis streamingdienst van de openbare omroep steeg met de helft, naar meer dan 3 miljoen, de app van VRT.Nu is nu al meer dan 1,1 miljoen keer gedownload.
Juist, daarom noemen wij hen monopolisten of, maw, providers die nooit reageren op datgene wat de klant wilddd schreef:Stievie was toch meer Live TV kijken, en beperkt terugkijken.
Streamz kan je niet Live kijken, is meer iets als Netflix.
Voor de AppleTV app is het enige wat je kan doen een klacht indienen bij de onbutsdienst.Vaganzza schreef:Hopelijk komt VRTNU ooit ook als native Apple TV app. Dat mis ik echt wel.
Ik zou enkel Streamz nemen als je daar ook live tv mee kunt kijken en dan alle programma's kan herbekijken. Zoals het nu is, heb ik het totaal niet nodig en denk dat de meeste mensen er zo over denken.
Het wordt echt eens tijd dat we 1 platform hebben via 1 app voor alles (live tv, opnames & streaming).
Een deel ja, maar niet alles. Voordeel van streaming: ik pak is een paar maanden Netflix, en dan een paar maanden Streamz. Elke maand perfect opzegbaar. Ik ben voorstander van heel dit systeem, betalen ipv vervelende reclame. + alle Vlaamse fictie op 1 plaats zonder 8 apps op je TV te moeten installeren (als er al een app van is (VRT Nu)), voor dat gemak wil ik gerust betalen.Bonnie schreef:Een deel van bovenstaande lijst is ook op VRTnu, VTMgo of Netflix te bekijken...
Inderdaad, mensen wisselen hun abo's af omdat men anders teveel betaalt en elke dag hopelijk meer is dan in de zetel liggen vet worden.thomiwilli schreef:Een deel ja, maar niet alles. Voordeel van streaming: ik pak is een paar maanden Netflix, en dan een paar maanden Streamz. Elke maand perfect opzegbaar. Ik ben voorstander van heel dit systeem, betalen ipv vervelende reclame. + alle Vlaamse fictie op 1 plaats zonder 8 apps op je TV te moeten installeren (als er al een app van is (VRT Nu)), voor dat gemak wil ik gerust betalen.Bonnie schreef:Een deel van bovenstaande lijst is ook op VRTnu, VTMgo of Netflix te bekijken...
Máár, Streamz heeft zoveel meer potentieel. Live aanbieden zoals Videoland. Programma's tijdens uitzending op Streamz plaatsen (zoals De Mol, Verhulstjes, ...) zodat je zonder reclame on demand kan kijken (zonder te moeten klungelen met reclame doorspoelen).
Op zich, alles wat Streamz Exclusive Preview is, wordt sowieso gemaakt (komt erna op de zenders). Nu gaan ze gewoon een extra publiek (zoals mij) bereiken, dat ze anders met lineaire TV niet zouden bereiken. Mensen zijn bereidt om te betalen voor zo'n platformen ipv elke apart platform voor elke zender te moeten afgaan. Al zouden ze wel meer Vlaamse programma's moeten aanbieden dan, wat nu nog op die aparte platformen als VRT Nu & VTM Go worden gehouden. VRT Nu zal altijd wel ernaast blijven bestaan, aangezien dat met belastingsgeld is.Dizzy schreef:thomiwilli schreef:Bonnie schreef: Waar gaan ze het geld halen voor nieuwe content eens men de huidige gezien heeft? Kortom het is gewoon aftellen tot ze failliet zijn. .
Ja, millenials. Ik heb veel vrienden die er hetzelfde over denken.Dizzy schreef:Ten eerste neem je jezelf als maatstaf voor anderen.
DPG Media (alle VTM's) & Telenet (Play Vier, Vijf & Zes) zijn de eigenaars van Streamz. Ze bezitten dus al die programma's, die al gemaakt zijn voor (en betaald zijn door) die zenders.Je spreekt over meer programma's aanbieden maar dit betekent opnieuw meer kosten en dus hogere prijzen en dit terwijl de prijzen nu al te hoog zijn.
