a++ of a+++

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Hallo,

Ik keek even kort naar de prijzen van A++ en a+++ diepvriezers en zag dat het hier ook in ik heb nieuw speelgoed stond.

Daar kwam uit dat sommigen liever a+++ kiezen en anderen weer a++ vanwege het prijsvoordeel. Maar in feite is het wel zo dat er 250 euro verschil in zit.

Wat denken jullie van te kiezen?

Het is puur dat verschil.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Begin vorig jaar ook de afweging gemaakt.
De besparing in verbruik kwam pas na vele jaren op hetzelfde totaalbedrag uit, mij leek de diepvries dan toch ver aan vervanging toe.
Ik heb m'n twijfels over no-frost etc. of deze met draaiende ventilator zo lang mee zullen gaan.
Een gemak is het wel, maar ze maken ook meer lawaai.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

De No-Frost is voor mij gewoon omdat ik een koel+/vries combinatie zou nemen en ik het niet handig vind dan om dat te ontdooien iedere keer. Niet dat het zoveel werk is maar toch.

Omtrent de zuinigheid. Voor mijn portemonnee moet ik het niet echt doen aangezien electriciteit in de huurprijs zit. + ik verbruik al minder nu al.

Maar eigenlijk Honda hoe jij het ziet is:
Geen no frost
geen a+++?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik heb hier no-frost en wil niet anders meer.
Een ventilator zit er niet in.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Wel no frost voor het gemak.
Betwijfel alleen de levensduur.

Volgens mij zit er in elke no-frost een ventilator, lucht wordt over een koeler geblazen die op geregeld tijdstip wordt ontdooid met een waterafvoer en open reservoir boven de compressor (water wordt nadien verdampt door warmte compressor).
Beetje gelijkaarig principe als een warmtepomp lijkt me.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Voor mij zou het verschil(ik heb sociaal tarief) tussen een a++ en a+++ max 12 euro op jaarbasis zijn qua energiekost.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Dus terugverdientijd in jouw geval is 250€ / 12 = 20
De moeite? Misschien voor het milieu, misschien voor je portemonnee als je vriezer langer meegaat dan 20 jaar.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Wel ja door die samsung cash back acties is het verschil soms kleiner maar dan nog steeds over de 6-7 jaar.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

we hebben hier al bijna 10 jaar een Liebherr No Frost diepvries.
Geen ventilator, en tot nu toch geen enkel mankement (hout vasthouden).
Nooit meer ontdooien, is toch een luxe.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik ga zelfs meer zeggen.

De modellen a++ van samsung zijn 233 kwh uur qua verbruik. De a+++ zijn rond de 170 kwh
Mijn tafelmodel diepvries is 185 kwh
Dus in feite ik zou een klein beetje winst maken met de a+++ of een klein meerverbruik. Stroomkosten die ik per jaar zou uitsparen is 8,6 euro.

No frost is me dus duidelijk.
Die 8,6 euro verschil ik denk niet dat dat het zou uitmaken.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hier ook no Frost. Maakt geen lawaai. Iets anders komt er nooit meer in. Nooit last van dikke plakken ijs op de wanden. Drie toestellen waarvan 2 tweedehands.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

voor de koel/vries combo heb ik hier ook no-frost, van LG, en dat is me toch wel een groot verschil tegenover de vorige 2 koel/vries combo's.
zou niet anders meer willen, that much is sure!

van whirlpool als merk zou ik overigens zeer zeker wegblijven.
dat was een low-frost (of zelfs no-frost, dat durf ik niet meer zeggen) dat op niks trok.
1ste jaar was de thermostaat stuk (koelgedeelte op koudste zat op 8 graden), monteur 1 kwam, knipte een stuk van de voeler af, maakte de melding "dit helpt vaak bij dit model".
deed natuurlijk quasi niks, dus terug aangemeld, kreeg je te horen dat ze dat model van dus nog geen jaar oud al niet meer maakten....
omgewisseld dus.
jaar later begon dezelfde zever met die nieuwe koel/vries combo opnieuw...

