Hallo,
Een vriend van mij zit op kot, en heeft daar een telenet verbinding. Thuis heeft hij echter een skynet adsl verbinding, maar zou wel vanop zijn kot mails met zijn skynet account willen versturen. Ik heb de outlook express instellingen ingesteld (om te ontvangen: pop.skynet.be om te versturen relay.skynet.be), en mails ontvangen gaat, maar mails versturen gaat niet. Hij zou het eventueel kunnen oplossen via de webmail, maar het zou handiger zijn via outlook. Heeft iemand enige suggesties hoe dit wel zou kunnen?
mvg
Raindog
skynet mail verzenden via een telenet verbinding
hij kan op die pc makkelijk een 2e account aanmaken van waarop hij dan zijn mails via tn verstuurd
smtp is daar dan "uit.telenet.be"
smtp is daar dan "uit.telenet.be"
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Ja, het probleem is dat open relaying af staat (en maar goed ook).
Dat betekent dat je enkel de mailservers kan gebruiken van de provider waarmee je verbonden bent.
Je kan dus in outlook alle instellingen laten staan (eigen emailadres e.d.), maar als uitgaande email-server gebruik je uit.telenet.be .
Dit is om te vermijden dat mensen of bedrijven de mailservers van anderen zouden (mis)bruiken om mee te spammen.
Dat betekent dat je enkel de mailservers kan gebruiken van de provider waarmee je verbonden bent.
Je kan dus in outlook alle instellingen laten staan (eigen emailadres e.d.), maar als uitgaande email-server gebruik je uit.telenet.be .
Dit is om te vermijden dat mensen of bedrijven de mailservers van anderen zouden (mis)bruiken om mee te spammen.
Yep, uitgaande mailserver moet altijd degene zijn v/d verbinding waarop men zit.
Dus in dezelfde account gewoon de SMTP server van Telenet invullen, en je kan via het skynet adres verzenden.
Dus in dezelfde account gewoon de SMTP server van Telenet invullen, en je kan via het skynet adres verzenden.
God is unavailable right now. Can I help you?
ik heb gedaan wat hieronder beschreven staat, maar het lukt niet.
de foutboodschap die ik krijg:
Sending' reported error (0x800CCC80) : 'None of the authentication methods supported by this client are supported by your server.'
pop = pop.skynet.be
smtp = uit.telenet.be
ik heb zowel met als zonder opgave van het telenet-paswoord geprobeerd, maar helaas zonder succes.
HELP!
koen
de foutboodschap die ik krijg:
Sending' reported error (0x800CCC80) : 'None of the authentication methods supported by this client are supported by your server.'
pop = pop.skynet.be
smtp = uit.telenet.be
ik heb zowel met als zonder opgave van het telenet-paswoord geprobeerd, maar helaas zonder succes.
HELP!
koen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Moet lukken... maar je moet natuurlijk je user/paswoord van Skynet geven (n voor SMTP hoef je helemaal niet te authenticeren).morteko schreef:pop = pop.skynet.be
smtp = uit.telenet.be
[

- PumbaaH
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Er is nog een manier:
G-mail laat je toe post te ontvangen van een andere account en ook om te versturen via die andere account. Het is eigenlijk de ideale manier om een switch van de ene isp naar de andere makkelijk en ordelijk te laten verlopen of in dit geval als je met 2 verschillende isp's zit
G-mail laat je toe post te ontvangen van een andere account en ook om te versturen via die andere account. Het is eigenlijk de ideale manier om een switch van de ene isp naar de andere makkelijk en ordelijk te laten verlopen of in dit geval als je met 2 verschillende isp's zit

Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini