Tadaam

Nieuws omtrent telecom
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Wanneer je nu Tadaam wil bestellen, kan je eventueel de contractvoorwaarden nagaan.
Daar staat nu ook duidelijk in dat ze kunnen dichtknijpen na 300GB.

Ze zeggen ook dat de maximumbehaalde snelheden voor Standaard 30 Megabit download is op 5 Megabit upload.
Is die 5 Megabit niet wat aan de lage kant?
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Als je kijkt naar de Standaard op hun webpagina is er sprake van 30 up en down
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Je kan dan misschien met je wifi paswoord proberen?
ShinobiX9X schreef:
bvhalst schreef:Via Wireless diagnostics-scan tool op mijn Mac kan ik alles wifi netwerken in de buurt zien.

Voor mijn Tadaam router zie ik het 2.4 GHz signaal alsook het 5GHz signaal met de netwerknaam. Echter zie ik ook een verborgen netwerk met dezelfde SSID als mijn netwerk (met uitzondering dat de laatste 2 cijfers verschillend zijn, dus dit komt zeker van mijn router).

Iemand een idee waarom Huawei B528s-23a een verborgen netwerk broadcast naast de normale signalen? Tadaam gecontacteerd, die vertelden me om de router te resetten*... werkte niet. Ze verwezen met uiteindelijk naar Huawei zelf...

*ter info: reset van de router reset enkel de wifi instellingen, niet de APN instellingen. Paswoord van de router is onderaan de sticker, wachtwoord veranderen kan via de Tadaam website (alsook kanalen aanpassen). De Huawei HiLink app (via telefoon) heeft als paswoord.... admin (zitten zoeken, en gelukkig op dit forum gevonden!). Met die app kan je dus je wifi kanalen instellen om zo afzonderlijk te laten broadcasten.
Hoi, admin als paswoord werkt niet voor mij
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Tadaam gecontacteerd, die wisten van niets. Dan Huawei...

"It is normal that you can find the Hidden SSID. This SSID is the SSID of the smart connection feature and cannot be automatically connected or disabled. The SSID has the following functions: If the Wi-Fi name or password of the CPE is changed when your device (such as a desk lamp or power strip that supports HiLink) is powered off, the Hidden SSID can be used to synchronize the latest Wi-Fi name and password to the device when the device is powered on again, then, the device can access the HiLink network.
I want you to know that from our side it is secured, nobody can connect to the WIFI as long as they do not know the password."
DarkV schreef:
bvhalst schreef:Iemand een idee waarom Huawei B528s-23a een verborgen netwerk broadcast naast de normale signalen? Tadaam gecontacteerd, die vertelden me om de router te resetten*... werkte niet. Ze verwezen met uiteindelijk naar Huawei zelf...
Unifi doet zoiets voor wireless uplinks (Mesh)... geen idee bij Huawei.
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Nieuwe Tadaam review (in het Frans):

https://tibius.be/2021/01/07/tadaam
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Zopas deze mail binnen.

_____________________________________________________________________________________________________

Beste TADAAMers, 

Als provider van onbeperkt internet en tv willen we je af en toe tonen dat we je graag zien! <3 Hopelijk heb je genoten van onze kleine weggeefactie afgelopen december.  

Maar dat was niet alles. We willen al onze TADAAMers verwennen! En wie is er nu niet geïnteresseerd in een maand gratis TADAAM?

Hier zijn 6 eenvoudige stappen om een maand GRATIS TADAAM te krijgen: 

✅ Ga naar MyTADAAM (als je er nog niet bent).

✅ Ga naar "Een vriend voorstellen". 

✅ Kopieer je verwijzingslink om ze te delen met je vriend(in), maatje of amigo. (Geen probleem als je moeder je enige vriendin is, cool!) Of laat je vriend(in) de QR-code rechtstreeks scannen. 

✅ Zorg ervoor dat je vriend(in) de link opent en op de bestelknop drukt.  

✅ Ga naar MyTADAAM en de Trophy Room om te controleren of je vriend(in) naar je heeft geluisterd en zich succesvol heeft aangemeld. 

✅ Zorg ervoor dat je vriend(in) (of moeder) ten minste 6 maanden geabonneerd blijft. En dan ... TADAAM! Als beloning krijg je een maand gratis internet. 

En dat is niet alles! Blijf vrienden uitnodigen, want hoe meer mensen je overtuigt om lid te worden van de TADAAM-familie, hoe meer gratis maanden je verdient. Kijk op onze blog voor meer informatie over ons puntensysteem!

Oké, het doet misschien wat denken aan een piramidespel, maar het gaat wel om gratis wifi en tv|, niet?!  

Dus waar wacht je nog op? Grijp je gratis TADAAM!

Groet, 

TADAAM
vanpeers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 jul 2016, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Wij hebben nu sinds vorige week Tadaam in huis aangezien maar ik loop toch tegen 1 groot probleem aan.
Vorige week heb ik mijn Synology verbonden en werkte deze direct maar na enkele dagen kon ik hem niet meer benaderen of vinden in mijn netwerk. (quickconnect werkte ook niet meer)
Na wat kloten heb ik deze opnieuw kunnen verbinden en binnen de dag hetzelfde probleem.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Zijn er bepaalde instellingen nodig op mijn Synology?
Deze past zich normaal toch zelf aan via dhcp?
Hebben jullie iets moeten aanpassen aan jullie NAS?

Verder is Tadaam wel een interessante ISP, vooral voor de geweldige upload snelheid voor deze prijs!
trompetterke
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2007, 23:56
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Ik denk dat er twee problemen kunnen zijn.

1) CGNAT: je Tadaam verbinding heeft geen eigen IPv4 adres en je kan dus geen hostname aan een IPv4 adres linken. Bij Synology kan je een gratis referral adres krijgen: mijnsynologynaam.synology.me --> dit zal met Tadaam nooit kunnen werken om de Synology vanaf buitenaf te benaderen. Wat wel zou moeten werken is Quickconnect. Je Synology thuis maakt verbinding met de servers van quickconnect (Synology) en die maakt de verbinding naar je eigen toestel.

2) Vast IP versus DHCP. Staat je Synology op een vast IP ingesteld, zou deze in conflict kunnen zijn met de adressen die je Tadaam router uit deelt?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Met Tadaam heb je wel een IPv6 adres. Zou je niet kunnen forceren dat deze moet gebruikt worden?
trompetterke
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2007, 23:56
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Je kan in de router ook geen poorten open zetten dus nee.

Quickconnect.to is het enige concept wat kan werken.

Quickconnect.to is eigenlijk een reverse proxy van Synology. Wat je dus doet is je Synology van LAN intern naar WAN connecteren via hun services. Jij vanaf extern maakt dan verbinding met de quickconnect server en raakt zo in je eigen netwerk.

Vanaf extern kan je dus een VPN opzetten naar je quickconnect adres en zodra die klaar is ben je virtueel binnen je eigen netwerk en kan je netwerkcameras enzo bekijken.
vanpeers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 jul 2016, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

trompetterke schreef:Ik denk dat er twee problemen kunnen zijn.

1) CGNAT: je Tadaam verbinding heeft geen eigen IPv4 adres en je kan dus geen hostname aan een IPv4 adres linken. Bij Synology kan je een gratis referral adres krijgen: mijnsynologynaam.synology.me --> dit zal met Tadaam nooit kunnen werken om de Synology vanaf buitenaf te benaderen. Wat wel zou moeten werken is Quickconnect. Je Synology thuis maakt verbinding met de servers van quickconnect (Synology) en die maakt de verbinding naar je eigen toestel.

2) Vast IP versus DHCP. Staat je Synology op een vast IP ingesteld, zou deze in conflict kunnen zijn met de adressen die je Tadaam router uit deelt?

Voor zover ik kan zien staat deze niet ingesteld met een vast IP.
Afbeelding
Ik wel een ....synology.me adres aangemaakt ooit maar ik krijg nu ook melding per email dat de nas niet meer verbonden is met het internet.

WalterB1 schreef:Met Tadaam heb je wel een IPv6 adres. Zou je niet kunnen forceren dat deze moet gebruikt worden?
Ik kan precies nergens vinden hoe ik dit kan forceren?
Momenteel staat IPv6 op auto.
Afbeelding

trompetterke schreef:Je kan in de router ook geen poorten open zetten dus nee.

Quickconnect.to is het enige concept wat kan werken.

Quickconnect.to is eigenlijk een reverse proxy van Synology. Wat je dus doet is je Synology van LAN intern naar WAN connecteren via hun services. Jij vanaf extern maakt dan verbinding met de quickconnect server en raakt zo in je eigen netwerk.

Vanaf extern kan je dus een VPN opzetten naar je quickconnect adres en zodra die klaar is ben je virtueel binnen je eigen netwerk en kan je netwerkcameras enzo bekijken.
Dit dacht ik dus ook,
Als ik de nas aan de Tadaam hang dan krijg ik beetje later melding dat de Nas offline is gegaan, als ik hem dan terug in mijn proximus modem steek dan is hij ook niet meer bereikbaar, pas als ik hem opnieuw opstart kan ik verbinding maken via quickconnect of intern ip adres.
Opstarten terwijl hij aan de Tadaam hangt werkt niet.

De nas lijkt dus echt geen verbinding te maken.
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Ik geef mijn Synology nassen vaste ip-adressen en heb geen last van disconnects.
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 mar 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Hebben hier nog mensen de laatste dagen last van een onstabiele verbinding bij Tadaam?
De smartphone verbindt wel met de wifi, maar als je dan iets wilt doen komt er vaak de melding niet met het internet verbonden te zijn.

De TV werkt daarentegen wel.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Ratface
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

Verbinding is over het algemeen instabiel (lees: waardeloos) vind ik. Internetradio die dagen goed werkt om dan gedurende een ganse dag elke 5 minuten uit te vallen. Zelfde met streaming op Netflix of Mubi. Werkt een aantal dagen perfect en is dan plots niet meer vooruit te branden. Disconnects gekoppeld aan downloadsnelheden van 0.2 mbps enzo.... Dit gebeurt ook op alle momenten van de dag.

Is te duur voor zulk een triestige connectie eigenlijk....
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 mar 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Maar zou het niet gewoon de dns server zijn die niet stabiel is? Bij mij gebeurt het vaak dat de smartphone zegt geen internet te hebben. Maar de TV via Tadaam-box blijft wel gewoon verder werken op die momenten.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Momenteel zijn al onze opnames 'verdwenen'. Leuk als je even uitgesteld naar het nieuws wou kijken :roll:
Ratface
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

tommekentom schreef:Maar zou het niet gewoon de dns server zijn die niet stabiel is? Bij mij gebeurt het vaak dat de smartphone zegt geen internet te hebben. Maar de TV via Tadaam-box blijft wel gewoon verder werken op die momenten.
Dat weet ik niet, ik gebruik de TV functionaliteit van Tadaam niet. Ik had een 4G oplossing nodig met pauzeerbaar abbo. Het is gewoon niet meer te doen de laatste tijd, het werkt meer niet dan wel. Dat kan gewoon niet voor die prijs.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Ja, heb de laatste tijd ook veel last van verbroken verbindingen. Heel leuk als dat net gebeurt als je via Teams bent aan het bellen :cry: Kan je weer wachten tot de verbinding terug is en dan de hele inlog op VPN en remote desktop weer doen.

Eerder gebeurde dat slechts af en toe, maar nu is het toch dikwijls meerdere keren per dag.

Ben ook stilaan aan het denken om dan toch maar buiten een gleuf te graven naar de straat en dan een Proximuslijn te nemen.

Heel jammer dit.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Bekijk eens mijn alternatief:

Proximus 5G Unlimited als vaste internetlijn
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=58902
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

En wat zeggen (schrijven) ze bij Tadaam daar zelf over?

Tijdens de 6 maanden dat ik het had werkte dat best prima. Kan toeval zijn, elke locatie zal wel een beetje anders zijn. Misschien slechte planning, klanten toelaten waar het niet goed kan werken.
Ratface
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

Daarnet perfecte verbinding op zowel een android als iphone. Op een macbook air en desktop was de verbinding weer niet vooruit te branden, zo traag als dikke stront door een trechter. Zoom kon zelfs volledig geen connectie meer maken op de air.

Waarom helpt het dan altijd (wel maar tijdelijk) om de modem even zonder stroom te zetten? Zoom werkt nu terug goed. Dit is dan toch een probleem met de modem? Maar dan hebben blijkbaar veel mensen dit probleem, iets met de custom tadaam firmware dan?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Is er een verschil tussen ethernet en wifi?

Ik zit nu met een Fritz!Repeater-cascade. Gisteren waren mijn wifi-dingen plots offline. Maar de computer aangesloten via ethernet op repeater B werkte wel normaal. Wat niet logisch was aangezien die repeater ook via wifi verbonden was via wifi met repeater A. Reboot repeaters en alles was terug online. Is wel niet gebruikelijk bij mij. Normaal werkt het wel goed.

Maar wifi en ethernet kan (blijkbaar) een verschil maken.
Ratface
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

Ik heb eerlijk gezegd niets op de Tadaam modem staan via kabel. Het verschil tussen de apparaten was dus allemaal op WiFi. Is er dan een routing issue?
Ik had tot voor kort een TP link router met openWRT (volledig ingesteld als AP) op de Tadaam modem gezet om wat beter WiFi bereik te hebben. Dat werkte ook meer niet als wel dus ben ik daarmee gestopt.
Tom79
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2021, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo,

Nieuw hier op het forum met direct een 1e vraag.

Ik heb mij net Tadaam aangeschaft en alles werkt perfect op 1 ding na.
De wifi werkt perfect maar niet op mijn gsm.
Soms heb werkt de wifi en soms niet.
Ik kan er geen regelmaat in vinden wanneer wel en wanneer niet.
Wat ik wel al geprobeerd heb is de gsm in vliegtuigmodus met de wifi aan en dan werkt het perfect.

Ik heb nog al gemerkt wanneer ik bij vrienden ben met telenet en daar inloggen op de wifi met hun code dat ik net hetzelfde effect heb.
Soms werkt het en soms niet.
Vliegtuigmodus met wifi aan werkt ook dan perfect.

Ik heb een abonnement bij proximus voor de gsm.
Zou het daar aan kunnen liggen?
En kan daar eventueel iets aan gedaan worden.
Liefst niet te ingewikkelde uitleg want veel ken ik er niet van.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

(Of maak ik hier beter een nieuw topic over aan?)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ook op andere wifi? Lijkt me een probleem met de gsm dan, beter apart topic. :wink:
Tom79
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2021, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Op andere wifi heb ik geen enkel probleem.
Ik heb ook nog een flybox van orange staan en dat werkt wel perfect.
Bij mijn ouders via de wifi van proximus ook geen probleem.
Op het werk wifi via telenet en daar wel problemen.
Inloggen met wachtwoord lukt perfect.
En in het begin werkt de wifi perfect maar na een tijdje soms wel soms niet.


Het is dus enkel bij wifi netwerken via telenet.
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Wat je kan doen is:
- Wifi opsplitsen tussen 2.4 en 5GHz. Dit kan via de HiLink / of Smart Home Huawei apps. Hier kan je als gebruiker beslissen op welk wifi systeem je zit. Je hebt dan 2 wifi signalen.
- de kanalen veranderen via Tadaam website. Eerst een soort audit uitvoeren (via apple Wireless Diagnostics of windows Inssider) welk kanaal nog niet gebruikt is in je buurt.

Nadat ik de juiste kanalen heb gevonden (op 5GHz vanaf kanaal 100-144 stuurt de modem een iets sterker signaal uit), heb ik geen problemen meer (ik woon in een wifi jungle hier met heel veel buren, dus 2.4 GHz is oververzadigd.

Tom79 schreef:Op andere wifi heb ik geen enkel probleem.
Ik heb ook nog een flybox van orange staan en dat werkt wel perfect.
Bij mijn ouders via de wifi van proximus ook geen probleem.
Op het werk wifi via telenet en daar wel problemen.
Inloggen met wachtwoord lukt perfect.
En in het begin werkt de wifi perfect maar na een tijdje soms wel soms niet.


Het is dus enkel bij wifi netwerken via telenet.
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Tom79
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2021, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt,

Ik heb het niet helemaal gedaan zoals je geschreven hebt.

Ik heb gewoon via Tadaam ingelogd en daar de wifi voor beiden (2.4 en 5) op kanaal 11 gezet.
Voorlopig lijkt het opgelost.
Ik hou jullie op de hoogte of het blijft werken.

Binnenkort verhuis ik naar een appartement en hopelijk werkt dat daar ook nog.
ivybec
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:21
Locatie: Bredene
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

WhatsApp gestuurd naar Tadaam:

"Het begon als een goed product: betrouwbare verbinding, geen uitval... maar de laatste weken (maanden) gaat de service erg achteruit: af en toe uitval TV, maar vooral vele opgenomen programma's kunnen NIET BEKEKEN worden en dat is een overweging waard om uit te kijken naar Proximus 5G + TV diensten VRT en VTM... hopelijk doet men er wat aan!"
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Ik zou er niet veel van verwachten.

Sturen ze hun nieuwere 4g model al de deur uit?
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Fredo2020
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2020, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 6 keer

Telkens ik film opneem op VTM4 kan ik niet terugkijken: Darkest Hour (4/1/2021) lukte niet om terug te kijken (noch op app noch op box) en vorige zondag Anthropoid lukt ook al niet.

Filmps op andere zenders lukken wel, gewone programma's ook geen probleem. Heeft het iets met rechten te maken of toch technisch? De helpdesk gecontacteerd maar dat was natuurlijk weer een antwoord uit de clickfarm :(
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Idem Iron Man3, vtm3 31/1 opname niet raadpleegbaar :evil:
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Gelijkaardig probleem hier, al is het niet terug kunnen kijken willekeurig.
Sommige opnames ouder dan 3 weken lukken ook niet meer. Die 60 dagen daar kan je niet op rekenen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Per mail een voorstel gekregen om een abonnement op Streamz te nemen. Eerste maand is gratis en kan altijd stopgezet worden. Actiecode via http://streamz.be/ ' TADAAMKROKUS ' ,actie geldig tot 28/2..
ivybec
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:21
Locatie: Bredene
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

WhatApp berichten die ik stuurde naar Tadaam "klantendienst":

- Hallo, Is er al enig zicht op het terug normaal kunnen terugkijken van opgenomen uitzendingen. Dit werkte in het begin altijd perfect. Sinds enkele weken (maanden) is het meer een gok situatie of men het programma wel kan bekijken. Een achteruitgang van het eens zo goede Tadaam!

- Heeft Tadaam nog wel een toekomst of moet bik stilaan uitkijken naar een alternatief? bvb. EDPnet + TV Vlaanderen + VRT nu + VTM go of oplossing van Orange...

- Het gaat van kwaad naar erger, nu lukken alle opnames niet! Kan ik een kompentatie krijgen voor dit wekenlange gebrek?