ben ook aan het kijken voor een extra diepvriezer en ook hier is het me wat moeilijk de afweging te maken tussen a++ en a+++,
alsook wel of niet no frost (voor een extra vriezer drijft dat de prijs toch ook wat omhoog, terwijl het daar minder uitmaakt dan in een combo denk ik.
maar dan zit je weer met als je niet op tijd ontdooit, er extrra kosten komen door meerverbruik door ijsvorming.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Koel/vries combinatie komt er nooit in. Als 1 van beide het begeeft ben je meteen 2 toestellen kwijt omdat die maar 1 motor hebben. Tenzij je rete dure combinaties koopt met 2 motoren. Maar dan nog. Dan zit je daar met een toestel dat maar voor de helft werkt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Wat is het voordeel van no frost?
Is het rendement dan hoger wanneer op de elementen geen laagje ijs zit?
Wij hebben nog een koel+vrieskast. Wanneer we op vakantie gaan zorgen we dat de grote vriezer leeg is, en dat wat toch moet bewaard worden gaat naar de 2 lades in de koel+vrieskast.

We ontdooien maw 1 keer, telkens in de zomer, en de vriezer gaat dan ook 3 weken uit.

Haal ik een groot voordeel door bvb 2 keer per jaar te ontdooien?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Jack Daniels schreef:Koel/vries combinatie komt er nooit in. Als 1 van beide het begeeft ben je meteen 2 toestellen kwijt omdat die maar 1 motor hebben.
was voor mij jaren geleden wel een afweging, maar heb er eigenlijk nooit spijt van gehad.
zeker sinds 2008 al koel/vries combo's en ik zit nu aan de 3rde (de eerste weggedaan voor een iets groter en zuiniger model, dat helaas dus de whirlpool was, en vervolgens een LG waar ik enorm tevreden mee ben.)
ygeffens schreef:Wat is het voordeel van no frost?
Is het rendement dan hoger wanneer op de elementen geen laagje ijs zit?
gemakzucht (niet meer hoeven ontdooien) en zuinigheid: zou idd een stuk zuiniger zijn zonder (overbodige) ijsvorming.
hoe groot de winst is van vaker te ontdooien zal een beetje liggen aan hoeveel extra hij verstookt en hoeveel ijsvorming je hebt waarschijnlijk.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Als je ijsvorming hebt moet de vriezer meer en langer draaien om te koelen. Bij nofrost geen ijsvorming, nooit ontdooien en motor moet altijd zelfde vermogen leveren. Gewone vriezer is van de vorige eeuw, nofrost is al een aantal jaren de way to go.
Enne ygeffens: ontdooien in de zomer??? Dat doe je toch in de winter als het vriest? Kun je op je gemak ontdooien met een emmer heet water erin en je spullen ontdooien niet omdat het buiten vriest. Toen ik nog een gewone diepvrieskist had ontdooide ik die in de winter. Alle materiaal in grote manden buiten en ik moest mij geen zorgen maken over ontdooien.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik zou voor A++++ gaan, maar belangrijker nog: kies een "duurzaam" merk.
Een C-merk met A++++ is vermoedelijk na 10 jaar al kapot.

Hier staat al 11 jaar een A++ diepvriezer van Bosch, no-frost.
De volgende wordt terug Miele/Bosch/Siemens en zoveel plusjes als er maar zijn :)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

heist_175 schreef:Ik zou voor A++++ gaan, maar belangrijker nog: kies een "duurzaam" merk.
Een C-merk met A++++ is vermoedelijk na 10 jaar al kapot.
een vriezer is meestal wel voordeliger om na 10 jaar te vervangen wegens het feit dat het verbruik dan zodanig hoger ligt dan die van een nieuwe dacht ik.
persoonlijk gaat mijn voorkeur ook uit naar bosch (wegens heel erg tevreden over hun materiaal), maar de prijs is er ook wel wat naar.
ik zou trouwens zowiezo de prijs in de vergelijking opnemen: als het verschil tussen een a++ en een a+++ 10 euro / jaar is, maar de 2de kost in aankoop 100 euro meer, doe je al 10 jaar (met gelijkblijvende elektra-prijs) om dat verschil terug te verdienen... NOT worth it.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

hier gaan we weer ...
waarom zou en zogenaamd A merk beter/duurzamer/langer werken dan een B of C merk
Wat is dat eigenlijk een A merk, iets dat per definitie te duur is voor wat het is, maar waarvan er toch genoeg idioten te vinden zijn die de prijs willen betalen?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

