Beste forum-ers
Sinds zaterdag heeft mijn vriendin problemen met haar skynet verbinding. Enkele ogenblikken nadat de router verbinding gemaakt heeft, gaat het adsl-signaal verloren. Ik heb de router bij mij thuis geprobeerd en daar werkt hij nog goed. Alsook even de splitters en kabels vervangen, maar geen verbetering. Vervolgens heb ik naar belgacom gebeld en die beweren bij hoog en bij laag dat het probleem binnen in huis zit. Ze hebben de lijn getest en alles was in orde volgens hun.
Nu heb ik van een vriend gehoord dat het probleem wel eens de 4.6 mbit kan zijn. Ik ben eventjes in de verbindingsstatistieken gaan kijken op ecare en heb gemerkt dat vanaf september de internetconnectie zelden 36u haalt. Terwijl dit in augustus nog altijd het geval was. (router zorgt ervoor dat internetconnectie altijd open blijft) Kan het zijn dat je pas na een tijdje last krijgt van een te hoge snelheid? Want ik denk dat die 4.6 mbit toch al een paar weken/maanden(?) actief is. Zou het nuttig zijn om deze terug te laten zetten op 3.3 mbit of zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?
Connectieproblemen
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Het kan idd gebeuren dat ze iets te ver weg zit van de centrale en door die upgrade naar 4.6 is dat geen goede zaak.
mss es vragen aan belgacom of ze de lijn op 3.3 zetten en dan zien of de verbinding nog uitvalt
mss es vragen aan belgacom of ze de lijn op 3.3 zetten en dan zien of de verbinding nog uitvalt
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Nog even een extra vraagje: Kan het zijn dat een gewone usb-modem minder gevoelig is voor de storingen? Want heb eens geprobeerd met een usb-modem en die lijkt geen problemen te ondervinden.
Terwijl mijn smc-router/modem dus wel last heeft. Nu de instellingen zijn juist want heb hem bij mij thuis getest.
Terwijl mijn smc-router/modem dus wel last heeft. Nu de instellingen zijn juist want heb hem bij mij thuis getest.
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Starter Plus
Oke voorlopig lijkt het probleem opgelost. Verbinding is terug op 3.3 mbit gezet en ben momenteel al van 10u15 constant online.
Waar ligt de oorzaak dat ik geen 4.6mbit kan ontvangen? Is dat de fout van belgacom of bij mij intern ergens?
Waar ligt de oorzaak dat ik geen 4.6mbit kan ontvangen? Is dat de fout van belgacom of bij mij intern ergens?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Is geen fout, is gewoon eigen aan adsl
- Patje
- Elite Poster
Simba schreef:Waar ligt de oorzaak dat ik geen 4.6mbit kan ontvangen? Is dat de fout van belgacom of bij mij intern ergens?
Bij jou ligt het niet hoor, maar het adsl netwerk... als je iets te ver van de centrale zit, dan onstaat er verlies tussen jou buitenlijn en de centrale en adsl kan dat niet optrekken, wat adsl2+ wel kan op langere afstanden.
Adsl2+ wordt binnenkort beschikbaar hier bij belgacom, dat zal mee concureren met vdsl...
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
-
- Starter Plus
Terug zelfde probleem... Heel onstabiele connectie terwijl ik nu op 2.2 mbit sta.
Ik heb hierbij een screenshot gevoegd van de statistics van mijn router (een SMC). Maar ik ken hier niets van af, ziet iemand iets abnormaals? Buiten de snelheid dan, die ligt ver onder de 2.2 mbit. Af en toe is dit 2.2 mbit en af en toe ligt het lager zoals je ziet
Ik heb hierbij een screenshot gevoegd van de statistics van mijn router (een SMC). Maar ik ken hier niets van af, ziet iemand iets abnormaals? Buiten de snelheid dan, die ligt ver onder de 2.2 mbit. Af en toe is dit 2.2 mbit en af en toe ligt het lager zoals je ziet
- Bijlagen
-
- statistics.JPG
- statistics router
- (83.68 KiB) 80 keer gedownload
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Je hebt nochtans redelijke waarden hoor.Simba schreef:Ik heb hierbij een screenshot gevoegd van de statistics van mijn router (een SMC).
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Patje
- Elite Poster
Simba schreef:Terug zelfde probleem... Heel onstabiele connectie terwijl ik nu op 2.2 mbit sta.
Ziet er idd niet zo goed uit,... uw download staat lager dan je upload...!
maw upload staat op 352 kbps en uw download op 224 kbps (wat normaal rond de 2000 zou moeten zijn) als je op een 2.2 Mbit lijn staat.
mvg
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Mja de SNR waarden zijn redelijk maar de sync niet
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)