Enkele antwoorden van de "klantendienst:

- We doen ons best om jou een zo goed en zo snel mogelijke service aan te bieden, Ivy! Ik hoop in ieder geval dat we jouw probleem snel kunnen oplossen! Alvast mijn excuses voor de hinder die je ondervindt. Jasmin

- Hoi Ivy! Helaas is dit nog niet opgelost. Ik vrees dat het achterliggend probleem groter is dan gedacht waardoor het oplossen ervan meer tijd in beslag neemt. Mijn oprechte excuses dat je hier al zo lang hinder door ondervindt. Jasmin

- Wij zijn uiteraard op de hoogte dat dit bij meer klanten voorkomt, Ivy. We zetten ook alles in het werk om dit op te lossen. Nogmaals onze excuses. Jasper

- If we come back, it will be better than ever! Ik duim mee, Ivy! Jasper


Hopeloos dus
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Steeds jammer als iets goed was en je dan achteruit ziet gaan. Maar op zich is dat duidelijk. Of je moet er mee willen leven en wachten tot het hopelijk in orde komt op termijn. Of je moet uw conclusies trekken.

Voordeel van Tadaam is dat het zeer eenvoudig om op te zeggen. EDPnet bestellen en Tadaam pas stopzetten wanneer je weet dat de VDSL-verbinding werkt is geen probleem.
manu266
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2021, 10:37

Hallo allemaal, nieuwe abonnee op Tadaam uit Wallonië / Canada maar momenteel woonachtig in Gent. Ik nam Tadaam om mijn verhuizing naar een andere plaats nog in Gent te vergemakkelijken. Ik zal een tijdje tussen 2 appartementen zijn en wil geen signaal verliezen of wachten op een technicus.

Tot zover heel goed qua verbinding. Voor de tv-app is het inderdaad een beetje chaotisch. Het pluspunt is de opnamefunctie, die Tv Vlaandeen niet heeft (Stievie had het denk ik vroeger toen ik het uit Canada gebruikte). Maar soms is het moeilijk om je opnames te vinden. Het staat op de TV-Box of op mijn telefoon, zelden op beide plaatsen. Ik heb dit weekend bijvoorbeeld alle rugbywedstrijden op France 2 opgenomen, slechts één daarvan zit op de tv-box, maar ze worden allemaal op mijn smartphone weergegeven. Het ziet er inderdaad een beetje onstabiel en heel jammer uit, want voor mij is de zenderlijst ideaal, bij andere providers zoals TvVlaanderen/TéléSat of Scarlet moet je kiezen tussen FR en VL kanalen, hier het aanbod indien volledig tweetalig zoals Proximus of Telenet, alleen NL kanalen en BBC ontbreken maar soit... MyTV is al bezet na slechts een week aan opnames...

Dus ik hoop echt dat ik niet teveel last heb van het opnameprobleem, ik ben een beetje bang van wat ik hier lees van de klantenservice ... anders is Tadaam alleen maar een tijdelijke oplossing voor mij geweest en ik zal over een paar maanden terug moeten naar andere providers zoals Proximus of Orange.
Tadaam - Carrefour Mobile - Keepgo + TextNow (US phone) - Fongo (Canadian Phone)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Vraagje is er een lan uitgang op de modem.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

fendtje schreef:Vraagje is er een lan uitgang op de modem.
yup
Gebruikersavatar
robtje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 sep 2012, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Hier in het begin ook tevreden gebruiker van Tadaam. De laatste maanden is het echt huilen met de pet op. Wegens thuiswerk valt dat des te harder op (onderbroken meetings, onderbroken telefoongesprekken, ...). Elke keer als ik om support vraag dan moet ik de modem herstarten of inderdaad andere wifi-kanalen kiezen... maar dat lost zelden het probleem op. Om nog maar te zwijgen over alle bugs in de TV-app.

Nu zeggen ze dat er in mijn regio geen goeie 4G dekking is... waarom had ik dan in het begin geen problemen? Mijn gsm haalt ook mooie snelheden van 60Mbps op 4G. Ik woon aan de rand van een dorp, dus het is niet dat er hier een overbelasting kan zijn.

Ook toestellen die bekabeld verbonden zijn (Apple TV) hebben continu onderbrekingen bij het streamen via Netflix of Tadaam-App.

Ik denk er echt over na om het stop te zetten. Jammer, want het concept vind ik nog altijd geweldig!

Kan ik een andere sim-kaart in de modem steken en de modem rechtstreeks beheren? Of is de modem onbruikbaar als ik Tadaam stopzet?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”