duizend schreef:hier gaan we weer ...
waarom zou en zogenaamd A merk beter/duurzamer/langer werken dan een B of C merk
Wat is dat eigenlijk een A merk, iets dat per definitie te duur is voor wat het is, maar waarvan er toch genoeg idioten te vinden zijn die de prijs willen betalen?
Inderdaad, velen weten niet dat verschillende merken van dezelfde band rollen in hetzelfde fabriek. Het enige verschil is het naamplaatje en de prijs.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

duizend schreef:waarom zou en zogenaamd A merk beter/duurzamer/langer werken dan een B of C merk
Wat is dat eigenlijk een A merk, iets dat per definitie te duur is voor wat het is, maar waarvan er toch genoeg idioten te vinden zijn die de prijs willen betalen?
geen idee wat de definitie ervoor is, maar voor mij persoonlijk is dat simpelweg een merk waarmee ik erg goede ervaringen heb, vs een merk dat verschrikkelijk is.
voor mij persoonlijk zou het dus zo zijn:

bosch - a merk: alleen maar positieve ervaringen met hun materiaal (voor witgoed: wasmachine en droogkast) en service (gratis herstelling voor gekend probleem met dat model)

boretti - a merk: inbouwoven, werkt perfect, service bij defect is aan huis en mooi afgehandeld

lg - mogelijk a merk: koel/vries combinatie waar ik erg tevreden over ben maar nog maar weinig kan zeggen over leefduur en service

whirlpool - c merk (als het niet voorbij de c kan): een koel/vries combo die binnen het jaar defect was, een amateuristische herstelpoging, vervanging door een ander model wegens het model al reeds EOL binnen het jaar, en de vervanging die hetzelfde voorheeft binnen het jaar
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Samsung heeft bizar veel modellen. Is dat eigenlijk een goede keus?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

De whirlpool/IKEA koelkast van mijn schoenmoeder had na 3 jaar al problemen.
Mijn Bosch toestellen zingen het allen (wasmachine, koelkast, diepvriezer) al 10+ jaar uit.
Toegegeven: de Bosch toestellen waren ook 30-50% duurder dan de IKEA/Whirlpool.

Overigens heeft Bosch ook "instapmodellen" met mindere specs:
- lagere rpm bij wasmachines
- minder presterende condensator bij droogkasten
- luidruchtigere compressoren bij koelkast/diepvriezer
- ...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

boonpwnz schreef:Samsung heeft bizar veel modellen. Is dat eigenlijk een goede keus?
persoonlijk ben ik niet warm of koud voor samsung, en zal ik eerder naar bosch/lg gaan, maar:
ik denk dat je het in een aantal stappen moet zien

-> merk dat je vertrouwt (of een kans wil geven)
-> eisen die jij hebt vastleggen (dingen zoals stil, no frost, afmetingen, type, max prijs, ....)
-> beperken WAAR je wil kopen (bij vandenborre blijf ik bv liever weg, coolblue heb ik alleen maar goede ervaringen mee, en krefel heb ik geen problemen mee)
-> kijken wat er overblijft in die combinatie

als ik bijvoorbeeld zou kijken voor samsung, begint het zo:

-> coolblue
-> koel-vries combinatie
-> filters: stil, 170 tot 190cm, in dit geval samsung, a++ en a+++ (geen amerikaanse etc)
-> 3 blijven over: vergelijken en 'toon alleen de verschillen'
-> afwegen: a+++ en 4 plateau's, maar niet uitneembaar, temperatuur niet op graden in te stellen, en niet zichtbaar
of a++ en 3 plateaus, maar wel uitneembaar, digitale temperatuurinstelling, en afleesbaar op de buitenkant van de koelkast

-> Samsung RB34T672DWW, a++, 499 euro (goedkoopste van de 3 ook nog)
-> overweeg prijsverschil/verbruik: ongeveer 9 jaar break-even, a++ is dus de betere keuze voor mij
-> check reviews op coolblue
-> google ervaringen: 4,8 op 5 met 6 reviews
-> check tweakers: helaas geen reviews, wel laagste prijs sinds 6 maanden

-> beslissing
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

ygeffens schreef: Is het rendement dan hoger wanneer op de elementen geen laagje ijs zit?
Per twee millimeter ijs zou je diepvries 10% meer energie vreten
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hier een paar maanden geleden de Siemens GS51NDWDV gekocht, een A+++ toestel. No-frost (duh) en vooral ook opvallend dikke wanden.