Als HBO wegvalt, een duur contract, zal de kostprijs wel moéten dalen. Anders is dit niet meer leefbaar. Halveren zal het inderdaad allicht niet, maar dat zullen we moeten afwachten. Zoals @dizzy al zegt, de Vlaamse content is al betaald door de zenders. Buitenlandse content is de grootste kost, en dan vooral HBO.Een andere denkfout is dat jij het verlies van buitenlandse content als een reden van prijsverlaging zou zijn. Daar zit een logica achter van minder aanbod, lagere prijs MAAR de kosten dalen niet hard
Dan zal natuurlijk ook het klantenbestand halveren. Want enkel de Black-out's en Fair Trades (die ook op open net komen) zijn niet aantrekkelijk genoeg zijn om binge watchers aan het product te laten blijven hangen.thomiwilli schreef:
Als HBO wegvalt, een duur contract, zal de kostprijs wel moéten dalen. Anders is dit niet meer leefbaar.
Dat wordt inderdaad afwachten, ik ben benieuwd. Ben zelf niet zo'n HBO kijker, al was The Undoing wel zéér goed! Euphoria was ook wel goed, maar de "hype" niet waard. Al hebben inderdaad veel mensen Play/Streamz voor die HBO content.phil48 schreef:Dan zal natuurlijk ook het klantenbestand halveren. Want enkel de Black-out's en Fair Trades (die ook op open net komen) zijn niet aantrekkelijk genoeg zijn om binge watchers aan het product te laten blijven hangen.thomiwilli schreef:
Als HBO wegvalt, een duur contract, zal de kostprijs wel moéten dalen. Anders is dit niet meer leefbaar.
M.a.w. zonder buitenlandse content is Streamz gedoemd te verdwijnen.
Dat heet een bubblethomiwilli schreef:Ja, millenials. Ik heb veel vrienden die er hetzelfde over denken.
We weten niet hoeveel ze betalen voor HBO maar het wegvallen van die kost is niet het enige facet dat speelt. Men heeft minder kosten voor HBO MAAR men heeft ook een minder aanbod. Dat aanbod kan men zo laten maar dan zijn ze nog eens minder interessant dan alternatieven. Als ze toch extra programma's willen zit je weer met nieuwe kosten. Je kan dan de prijs laten zakken maar dan zal er opnieuw minder geld zijn om het verlies van reclamegeld te compenseren. Je maakt de denkfout dat de zenders de kosten van de content maar met reclame moeten financieren terwijl zij ook rekenen op inkomsten uit Streamz. Het feit dat de reclame-inkomsten onder druk staan was één van de redenen om met deze wanhoopspoging te beginnen.Als HBO wegvalt, een duur contract, zal de kostprijs wel moéten dalen. Anders is dit niet meer leefbaar. Halveren zal het inderdaad allicht niet, maar dat zullen we moeten afwachten. Zoals @dizzy al zegt, de Vlaamse content is al betaald door de zenders. Buitenlandse content is de grootste kost, en dan vooral HBO.
Wat een overschatte omzetthomiwilli schreef:Ze hebben nu ongeveer 500 000 abonnees, wat toch een mooie som van 7,5 miljoen (Streamz & Streamz+) per maand oplevert. Dit is 90 000 000 per jaar, daar kan je al iets mee doen.
Gemakkelijk zal het inderdaad niet zijn, maar als ze de goal van 1 miljoen abonnees halen (wat denk ik niet zal lukken met de huidige prijs, maar toch), is er héél veel mogelijk.
Dat is wiskunde. Ze hadden +/- 431 000 Play (€12/maand) & Play More (€25/maand) klanten. Deze zijn allemaal overgezet naar Streamz & Sreamz+. Nu mag je mij is vertellen wat niet klopt aan deze berekening.bollegijs schreef:Wat een overschatte omzetthomiwilli schreef:Ze hebben nu ongeveer 500 000 abonnees, wat toch een mooie som van 7,5 miljoen (Streamz & Streamz+) per maand oplevert. Dit is 90 000 000 per jaar, daar kan je al iets mee doen.
Gemakkelijk zal het inderdaad niet zijn, maar als ze de goal van 1 miljoen abonnees halen (wat denk ik niet zal lukken met de huidige prijs, maar toch), is er héél veel mogelijk.