Opvallend was dat er 2 energielabels bij staken (de stickers die in de winkel d'er op plakken) waarbij de A+++ gold voor de oude regels en ook een sticker met de nieuwe regel waarbij energielabels van A tot G gaan.

Dit zijn blijkbaar nieuwe Europese regels waarbij de huidige "graad van zuinigheid" wordt aangepast waarbij dit A+++ toestel van mij slechts een D zou scoren!
Bijlagen
20210122_004834.jpg
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb dat ook eens berekend , voortgaande op website van Coolblue aangaande kw verbruik op jaarbasis en euro prijs voor electriciteit,

Mijn persoonnlijke analyse is dat het verschil van + naar ++ heel groot is , maar van ++ naar +++ al heel wat minder , en uitrekenende voor een bepaalde frigo van zelfde type & merk van ++ naar +++ en de vooropgestelde verbruikprijs (?) ...... zou men 15 jaar nodig hebben om gelijk te spelen en beginnen verdienen ..... uiterraard is deze simpele bereking niet juist , daar elec. prijs kan /zal stijgen ,maar moet ook je frigo ook 15jaar "overleven " :?

Maar zelfs als je maar 10 jaar neemt , vindt ik het de kost van ++ naar +++ niet waard :nono: , tenzij prijsverschil veel minder is .

Is idem als toen ik de isolatiewaarde vergeleek bij mijn toenmalige nieuwbouw open bebouwing ( in bosgebied omgeving) vanaf 4 cm je besparing verminderd wegens elke 2 cm maar besparend voor de helft van overblijvend calorieverlies ....enz..

DUS voor mij ++ dat is het waard momenteel , en +++ enkel bij steraanbieding inzake prijs

PS voor de twijfelaars voor non frost ..... DOEN ! , ik zou niet anders meer willen , hier in Thailand waar ik woon (tot terug Belgie eind 2022....) is dat een alledaags systeem in gebruik voor combi apparaten ( cooling + freezer ) .
Geluid...! ja beetje gekreun , en een licht gezoem soms bij ontdooing interval en terug bijwerken temperatuur ( systeem bestaat uit periodiek een ontdooicyclus inlassend )
Heb mijn no-frost Toshiba 8 jaar in gebruik zonder enige panne :wink:

Indien een moeten kiezen , zou ik idd. deze nemen voor 499€ : https://www.coolblue.be/nl/product/8693 ... 72dww.html
bestaat ook idem uitvoering met +++ voor 749€ en 12 liter freezer meer en 20 liter cooling meer , maar prijsverschil voor +++ = + 250 €

PS: platteaus zijn WEL uitneembaar , maar niet uitschuifbaar
Laatst gewijzigd door Matt555 22 jan 2021, 10:45, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

@Europa
Met de lettertjes kwam we gewoon niet meer toe: A++-30% wat zegt dat nog.
Dus ik vind het niet absurd om dat af en toe eens te hercalibreren.

@2+/3+
De toekomstige elektriciteitsprijs is onbekend, maar je mag er toch vanuit gaan dat een elektro-toestel 10+ jaar meegaat. Desnoods met een herstelling links of rechts.
Aan een diepvriezer van €1K wil ik wel een herstelling van €100 laten doen om die nog wat langer te doen werken.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

meon schreef:waarbij dit A+++ toestel van mij slechts een D zou scoren!
Dat kan ik nog begrijpen, als je schaal niet meer voldoet...
Wat ik niet snap is dat je van 175kWh naar 201kWh per jaar gaat.

Of omvatten de nieuwe regels ook een andere temperatuur voor de test. Bvb in de oude: bewaren bij -18°c en in de nieuwe -20°c?
(wat ik niet zo direct in die regelgeving kan terugvinden)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Mogelijks een andere "ambient temperature", temperatuur van de ruimte waar het toestel staat?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Heb deze dan toch gekocht met die cashback komt het eigenlijk best voordelig uit.

https://www.samsung.com/be/refrigerator ... 605cb1-ef/
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

boonpwnz schreef:Heb deze dan toch gekocht met die cashback komt het eigenlijk best voordelig uit.

https://www.samsung.com/be/refrigerator ... 605cb1-ef/
Wil je het ook even vermelden in de rubriek "ik heb nieuw speelgoed"? :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”